335i tuning
- GTRene
voor 58pk mag je max 650,-euro ofzo betalen lijkt me... of er moet ook een V-max opheffing bij in zitten...?
Helaas staan er bij de racing dynamics geen prijzen bij, maar 385pk out a box klinkt niet verkeerd en kun je er weer compleet afhalen en weer door verkopen als je de auto verkoopt 8) althans zo lijkt het te kunnen.
Helaas staan er bij de racing dynamics geen prijzen bij, maar 385pk out a box klinkt niet verkeerd en kun je er weer compleet afhalen en weer door verkopen als je de auto verkoopt 8) althans zo lijkt het te kunnen.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Bij een Impreza kan je door een zenerdiode en een ander sproeiertje te plaatsen 50 à 60 pk winnen icm. een open uitlaat....zenerdiode en sproeiertje kosten misschien €5,-.
Je kan natuurlijk ook een chip nemen ipv. de zenerdiode voor hetzelfde resultaat, dan is je fuelcut niet helemaal weg, maar komt in bij hogere turbodruk dan standaard en dan betaal je een paar honderd euro meer.
Je kan natuurlijk ook een chip nemen ipv. de zenerdiode voor hetzelfde resultaat, dan is je fuelcut niet helemaal weg, maar komt in bij hogere turbodruk dan standaard en dan betaal je een paar honderd euro meer.

-
allen schreef:Rob, ik weet dat dat blok goed te tunen is. Ik weet ook hoeveel geld ik aan m'n eigen project heb uitgeven. Was het maar 2k.
Maar dat was m'n vraag niet.
Komt die 400 pk simpelweg door een chip of is er meer aangepast? Stel je voor dat je nu voor 29k die Golf in de aanbieding koopt en bijv 1k optelt voor het chippen om 400 pk te hebben zonder al teveel aan betrouwbaarheid in te leveren. Dan heb je een serieus leuke wagen voor zo goed als geen geld. Leuke bijkomstigheid is dan de bijtelling die minimaal blijft itt wanneer je bijv. een RS4 zou halen.
Nee tuurlijk niet, Jeroen zal er wel meer aan veranderd hebben.
Maar een verdubbeling van het vermogen zou 600PK leveren bij een 335i. Eventueel met motor aanpassingen. Ik vind dit achteraf toch een prestatie van zowel de 2,0 TFSI, als Jeroen Dik.
Laatst gewijzigd door Rebel op 12 sep 2007, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
dus je kunt een impreza ook voor de gek houden? cool 8)
Ik leerde destijds een truckje van een andere tuner voor de Nissan Sunny GTI-R kreeg je ook zeker 65 pk erbij, ging de druk van 0.8 naar 1.1 zoiets en een schop in de rug erbij
ik heb zelf 3 van die auto's zo "getuned" koste alleen wat tijd met gereedschap 8) voor nog meer power ander filter en dikke uitlaat van voor tot achter wat ook weer god werkte op de turbo, die was eerder op stoom 8) en gratis pops and bangs erbij 
Ik leerde destijds een truckje van een andere tuner voor de Nissan Sunny GTI-R kreeg je ook zeker 65 pk erbij, ging de druk van 0.8 naar 1.1 zoiets en een schop in de rug erbij

- RVV
Probleem met BMW's is dat de auto's in de noodloop vliegen als er fouten in het motormanagement worden geconstateerd.
Op het moment dat een aantal kenvelden worden aangepast, om bv meer vermogen te krijgen, reageren andere kenvelden daarop met een storingsmelding. Na een aantal storingsmeldingen van dezelfde aard, zegt ie zoek het maar mooi zelf uit en gaat de auto in de noodloop.
Geen tuner kan praktisch alle kenvelden perfect op mekaar afstemmen, zonder dat het management storingen constanteert.
En voorbeeld, meer inspuiting en andere druk, levert een storing op in de lambda sonde, die niet de juiste waarde krijgt doorgespeeld waar die op is afgestemd.. gevolg.. motor in de noodloop..
Zo is elk electronisch onderdeel en zijn eigenschappen verweven in het motormanagement. Een simpele trekhaak aan laten sluiten door de kwik fit ? vergeet het maar, geen remlicht/lamp zal werken van die aanhanger die er achter hangt. Het motormanangement moet door de dealer opnieuw on line ingelezen worden zodat die weet dat er een trekhaak achter zit.
Bij elke beurt gaat een BMW aan de kast die ook weer on line software updates doorvoerd aan het motormanegement systeem, alle storingen worden uitgelezen, en het motormangement systeem detecteerd een softwarematige verandering door een externe tuner als storing en alle eerder geprogrameerde gegevens worden weer overgeschreven.
Een BMW chippen is niet zo moeilijk, het vermogen houden zonder problemen in het motormanagement systeem zonder storingen is een hel ander verhaal.
Dat is het probleem waar bijna alle tuners tegen aan lopen.
Op het moment dat een aantal kenvelden worden aangepast, om bv meer vermogen te krijgen, reageren andere kenvelden daarop met een storingsmelding. Na een aantal storingsmeldingen van dezelfde aard, zegt ie zoek het maar mooi zelf uit en gaat de auto in de noodloop.
Geen tuner kan praktisch alle kenvelden perfect op mekaar afstemmen, zonder dat het management storingen constanteert.
En voorbeeld, meer inspuiting en andere druk, levert een storing op in de lambda sonde, die niet de juiste waarde krijgt doorgespeeld waar die op is afgestemd.. gevolg.. motor in de noodloop..
Zo is elk electronisch onderdeel en zijn eigenschappen verweven in het motormanagement. Een simpele trekhaak aan laten sluiten door de kwik fit ? vergeet het maar, geen remlicht/lamp zal werken van die aanhanger die er achter hangt. Het motormanangement moet door de dealer opnieuw on line ingelezen worden zodat die weet dat er een trekhaak achter zit.
Bij elke beurt gaat een BMW aan de kast die ook weer on line software updates doorvoerd aan het motormanegement systeem, alle storingen worden uitgelezen, en het motormangement systeem detecteerd een softwarematige verandering door een externe tuner als storing en alle eerder geprogrameerde gegevens worden weer overgeschreven.
Een BMW chippen is niet zo moeilijk, het vermogen houden zonder problemen in het motormanagement systeem zonder storingen is een hel ander verhaal.
Dat is het probleem waar bijna alle tuners tegen aan lopen.
-
Rico v Velzen schreef:
Dit is bij veel fabrikanten niet anders ...
AC Schnitzer kan hem tunen. En de diverse andere tuners hierboven genoemd kunnen het ook. Dus dat lijkt me het probleem niet.
Ik denk alleen dat het blok an sicht niet zoveel extra marge heeft in vergelijk met een simpel 2.0 TFSI VAG blok.
Mar nogmaals, met 300pk in een 335i zul je niet echt prijzen winnen. Zeker niet als Tristan je lachend voorbijstuift.
Dus ik kan heel goed begrijpen dat er mensen zijn die deze motor graag willen tunen, mede ook, dat je dan een leuke tegenhanger hebt voor de M3, voor veel minder geld (zoals ook al eerder werd genoemd)
Nogmaals, ik had mijn mond voorbijgesproken, omdat ik vorige week GT Rene 420pk zag typen in combinatie met de 335i.
Nu blijkt dat dit dus niet te verkrijgen is, en sterker, dat het een klein vermogen zal kosten. Dus is die optie AC Schnitzer zo gek nog niet.
Ligt tevens dichtbij hier over de grens.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
LOL, Rebel, mijn auto heeft dus 306pk en no way dat ie dat heeft, ik denk eerder 340 ofzo, Tristan 's auto mij voorbij stuiven(heb 'n filmpje gezien): WN, wordt niks.
Je onderschat een standaard 335i die vol door de versnellingen heenjenst schromelijk Rob, serieus.
Een 354pk 4.2 liter Audi heeft 't nakijken .LOL
Supermotor, ook standaard, en de prijzen zijn al gewonnen(Engine of the year 2007)
Neemt niet weg dat ie nog wel wat harder mag gaan. 8)
welterusten.
Je onderschat een standaard 335i die vol door de versnellingen heenjenst schromelijk Rob, serieus.

Supermotor, ook standaard, en de prijzen zijn al gewonnen(Engine of the year 2007)
Neemt niet weg dat ie nog wel wat harder mag gaan. 8)
welterusten.
Laatst gewijzigd door Robin op 12 sep 2007, 00:48, 2 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- RVV
In theorie heeft het blok marge genoeg. En het is gebasseerd op de vorige generatie 3 liter van BMW. beresterke motor waar nog nooit problemen mee zijn geweest.
BMW heeft 2 kleine vaste turbo's er opgezet die je niet zomaar uit kunt wisselen (zitten aan/in het blok)..
BMW's van de laatste generatie zijn uiterst gevoelig voor storingsmeldingen en gaan snel in de noodloop.
BMW heeft 2 kleine vaste turbo's er opgezet die je niet zomaar uit kunt wisselen (zitten aan/in het blok)..
BMW's van de laatste generatie zijn uiterst gevoelig voor storingsmeldingen en gaan snel in de noodloop.
-
- GTRene
nog wel een leuk kitje voor jou auto Rico 8) 525pk stage 4...Rico v Velzen schreef:In theorie heeft het blok marge genoeg. En het is gebasseerd op de vorige generatie 3 liter van BMW. beresterke motor waar nog nooit problemen mee zijn geweest.
http://www.caauto.reflex-hosting.net/pr ... 9MTQ=.html
of iets goedkoper:
http://www.caauto.reflex-hosting.net/images/right4.jpg
Laatst gewijzigd door GTRene op 12 sep 2007, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kennis heeft de auto bij Kohl in Aachen gekocht. Grootste dealer met meerdere vestigingen hier in de grensstreek. Die hebben een eigen Ac-schnitzer afdeling in het hoofdfiliaal. Dus ik denk dat hun bod het beste is, en dat die 2000 euro dan nieteens zo duur zijn inderdaad
Bedankt voor de hulp.
Robin, ik twijfel echt niet aan de kwaliteiten van jouw supercar. Zou niet durven.
Doe maar slotje, reacties zijn duidelijk
Bedankt voor de hulp.
Robin, ik twijfel echt niet aan de kwaliteiten van jouw supercar. Zou niet durven.
-
-
Robin, die kennis heeft een Volvo 2.5- T5 ingeruild, en die was ook getuned tot 310 pk. (Rica) Ik denk dat hij waarschijnlijk meer verwacht had. Een redelijk goedkope 335i tunen, en dan toch M3 vermogen.
Tis natuurlijk ook allemaal betrekkelijk, al dat vermogen.
De een rijdt 3 jaar met 300 pk en wilt erna meer.
En iemand die minder gewend was, en ineens 306 pk krijgt is misschien de koning te rijk.
Ikzelf hecht er niet zoveel waarde aan. 300 of 400 pk, lig er niet wakker van. Die paar keer dat je ze per jaar legaal kunt aanspreken, weegt voor mij niet op tegen de "nadelen"
Tis natuurlijk ook allemaal betrekkelijk, al dat vermogen.
De een rijdt 3 jaar met 300 pk en wilt erna meer.
En iemand die minder gewend was, en ineens 306 pk krijgt is misschien de koning te rijk.
Ikzelf hecht er niet zoveel waarde aan. 300 of 400 pk, lig er niet wakker van. Die paar keer dat je ze per jaar legaal kunt aanspreken, weegt voor mij niet op tegen de "nadelen"

- RVV
Rebel schreef:Kennis heeft de auto bij Kohl in Aachen gekocht. Grootste dealer met meerdere vestigingen hier in de grensstreek. Die hebben een eigen Ac-schnitzer afdeling in het hoofdfiliaal. Dus ik denk dat hun bod het beste is, en dat die 2000 euro dan nieteens zo duur zijn inderdaad
Bedankt voor de hulp.
Dichter zit ie denk ik ook niet bij het vuur, vooral icm garantie aanspraken.
- GTRene
als laatste deze kun je ook nog kijken als vergelijking...ook een plug and play zelfde soort als racing dynamics lijkt me gezien de gegevens van octaan 91 en dan al 385pk dus meer bij een hoger octaan...Rebel schreef:Kennis heeft de auto bij Kohl in Aachen gekocht. Grootste dealer met meerdere vestigingen hier in de grensstreek. Die hebben een eigen Ac-schnitzer afdeling in het hoofdfiliaal. Dus ik denk dat hun bod het beste is, en dat die 2000 euro dan nieteens zo duur zijn inderdaad
Bedankt voor de hulp.
http://www.caauto.reflex-hosting.net/pr ... kPTE0.html
succes
René
ow en voor Rico ivm moderne motroren staat er dit ook bij:
ow en om aan te tonen dat je waarschijnlijk over de 400pk gaat met deze module is dat de 385pk gehaald word met slechts Ron 91 en kijk eens naar een vergelijk met bv een Seat:Triggers NO FAULT codes. Does not throw "CHECK ENG" faults, or create annoying limp conditions. It is trouble free.
das 20% meer vermogen van 200 naar 240pk alleen door van Ron91 naar Ron 98 te gaan, stel dat je 20% zou bij rekenen op de 385pk das dan in theorie 462pk haha maar toch meer dan 400abt schreef:Wie met de Abt Leon iS benzine met RON 91 tankt (verkrijgbaar aan de Duitse pomp), krijgt hier maximaal 200 pk en 280 Nm voor terug. Tank je 95, dan is dit goed voor 220 pk en een koppel van 320 Nm. Gooi je tank vol met 98, dan blaas je met maar liefst 240 pk en 330 Nm naar de volgende benzinepomp. De maximumsnelheid is dan 243 km/u en het sprintje naar de 100 km/h duur dan slechts 6,5 seconden…

- wjn
Dit kan wel eens de reden zijn dat BMW niet wil dat ie getunt wordt, je hoort en leest idd veel vaker dat de 335 meer dan de opgegeven 306pk moet hebben.Robin schreef:LOL, Rebel, mijn auto heeft dus 306pk en no way dat ie dat heeft, ik denk eerder 340 ofzo, Tristan 's auto mij voorbij stuiven(heb 'n filmpje gezien): WN, wordt niks.
(Audi is daar ook goed in, zeker met hun test auto's

Aan de andere kant maakt dat tunen naar 380pk weer een stuk saver, als er echt standaard veel meer dan de 306pk in zit.
- funnyname
Dat heeft veel te maken met de aard (het comcept) van de motor.Rebel schreef:Usa is ver weg heh
Hoezo is er geen tuner die uit een dergerlijke motor niet meer haalt zonder zuigers etc.
Als je kijkt wat ze uit een simpel 2.0 TFSI blokje halen bij seat?
Is dit echt alles wat mogelijk is op dit gebied?
Rene waar had jij die 410 hp gezien?
Is in nederland of duitsland niet nog een tuner die dit puur door chiptuning kan evenaren?
Deze light pressure bi-turbo is gemaakt met trekkracht, souplesse en loopcultuur in het achterhoofd, niet tunability.
Ik verwacht dan ook dat het max. toerental en de grote van de turbo's de grootste spelbrekers zullen zijn.