Gezocht: remschijven die niet direct krom staan

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 sep 2007, 13:54

Bert ///M3 schreef:De originele schijven van de E36 M3 3.2 pakken samen met een goeie set race remblokken, bijvoorbeeld carbon loraine RC6, Mintex F1R/F2R, Pagid oranje/geel/grijs/zwart. Carbon Loraine RC6 is niet heel erg duur en volgens sommigen beter als het Mintex/Pagid spul.

Die EBC spullen die je gebruik zijn de grootste rommel imho. Ook dikke kans dat je trillingen daar vandaan komen door afzettingen op de schijven. Dat spul is gewoon niet opgewassen tegen bijvoorbeeld gebruik op de ring.
Ik dacht dat die 3.2 schijven voor groter waren dan de 3.0? passen die? Want bij mij op de 3.0 trillen ze ook en dat zou dan een waardige vervanger zijn.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 08 sep 2007, 14:10

Heb dit ook gevraagd aan Bas Roos, en die zei dat dit niet ging passen. 3.2 schijven zijn een slagje groter. 330i schijven passen wel en hebben ook een alu hart.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 sep 2007, 16:12

Hm nee is volgens mij niet waar hoor. 3.2 is echt precies dezelfde maat, 315x28mm. Weet er genoeg die er ook mee rijden op hun M3 3.0 :)

Die 330i schijven zijn volgens mij juist een slagje groter, 325mm dacht ik.

Misschien dat Bas de schijven van een E46 M3 3.2 bedoeld? Die zijn namelijk 325x30mm en die zijn ook te dik.

Veel aftermarket schijven zijn ook voor zowel de 3.0 en 3.2.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 08 sep 2007, 16:52

Ok dan hebben we elkaar niet goed begrepen. Absoluut zeker Bert ? Dan ga ik die namelijk bestellen. Heb jij nog een bloktip ? Iets wat niet afzet en de velgen niet sloopt zoals Hawk.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 08 sep 2007, 17:32

Zeer zeker exact dezelfde maat.
Ik ben ondertussen al gaan informeren voor die 3.2 schijven.

Die 3.2 schijven zouden dus in principe goed genoeg moeten zijn?
Want dan zoek ik daar al niet meer naar.
Of zijn er nog betere voorstellen? Dutch power trading verkoopt bijvoorbeeld Sandtler, is dat iets? Die gegroefde en geboorde schijven hebben blijkbaar e-keuring.

Gewoon zoveel mogelijk opties bekijken :)

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 08 sep 2007, 17:47

Nog een extra vraag: die pagid geel, te doen in het dagelijkse verkeer?
Is pagid black te doen voor de ring en dagelijks verkeer?

Pfffff.....ik ben gewoon bang weeral kapotte schijven te hebben :(

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 sep 2007, 17:59

Joy, is wel zeker dezelfde maat, kijk bijvoorbeeld bij Autoparts online. Zijn dezelfde maten en onderdeelnummers voor een 3.0 en een 3.2.
Bort schreef:Zeer zeker exact dezelfde maat.
Ik ben ondertussen al gaan informeren voor die 3.2 schijven.

Die 3.2 schijven zouden dus in principe goed genoeg moeten zijn?
Want dan zoek ik daar al niet meer naar.
Of zijn er nog betere voorstellen? Dutch power trading verkoopt bijvoorbeeld Sandtler, is dat iets? Die gegroefde en geboorde schijven hebben blijkbaar e-keuring.

Gewoon zoveel mogelijk opties bekijken :)
Die 2 delige van Sandtler ben je net zo veel geld kwijt als normaal BMW denk ik. Zijn ook goede schijven daar niet van.

Pagid geel is prima te doen qua remeigenschappen in dagelijks verkeer, remmen koud zo ongeveer net zo hard als warm. Alleen zoals echte remblokken betaamt heb je altijd last van bijgeluiden, piepen als ze koud zijn en rammelen aan de achterkant omdat de blokken zeg maar iets groter zijn als normaal ivm uitzetten. In de auto hoor je dat zo goed als niet maar als je met je raam open rijd hoor je altijd gerammel over klinkerweggetjes enz.

Nadeel is wel dat Pagid geel reteduur is (niet alleen geel maar de hele serie).

Pagid black durf ik niet te zeggen. Je hebt daar 2 versies van, de sportversie RS4-2-1 en RS14, laatste zijn de echte raceblokken zeg maar.

Maar ik heb daarmee over de ring, zandvoort en alles gereden en dat gaat gewoon prima. Nog nooit last van trillingen of wat ook gehad, en ik ben er toch ook niet al te voorzichtig mee, door de wasbox met hete schijven en alles blijft ook gewoon goed gaan :lol:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 08 sep 2007, 18:48

Jochem Vaartjes schreef:
Bert ///M3 schreef:De originele schijven van de E36 M3 3.2 pakken samen met een goeie set race remblokken, bijvoorbeeld carbon loraine RC6, Mintex F1R/F2R, Pagid oranje/geel/grijs/zwart. Carbon Loraine RC6 is niet heel erg duur en volgens sommigen beter als het Mintex/Pagid spul.

Die EBC spullen die je gebruik zijn de grootste rommel imho. Ook dikke kans dat je trillingen daar vandaan komen door afzettingen op de schijven. Dat spul is gewoon niet opgewassen tegen bijvoorbeeld gebruik op de ring.
Ik dacht dat die 3.2 schijven voor groter waren dan de 3.0? passen die? Want bij mij op de 3.0 trillen ze ook en dat zou dan een waardige vervanger zijn.
Passen perfect, heb ze op 3.0 naven zitten.

Ik had ook voor pagid geel geinformeerd voor op mijn 3.2 schijven trouwens, maar 400 euro voor een setje blokken vond ik net wat te :roll:

Gebruikersavatar
Jochem Vaartjes
Berichten: 420
Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
Locatie: Nieuwegein

Bericht door Jochem Vaartjes » 08 sep 2007, 19:08

Mooi dat het past. Toch jammer want ze zitten er nog geen 5000Km onder. En ik rijd deze auto alleen voor woonwerk verkeer eigenlijk.

Andre
Berichten: 11407
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 sep 2007, 19:18

ik had ook 3.2 schijven op me 3.0 e36 m3 past geen probleem

Ik racede zelfs met die schijven en de 1 pot klauw wel met pfc 01 compound

ging perfect.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 08 sep 2007, 20:28

Damn, 400 euro voor een setje blokken :lol:
Nu ja, als het trilligen kan voorkomen, heb ik het er voor over :roll: Bijgeluiden maken mij niet uit.

Ik heb nog tijd, hij gaat een tijdje op stal. Althans, zo weinig mogelijk gebruiken. Ik maak de laatste tijd te veel kapot en ik wil deze M toch wel een beetje conserveren :lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40198
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 08 sep 2007, 20:50

Ik baalde er echt goed van, 2x nieuwe 3.2 schijven met DS2500 blokken en nooit meer. Die schijven zijn prima maar inderdaad zoals Bert en Andre zeggen, koop echt goede/dure blokken. Of pagid geel, of de blokken die Andre nu onder zijn 130i heeft, die Carbon Loraine 06 ofzo.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 09 sep 2007, 01:52

Nou ja het ligt er aan wat je er mee doet. Ik heb voor ik met die auto op circuits ging crossen met standaard BMW blokken ook nooit problemen gehad. Dus voor Jochem hoef je helemaal niet naar blokken van 400 euro per setje. Maar als je op de ring gaat crossen ala Bort dan moet je er gewoon goed spul onder hebben. Ook zaken als vloeistoffen niet vergeten. Het is niet alleen de schijven die wat centen kosten maar ook je eigen veiligheid en die van anderen.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 09 sep 2007, 15:15

Toen ik nog de originele remmen had, moest ik na een half rondje 'ring mijn rempedaal bijna tot benenden indrukken om "redelijk" te remmen. Ik deed toen misschien net geen 11 minuten voor een rondje :lol: Dus ja... :roll:

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 09 sep 2007, 21:25

Ik blijf maar vragen verzinnen :D

Bert: heb je RS19 of RS29 yellow blokken?
Ik neem aan dat het de RS29 blokken zijn aangezien die "koud" ook vrij goed remmen.
Hoe zit het met de slijtage van die blokken?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 sep 2007, 21:36

Ik heb RS29 ja. Mijn eerste set is nu versleten en die zijn heel wat rondjes zandvoort, rondjes ring en een KM of 15.000 op de weg mee gegaan. Totaal 2000 KM circuit denk ik. Op de ring sleten ze wel merkbaar harder als op zandvoort vond ik trouwens.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 11 sep 2007, 07:39

Ok bedankt voor uw input tot nu toe 8)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Nivek en 8 gasten