Pagina 2 van 3
Geplaatst: 21 okt 2007, 04:25
door GTRene
ErikKramer schreef:Dank je Rene
Ik heb ook nog even genoten van je V8 brul en gillende banden in 1e en 2e versnelling toen je Hartge de sporen gaf bij JD


ja was behoorlijk enthousiast en schakelde zo hard/sportief dat ie toch in z'n 2 nog iets doorsloeg

later dacht ik van oew..die mensen die paar daar wonen aan dat industrie stukje zullen dat niet zo leuk vinden...achja af en toe moet kunnen, verder op de snelweg nog ff kunnen genieten, en vannacht ook

ging lekker met dit weer, koele inlaatlucht genoot m'n kar wel van, leuk jou daar ook weer te zien, twas weer een leuke DF dag, zelfs het weer zat weer mee 8)
Geplaatst: 21 okt 2007, 08:40
door Manfred
Was inderdaad heel leuk om die Ferrari tegen te komen, ik had helaas niet verwacht dat de bestuurder zich toch even liet uitdagen en flink op het gas ging. Ik reed toen in zijn 6, was wel heel leuk om hem even keihard voorbij te horen knallen met daarachter Erik. Was gaaf om te zien

Helaas was het wel druk op de weg terug.
Geplaatst: 21 okt 2007, 08:41
door Manfred
GTRene schreef:ErikKramer schreef:Dank je Rene
Ik heb ook nog even genoten van je V8 brul en gillende banden in 1e en 2e versnelling toen je Hartge de sporen gaf bij JD


ja was behoorlijk enthousiast en schakelde zo hard/sportief dat ie toch in z'n 2 nog iets doorsloeg

later dacht ik van oew..die mensen die paar daar wonen aan dat industrie stukje zullen dat niet zo leuk vinden...achja af en toe moet kunnen, verder op de snelweg nog ff kunnen genieten, en vannacht ook

ging lekker met dit weer, koele inlaatlucht genoot m'n kar wel van, leuk jou daar ook weer te zien, twas weer een leuke DF dag, zelfs het weer zat weer mee 8)
Denk dat die mensen daar wel wat gewend zijn

En wie wil er nou niet zo'n geluid als uit jouw auto even vol horen

Prachtige auto hoor!!
Geplaatst: 21 okt 2007, 08:51
door Maus335i
Mooi filmpje van de Ferrari! Toch leuk dat dat soort gasten wel houden van een uitdaging zo nu en dan

Je houdt hem nog redelijk bij, ben benieuwd hoe het in je 3e versnelling gegaan zou zijn..
Op de A31 in Duitsland naar huis was heerlijk, amper auto's op 100km tegengekomen. Toch wel vaag gevoel hoor.. het gas moeten liften bij 280, omdat de voorbanden niet harder mogen
Ik vond de R32 die Wouter bij zich had en de RS4 van Wim ook erg indrukwekkend. Wat een sound! Heerlijk

En als we het toch over sound hebben.. die Spyker en GTRene niet vergeten natuurlijk. De Hartge V8 bestaat gewoon niet meer als BMW. Ook in de kentekenpapieren vind je BMW niet meer terug, mooi werk

Geplaatst: 21 okt 2007, 09:38
door pterps
DDX schreef:nou laat die gulf100 maar snel bij alle gulfs verkrijgbaar zijn

Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar neem van mij aan dat er aan gewerkt wordt. Het is momenteel maar bij een beperkt aantal station verkrijgbaar. Maar mocht het zo zijn dat het heel goed verkoopt dan wordt het aantal stations zeker uitgebreid.
Ik heb zelf ook op de Challenger Diesel gereden en ik had ook het gevoel dat de auto er mooier op liep en makkelijker in toeren klom.
@Erik, bij auto's die standaard op Euro 95 rijden (voorgeschreven door fabriek) heeft het maar weinig nut.
Ik denk dat dit filmpje wel wat duidelijkheid kan scheppen. Een auto die standaard (voorgeschreven door fabrikant) op 98 loopt heeft op 98 of 100 meer vermogen dan op 95.
http://www.youtube.com/watch?v=smLkmCRl6n0
Geplaatst: 21 okt 2007, 10:01
door Black pearl
Ik vond het gisteren een erg gezellige en zeer geslaagde meeting. Zeker voor herhaling vatbaar.
Het vermogen van mijn rs4 was 529.4pk met een koppel van 662.4nm. De kwalititeit van de benzine die ik had getankt, was niet echt super. Daardoor viel het vermogen mij een klein beetje tegen. Het koppel was daarentegen wel heel goed.
Helaas is het mij niet gelukt om een afbeelding van de vermogensuitdraai in het item te plaatsen.
Geplaatst: 21 okt 2007, 10:51
door Arthur
Wat zit er tussen die uitlaten op het zwarte kunstof eigenlijk?
Verder mooie foto's en resultaten!
[img:700:467]
http://i81.photobucket.com/albums/j208/ ... _9299K.jpg[/img]
Geplaatst: 21 okt 2007, 11:38
door Mike R32
Mooie foto's 8)
Hoeveel pk heeft de HGP R32?
Geplaatst: 21 okt 2007, 11:39
door Marc R
Das een garagedeur-opener ook wel lasershield genoemd

Geplaatst: 21 okt 2007, 11:44
door SteV6
Gelukkig was het 's morgens ook helemaal niet koud ... Maar de gezelligheid heeft er zeker niet onder geleden! Erg leuk om een aantal voor mij nieuwe gezichten te leren kennen en een aantal oude bekenden te spreken.
De harde cijfertjes kunnen wel eens tegenvallen. Een schrale troost Erminio, ik bleef met de PerformanceBox runs ook zo'n 3/10 boven de tijden die ik normaal kan halen ... En voor de eerlijke vergelijking heb ik jaydee meegenomen, zodat we evenveel "strafgewicht" in de auto hadden.
Voor mij was het een vergelijkingsrun tussen met en zonder Milltek. Behalve de super sound en een lager brandstofverbruik heb ik er 12 Nm bij gekregen, geen pk's

Dus in die zin was ik lichtelijk teleurgesteld, maar geenzins ontevreden! Want na 142.000 kilometer komen er nog steeds meer pk's uit dan de fabriek opgeeft ...
Uitdraai van 20-10-2007, met Milltek, een mix van Aral Ultimate en Texaco 98 (25:75) en 142.000km op de teller:
[IMG:1000:833]
http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... 201007.jpg[/img]
Ter vergelijk de uitdraai van 06-01-2007, met Shell V-power 100 en 126.000km op de teller:
[IMG:778:600]
http://i239.photobucket.com/albums/ff11 ... tdraai.jpg[/img]
En een DF-gewetensvraag: Was dit nu een poetsers of een rijders meeting

?
SteV6
Geplaatst: 21 okt 2007, 11:52
door Erik K.
Geplaatst: 21 okt 2007, 12:01
door Arthur
Marc RS4 schreef:Das een garagedeur-opener ook wel lasershield genoemd

OK

Geplaatst: 21 okt 2007, 12:53
door Roel SpeedCars
Mooie foto's en filmpjes ... als er ooit weer eens een "rollenbank dag" komt en de wagen is 'fit', dan probeer ik zeker van de partij te zijn.
Roel.
Geplaatst: 21 okt 2007, 14:26
door Erik K.
Geplaatst: 21 okt 2007, 15:27
door Opa
Mooie resultaten. [img:23:18]
http://www.speedcars.nl/forum/images/sm ... on_tmb.gif[/img]
Ik heb ook nog 2 van zulke filmpjes van een paar geleden toen de Sub nog ongeveer 280 pk had.
Vs. een getunede Porsche Turbo:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 4832&hl=nl
Vs. een Lambo MurciƩlago:
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 3305&hl=nl

Geplaatst: 21 okt 2007, 17:48
door DownforceJan
Maurice Graber schreef:De A8 W12 is ook gechiptuned door JD. Standaard heeft hij 450pk en 580nM. Na de tuning zit ik op 460pk en 600nM. Niet een noemenswaardig verschil, maar dat zat er in met een atmosferische motor. Maar nu..
Door de aanpassing van het motormanagement reageert het gaspedaal sneller, EN HOE! Jeeeuzes wat een verschil zeg! In de sportstand is dat ding niet te houden, hij spuit echt vooruit, heerlijk
De begrenzer is overigens ook afgehaald. Nadat de begrenzer er af ging, de eerste run een "lullige" 260 echte kms/u. Er zou nog een begrenzer op zitten, die er ook even af moest. Jeroen kwam een half uur later en 9 begrenzers verder (er zitten er dus 9 op!) voor een tweede run. Ik schrok me dood
320 echte kms/u en hij steeg nog redelijk snel. Jeroen hield het voor gezien, maar volgens mij zit er 330, misschien nog wel 340 in. Dat zijn zo'n 370 tellerkilometers per uur

Niet vergeten dat de auto op de weg ook te maken heeft met veel luchtweerstand natuurlijk. Ik ben benieuwd! Zodra er banden op zitten harder dan 280 mogen..
Thanks voor de gezelligheid heren! Veel nieuwe mensen weer leren kennen

En rene voor het regelen en JD voor het veranderen van een monster in iets euh.. zeg het maar!
Hallo Maurice,
Goed verhaal. Zal best gaaf rijden nu?

Kan je nu nog wel rustig rijden met je auto? Uiteindelijk is dat ook een kwaliteit van een A8-W12.
Wat heeft JD Engineering er precies aan gedaan?
Ik overweeg dat met mijn A8 W12 eveneens laten doen.
Alvast bedankt voor jer info,
Jan Ozephius
Geplaatst: 21 okt 2007, 20:24
door Erik K.
Lache Opa

!
Ik heb het later nog eens in de 3e versnelling kunnen proberen, maar ook toen hield ik hem niet bij. Het scheelde wel behoorlijk want het verschil qua wegtrekken was een stuk kleiner, maar nog steeds niet voldoende gek he?!
Wel elkaar de duim gegeven dat was netjes van hem

Geplaatst: 22 okt 2007, 00:23
door Opa
Ik kon het zoals op de filmpjes te zien is ook niet bijhouden.
Niet zo vreemd ook natuurlijk......280 pk vs. 500+ pk.
Van die Lambo-rijder kregen we ook nog een duimpje:
[img:640:480]
http://home.kabelfoon.nl/~rody/foto/Lam ... %20001.jpg[/img]
Geplaatst: 22 okt 2007, 00:30
door RVV
Opa dat heet mannenliefde

Geplaatst: 22 okt 2007, 00:36
door Opa
Nee joh, m'n vrouwtje zat naast me te filmen.

Geplaatst: 22 okt 2007, 00:38
door RVV
ojee nog erger.. word tijd voor een relatiebemiddelaar

Geplaatst: 22 okt 2007, 12:01
door MartijnGizmo
Hoe is het eigenlijk gegaan met die A6 TDI van Tristan's collega?
Geplaatst: 22 okt 2007, 12:34
door Erminio
Een schrale troost Erminio, ik bleef met de PerformanceBox runs ook zo'n 3/10 boven de tijden die ik normaal kan halen
Tijden klopte wel aardig als je ervan uitging dat ik 10% vermogen en koppel kwijt was
Is een mooi speeltje die perfomance logger

Geplaatst: 22 okt 2007, 12:38
door Tristan
Martijn Koevoets schreef:Hoe is het eigenlijk gegaan met die A6 TDI van Tristan's collega?
Tijdens een testrit haalde hij 617Nm.

Is verder niet op de bank geweest.
Geplaatst: 22 okt 2007, 13:01
door ArjanBor
Ik vond het ook erg gezellig, en Jeroen heeft een mooie tent staan met allemaal high tech spul. Helaas moesten we weer vroeg vertrekken om naar de ring te gaan en dat is maar goed ook want na de rondjes op zaterdag hebben we zondag bijna niet meer gereden want het heeft de hele dag geregend en het was verdomd koud. Om 15.30 ging de baan ook definitief dicht want er was extreem laaghangende bewolking (mist). Helaas heb ik na sluiting van de baan nog 3 1/2 uur op de adac moeten wachten want de motorophanging van de auto van mijn broer had de ring niet overleefd en de auto moet op transport terug naar Nederland.
De ring was dus helaas niet zo'n groot succes maar bij JD heb ik genoten van al het speelgoed
Alleen liep mijn auto niet zo lekker maar dat wist ik al voordat ik ging rollen want ik had op aanraden van race eend Gulf getankt en daarop stottert mijn auto bij snel opschakelen of bij doortrekken boven de 5000 toeren. Dit bleek dus ook uit de rollerbank, hij bleef dan ook hangen op 265 pk terwijl Tristan er 280 had. Ik heb ondertussen al contact gehad met Beek en ze willen er best naar kijken maar dan ben ik mijn auto 2 dagen kwijt. Het is dan wel een hele mooi maatchip geworden
