Mijn E30 325i, voor veel DF

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 09 feb 2008, 18:47

Mijn carterpanbeschermer is eigenlijk heel simpel, het is een op maat gemaakte aluminium plaat, meer niet, maar het werkt wel afdoende. Kost circa 25 euro via Paul Vlasblom, die ze op voorraad heeft. Ik geloof dat Remmo Niezen (van Remmo autosport) een nog zwaardere uitvoering heeft, maar deze zal duurder zijn, en is meer voor de racerij geschikt, en nogal overdone voor op straat.

Foto's:

http://img142.imageshack.us/img142/7056 ... merug9.jpg

http://img142.imageshack.us/img142/9455 ... er2gm3.jpg

Gebruikersavatar
Corolla SI
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:54

Bericht door Corolla SI » 09 feb 2008, 20:42

mooie auto veel plezier ervan :)

JeroenT
Berichten: 2232
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 12 feb 2008, 21:14

Duidelijke pics, thanx!

Ik zag idd andere prijzen uit de E30 cup voor over de 200 euro.

Ga nu zelf maar even wat bouwen, zit er nog een dwars versteging op ofzo of is die plaat alleen voor en achter vast gemaakt?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 feb 2008, 21:42

Zo'n plaat is niet te vergelijken met de carterbeschermingsplaat die ik had van BMW. Dat leek meer op een rekje zoals je op een oude opa fiets weleens ziet, met dikke beugels die op het subframe ofzo bevestigd konden worden. Erg zwaar, liet wel rijwind door.
Maar Vlasbloms oplossing is simpel en goedkoop.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Bericht door Jeroen » 14 feb 2008, 23:07

Dat 'rekje' was een orginele BMW carterbeschermer die je ooit van mij hebt gekocht Cav :D Het doorlaten van rijwind is trouwens totaal niet relevant, aangezien een E30 Met M20B25 een oliekoeler aan boord heeft.

@ JeroenT: de plaat is alleen voor en achter vastgemaakt, geen dwarsversteviger dus. Hij zit gewoon vastgeschroefd. Uit ervaring (van eerdere circuit E30's) weet ik dat het prima werkt.

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 30 aug 2008, 23:37

De laatste post was van februari, en we zitten inmiddels al bijna in september. Ondertussen is er het e.e.a. veranderd. Ik ben gestopt met de 325i te gebruiken als dagelijks vervoer, en heb ondertussen een garage bij mijn huis, waar de auto in staat. Met de E30 heb ik 30.000km. in een jaar gereden, maar omdat ik nóg meer zou gaan rijden, is de auto met een welverdiend 2e pensioen gegaan. Alhoewel, pensioen.

Afbeelding

Afgelopen week heb ik een ander, gereviseerd sperdiff laten plaatsen, met 40% sperwerking. De oude begon na 3,5 jaar driftervaring toch wat sleets te raken. Ook heeft de AC Schnitzer uitlaat plaats moeten maken voor een orginele uitlaat, omdat deze versleten is. Da's natuurlijk jammer, maar er komt iets beter voor terug: een GTAS uitlaat.

http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false;

Een kleine Duitse leverancier van handgemaakte uitlaten. Eigenlijk gewoon 2 buizen naast elkaar, meer niet. Dat moet wel de gewenste hoeveelheid lawaai produceren :thumbup: Over een paar weken hoop ik deze binnen te krijgen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22505
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Niels » 31 aug 2008, 10:45

Mooie foto en idd is deze te mooi om 30Kkm mee te rijden op jaarbasis. Gelukkig heb je daar een ander klaverblad monster voor :thumbup:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Knot » 31 aug 2008, 11:12

Wat lees ik nou Jeroen.. "laten" plaatsen?? Ding schroef je er zo onder als de auto op 2 bokjes staat ;)

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 31 aug 2008, 19:41

Knot, het enige wat ik zelf doe aan mijn auto is tanken :D

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40202
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Knot » 01 sep 2008, 09:00

Naja, ik heb wat middagjes onder E30's gelegen hoor om diffs te wisselen, ruime ervaring aanwezig hier :)

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Dennis Cavallino » 01 sep 2008, 11:26

Ik ben benieuwd hoe die GTAS klinkt. Niet te luid voor de meeste circuits?

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 01 sep 2008, 15:39

Ik denk dat dat wel meevalt. Een goede vriend van me heeft een kennis uit Denemarken die er af en toe mee op de Ring komt, en er dagelijks mee rijdt in zijn 325i Touring. Voor dagelijks gebruik kan het iets te veel van het goede zijn, maar als je zoals ik de auto weinig gebruikt, is het alleen maar leuk. Maar oordeel zelf:

http://www.country-mode.de/gtas/galleri ... check.mpeg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 09 nov 2008, 18:37

Na een periode van véél te lang wachten heb ik eindelijk de GTAS uitlaat binnen gekregen en kunnen monteren. Nou ja, uitlaat: het zijn 2 heel mooi gelaste rechte buizen :-)


De orginele uitlaat is als donor gebruikt om de GTAS te kunnen monteren; de einddemper is naar de eeuwige jachtvelden verdwenen, en het geheel is aan elkaar gelast. Oorspronkelijk waren de ophangpunten van de uitlaat zodanig dat er gaten in de kofferbak zouden moeten geboord, maar mijn garage heeft het zodanig geconstrueerd dat de uitlaat aan de orginele ophangpunten hangt. Het resultaat:

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding


De looks zijn heel beschaafd; precies wat ik wil!
Het geluid is op het randje: rochelen, ploffen en brullen, hij kan het allemaal. Tussengas geven klinkt HARD, en tussen de 2 en 4000tpm laat de uitlaat het meest van zich horen. Op de snelweg verdwijnt het (gelukkig!) wat naar de achtergrond. Bij lage snelheden overstemd de uitlaat de (orginele) radio, dus die zetten we voortaan maar uit. :D Echt een hele goede aankoop dit, al zal het op lange ritten best wel eens vermoeiend zijn.

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Christiaan van H. » 09 nov 2008, 18:43

Ziet er zeer strak uit!

Dit schreeuwt om een geluidsfragment :banaan:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 09 nov 2008, 18:51

Youtube is aan het uploaden nu :wink:

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Christiaan van H. » 09 nov 2008, 18:54

Zie nu net het filmpje hierboven pas. :whistle:

Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick :lol: ) :bag:

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 09 nov 2008, 19:21

Hieronder een kleine opname. Geeft geen heel goed resultaat, maar toch een indruk, vooral voor diegene die weten hoe een orginele M20B25 klinkt.



Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 09 nov 2008, 19:28

Ceet: van Zolder kan ik geen inschatting maken, maar op de Ring zou ik wel eens door de mand kunnen vallen als ik een geluidsmeting krijg. Nu valt de uitlaat niet op, maar het geluid is natuurlijk nogal zwaar, en dat valt wel op. Zandvoort lijkt me geen probleem, en anders hou je gewoon in in Bos uit :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door allen » 09 nov 2008, 19:29

ceet schreef:Zie nu net het filmpje hierboven pas. :whistle:

Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick :lol: ) :bag:
Met die Supersprint ga je er geheid afgestuurd worden op Zolder. :bag:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Joy » 09 nov 2008, 19:33

ceet schreef:Zie nu net het filmpje hierboven pas. :whistle:

Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick :lol: ) :bag:

Hehe, nou voor Spa had ik 'm toch wel weer even willen hebben :D klinkt op toeren zo lekker.

Gebruikersavatar
Christiaan van H.
Berichten: 419
Lid geworden op: 11 feb 2007, 15:56
Locatie: P-hil

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Christiaan van H. » 09 nov 2008, 19:58

@ Joy & Allen nu hebben jullie 'm nog steeds niet kunnen horen op 't M50-je. Op de Ring iig geen scheve gezichten gehad van db-mierenneuqers. Maar zal op Zolder idd wel eens een probleempje kunnen zijn.

Een circuitdag waarbij je steeds van het gas moet op de meetpunten is ook geen doen vind ik.

Btw: Ik denk dat ik op Spa nog wel even een kijkje kom nemen.

Gebruikersavatar
Casper
Berichten: 1657
Lid geworden op: 15 mar 2007, 16:03
Locatie: Amsterdam

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Casper » 09 nov 2008, 20:09

Ziet er goed uit Jeroen! Ik hou altijd wel van uitlaten zonder teveel sierstukken e.d. Gewoon raw metal....

Ik heb hier thuis volgens mij nog wel zo'n velgenkapje liggen, ik zag dat je er 1 mist. Ik doe er niks mee...

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 1109
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Jeroen » 09 nov 2008, 21:23

Casper, ik mis er in totaal 3 :? 2 ben ik verloren op de Ring, en de derde....geen idee. De 4e heeft geen BMW embleem meer. Ik heb nog een stel oude kapjes liggen die ik op ga knappen, of ik bestel nieuwe. De BBS'en die ik heb zijn in zeer goede staat en verdienen dit ook. Dankjewel voor het aanbod in ieder geval.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door frank de jonge » 09 nov 2008, 22:54

Klinkt goed Jeroen :D

Alleen vindt ik wel dat je een Mtech II achtervleugel moet hebben ;)

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2885
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Mijn E30 325i, voor veel DF

Bericht door Mark 320iS » 09 nov 2008, 23:00

Dat ziet er keurig uit! Lekker rauw geluid, niet zo "hol" als de meeste einddempers.

Verder ook een keurige e30, zo moeten ze zijn!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten