Mijn E30 325i, voor veel DF
- Jeroen
Mijn carterpanbeschermer is eigenlijk heel simpel, het is een op maat gemaakte aluminium plaat, meer niet, maar het werkt wel afdoende. Kost circa 25 euro via Paul Vlasblom, die ze op voorraad heeft. Ik geloof dat Remmo Niezen (van Remmo autosport) een nog zwaardere uitvoering heeft, maar deze zal duurder zijn, en is meer voor de racerij geschikt, en nogal overdone voor op straat.
Foto's:
http://img142.imageshack.us/img142/7056 ... merug9.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/9455 ... er2gm3.jpg
Foto's:
http://img142.imageshack.us/img142/7056 ... merug9.jpg
http://img142.imageshack.us/img142/9455 ... er2gm3.jpg
- Dennis Cavallino
Zo'n plaat is niet te vergelijken met de carterbeschermingsplaat die ik had van BMW. Dat leek meer op een rekje zoals je op een oude opa fiets weleens ziet, met dikke beugels die op het subframe ofzo bevestigd konden worden. Erg zwaar, liet wel rijwind door.
Maar Vlasbloms oplossing is simpel en goedkoop.
Maar Vlasbloms oplossing is simpel en goedkoop.
- Jeroen
Dat 'rekje' was een orginele BMW carterbeschermer die je ooit van mij hebt gekocht Cav
Het doorlaten van rijwind is trouwens totaal niet relevant, aangezien een E30 Met M20B25 een oliekoeler aan boord heeft.
@ JeroenT: de plaat is alleen voor en achter vastgemaakt, geen dwarsversteviger dus. Hij zit gewoon vastgeschroefd. Uit ervaring (van eerdere circuit E30's) weet ik dat het prima werkt.

@ JeroenT: de plaat is alleen voor en achter vastgemaakt, geen dwarsversteviger dus. Hij zit gewoon vastgeschroefd. Uit ervaring (van eerdere circuit E30's) weet ik dat het prima werkt.
- Jeroen
Re: Mijn E30 325i, voor veel DF
De laatste post was van februari, en we zitten inmiddels al bijna in september. Ondertussen is er het e.e.a. veranderd. Ik ben gestopt met de 325i te gebruiken als dagelijks vervoer, en heb ondertussen een garage bij mijn huis, waar de auto in staat. Met de E30 heb ik 30.000km. in een jaar gereden, maar omdat ik nóg meer zou gaan rijden, is de auto met een welverdiend 2e pensioen gegaan. Alhoewel, pensioen.

Afgelopen week heb ik een ander, gereviseerd sperdiff laten plaatsen, met 40% sperwerking. De oude begon na 3,5 jaar driftervaring toch wat sleets te raken. Ook heeft de AC Schnitzer uitlaat plaats moeten maken voor een orginele uitlaat, omdat deze versleten is. Da's natuurlijk jammer, maar er komt iets beter voor terug: een GTAS uitlaat.
http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een kleine Duitse leverancier van handgemaakte uitlaten. Eigenlijk gewoon 2 buizen naast elkaar, meer niet. Dat moet wel de gewenste hoeveelheid lawaai produceren
Over een paar weken hoop ik deze binnen te krijgen.
Afgelopen week heb ik een ander, gereviseerd sperdiff laten plaatsen, met 40% sperwerking. De oude begon na 3,5 jaar driftervaring toch wat sleets te raken. Ook heeft de AC Schnitzer uitlaat plaats moeten maken voor een orginele uitlaat, omdat deze versleten is. Da's natuurlijk jammer, maar er komt iets beter voor terug: een GTAS uitlaat.
http://www.country-mode.de/gtas/" onclick="window.open(this.href);return false;
Een kleine Duitse leverancier van handgemaakte uitlaten. Eigenlijk gewoon 2 buizen naast elkaar, meer niet. Dat moet wel de gewenste hoeveelheid lawaai produceren

- Niels
- Auto: Prius+
Mooie foto en idd is deze te mooi om 30Kkm mee te rijden op jaarbasis. Gelukkig heb je daar een ander klaverblad monster voor 

- Knot
Wat lees ik nou Jeroen.. "laten" plaatsen?? Ding schroef je er zo onder als de auto op 2 bokjes staat 

- Jeroen
Knot, het enige wat ik zelf doe aan mijn auto is tanken 

- Knot
Naja, ik heb wat middagjes onder E30's gelegen hoor om diffs te wisselen, ruime ervaring aanwezig hier 

- Dennis Cavallino
Ik ben benieuwd hoe die GTAS klinkt. Niet te luid voor de meeste circuits?
- Jeroen
Ik denk dat dat wel meevalt. Een goede vriend van me heeft een kennis uit Denemarken die er af en toe mee op de Ring komt, en er dagelijks mee rijdt in zijn 325i Touring. Voor dagelijks gebruik kan het iets te veel van het goede zijn, maar als je zoals ik de auto weinig gebruikt, is het alleen maar leuk. Maar oordeel zelf:
http://www.country-mode.de/gtas/galleri ... check.mpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.country-mode.de/gtas/galleri ... check.mpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jeroen
Na een periode van véél te lang wachten heb ik eindelijk de GTAS uitlaat binnen gekregen en kunnen monteren. Nou ja, uitlaat: het zijn 2 heel mooi gelaste rechte buizen
De orginele uitlaat is als donor gebruikt om de GTAS te kunnen monteren; de einddemper is naar de eeuwige jachtvelden verdwenen, en het geheel is aan elkaar gelast. Oorspronkelijk waren de ophangpunten van de uitlaat zodanig dat er gaten in de kofferbak zouden moeten geboord, maar mijn garage heeft het zodanig geconstrueerd dat de uitlaat aan de orginele ophangpunten hangt. Het resultaat:

De looks zijn heel beschaafd; precies wat ik wil!
Het geluid is op het randje: rochelen, ploffen en brullen, hij kan het allemaal. Tussengas geven klinkt HARD, en tussen de 2 en 4000tpm laat de uitlaat het meest van zich horen. Op de snelweg verdwijnt het (gelukkig!) wat naar de achtergrond. Bij lage snelheden overstemd de uitlaat de (orginele) radio, dus die zetten we voortaan maar uit.
Echt een hele goede aankoop dit, al zal het op lange ritten best wel eens vermoeiend zijn.

De orginele uitlaat is als donor gebruikt om de GTAS te kunnen monteren; de einddemper is naar de eeuwige jachtvelden verdwenen, en het geheel is aan elkaar gelast. Oorspronkelijk waren de ophangpunten van de uitlaat zodanig dat er gaten in de kofferbak zouden moeten geboord, maar mijn garage heeft het zodanig geconstrueerd dat de uitlaat aan de orginele ophangpunten hangt. Het resultaat:
De looks zijn heel beschaafd; precies wat ik wil!
Het geluid is op het randje: rochelen, ploffen en brullen, hij kan het allemaal. Tussengas geven klinkt HARD, en tussen de 2 en 4000tpm laat de uitlaat het meest van zich horen. Op de snelweg verdwijnt het (gelukkig!) wat naar de achtergrond. Bij lage snelheden overstemd de uitlaat de (orginele) radio, dus die zetten we voortaan maar uit.

- Christiaan van H.
Ziet er zeer strak uit!
Dit schreeuwt om een geluidsfragment :banaan:
Dit schreeuwt om een geluidsfragment :banaan:
- Jeroen
Youtube is aan het uploaden nu 

- Christiaan van H.
Zie nu net het filmpje hierboven pas.
Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick
) 

Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick

- Jeroen
Hieronder een kleine opname. Geeft geen heel goed resultaat, maar toch een indruk, vooral voor diegene die weten hoe een orginele M20B25 klinkt.
- Jeroen
Ceet: van Zolder kan ik geen inschatting maken, maar op de Ring zou ik wel eens door de mand kunnen vallen als ik een geluidsmeting krijg. Nu valt de uitlaat niet op, maar het geluid is natuurlijk nogal zwaar, en dat valt wel op. Zandvoort lijkt me geen probleem, en anders hou je gewoon in in Bos uit 

-
Met die Supersprint ga je er geheid afgestuurd worden op Zolder.ceet schreef:Zie nu net het filmpje hierboven pas.![]()
Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick)

- Joy
ceet schreef:Zie nu net het filmpje hierboven pas.![]()
Maar goed ik zit dus met zo'n zelfde tweestrijd met die Supersprint Race. O zo lekker binnendoor, maar soms tegen het licht vermoeiende aan op weg naar de ring. Bovendien iets te grof voor circuits als Zolder, ben ik bang (hè Yorick)
Hehe, nou voor Spa had ik 'm toch wel weer even willen hebben

- Christiaan van H.
@ Joy & Allen nu hebben jullie 'm nog steeds niet kunnen horen op 't M50-je. Op de Ring iig geen scheve gezichten gehad van db-mierenneuqers. Maar zal op Zolder idd wel eens een probleempje kunnen zijn.
Een circuitdag waarbij je steeds van het gas moet op de meetpunten is ook geen doen vind ik.
Btw: Ik denk dat ik op Spa nog wel even een kijkje kom nemen.
Een circuitdag waarbij je steeds van het gas moet op de meetpunten is ook geen doen vind ik.
Btw: Ik denk dat ik op Spa nog wel even een kijkje kom nemen.
- Casper
Ziet er goed uit Jeroen! Ik hou altijd wel van uitlaten zonder teveel sierstukken e.d. Gewoon raw metal....
Ik heb hier thuis volgens mij nog wel zo'n velgenkapje liggen, ik zag dat je er 1 mist. Ik doe er niks mee...
Ik heb hier thuis volgens mij nog wel zo'n velgenkapje liggen, ik zag dat je er 1 mist. Ik doe er niks mee...
- Jeroen
Casper, ik mis er in totaal 3
2 ben ik verloren op de Ring, en de derde....geen idee. De 4e heeft geen BMW embleem meer. Ik heb nog een stel oude kapjes liggen die ik op ga knappen, of ik bestel nieuwe. De BBS'en die ik heb zijn in zeer goede staat en verdienen dit ook. Dankjewel voor het aanbod in ieder geval.

- frank de jonge
Klinkt goed Jeroen 
Alleen vindt ik wel dat je een Mtech II achtervleugel moet hebben

Alleen vindt ik wel dat je een Mtech II achtervleugel moet hebben

- Mark 320iS
Dat ziet er keurig uit! Lekker rauw geluid, niet zo "hol" als de meeste einddempers.
Verder ook een keurige e30, zo moeten ze zijn!
Verder ook een keurige e30, zo moeten ze zijn!