En...ik heb erg goede herinneringen aan de aloude GT's!!
BMW 135i coupe OF de nieuwe Subaru STI
-
Jeroen05
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:14
- Locatie: Breda
allebei afgrijselijk om te zien maar dat was geen reden.... Ik heb de STI gekozen omdat ik helemaal gek ben van 4x4 auto's... Want hij moet ook naar de sneeuw kunnen op steile hellingen en ook de boottrailer van een spekgladde helling kunnen trekken
En...ik heb erg goede herinneringen aan de aloude GT's!!
En...ik heb erg goede herinneringen aan de aloude GT's!!
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Ik heb gekozen voor de STI, niet geheel verwonderlijk.
BMW doet me niet veel, rijd fantastisch, schijnt, maar dat rijd de nieuwe STI ook, daar hoeven we niet bang voor te zijn.
RWD vind ik eigenlijk geen serieus punt voor de BMW, de STI heeft namelijk DCCD wat in feite betekened dat 65% van de kracht naar de achterwielen gaat, dus driften is ook een eitje met de STI.
Nog beter, in de sneeuw kun je alles locken dus zelfs dan kun je nog lekker gaan hoeken.
Bouwkwaliteit van de BMW zal hoger liggen dan die van de STI, maar ook dat word steeds beter bij Subaru en ik til er persoonlijk niet echt hard aan.
Betrouwbaarheid zal bij de Subaru waarschijnlijk wel beter zijn.
De looks, tja, Chris Bangle is een hele grote fout geweest van BMW in mijn ogen, er zijn een aantal onwaarschijnlijk lelijke auto's bij BMW vandaan gekomen door die man, en ook al is hij weg nu zijn invloed sijpelt nog steeds door, yuk.
De STI is ook niet moeders mooiste maar die heeft als voordeel dat de gewone Impreza zo verschrikkelijk lelijk is.
En de dikke spatschermen, bumpers en wielen maken de auto er alleen maar beter op.
Hij heeft een mooie "stance" als je de foto's mag geloven, dus doe mij die maar.
Evo 10 word alleen maar lelijker na de proto's en een hatch is in mijn optiek toch leuker dan zo'n sedan qua auto.
groetjes
BMW doet me niet veel, rijd fantastisch, schijnt, maar dat rijd de nieuwe STI ook, daar hoeven we niet bang voor te zijn.
RWD vind ik eigenlijk geen serieus punt voor de BMW, de STI heeft namelijk DCCD wat in feite betekened dat 65% van de kracht naar de achterwielen gaat, dus driften is ook een eitje met de STI.
Nog beter, in de sneeuw kun je alles locken dus zelfs dan kun je nog lekker gaan hoeken.
Bouwkwaliteit van de BMW zal hoger liggen dan die van de STI, maar ook dat word steeds beter bij Subaru en ik til er persoonlijk niet echt hard aan.
Betrouwbaarheid zal bij de Subaru waarschijnlijk wel beter zijn.
De looks, tja, Chris Bangle is een hele grote fout geweest van BMW in mijn ogen, er zijn een aantal onwaarschijnlijk lelijke auto's bij BMW vandaan gekomen door die man, en ook al is hij weg nu zijn invloed sijpelt nog steeds door, yuk.
De STI is ook niet moeders mooiste maar die heeft als voordeel dat de gewone Impreza zo verschrikkelijk lelijk is.
En de dikke spatschermen, bumpers en wielen maken de auto er alleen maar beter op.
Hij heeft een mooie "stance" als je de foto's mag geloven, dus doe mij die maar.
Evo 10 word alleen maar lelijker na de proto's en een hatch is in mijn optiek toch leuker dan zo'n sedan qua auto.
groetjes
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Tijdje terug zag ik een nieuwe Impreza rijden. Auto doet zo gedateerd aan. Vanuit sommige hoeken bekeken heeft hij wel iets van een mk1 Leon weg, maar die is echt wel een stuk mooier.
De Sti schijnt een dikke auto te worden. 300pk wordt natuurlijk de basis voor veel meer paardenkrachten. Ben benieuwd hoor.
Toch heb ik voor de baby M3 gekozen. Voor mij snel zat, 6 in lijn, rwd en het thuis-gevoel wat ik met elke BMW heb, geven de doorslag.
De Sti schijnt een dikke auto te worden. 300pk wordt natuurlijk de basis voor veel meer paardenkrachten. Ben benieuwd hoor.
Toch heb ik voor de baby M3 gekozen. Voor mij snel zat, 6 in lijn, rwd en het thuis-gevoel wat ik met elke BMW heb, geven de doorslag.
- Niels
- Berichten: 22555
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
SerieusRico v Velzen schreef:Niels schreef:
Wel lastig hoor dat je wederom verplicht wordt om tussen de 1 Coupe te kiezen en niet vrij gelaten wordt qua carosserie variant
Niels dat is omdat er geen 135i hatch is van BMW.. en een 130i (43K) is te goedkoop tov de 55K kostende STI.
Je bent gek dat je het überhaubt overweegtRico v Velzen schreef: Want waar is die 135i nou beter in dan mijn M3 ? Zonder er in te gereden hebben durf ik het niet te zeggen, maar wat ik wel kan zeggen is dat het gat tussen een 130i en M3 best groot is. De 135i moet wel heel goed zijn om dat gat voor mij echt te dichten wil ik überhaupt over nadenken om een 135i te kiezen.
Daarbij komend kost een 335i sedan ook 55K en met een paar leuke opties 58K.
En dan vind ik het nog moeilijker om voor de 135i te kiezen.
Kortom ik ben er nog lang niet uit.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ja Niels dat denk ik ook... maar ik kan er natuurlijk anders over gaan denken als ik een proefrit in die 135i heb gemaakt.
Stel dat ik die auto nou in alles beter vind rijden en sturen, en die kans is met mijn 130i ervaring niet geheel ondenkbaar..
Welke keus moet ik dan maken ? Of de (veel) mooiere en bijzonderde M3 CS
OF
De beter rijdende (hypothetisch) en moderner 135i ? Met M3 prestaties en 130i feedback.
Nu lijkt me die keus lastig, daarom zal ik die keuze ook niet maken voordat ik in de 135i heb gereden. Afschrijfverhaal telt minder omdat beide auto's in verhouding hetzelfde per jaar zullen afschrijven.
Stel dat ik die auto nou in alles beter vind rijden en sturen, en die kans is met mijn 130i ervaring niet geheel ondenkbaar..
Welke keus moet ik dan maken ? Of de (veel) mooiere en bijzonderde M3 CS
OF
De beter rijdende (hypothetisch) en moderner 135i ? Met M3 prestaties en 130i feedback.
Nu lijkt me die keus lastig, daarom zal ik die keuze ook niet maken voordat ik in de 135i heb gereden. Afschrijfverhaal telt minder omdat beide auto's in verhouding hetzelfde per jaar zullen afschrijven.
-
M@rcel
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
Rico
Waar maak je je druk om
[img:450:257]http://images.paultan.org/images/BMW_1- ... duct_8.jpg[/img]
VS
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/bmwm3cs/bmwm3cs-14.jpg[/img]
Waar maak je je druk om
[img:450:257]http://images.paultan.org/images/BMW_1- ... duct_8.jpg[/img]
VS
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/photo/bmwm3cs/bmwm3cs-14.jpg[/img]
- Peter Tunissen
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Niels
- Berichten: 22555
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
De eerst drie jaar schrijf je grofweg 45% af en dat heb je met de CS nu gedaan. Over drie jaar is de CS dus wel degelijk meer waard dan een 3 jaar oude 135i. Daarnaast is het altijd lastig om een auto in te ruilen die min of meer hetzelfde waard isRico v Velzen schreef:Afschrijfverhaal telt minder omdat beide auto's in verhouding hetzelfde per jaar zullen afschrijven.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
100% mee eens, en dus ook de STI voor mij.dinges schreef:Ik heb gekozen voor de STI, niet geheel verwonderlijk.
BMW doet me niet veel, rijd fantastisch, schijnt, maar dat rijd de nieuwe STI ook, daar hoeven we niet bang voor te zijn.
RWD vind ik eigenlijk geen serieus punt voor de BMW, de STI heeft namelijk DCCD wat in feite betekened dat 65% van de kracht naar de achterwielen gaat, dus driften is ook een eitje met de STI.
Nog beter, in de sneeuw kun je alles locken dus zelfs dan kun je nog lekker gaan hoeken.
Bouwkwaliteit van de BMW zal hoger liggen dan die van de STI, maar ook dat word steeds beter bij Subaru en ik til er persoonlijk niet echt hard aan.
Betrouwbaarheid zal bij de Subaru waarschijnlijk wel beter zijn.
De looks, tja, Chris Bangle is een hele grote fout geweest van BMW in mijn ogen, er zijn een aantal onwaarschijnlijk lelijke auto's bij BMW vandaan gekomen door die man, en ook al is hij weg nu zijn invloed sijpelt nog steeds door, yuk.
De STI is ook niet moeders mooiste maar die heeft als voordeel dat de gewone Impreza zo verschrikkelijk lelijk is.
En de dikke spatschermen, bumpers en wielen maken de auto er alleen maar beter op.
Hij heeft een mooie "stance" als je de foto's mag geloven, dus doe mij die maar.
Evo 10 word alleen maar lelijker na de proto's en een hatch is in mijn optiek toch leuker dan zo'n sedan qua auto.
- Arthur
- Berichten: 44008
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Klopt Ron alleen ging het in die poll om de huidige STI.
@Niels afschrijvings/inruil verhaal klopt, maar ik denk dat een 3 jaar oude 135i netzo veel waard zou zijn als een 6 jaar oude M3 CS.
Wat betreft inruilen, dan zou er sprake moeten zijn van een combi deal waarbij ik zowel de 325i als de M3 inruil op 2 andere auto's. Wil het interessant zijn.
Maar nogmaals zo'n 135i zou mij moeten overrompelen tov de M3 en die kans acht ik niet heel erg groot.
- Arthur
- Berichten: 44008
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
