Malmedy 17 oktober (foto's en verhalen)

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2007, 09:33

Carl Coussens schreef:Michel,

Ik heb hem daar al eens de sporen gegeven. Wordt wel gebruikt hoor.

[IMG:800:532]http://i102.photobucket.com/albums/m95/ ... C_4462.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i102.photobucket.com/albums/m95/ ... C_4473.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i102.photobucket.com/albums/m95/ ... C_3342.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i102.photobucket.com/albums/m95/ ... C_4462.jpg[/img]
Top Carl!! E30 M3 blijft je positief verbazen he!!

Michel

Elmar

Bericht door Elmar » 22 okt 2007, 10:02

Mooie filmpjes Tommy. Zal die van mij ook gaan uploaden.

Maik

Bericht door Maik » 22 okt 2007, 10:11

Gerhard schreef:Maik het hoogste bod ligt reeds op 3000,-, zonder Elmar touch welteverstaan.

Waar was jij trouwens?
Moest babysitten :(

Zie ik daar niet een nulletje teveel staan?! :P :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 okt 2007, 10:41

Tommy schreef:filmpje met lotus elise en seat leon, ps mooie steekvlam :)

http://www.youtube.com/watch?v=D01X_ufFwRU
Heerlijk vlammetje ;)

Leuke filmpjes Tommy.

@ Ton, van harte gefeliciteerd!!!
Laatst gewijzigd door Mark Nauta op 22 okt 2007, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.

PeerH

Bericht door PeerH » 22 okt 2007, 10:45

Nogmaal gefeliciteerd Ton!

Heb me zeer vermaakt, en een RWD moet er echt komen. Want het moet veel sneller ;)
Overigens moet ik inderdaad ook nog oefenen met de versnellingspook Maja, ik bleef tenminste wel op de baan :P

Op naar KoT part III:D:D

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 okt 2007, 11:07

Klinkt als een geslaagde dag :) Wanneer ik de volgende KoT nog of weer een auto heb kom ik zeker meedoen. Baan ziet er prima uit voor een 318is of iets anders wat ik zal nemen hierna. Klein, glad, zonder vangrails of tewel prima om je rijkwaliteiten en je grenzen op te zoeken.

Tommy, het filmpje achter Elmar vind ik erg mooi om te zien. Elmar weet die 3.2 heerlijk door de bochtjes te smijten en toch een redelijk vloeiend rondje neer te zetten. Had je wel als KoT verwacht Elmar na de Time Attack impressie! :wink:

Volgende keer ben ik erbij! Wil wel meer foto's zien :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2007, 11:17

Wat een gaaf dagje! Onwijs bedankt voor het organiseren Peter. Jammer van de weinige aanmeldingen. Malmedy is een baan waar je met je supercar niet veel lol kunt beleven, maar met een oude (trage?) rwd des te meer!

Omdat ik geen zin had om met de Lada 350 km. te rijden, ben ik gaan carpoolen met Tommy. Zo spreek je elkaar ook weer eens, behalve als je in slaap valt op de terugweg. Op de heenweg reden we in een leuk treintje E36’s. Joy, Allen en Tommy zijn allemaal E36 verslaafd en het bleek gedurende de dag dat zij niet de enigen zijn.

King of Track II
We begonnen natuurlijk met de King of Track. De E30 325 was weer opgelapt door Elmar, na de poging van Maik. Erg leuk dat we wederom konden rijden volgens dit principe. Raar dat er niet meer mensen aan meededen. Maar met dit ‘startveld’ zou het ook al spannend worden. Er waren veel mensen die kans maakten op deze auto in mijn ogen. De vorige keer had ik al wat snelle tijden neergezet, dus ik zag mezelf wel als één van de kanshebbers. Ik ging ik er dan ook lekker voor zitten.

Mijn analyse: Rondje 1, ik ging als eerste de baan op, en dat gaf stof tot nadenken. Letterlijk. De baan was één en al zand. Erg leuk om te rijden en gezien mijn tijd ging dat niet slecht. Wel zat ik te prutsen in de laatste bocht, ik pakte hem in 2 ipv 3 en schakelde op het rechte stuk te laat over. Ik denk dat ik daar een seconde verloor... Later bleek dat dit nog niet zo’n slechte manier was om die bocht te ronden.

Dus in rondje 2, ik mocht nu als laatste, wat als voordeel had dat de baan helemaal schoon was, ging het erg goed. Ik wist voor het insturen van de laatste bocht dat ik 'm 'had'. Dus ik schakelde vóór het insturen op naar 3. Er zit daar een afvoerrooster in de weg en daarachter was 1 stroompje vocht op de baan. Geen excuses, gewoon mijn domme fout (en pech), de toch al onderstuurde E30 kreeg op een terminaal punt hardnekkige onderstuur. Ik probeerde te remmen, maar de voorbanden blokkeerden direct. Ik schoot dus van de baan, over een meter gras, nog een rijstrook en hup bovenop een kleine heuveltje....

Ik kon ervan balen, maar ik moest er eigenlijk alleen maar om lachen. Dít is autosport, dit is gewoon het feit dat het regeltje 'to finish first, you first have to finish' klopt! Waarheid als een koe. Dikke pech voor mij en daarom hulde aan de mensen die de auto wel op de baan hielden. Het was best spannend. Want Pol was ook snel, maar spinde ook in die laatste bocht (en maakt nu grappen over mij om zijn spin te verdoezelen hahaha) en Elmar had in rondje 1 al pech dat ie ergens een foutje maakte.

Het was anders echt spannend geweest tussen zo'n 5 rijders! Nu won Ton op een tiende (?) van Peter, berekend over 6 rondjes die bij elkaar zijn opgeteld. Super!

Als we ooit ergens een gebakje (V360/E30/Sierra etc.) vinden, dan moeten we het gewoon opnieuw doen! Erg leuk om allemaal in eenzelfde auto te rijden. No excuses!

Ton’s zoon zal erg blij zijn met de E30. De auto heeft mooie opties zoals de velgen, stoelen, stuur etc. maar vooral een heel erg goed blok! Ik heb nog een ideaal onderstel voor de Ring, waarmee je goede tijden kunt neerzetten.

Vrij rijden
Na de King of Track overwinning van Ton was het tijd voor het vrijrijden. Met een divers deelnemersveld vol fraaie auto’s, was het meteen feest. Ik stapte in bij Tommy, die meteen 45 (!!) minuten achtereen met de E36 320i ging boenderen. En niet onverdienstelijk. In het begin even zoeken naar de juiste lijnen en technieken op de baan, zelfs een tijdje met terugschakelen naar 1. Maar daarna liet ‘ie de auto meer rollen en hier en daar gooien en smijten. De E36 is verre van langzaam in Tommy’s handen, zo bleven we lang achter bijvoorbeeld Elmar rijden en natuurlijk achter Allen, Joy en vele anderen. Terwijl de rest al 3 pauzes hadden gehad, bleef Tommy maar rijden en rijden en rijden. Ik moet zeggen, het verveelde geen moment.

Tijdens de lunch ging het over een schitterend Tougé weggetje naar de Quick Burger, waar ik de vette hap maar heb overgeslagen (had genoeg broodjes etc. meegenomen). Maar het was wel gaaf om de Evo achtervolgd te zien worden door de Cecotto. Die weg moeten we inderdaad een keertje afzetten voor een Tougé (downhill) of heuvelklim. Er gaan geheid doden vallen, maar het is wel spectaculair!!!

Daarna heb ik meegereden met Elmar. Dat is echt een hele serieuze auto in deze setup op straatbanden. Geen auto die je zonder ervaring vol over de baan kunt knallen. Elmar heeft inmiddels meer dan voldoende ervaring om dat te doen, dus dat is erg gaaf als passagier. Vorige keer op semi slicks ging het snaarstrak, nu ging het lekker dwars. Vervolgens liet hij mij rijden en dat was echt niet instappen en wegwezen. De auto is voor vrij stijf geveerd, en op deze baan wat onderstuurd en achter komt de kont niet snel om tijdens gas los, of inremmen, waardoor ik wat tijd nodig had tot ik in mijn element kwam. Toen kwam er een rode vlag, dus kon ik naast de baan even nagenieten. Bedankt voor deze rit Elmar, erg gaaf! Ik heb veel respect voor jouw aanpak. Je wilt blijven leren. Al een paar jaar lang en je maakt daarbij enorm veel progressie.

In de middag gaf Ton mij de sleutels van zijn nieuwe E30. Eerst met hem naast mij. Ton is van de tijden, niet van het driften, dus ik moest met de sperloze, onderstuurde E30 goed op zoek naar grip en een balans tussen pushen, minimaal glijden en minimaal driften. En dat is nog verdomd lastig als je andersom rijdt dan tijdens de King of Track rondjes. Deze tegengestelde richting leende zich veel meer voor driften dan maximaal tijden rijden. Ton sprong uit de auto om zijn vriendin op te pikken ergens en ik mocht nog even verder rijden. Ilja kroop in de auto, fapte het kale interieur niet onder, maar daar gingen voor snelle driftrondjes. Best of both. Hehe

Het was spekglad door de water op de baan op sommige stukken en de E30 ging lekker dwars van bocht naar bocht. Dit is toch de snelste manier om zonder onderstuur met die auto over de baan te gaan.

Daarna wilde een vriend van Ilja mee, en Peter bood zijn E30M5 aan. Die auto kent geen onderstuur, dus die jongen heeft de baan alleen maar via de zijruiten bekeken. Hij was danig onder de indruk van het driften, dus wellicht dat ie vaker meegaat?

Verder heb ik nog met Peter meegereden die de smaak goed te pakken had. Wat gaat die auto snoeihard door bocht 1 zeg, ongelooflijk! Waar ik driftend doorheen ging om onderstuur te voorkomen, ging Peter er juist volgas doorheen, zonder te remmen soms! Dat gaat echt hard. Daarna hebben we geprobeerd om wat bochten aan elkaar te lussen, wat ook steeds beter ging. Peter heeft het spelletje wel door en het is gaaf om daarnaast te zitten. De M5 motor moet je kunnen temmen en dat kan hij.

Verder heb ik veel moois gezien. De knallen uit de uitlaat van Allen, Joy die niet meer kon stoppen, de M3 van Pol die zo fraai over de baan gaat, de Evo van Gerhard die vol vierwieldriftend bochten aan elkaar wist te lussen, de Subaru van Gerrit die voorbij kwam als een RWD. De M3’s die veel achterstevoren stonden en maar bleven proberen. De Mr2 die in handen van Hans over de baan werd gegooid alsof het een radio controlled gumbakkie was. En nog veel meer. Ruud die de Ascona op de baan rondreed alsof ie een echte rally reed met zijn zoon als navi die ook de auto niet meer uit te slaan was. Ik heb er echt van genoten!

Ondanks de kou ’s ochtends het miezerige weer in de middag was iedereen vrolijk, gezellig en werd er vol lof over elkaars rijkunsten en auto’s gesproken. Zoals het hoort. Dit heb ik in het verre verleden weleens anders meegemaakt.

Volgende keer meer deelnemers, meer zon en meer vrouwen!
En zelf een auto om mee te rijden natuurlijk.

Op de terugweg was ik uitgeteld. Vanaf 4.45 uur wakker, tijd om af en toe mijn ogen dicht te doen op de terugweg. Na een hap eten bij een AC ging het wel weer. Tommy bedankt voor het carpoolen en de gezelligheid.

De Lada bracht me probleemloos thuis en zelfs de laatste bocht ging perfect. Ik kán het wel :!:

Groeten,

Dennis

Ik heb wat foto’s gemaakt en o.a. filmpjes van Elmar en Ruud. Ik zal ze eerdaags even uploaden.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2007, 11:25

@Dennis,

Wellicht zouden we idd met bijvoorbeeld de autoambulance van Hans, een goedkope Siera kunnen kopen, en die de hele dag misbruiken ;-) Een ronde links en een rechtsom bijvoorbeeld, om het nog moeilijker te maken :D het plezier van zo'n hok is gewoon niet in geld uit te drukken. Zou voor mij de ideale achtertuin zijn :lol:

Michel

allen

Bericht door allen » 22 okt 2007, 11:28

Ghehe, ik ben op exact hetzelfde punt als Joy ook de baan afgegaan. Was een beetje experimenteren hoe hard ik naar beneden kon rijden voor ik vol in de ankers ging steeds. Uiteindelijk gedoemd om een keer fout te gaan want ik moest even door het gras om de oude banden slalommen. :lol:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 22 okt 2007, 11:33

Michel Pol schreef:@Dennis,

Wellicht zouden we idd met bijvoorbeeld de autoambulance van Hans, een goedkope Siera kunnen kopen, en die de hele dag misbruiken ;-) Een ronde links en een rechtsom bijvoorbeeld, om het nog moeilijker te maken :D het plezier van zo'n hok is gewoon niet in geld uit te drukken. Zou voor mij de ideale achtertuin zijn :lol:

Michel
@ Michel; ik heb nog een ouwe Sierra met 2 liter carburateurblok staan, volledig gestript, met rolkooi, vrijwel nieuwe koppeling/drukgroep, twee 13" gumbandjes, vier 15" wielen zonder banden en 4 stalen wielen met kudtbanden. Al enkele jaren uitgeschreven omdat de vorige eigenaar 'm alleen op Zandvoort en Assen gebruikte. Kopen? :wink:

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 22 okt 2007, 11:45

Eeen paar sfeerplaatjes van de deelnemers, ik hoop dat ik niemand vergeten ben.

Meer pics op mijn site, een 500 tal

http://vazily.be/others.htm

Enjoy

[IMG:800:532]http://i102.photobucket.com/albums/m95/ ... C_1292.jpg[/img]
[IMG:800:532]http://i102.photobucket.com/albums/m95/ ... C_1307.jpg[/img]

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 22 okt 2007, 11:47

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 22 okt 2007, 11:55

Mooie foto's! De link op je site zelf kan ik niet op klikken, dus niet alle 500 bekijken?

Michel P

Bericht door Michel P » 22 okt 2007, 11:56

Pracht platen!

Michel

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 22 okt 2007, 12:13

Steven Nauta schreef:Mooie foto's! De link op je site zelf kan ik niet op klikken, dus niet alle 500 bekijken?
Inderdaad, probleempje blijkbaar. Ik zoek het uit Steven.

Carl Coussens

Bericht door Carl Coussens » 22 okt 2007, 12:15

Ok, snel gevonden.

Zou moeten werken nu.

http://vazily.be/others.htm

Enjoy

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2007, 12:20

Erg gave foto's!!!

Tommy

Bericht door Tommy » 22 okt 2007, 12:27

mooie platen!