Wat voor werk doe jij Angelo ?Angelo schreef:Ook het product band wordt steeds meer een specialsme. Met de huidige ontwikkelingen in technieken en afmetingen zie je ook dat steeds meer dealers hun handen er vanaf trekken.
Bandenspecialisten een goede oplossing om het boeren eraf te halen?
Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 codering?
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
- Angelo
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:40
- Locatie: Breda
Soort van banden'boer' adviseur, maar niet verkoopgerelateerd als zijnde vertegenwoordiger. Ik spreek daarom ook liever van specialist!Aad Hoogendoorn schreef:Wat voor werk doe jij Angelo ?Angelo schreef:Ook het product band wordt steeds meer een specialisme. Met de huidige ontwikkelingen in technieken en afmetingen zie je ook dat steeds meer dealers hun handen er vanaf trekken.
Bandenspecialisten een goede oplossing om het boeren eraf te halen?
En er zijn inderdaad ook nog een heleboel bandenboeren. Deel van mijn werk is om die 'boeren' te veranderen in specialisten.
Als je kijkt wat er vandaag de dag ontwikkeld wordt op het gebied van Run on Flat/Pax systemen en de huidige afmetingen waar standaard 13" van vroeger al lang en breed vervangen is door standaard 16" of zelfs 17", is dat niet méér dan terecht. En dan hebben we het hier alleen over personenwagens, want bij Motoren, Truck, Industrie, Grondverzet, Luchtvaart en Landbouw gaat dat nog veel verder!
- deep r
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 18 feb 2006, 23:21
- Locatie: den haag
Interessant beroep!Angelo schreef:
Soort van banden'boer' adviseur, maar niet verkoopgerelateerd als zijnde vertegenwoordiger. Ik spreek daarom ook liever van specialist!
En er zijn inderdaad ook nog een heleboel bandenboeren. Deel van mijn werk is om die 'boeren' te veranderen in specialisten.
Als je kijkt wat er vandaag de dag ontwikkeld wordt op het gebied van Run on Flat/Pax systemen en de huidige afmetingen waar standaard 13" van vroeger al lang en breed vervangen is door standaard 16" of zelfs 17", is dat niet méér dan terecht. En dan hebben we het hier alleen over personenwagens, want bij Motoren, Truck, Industrie, Grondverzet, Luchtvaart en Landbouw gaat dat nog veel verder!
Vertel er eens wat meer over,is dit voor een bepaalde vereniging of bedrijf?
Denk dat als de meeste hier bv een Bridgestone boek open slaan helemaal gek worden.
In bv 225/45r17 heb je tig varianten:
re050 (a) (mo) (bz) (az)
Al die types icm codes hebben weer te maken met 1ste montage en specifiek bedoel voor een bepaalde auto.
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 19:44
- Locatie: warnsveld
funnyname schreef:Ik weet van de N-codering van Porsche dat dit gehomologeerde en aangepaste banden zijn.
Zo heb ik laatst niets vermoedend mijn banden laten plakken bij de Kwik-Fit, kom ik ze ophalen zegt die vent: "Eigenlijk hadden we ze niet mogen plakken, omdat het uitboren en in lijmen van de plug niet kan bij Porsche banden". Dus ik denk had dat dan gezegd toen ik ze gebracht had ...
Uit zijn verhaal bleek dat de N-codering banden verstevigd zijn met staaldraad (dit hebben sommige andere banden ook ..) voor een stijvere band.
Elders heb ik gelezen dat ze inderdaad ook een ander compound hebben.
Slecht kan het volgens mij nooit zijn, vaak wel duurder ..
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Opgraving, als ik dit dus zo lees kan een MO gecodeerde band geen kwaad onder een BMW?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Lijkt mij niet. Maar zorg wel dat je twee om twee op de auto hebt.
Dus niet alleen een M0 of N linksvoor ofzo. Dan ook rechts.
Grappige is dat ik ooit 1 N-codering band had zitten op mijn E36 Touring. Twee dezelfde Michelin's maar een met N-codering. Het vreemde was dat de band met N-codering wel iets breder leek dan degene zonder.
Eerst dacht ik dat ik het mis had maar na demontega en ze tegen elkaar gezet te hebben was er echt verschil. Beide 225-50R16 maar toch iets verschil. De band met N-codering had een iets bollere wang.
Qua rijden merkte ik er niet veel van als ik heel eerlijk ben. Alleen dat de auto wat gevoelig was voor spoorvorming. Heb de band toen achter gezet en twee gelijke voor. Auto reedt wel beter en was minder gevoelig voor spoorvorming.
Dus het kan denk wel, maar monteer altijd twee dezelfde op de voor- en/of achteras.
Dus niet alleen een M0 of N linksvoor ofzo. Dan ook rechts.
Grappige is dat ik ooit 1 N-codering band had zitten op mijn E36 Touring. Twee dezelfde Michelin's maar een met N-codering. Het vreemde was dat de band met N-codering wel iets breder leek dan degene zonder.
Eerst dacht ik dat ik het mis had maar na demontega en ze tegen elkaar gezet te hebben was er echt verschil. Beide 225-50R16 maar toch iets verschil. De band met N-codering had een iets bollere wang.
Qua rijden merkte ik er niet veel van als ik heel eerlijk ben. Alleen dat de auto wat gevoelig was voor spoorvorming. Heb de band toen achter gezet en twee gelijke voor. Auto reedt wel beter en was minder gevoelig voor spoorvorming.
Dus het kan denk wel, maar monteer altijd twee dezelfde op de voor- en/of achteras.
- Tommy
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:09
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Uiteindelijk zul je er toch zelf op moeten gaan rijden ipv alleen af te gaan op de adviezen. Zo heb ik nu Brugsteen S-001 en had ik net zo goed een of ander B merk bandje kunnen kopen. Adviezen en tests kwamen helaas niet overeen met mn gevoel van dat rubber onder mijn auto. Zelfs vredestein waar anderen over zeurden bleken dan weer erg goed te werken op de auto evenals alom bekende Michelin PS2.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Ik weet uit ervaring dat ik de conti sport contact 3 een fijne band vind.
Enkel geen ervaring met de MO, dus dan maar het kleine gokje wagen en gewoon kopen.
Enkel geen ervaring met de MO, dus dan maar het kleine gokje wagen en gewoon kopen.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Hier ook weer een setje Sportcontact 3 met M0 codering. Ze zijn iets stiller en er hoeft maar weinig plaklood bij voor het balanceren!
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Vriend van mij is ontwikkelings ingenieur bij Conti. Hij doet alleen ontwikkeling en testen voor fabrieksuitrustingsbanden voor Mercedes-Benz. Ik ben tig keer met hem meegeweest tijdens testen op de Ring en er zijn best veel verschillen met de banden voor de after market. Onder meer geluid is bij MB een grote factor.
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Bandensexperts?! Wel of niet banden met M0 of N0 coderin
Mo's besteld iig en kijk ik net, wat er nu op zat was ook al een Mo code band.
Dat met geluid kan best een punt zijn Dick, ik vind nl dat ze voor een 245 band weinig afrol geluid laten horen.
(SP9000's die ik hiervoor had waren stukken luidruchtiger)
Dat met geluid kan best een punt zijn Dick, ik vind nl dat ze voor een 245 band weinig afrol geluid laten horen.
(SP9000's die ik hiervoor had waren stukken luidruchtiger)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten