Ervaringen met Cupra (R) gevraagd
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Als je je daarvan bewust bent kun je sowieso niet teleurgesteld raken van een Cupra R, maar ik denk zelfs dat als er één FWD op de occassion markt is die je het scherpe RWD + GTI rijgevoel kan geven, dan is het de Cupra R. Veel rijplezier dankzij het stuurhuis + onderstel icm voldoende pit én praktische inzetbaarheid (zonder Recaro achterbank).Uiteraard ben ik me ervan bewust dat een Cupra me niet dát gaat geven wat de Speedster nu wel doet.
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Nee, Dat moet nog gebeuren. Ik wil ook de V6 proberen, Als ik dat niet doe kan ik ook het verschil niet weten.Heb ja al eens gereden in een Cupra/Cupra R ?
Ik vind de Recaro achterbank wel mooi, En het is nou ook weer niet zo dat er een hele horde kinderen mee hoeft. Mijn 2 eigen jongens is knap zatVeel rijplezier dankzij het stuurhuis + onderstel icm voldoende pit én praktische inzetbaarheid (zonder Recaro achterbank).

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Ik heb in mijn Leon het Recaro interieur zitten uit een Cupra V6. Staat mooi en zit geweldig. Maar idd is de ruimte achter erg klein, maar niemand wil toch met mij meerijden.Dennis Cavallino schreef:Ja supermooi die achterbank. Ging mij er destijds om dat de kussens onder je benen nogal lang zijn. Wel veel steun dus in je bovenbenen, maar geen plek meer tussen achterbank en voorstoel. Maar als dat het enige detail is waar ik kritiek op heb.... dan is het een verdomd goeie kar!

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Hey Stefan, waar staat die ouwe gele bak van jou hier op het forum?
Ik wil even kijken of het misschien deze is:
http://dsl.autokopen.nl/index.php?modul ... id=3259146
Een collega heeft misschien interesse in deze auto en ik probeer even achter de historie te komen. Kent anders iemand anders deze Cupra R?
Ik gooi deze vraag ook maar even op seat-online.nl...
Bedankt alvast voor eventuele tips!
Ik wil even kijken of het misschien deze is:
http://dsl.autokopen.nl/index.php?modul ... id=3259146
Een collega heeft misschien interesse in deze auto en ik probeer even achter de historie te komen. Kent anders iemand anders deze Cupra R?
Ik gooi deze vraag ook maar even op seat-online.nl...
Bedankt alvast voor eventuele tips!
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Copy/ paste:
Zitten wel supergoedkope banden onder, Kumho.
Snel ff voor de verkoop?
En een telefoon onder de kap, wel luxe!
Hij staat er al ff
Oh, en de auto zegt me niets Maik
Voertuigsoort Personenauto
Merk SEAT
Handelsbenaming LEON; 1.8 20VT/AMK 154KW
Kleur(en) Geel
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 154 KW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.341 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.811 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 7724
Datum eerste afgifte Nederland 06-01-2003
Datum eerste toelating 06-01-2003
Datum aanvang tenaamstelling 24-05-2005
Vervaldatum APK 06-01-2006
Zitten wel supergoedkope banden onder, Kumho.
Snel ff voor de verkoop?
En een telefoon onder de kap, wel luxe!
Hij staat er al ff

Oh, en de auto zegt me niets Maik

Voertuigsoort Personenauto
Merk SEAT
Handelsbenaming LEON; 1.8 20VT/AMK 154KW
Kleur(en) Geel
Brandstof Benzine
G3 Installatie N.v.t.
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1781 cm3
Vermogen 154 KW
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse N.v.t.
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 1.341 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 1.811 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM € 7724
Datum eerste afgifte Nederland 06-01-2003
Datum eerste toelating 06-01-2003
Datum aanvang tenaamstelling 24-05-2005
Vervaldatum APK 06-01-2006
-
- Berichten: 1908
- Lid geworden op: 13 aug 2006, 16:08


Is toch zeker geen slechte auto. Ik weet niet hoe het met dit exemplaar is. Maar ach, het past precies in een discussie die hier al eerder is gevoerd. Dit soort auto's is dus gewoon moeilijk te verkopen.
Duur als je ze zoekt, brengt niks op als je er vanaf wilt.

- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Met de introductie van de R met 210 pk wilde ik mijn BMw 318i (E46) inruilen op een R. Redelijk alles rond en vervolgens een proefrit gaan maken in een R geregeld via de importeur.
Van buiten is de auto echt helemaal SUPER. Ook nu is en blijft het voor mij een zeer mooie auto.
Maar toen...... Ik stapte in en bekeek het interieur eens goed. De tranen sprongen me in de ogen. (kwam misschien omdat ik BMW was gewend) Vervolgens gaan rijden op een zeer natte dag. Mocht niet alleen met mijn vader dus moest er een verkoper van 2.10 m achterin mee.......
Wat me toen echt is opgevallen dat de remmen niet voldeden aan mijn verwachtingen. Ze vielen erg tegen. En ook de 210 ok op alleen de voorwielen viel tegen, veel en vaak wielspin. Samen met een paar andere dingen die tegenvielen, werd het geen R.
De R is er dus uiteindelijk niet geworden. Maar steeds als ik de auto zie rijden denk ik "wat een super mooie wagen".
Van buiten is de auto echt helemaal SUPER. Ook nu is en blijft het voor mij een zeer mooie auto.
Maar toen...... Ik stapte in en bekeek het interieur eens goed. De tranen sprongen me in de ogen. (kwam misschien omdat ik BMW was gewend) Vervolgens gaan rijden op een zeer natte dag. Mocht niet alleen met mijn vader dus moest er een verkoper van 2.10 m achterin mee.......
Wat me toen echt is opgevallen dat de remmen niet voldeden aan mijn verwachtingen. Ze vielen erg tegen. En ook de 210 ok op alleen de voorwielen viel tegen, veel en vaak wielspin. Samen met een paar andere dingen die tegenvielen, werd het geen R.
De R is er dus uiteindelijk niet geworden. Maar steeds als ik de auto zie rijden denk ik "wat een super mooie wagen".
Laatst gewijzigd door Luca op 17 jan 2007, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Jaja
. Toen die tijd waren mijn eisen mbt het interieur (misschien erg hoog / hoger
Maar de stoelen van de R waren van stof en leer was niet mogelijk. Overal rode accenten die niet gewoon zwart konden zijn. Daarnaast was het icm nav e.d. een auto van +/- 42000.
Een EVO is toch anders
.
EVO versus R: uitslag waarschijnlijk snel bekend


Een EVO is toch anders

EVO versus R: uitslag waarschijnlijk snel bekend

-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20
Ik kan hier toch niet echt warm voor lopenLuca schreef:Jaja. Toen die tijd waren mijn eisen mbt het interieur (misschien erg hoog / hoger
Maar de stoelen van de R waren van stof en leer was niet mogelijk. Overal rode accenten die niet gewoon zwart konden zijn. Daarnaast was het icm nav e.d. een auto van +/- 42000.
Een EVO is toch anders.
EVO versus R: uitslag waarschijnlijk snel bekend

[img::]http://www.ceskatelevize.cz/specialy/au ... 3/hi-8.jpg[/img]
Overigens zijn de stoelen wel vreselijk gaaf! 8)
Was leer achteraf geen optie voor je?
Overigens vraag ik me af om een Evo wel te vergelijken is met een LCR.
- Luca
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
- Locatie: Porsche 996 / S-max
Gelukkig: smaken verschillen!
Daarnaast was leer geen optie bij de R , alleen bij de V6
Als je het interieur gaat vergelijken met Audi dan zijn de verschillen toch echt wel groot. Het zijn vooral alle kleine details. Destijd hadden we een A4 S-line, dus vergelijken was goed mogelijk.
Maar ja, zoals ik al zei; "smaken verschillen"
Daarnaast was leer geen optie bij de R , alleen bij de V6
Als je het interieur gaat vergelijken met Audi dan zijn de verschillen toch echt wel groot. Het zijn vooral alle kleine details. Destijd hadden we een A4 S-line, dus vergelijken was goed mogelijk.
Maar ja, zoals ik al zei; "smaken verschillen"
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
hahahaha stap in de nieuwe Seat Leon en je zult jezelf willen ophangen...das helemaal bagger. Vond het oude interieur eigenlijk wel super !! Zeker ivm de nieuwe.Luca schreef:Maar toen...... Ik stapte in en bekeek het interieur eens goed. De tranen sprongen me in de ogen.
Ben trotse bezitter geweest van een Seat Leon FR 1.9TDI (de laatste, heb hem besteld toen de nieuwe er praktisch al was). Helaas gestolen (zoals alle andere Leon's hehe.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
- Stefan R
- Berichten: 2247
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Dat is mijn oude auto niet Maik.Maik schreef:Hey Stefan, waar staat die ouwe gele bak van jou hier op het forum?
Ik wil even kijken of het misschien deze is:
http://dsl.autokopen.nl/index.php?modul ... id=3259146
Een collega heeft misschien interesse in deze auto en ik probeer even achter de historie te komen. Kent anders iemand anders deze Cupra R?
Ik gooi deze vraag ook maar even op seat-online.nl...
Bedankt alvast voor eventuele tips!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Bokkepoot, Marc Sierra, Opa en 15 gasten