Ik dacht dat die 3.2 schijven voor groter waren dan de 3.0? passen die? Want bij mij op de 3.0 trillen ze ook en dat zou dan een waardige vervanger zijn.Bert ///M3 schreef:De originele schijven van de E36 M3 3.2 pakken samen met een goeie set race remblokken, bijvoorbeeld carbon loraine RC6, Mintex F1R/F2R, Pagid oranje/geel/grijs/zwart. Carbon Loraine RC6 is niet heel erg duur en volgens sommigen beter als het Mintex/Pagid spul.
Die EBC spullen die je gebruik zijn de grootste rommel imho. Ook dikke kans dat je trillingen daar vandaan komen door afzettingen op de schijven. Dat spul is gewoon niet opgewassen tegen bijvoorbeeld gebruik op de ring.
Gezocht: remschijven die niet direct krom staan
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Hm nee is volgens mij niet waar hoor. 3.2 is echt precies dezelfde maat, 315x28mm. Weet er genoeg die er ook mee rijden op hun M3 3.0
Die 330i schijven zijn volgens mij juist een slagje groter, 325mm dacht ik.
Misschien dat Bas de schijven van een E46 M3 3.2 bedoeld? Die zijn namelijk 325x30mm en die zijn ook te dik.
Veel aftermarket schijven zijn ook voor zowel de 3.0 en 3.2.

Die 330i schijven zijn volgens mij juist een slagje groter, 325mm dacht ik.
Misschien dat Bas de schijven van een E46 M3 3.2 bedoeld? Die zijn namelijk 325x30mm en die zijn ook te dik.
Veel aftermarket schijven zijn ook voor zowel de 3.0 en 3.2.
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Zeer zeker exact dezelfde maat.
Ik ben ondertussen al gaan informeren voor die 3.2 schijven.
Die 3.2 schijven zouden dus in principe goed genoeg moeten zijn?
Want dan zoek ik daar al niet meer naar.
Of zijn er nog betere voorstellen? Dutch power trading verkoopt bijvoorbeeld Sandtler, is dat iets? Die gegroefde en geboorde schijven hebben blijkbaar e-keuring.
Gewoon zoveel mogelijk opties bekijken
Ik ben ondertussen al gaan informeren voor die 3.2 schijven.
Die 3.2 schijven zouden dus in principe goed genoeg moeten zijn?
Want dan zoek ik daar al niet meer naar.
Of zijn er nog betere voorstellen? Dutch power trading verkoopt bijvoorbeeld Sandtler, is dat iets? Die gegroefde en geboorde schijven hebben blijkbaar e-keuring.
Gewoon zoveel mogelijk opties bekijken

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Joy, is wel zeker dezelfde maat, kijk bijvoorbeeld bij Autoparts online. Zijn dezelfde maten en onderdeelnummers voor een 3.0 en een 3.2.
Pagid geel is prima te doen qua remeigenschappen in dagelijks verkeer, remmen koud zo ongeveer net zo hard als warm. Alleen zoals echte remblokken betaamt heb je altijd last van bijgeluiden, piepen als ze koud zijn en rammelen aan de achterkant omdat de blokken zeg maar iets groter zijn als normaal ivm uitzetten. In de auto hoor je dat zo goed als niet maar als je met je raam open rijd hoor je altijd gerammel over klinkerweggetjes enz.
Nadeel is wel dat Pagid geel reteduur is (niet alleen geel maar de hele serie).
Pagid black durf ik niet te zeggen. Je hebt daar 2 versies van, de sportversie RS4-2-1 en RS14, laatste zijn de echte raceblokken zeg maar.
Maar ik heb daarmee over de ring, zandvoort en alles gereden en dat gaat gewoon prima. Nog nooit last van trillingen of wat ook gehad, en ik ben er toch ook niet al te voorzichtig mee, door de wasbox met hete schijven en alles blijft ook gewoon goed gaan
Die 2 delige van Sandtler ben je net zo veel geld kwijt als normaal BMW denk ik. Zijn ook goede schijven daar niet van.Bort schreef:Zeer zeker exact dezelfde maat.
Ik ben ondertussen al gaan informeren voor die 3.2 schijven.
Die 3.2 schijven zouden dus in principe goed genoeg moeten zijn?
Want dan zoek ik daar al niet meer naar.
Of zijn er nog betere voorstellen? Dutch power trading verkoopt bijvoorbeeld Sandtler, is dat iets? Die gegroefde en geboorde schijven hebben blijkbaar e-keuring.
Gewoon zoveel mogelijk opties bekijken
Pagid geel is prima te doen qua remeigenschappen in dagelijks verkeer, remmen koud zo ongeveer net zo hard als warm. Alleen zoals echte remblokken betaamt heb je altijd last van bijgeluiden, piepen als ze koud zijn en rammelen aan de achterkant omdat de blokken zeg maar iets groter zijn als normaal ivm uitzetten. In de auto hoor je dat zo goed als niet maar als je met je raam open rijd hoor je altijd gerammel over klinkerweggetjes enz.
Nadeel is wel dat Pagid geel reteduur is (niet alleen geel maar de hele serie).
Pagid black durf ik niet te zeggen. Je hebt daar 2 versies van, de sportversie RS4-2-1 en RS14, laatste zijn de echte raceblokken zeg maar.
Maar ik heb daarmee over de ring, zandvoort en alles gereden en dat gaat gewoon prima. Nog nooit last van trillingen of wat ook gehad, en ik ben er toch ook niet al te voorzichtig mee, door de wasbox met hete schijven en alles blijft ook gewoon goed gaan

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Passen perfect, heb ze op 3.0 naven zitten.Jochem Vaartjes schreef:Ik dacht dat die 3.2 schijven voor groter waren dan de 3.0? passen die? Want bij mij op de 3.0 trillen ze ook en dat zou dan een waardige vervanger zijn.Bert ///M3 schreef:De originele schijven van de E36 M3 3.2 pakken samen met een goeie set race remblokken, bijvoorbeeld carbon loraine RC6, Mintex F1R/F2R, Pagid oranje/geel/grijs/zwart. Carbon Loraine RC6 is niet heel erg duur en volgens sommigen beter als het Mintex/Pagid spul.
Die EBC spullen die je gebruik zijn de grootste rommel imho. Ook dikke kans dat je trillingen daar vandaan komen door afzettingen op de schijven. Dat spul is gewoon niet opgewassen tegen bijvoorbeeld gebruik op de ring.
Ik had ook voor pagid geel geinformeerd voor op mijn 3.2 schijven trouwens, maar 400 euro voor een setje blokken vond ik net wat te

- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
-
- Berichten: 579
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
- Locatie: België
Damn, 400 euro voor een setje blokken 
Nu ja, als het trilligen kan voorkomen, heb ik het er voor over
Bijgeluiden maken mij niet uit.
Ik heb nog tijd, hij gaat een tijdje op stal. Althans, zo weinig mogelijk gebruiken. Ik maak de laatste tijd te veel kapot en ik wil deze M toch wel een beetje conserveren

Nu ja, als het trilligen kan voorkomen, heb ik het er voor over

Ik heb nog tijd, hij gaat een tijdje op stal. Althans, zo weinig mogelijk gebruiken. Ik maak de laatste tijd te veel kapot en ik wil deze M toch wel een beetje conserveren

- Knot
- Berichten: 40199
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Nou ja het ligt er aan wat je er mee doet. Ik heb voor ik met die auto op circuits ging crossen met standaard BMW blokken ook nooit problemen gehad. Dus voor Jochem hoef je helemaal niet naar blokken van 400 euro per setje. Maar als je op de ring gaat crossen ala Bort dan moet je er gewoon goed spul onder hebben. Ook zaken als vloeistoffen niet vergeten. Het is niet alleen de schijven die wat centen kosten maar ook je eigen veiligheid en die van anderen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Nivek, Peter-Paul en 10 gasten