2008 Audi A4: Official Images

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rebel

Bericht door Rebel » 18 aug 2007, 13:08

Rico v Velzen schreef: En er zwerft zelfs een qoute van Rebel op dit forum rond dat ie mijn e46 M3 CS een prachtige auto vind. :lol:
In your wildest dreams... :wink:

Maar op een aantal punten heb je wel gelijk. Ik denk inderdaad dat we vaker over verschillende dingen praten.
Het ontwerp van een auto (buiten en binnen) en hoe een auto rijdt.
Waarvoor je de auto gebruikt? Voor je werk? Prive? Of alleen voor de fun als 2e auto.
Dat Audi kiest voor fwd of quattro doet hem dan ook vaak lijnrecht tegenover een bmw zetten volgens velen.
Daarnaast is het natuurlijk veel makkelijker een auto met een sportief imago te verdedigen dan een auto die met een ander doel is ontworpen dan alleen maar racen en raggen.

Ik vind dat je dan ook gelijkwaardige auto's met elkaar moet vergelijken.
Uiteraard kun je met een A4 niet die pure adrenaline capriolen uithalen die Michel met zijn M3 ons heeft doen laten zien op het filmpje van Malmedy...

Ik zie hem eerder als een luxeuze complete sedan. De nieuwe A4 zal wer gegroeit zijn en meer ruimte aan reizigers en baggage bieden.

De hamvraag is alleen, waar blijven de foto's ?
Achter een maand staat hij in alle uitvoeringen op de IAA in Frankfurt en tot op heden zijn er nog steeds geen foto's te vinden?
Ik vermoed dat ze de A4 in de grot van Bin Laden hebben ontworpen en getest.

RVV

Bericht door RVV » 18 aug 2007, 13:28

:wink:
Rebel

Geplaatst: Do Mei 04, 2006 19:41 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Rico gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, schitterende auto.

Naar boven

Joop

Bericht door Joop » 18 aug 2007, 13:40

:lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 18 aug 2007, 16:28

Goochelaars ontmaskerd 8)

Starred

Bericht door Starred » 18 aug 2007, 19:06

Rico v Velzen schreef:
Een nieuwe A4 is geen emotionele aankoop, tenzij het echt een S/RS uitvoering is. Natuurlijk ben je emotioneel gevoelig voor een merk als Audi, maar je koopt die auto om andere redenen dan alleen maar van die wil ik heel graag hebben want het is/was mijn droomauto (zoals in mijn geval)
Niet helemaal mee eens hoor. Mijn eerste lease auto was een A4 Avant 1.8T. Op dat moment echt een droomauto voor mij. Daarvoor had ik nooit iets met auto's, maar het design van dat model A4 deed mijn hartje destijds echt sneller kloppen. 8)

wooter

Bericht door wooter » 18 aug 2007, 20:04

Rebel schreef:Typerend dat juist bmw-rijders zo hard tegengas geven op Audi?
Ik rij een Opel Astra, en in de garage staat een Audi Cabriolet... :) Enkel, een leaser, een 320D, is besteld...
Rebel schreef:Ik denk dat je met een A4 een prima auto in huis haalt. Ik heb 2x een nieuwe A4 gereden en de auto heeft altijd indruk gemaakt.
Voor sommige is het afwerkingsniveau, of het comfort van onderbelang. Zij verkiezen liever een oude BMW ipv een nieuwe A4.
Net omwille van afwerkingsniveau en comfort ben ik niet voor een A3 of A4 gegaan. Qua motorisatie werd me een 1.9tdi geboden, die enkele pk's meer zou hebben dan z'n broertje in de Cabriolet. Leuke diesel, maar gedateerd en een knoert van een turbogat.

Afwerkingsniveau vond ik eigenlijk nog altijd niet specialer dan in m'n Cabriolet. Eerder zelfs méér hard plastic, en nog altijd de oude hendeltjes. Binnenkant vond ik saai, of degelijk, naargelang de smaak. En het feit dat je in 2007 nog altijd een Blaupunkt-radiootje erin krijgt bij velen vind ik jammer.
Rebel schreef:Niks mooier dan meegaan met de tijd, en genieten van de nieuwe technieken. Iets waar Audi altijd goed in was en is.
Daarom dat ik een 320d koos: EfficientDynamics, en een potente 2 liter diesel, in een gedurfd ontwerp.

Rein

Bericht door Rein » 19 aug 2007, 01:38

http://www.nieuweaudia4.nl/ Niet echt bijzonder, maar je kan wel kans maken op een heus Audi VIP Arrangement, en je krijgt als eerste het nieuws over de nieuwe A4 te horen :wink:

allen

Bericht door allen » 19 aug 2007, 10:36

Rebel schreef:De Audi interieurs zijn redelijk sober en puur in mijn ogen. Uiteraard zijn er de mogelijkheden om dit individueel aan te passen door middel van opties. Vaak zijn de demo's voorzien van dit soort zaken
Vorig jaar de overburen met een A6 2.7tdi quattro thuisgekomen. Even een testrit in mogen maken en ik kan zeggen dat ik (bmw man) het een erg mooie auto vind. Maar sober... Geen idee wat je onder sober verstaat maar de hoeveelheid verlichting en knoppen en het scherm is verre van sober. Je wordt er welhaast duizelig van. :lol:
Nu weet ik niet hoe een kale A6 van binnen oogt aangezien niemand die koopt gezien de goedkope Proline pakketten maar dat boeit niet. Mocht ik een A6 willen dan zou ik ook de hele reutemeteut meebestellen. :lol:
Een absoluut nadeel vind ik overigens het sturen. Daar zit geen gevoel in. En ik had liever net als bij Fiat dat je met een knop je stuurbekrachtiging op parkeerstand kon zetten. Het is nu irritant als het stuur in een bocht zomaar ineens ultralicht wordt.

Joop

Bericht door Joop » 19 aug 2007, 16:58

Met sober wordt vooral de zakelijkheid van de interieurs bedoeld: geen gekke vormen, recht toe recht aan strakke interieurs.

Dat is iets wat eigenlijk bij alle Duitse auto's voorkomt, zoals ik hierboven al had aangegeven. Spannende interieurs (wellicht OTT) zoals bij Spyker en Pagani hoef je zeker niet in een Duitser te verwachten.

Maar kan met de diverse optie-pakketten en Individual interieurs wel flink te verbeteren/verkrachten zijn*

*) streep door wat van toepassing is. :wink:

allen

Bericht door allen » 19 aug 2007, 22:47

In dat geval daag ik je uit om uit een A6 interieur te verkrachten. Een hele opgave denk ik. :lol:

Joop

Bericht door Joop » 19 aug 2007, 22:51

allen schreef:In dat geval daag ik je uit om uit een A6 interieur te verkrachten. Een hele opgave denk ik. :lol:
Ik doelde meer op de mensen die bij de keus het interieur geheel naar eigen smaak in te richten de verkeerde keuzes maken. Standaard combinaties zijn doorgaands niet altijd spannend maar wel goed doordacht.

Voor mij hoeft het overigens niet anders. Doe mij maar zo'n standaard zwart Duits interieur. Misschien saai en sober voor de één, helemaal klaar en af voor mij. 8)

RVV

Bericht door RVV » 19 aug 2007, 23:12

mooier dan Audi interieurs word het niet imho. Wat heeft BMW lopen slapen bij de e60 en e90 series :? En ook de budget einser die gelukkig na de face lift opgeknapt zijn waren gewoon niet premium waardig.

Starred

Bericht door Starred » 27 aug 2007, 19:21

Rein

Bericht door Rein » 27 aug 2007, 19:31

Lijkt mij HEEL sterk dat dat een A4 is... is volgens mij gewoon een A5 is.

Nog een paar uur wachten en dan weten we het zeker :D

Plaats reactie