Audi of BMW?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.

Audi of BMW?

Audi
20
33%
BMW
41
67%

Totaal aantal stemmen: 61

RVV

Bericht door RVV » 22 sep 2007, 01:12

Ik heb het ook omgewisseld, met de armsteun naar beneden is de voorste bekerhouder nomaal te gebruiken. Omhoog uiteraard beide.

Maar beter iets dan niets natuurlijk..

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 22 sep 2007, 01:26

Audi natuurlijk al bevalt de Z3 Qp me als erbij auto prima. Over de gehele modellijn gekeken vind ik Audi gewoon de veel mooiere auto met top afwerking en fantastische motoren en meer heb je niet nodig.

BMW heeft er een paar uitschieters bij zoals de 335i en ....... kan d'r zo niet opkomen :wink:

Verder vind ik RWD zeker geen pre en lang niet altijd een voordeel. De Z3 is ondanks bijna 300kg zwaarder veel zoekeriger dan mijn ouwe Golf notabene. De balans is dankzij RWD wel weer super maar als de Z3 eruit gaat staat zeker niet vast dat er weer een BMW voor in de plaats komt ook al bevalt ie goed..

Pescatore

Bericht door Pescatore » 22 sep 2007, 10:25

Niels schreef:Audi natuurlijk al bevalt de Z3 Qp me als erbij auto prima. Over de gehele modellijn gekeken vind ik Audi gewoon de veel mooiere auto met top afwerking en fantastische motoren en meer heb je niet nodig.
Daar zit de crux van dit verhaal; elke autoliefhebber heeft zijn eigen wensen. Iemand die zich graag door de marketingafdeling van bijv. Audi of BMW laat inpakken zal een ander maar wat graag laten geloven dat 'dit het helemaal is'. Ik heb in verscheidene Audi's en BMW's gereden en m.n. de A6 viel hierbij keihard door de mand met zijn gevoelloze besturing en lastig doseerbare remmen. Maar later lees ik in één of ander beleggingstijdschrift dat dit de meest gewilde lease-auto is. Er zal dus vast iets zijn wat mensen aanspreekt in die wagen, terwijl ik als ik in dat segment zou shoppen, voor een 5 zou zijn gegaan. Een opmerking als hierboven verandert daar niets aan.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 22 sep 2007, 11:10

Nieuwe lijn van BMW vind ik persoonlijk veel mooier dan die van Audi.
Liever een M3 dan een RS4
Liever een 5 serie dan een A6
Liever een X6 dan een Q7
Liever een BMW F1 dan een Audi R10 :wink:

Andre

Bericht door Andre » 22 sep 2007, 11:14

Waarom geen audi, omdat ik niet elke keer een nieuwe linker voorband wil halen als ik een keer een circuit dagje rijdt:)

Een RS4 zou ik kopen als dagelijkse auto. Kan de vrouw wat boodschappen in een veilige 4wd en kunnen we s winters mooi op wintersport met dat ding. Voor al dat andere waar de haren recht op de kop staan bmw graag. 4wd op droog asfalt is saai mits een WRC auto.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 sep 2007, 11:16

Heb nog niet gestemd, beetje in dubio want ik vind Macboy's interieur om te zoenen zo mooi. :lol:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 22 sep 2007, 12:09

Zo heeft ieder dus z'n eigen reden... :wink:
Ik vind dat Audi over het algemeen mooiere auto's levert.
Dat wil niet zeggen dat ik elke BMW zou laten staan.
En dan kies ik liever voor mooi, want het piotentieel van de auto's kan ik toch niet benutten (FWD/RWD/AWD).
Ik kan met alle 3 leven, dan kies ik de mooiste of snelste of een combinatie ervan.
Of de ruimste, maar dan moet je beide niet hebben :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 24 sep 2007, 14:48

Dexter schreef:Audi....en dat uit de mond van een BMW rijder!
Waarom zullen jullie je afvragen?
Als ik de BMW goed kan verkopen is ie morgen weg.
Hij rijdt fijn, maar ik vind de service niet van het niveau wat ik bij Audi gewend ben. (Dan heb ik het dus over Renova versus van Mossel in Tilburg)
Verder zijn er van die kleine dingen die me irriteren.
Als ik bij een A4 de contactsleutel uit het contactslot haal, ontgrendelen automatisch alle portieren en de achterklep.
Bij de BMW moet ik éérst op een knopje duwen voor dat gebeurt.
Heel irritant als je in de regen uitstapt en de achterklep niet open wil. :twisted:
Ik vond het trouwens van de gekke dat ik bij Renova moest betalen om mijn centrale vergrendeling zodanig in te stellen dat je alle deuren in één keer kunt ontgrendelen met de sleutel, ipv eerst de bestuurdersdeur en daarna de andere deuren.
Bij Audi was zoiets gewoon een stukje gratis service waar ik op kon wachten, in plaats van dat ik er een afspraak voor moest maken in de werkplaats voor een week later.
Verder ben ik na 35000 km in 8 maanden wel weer uitgedieseld....accijnsverhogingen en roetfilters geven aan dat je als dieselrijder binnen nu en een jaar of wat, als milieucrimineel gezien zult worden.
Buiten dat mis ik het janken van een benzinemotor als je hem op toeren rijdt en is het met zo'n diesel absoluut niet mogelijk om nog even gauw in een gaatje te duiken als je een kruising wil overstelken bijvoorbeeld.
Dus lomt er op termijn weer een Audi met een benzinemotor in het vooronder.....:wink:

Niemand die hierop reageerd...
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat ook jij achterwielaandrijving het summum vondt van driving-fun....

Vreemd dat nu argumenten als deurvergendeling(?) dieselmotor(?) en service(?) doorslagevend zijn om een Audi te kopen, en BMW de rug toe te keren.....
BMW maakt ook modellen met benzinemotoren, die wel goed in elkaar steken en bij serieuze dealers onderhouden kunnen worden.

Hoezo driving-fun? :wink:

Tristan

Bericht door Tristan » 24 sep 2007, 14:54

Ligt aan het model:

Liever X5 dan Q7
Liever A8 dan 7-serie
Liever BMW 3-Coupe dan A5
Liever RS6 dan M5

Als raceauto het liefst BMW. :wink: Maar dagelijks gebruik vind ik FWD/RWD een minder issue.

allen

Bericht door allen » 24 sep 2007, 15:28

Rebel schreef:Vreemd dat nu argumenten als deurvergendeling(?) dieselmotor(?) en service(?) doorslagevend zijn om een Audi te kopen, en BMW de rug toe te keren.....
Iedereen wordt een dagje ouder... :lol:

Zelf weet ik het niet meer. Dender al 15 jaar bij bmw binnen in Dordrecht. Kwa service ben ik nooit ontevreden geweest. Afgezien van de huidige 3 coupé en X5 kan ik eigenlijk geen auto meer echt mooi vinden daar. Verder is het huidige dashboard alles behalve m'n smaak en dat is toch wel iets waar ik het meest naar kijk. Van de huidige Audi's vind ik alleen de A4 wat minder. De rest kan me aardig bekoren kwa looks. Afgezien van een A6 2.7tdi quattro proline blabla waar ik van de overburen even een rondje in kon rijden heb ik geen ervaring met het merk. Op termijn lijkt een A5 me wel wat al ben ik ook weer bang dat ik spijt krijg van de aanschaf. Waarom weet ik niet.

Tommy

Bericht door Tommy » 24 sep 2007, 16:11

omdat die A6 S-line van de overbuur nul komma nul gevoel gaf met het playstation gevoel in het stuur, wel een zonder force feedback. Wat zeg ik, GEEN feedback. Mooie kar, maar na een stukje rijden wist ik genoeg, geen audi voor mijn deur.
Daarom dus.

Pescatore

Bericht door Pescatore » 24 sep 2007, 16:53

Tommy schreef:omdat die A6 S-line van de overbuur nul komma nul gevoel gaf met het playstation gevoel in het stuur, wel een zonder force feedback. Wat zeg ik, GEEN feedback. Mooie kar, maar na een stukje rijden wist ik genoeg, geen audi voor mijn deur.
Daarom dus.
Dat zei ik ook :wink:

Wilbert

Bericht door Wilbert » 24 sep 2007, 17:01

audi . uit

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 24 sep 2007, 17:26

Tommy schreef:omdat die A6 S-line van de overbuur nul komma nul gevoel gaf met het playstation gevoel in het stuur, wel een zonder force feedback. Wat zeg ik, GEEN feedback. Mooie kar, maar na een stukje rijden wist ik genoeg, geen audi voor mijn deur.
Daarom dus.
Dat het stuurwiel van een A6 geen feedback geeft weegt in dat segment zeker op tegen het uiterlijk van de 5-serie. Als nu om een semi-fun auto gaat maar bij een snelweg kilometervreter....dan ga ik liever voor een auto die mij qua uiterlijk aanspreekt en op zich een prima wegligging heeft 8)

Tommy

Bericht door Tommy » 24 sep 2007, 17:29

tja, nou vind ik een E60 er ook prima uitzien. Dan wil ik wel dat ik ook in een boot nog voel waar ik naartoe ga ipv roerloos geheel. Ik zeg niet dat ik de Audi slecht vind of lelijk oid, maar wel dat het stuurgevoel incl die rare omslag onder 15 km/u in gewicht storend vind. Die omslag op zich is al een reden om er niet aan te beginnen. (weerstand en ratio lijkt plots op parkeerstand te gaan). En het gevoelloze... de E39 vind ik bv erg goed omdat je ondanks dat je een grote sloep rijdt, toch stuurgevoel hebt. Ook de oude Audi passA6 reedt niet slecht, maar not my cup of tea.

Dexter

Bericht door Dexter » 25 sep 2007, 08:03

Rebel schreef: Niemand die hierop reageerd...
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat ook jij achterwielaandrijving het summum vondt van driving-fun....

Vreemd dat nu argumenten als deurvergendeling(?) dieselmotor(?) en service(?) doorslagevend zijn om een Audi te kopen, en BMW de rug toe te keren.....
BMW maakt ook modellen met benzinemotoren, die wel goed in elkaar steken en bij serieuze dealers onderhouden kunnen worden.

Hoezo driving-fun? :wink:
Klopt, ik heb dat waarschijnlijk ooit eens geschreven, maar ik heb ook ooit eens geschreven dat FWD net zo leuk kan zijn om Driving Fun te hebben.
Ik kan me nog een zeker ritje in mijn VW Golf TDi van de Ring naar huis herinneren waarin ik zat Driving Fun had en jij ook....:twisted:
Maar......... AWD blijft voor mij nog steeds het allerleukste wat er is.... :wink:
Misschien had ik in mijn reactie moeten vermelden dat ik een Quattro Audi prefereer boven een BMW. Bij deze dus....

Uiteraard maakt BMW modellen met benzinemotoren die goed in elkaar steken. (Heb zelfs recentelijk de aanschaf van een E39 M5 overwogen :roll:) Maar mijn BMW diesel steekt ook goed in elkaar. Het M-sport onderstel geeft een heerlijk stuurgevoel in alle bochten en het interieur is helemaal af.
Op die punten gaat Audi het niet zomaar winnen.
Maar zoals gezegd,het gaat er mij ook om dat er soms kleine dingen zijn die IK bij Audi beter gregeld vind en dat voorbeeldje van die deurvergrendeling is er daar één van.
Ik stond gisteren wéér in de regen aan mijn achterklep te trekken en moest dus wederom op de ontgrendelknop van de sleutel drukken voordat ie open ging. Niet fijn en ik kan er maar niet aan wennen.....:(
Net zoals ik niet kan wennen aan de sfeer bij mijn dealer hier in Tilburg die voor echt élke handeling geld vraagt.
Dat was bij mijn Audi dealer gewoon beter geregeld en omdat ik voor onderhoud naar een dealer ga heeft de laatste mijn voorkeur als ik een vergelijk én een keuze moet maken.
Het is trouwens niet zo gek hoor, dat ook dat gegeven een rol speelt bij de keuze voor een merk.

En voor wat betreft mijn Driving Fun: Ik wil het met mijn dieseltje wel rechtstreeks tegen jouw TT opnemen hoor, ik weet nog wel een paar bochten in ons wegennet waar ik sneller doorga dan jij....:twisted:

allen

Bericht door allen » 25 sep 2007, 08:23

Dexter schreef:Ik stond gisteren wéér in de regen aan mijn achterklep te trekken en moest dus wederom op de ontgrendelknop van de sleutel drukken voordat ie open ging.
Staat bij jou het slotje van de achterklep niet horizontaal? Want dan kan hij ook echt alleen met de sleutel open als hij uit het contact staat.

Dexter

Bericht door Dexter » 25 sep 2007, 08:31

allen schreef:
Dexter schreef:Ik stond gisteren wéér in de regen aan mijn achterklep te trekken en moest dus wederom op de ontgrendelknop van de sleutel drukken voordat ie open ging.
Staat bij jou het slotje van de achterklep niet horizontaal? Want dan kan hij ook echt alleen met de sleutel open als hij uit het contact staat.
Ik heb een electrisch werkende vergrendeling Allen.
Ik kan er helemaal geen sleutel in steken dus.... :wink:

allen

Bericht door allen » 25 sep 2007, 08:56

Ah, ok. Het was me nooit opgevallen dat de touring dat slotje niet heeft. In dat geval lijkt het me dat je dat bij de dealer eruit kunt proggen. Kwartiertje werk en in jouw geval, wederom 3 tientjes afrekenen. :wink:

Hebben ze mij overigens nooit een cent voor gerekend in Dordrecht.

Dexter

Bericht door Dexter » 25 sep 2007, 09:17

allen schreef:Ah, ok. Het was me nooit opgevallen dat de touring dat slotje niet heeft. In dat geval lijkt het me dat je dat bij de dealer eruit kunt proggen. Kwartiertje werk en in jouw geval, wederom 3 tientjes afrekenen. :wink:

Hebben ze mij overigens nooit een cent voor gerekend in Dordrecht.
Nee, daar gaat het juist om.....dat kan je er niet uit programmeren.
Bij Audi is het wel zo te programmeren dat bij het verwijderen van je contactsleutel uit het contactslot al je deuren en achterklep automatisch ontgrendelen, bij mijn BMW is dat dus gewoon niet mogelijk.
Daar moet je na het verwijderen van je sleutel ook nog een keer op het ontgrendelknopje in de middenconsole duwen en dat is wat ik na 8 maanden en 34000 km ermee gereden te hebben (nog) steeds vergeet. :(
Het is misschien niet zo belangrijk, maar op den duur gaat zoiets toch irriteren.

allen

Bericht door allen » 25 sep 2007, 09:26

Ah ok, Dex, nu begrijp ik je. Klein misverstand. Ik heb nooit anders dan bmw gereden dus dat ongemakje is mij niet bekend. Het knopje op de middenconsole gebruik ik zo goed als nooit. Trek de sleutel eruit en tegelijkertijd het ontgrendelknopje daarop. En als ik richting de kofferbak loop knop ik eigenlijk ook al dat ding open met de sleutel.

Johan

Bericht door Johan » 25 sep 2007, 12:16

Tom schreef:Porsche

:roll:
ach das een beetje familie van Audi ;)

maar bij deze 1 stem voor Audi erbij ;) maar idd BMW vs Audi discussie's hoor je vaak nog eens een korte samenvatting wat mij aanspreekt aan audi:

-Quattro
-Afwerkings niveau / kwaliteit
-Uitstraling
-sportieve geschiedenis (groep B rally! Pikes Peak, DTM / STW, Trans-AM, IMSA GTO.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 25 sep 2007, 12:32

ik zal hier niet gaan stemmen.Audi bouwt idd een degelijker ogend interieur in vaak een mooier jasje. Maar de begeisterde rijder wil ook wat. Op gravel/sneeuw/goed nat wegdek heb je wat aan Quattro. Voor de rest vond ik 't allemaal saai en remote. Een 120d rijdt 6x WAT 7x beter dan een 170pk A3 TDI, de A3 is 5x 'mooier' . Dus de BMW. LOL

Ja over 'racesuccessen'denk ik dat je bij BMW meer aan je trekken komt door de decennia(zie mijn avatar, toen bestond Quattro nog niet, Auto Union was in WWII idd ok, maar niet qua naam wat Audi nu is.) heen, maar als men zich daarmee wil identificeren 'go your gang'. :lol:

Wat Dexter zegt over de BMW service....Ik rijd nu dus BMW OMDAT de Audi service en klantvriendelijkheid ka Uu Thee was. Zo is er overal wel wat....

Michel P

Bericht door Michel P » 25 sep 2007, 13:08

Robin schreef:ik zal hier niet gaan stemmen.Audi bouwt idd een degelijker ogend interieur in vaak een mooier jasje. Maar de begeisterde rijder wil ook wat. Op gravel/sneeuw/goed nat wegdek heb je wat aan Quattro. Voor de rest vond ik 't allemaal saai en remote. Een 120d rijdt 6x WAT 7x beter dan een 170pk A3 TDI, de A3 is 5x 'mooier' . Dus de BMW. LOL

Ja over 'racesuccessen'denk ik dat je bij BMW meer aan je trekken komt door de decennia(zie mijn avatar, toen bestond Quattro nog niet, Auto Union was in WWII idd ok, maar niet qua naam wat Audi nu is.) heen, maar als men zich daarmee wil identificeren 'go your gang'. :lol:

Wat Dexter zegt over de BMW service....Ik rijd nu dus BMW OMDAT de Audi service en klantvriendelijkheid ka Uu Thee was. Zo is er overal wel wat....
+1

Ofwel service is afhankelijk van de bereidheid van de mensen die in de organisatie werken, staat dus los van het merk!

Michel

Johan

Bericht door Johan » 25 sep 2007, 13:19

Robin schreef: Ja over 'racesuccessen'denk ik dat je bij BMW meer aan je trekken komt door de decennia(zie mijn avatar, toen bestond Quattro nog niet wat....
jah niet dus :P ik zeg toch dat de Audi race geschiedenis me meer aanspreekt ;)

enne de audi geschiedenis gaat wel verder terug dan de WW2 hoor. overigens hadden ze weinig keuze om in de WW2 voor de nazi's te produceren zoals elke grote vooraanstaande fabriek in Duitsland werden ze gedwongen... maargoed sowiezo beetje overbodig om dat onderwerp erbij te halen.

snap verder ook niet echt wat je met die opmerking over auto union bedoeld.

maar uit welke race komt dat plaatje van je avatar?

Plaats reactie