Ik heb ooit wel eens gelezen dat ze met de computer iets aan de 4motion verhoudingen/asr-regeling kunnen doen, weet niet of daar iemand hier la bekend mee is?
R32 stelt zich voor
- Kasteel
Super auto en in een zeer gave kleur, maatje van me heeft er ook 1 en moet toch zeggen dat het wel wat feller/levendiger is dan de 5. Deze heeft ook een open uitlaat (die er overigens weer onder vandaan gaat
), dat is serieus de vetste sound die ik ooit een straatauto heb horen maken
.
Ik heb ooit wel eens gelezen dat ze met de computer iets aan de 4motion verhoudingen/asr-regeling kunnen doen, weet niet of daar iemand hier la bekend mee is?
- SteV6
Er zijn stuurkasten te koop om de elektronica van de Haldex-koppeling te veranderen zodat je de verhouding tussen koppelverdeling voor <---> achter kan aanpassen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.Kasteel schreef:Ik heb ooit wel eens gelezen dat ze met de computer iets aan de 4motion verhoudingen/asr-regeling kunnen doen, weet niet of daar iemand hier la bekend mee is?
Ik vraag me ook af hoe je meer dan 50% van de aandrijfkrachten naar achter zou kunnen sturen omdat, voor zover ik weet, de cardanas uit het voordiff komt en niet uit de versnellingsbak
SteV6
- jaydee
Hoi,SteV6 schreef:Er zijn stuurkasten te koop om de elektronica van de Haldex-koppeling te veranderen zodat je de verhouding tussen koppelverdeling voor <---> achter kan aanpassen. Ik heb er zelf geen ervaring mee.Kasteel schreef:Ik heb ooit wel eens gelezen dat ze met de computer iets aan de 4motion verhoudingen/asr-regeling kunnen doen, weet niet of daar iemand hier la bekend mee is?
Ik vraag me ook af hoe je meer dan 50% van de aandrijfkrachten naar achter zou kunnen sturen omdat, voor zover ik weet, de cardanas uit het voordiff komt en niet uit de versnellingsbak.
SteV6
Volgens mij wordt niet de koppelverdeling aangepast, want zoals je als schrijft, kan er niet meer dan 50% naar de achterwielen. Dat komt doordat de voorwielen altijd aangedreven worden.
Wat zo'n 'chip' doet, is het gedrag van de Haldex aanpassen: vaker en misschien bruusker aangrijpen, zodat je meer bewust wordt van de vierwielaandrijving. Wellicht dat je door meer plotseling inkomende achterwielaandrijving makkelijker met de auto kunt spelen?
Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben...
- Kasteel
Sander Spoolder schreef:waar kan ik foto's vinden van jullie R32 Kasteel ?
Klein beetje offtopic:
[img:1280:964]http://img141.imageshack.us/img141/6853 ... 005yi1.jpg[/img]
[img]http:1280:964]http://img140.imageshack.us/img140/5584 ... 011vi6.jpg[/img]