Is het echt zo makkelijk ??

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 06 nov 2007, 15:29

Martijn Koevoets schreef:GTS != AWD. ;)
Neeheeej. GT-R is AWD, GTS-t is RWD.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 06 nov 2007, 15:37

hier vind je wel wat leuke Japanse smikkels :wink:

http://www.carontrack.com/

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 15:38

Een andere goede Japanse driftauto is de Toyota Camry 2.2. Gaat heerlijk scheef, ook als er geen zand op de weg ligt. Wij doen niet anders hier.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 15:43

uhu .. aan jou heb ik ook geen reet :wink:

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 15:51

Tijd voor een serieuze reactie dan. Een impreza heeft een viscodifferentiëel dat olie bevat. Die olie warmt op bij een toerenverschil tussen voor en achter waardoor er een sperwerking komt kijken.

Kort door de bocht (of liever, dwars) gezegd kan je steekassen niet zomaar even loskoppelen zonder de versnellingsbak en voor&midden differentiëel aan te passen. Daarnaast zal je waarschijnlijk ook een sterker achter(sper)differentiëel willen hebben.

Er zijn mensen die racen met Sakers en dat over het hoofd hebben gezien of simpelweg niet onder controle kregen. Dan krijg je dit.

[img:640:427]http://www.racingperformance.nl/img/Bel ... t_heet.jpg[/img]

Ik denk dat hier de cardanas naar achteren afgekoppeld is en het middendifferentiëel ook.

(mag ik nu weer verder met mijn gebruikelijke posts? :wink:)
Laatst gewijzigd door Mustafa al-Sahaf op 06 nov 2007, 15:56, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jan Speed
Berichten: 251
Lid geworden op: 01 mar 2006, 00:31
Locatie: 040

Bericht door Jan Speed » 06 nov 2007, 15:51

explosief: check,
RWD: check
meer dan genoeg power: check

Z4M??
Laatst gewijzigd door Jan Speed op 06 nov 2007, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 15:51

Daar heb ik meer aan.

Thnx

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 06 nov 2007, 15:54

Hier staat ook wel wat http://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=356903

En Googlen op "Impreza RWD" levert aardig wat op.
Dennis Cavallino schreef:
Martijn Koevoets schreef:GTS != AWD. ;)
Neeheeej. GT-R is AWD, GTS-t is RWD.
Dat staat er toch? != staat voor "is ongelijk aan".

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 16:03

Jan Speed schreef:explosief: check,
RWD: check
meer dan genoeg power: check

Z4M??
veel te duur om eventueel in de prak te rijden, check :wink:
Niet echt explosief trouwens

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 06 nov 2007, 16:08

Sander Spoolder schreef:
Jan Speed schreef:explosief: check,
RWD: check
meer dan genoeg power: check

Z4M??
veel te duur om eventueel in de prak te rijden, check :wink:
Niet echt explosief trouwens
Ik weet nog een leuke auto voor je, kijk bij aangeboden ( 911 3.6 ).

Maar als je trouwens een auto wilt kopen waarbij het niet erg mag zijn dat er eventueel een deuk in komt, is dan toch een e36 m3 niet een leuke optie? Hij beantwoord je vragen in ieder geval volledig lijkt me?

Gebruikersavatar
Pescatore
Berichten: 1336
Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
Locatie: 053

Bericht door Pescatore » 06 nov 2007, 16:36

Sierra Cosworth misschien wat voor je? :wink:

De 2wd versie natuurlijk.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 06 nov 2007, 17:37

Martijn Koevoets schreef:GTS != AWD. ;)
Nee hoor, en wil je helemaal gek doen...neem een sedan.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 17:41

Ben niet echt van de Porsches Tom.

Ik wil alleen weten wat er bij komt kijken en welke nadelen eraan zitten om een GTT om te bouwen naar RWD.

Als het alleen maar moeilijkheden oplevert word het toch wel weer een M3 ofzo, miss wel gewoon een 325/328 met sper.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 nov 2007, 17:50

[IMG:583:374]http://i19.photobucket.com/albums/b188/jjelli/S14a.jpg[/img]

http://auto.marktplaats.nl/nissan/12009 ... -s14a.html?

En zoiets ? Goed op te fokken. Visco-sper standaard, 300ZX remmen standaard.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 17:57

Ding ziet er echt groot en lomp uit. Maar het gaat hier om een GTT dames :roll:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 nov 2007, 18:04


Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 18:15

Interessant verhaal, omdat het middendiff nu geen werking meer heeft zal je de zaken netjes moeten afdichten. Voordeel is dat je olievolume nu niet meer het middendiff en voordiff hoeft te smeren maar alleen de bak, oliekoeler is dan ook niet nodig denk ik. Een sterker achterdiff lijkt me wel aangeraden.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 18:18

Zal zowieso een sper-diff op moeten komen, of heeft de GTT die standaard al ?

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 06 nov 2007, 18:20


Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 18:27


Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Bericht door frank de jonge » 06 nov 2007, 20:55

Heb ik toch liever de M3 Sander, serieus.

Mustafa al-Sahaf
Berichten: 143
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:33
Locatie: Baghdad

Bericht door Mustafa al-Sahaf » 06 nov 2007, 21:02

GTT's hebben standaard sperdifferentiëel op de achteras. Maar dat zijn viscosperren. Het zal een beetje aan je setup liggen wat je uiteindelijk het liefste hebt, maar een voordeel van de viscosperren is dat je ze makkelijk meer kan laten sperren (of minder) door er andere olie in te doen.

Ik zou gewoon eens opzoeken of een standaard GTT achterdiff 211pk en vooral het bijbehorende koppel aankan. Zo ja, kan je beginnen met het aanpassen van je versnellingsbak (waar ook je middendiff en voordiff inzit).

Luck fortunes the brave!

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Bericht door MX5T » 06 nov 2007, 21:42

Pescatore schreef:Sierra Cosworth misschien wat voor je? :wink:

De 2wd versie natuurlijk.
Even tunen naar 500 pk en dan heb je rwd met een "explosief" karakter voor weinig (?)

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 06 nov 2007, 21:49

Ik heb mezelf voorgenomen nooit in een Sierra te rijden, dus dat ga ik dus ook niet doen ook. Dingen stralen ook niet echt betrouwbaarheid uit.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 06 nov 2007, 21:52

Al op pagina 1 gepost :wink:

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: markk, SlowCo en 5 gasten