[Wintertopic] Golf GTI Wolfsburg Edition

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 sep 2007, 04:51

Waardeloos man!

Marc R

Bericht door Marc R » 19 sep 2007, 05:22

Tsss echt verrot dit,hoop voor je dat het goedkomt.

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 19 sep 2007, 18:54

Niels schreef:Zo slecht? Ik weet dat ze wel wat gevoelig zijn voor warmte en dat de ketting een zorgenkindje is maar ik dacht dat het voor de rest wel aardig was :wink:

Een G60 als basis is dus ook verstandiger??

Vandaag de turbo set in huis maar de staat waarin de delen verkeren valt me vies tegen en is ook zeker niet conform de advertentie :cry: Op de as van de turbo zit zoveel speling dat het turbine wiel met een beetje hulp gewoon langs het huis kan schrapen. Dit is ook te zien aan de schoepen en de lichte krasjes in het huis. Verder zit er een heel klein scheurtje in het spruitstuk die in de praktijk niet dicht zal zijn. Al met al gewoon een revisie set dus die ik niet voor een te reviseren bedrag heb gekocht. Ik hoop dat het niet een hoop gekloot wordt met de verkoper maar alles gaat van de week nog terug.....
Een goede orientatie in de States, kan je veel geld schelen.
En een G60 en 200pk is zelfs low budget niet zo moeilijk te halen.
Spruitstuk van een turbodiesel ertegen, k03 erop en gaan.
Met verder geen andere onderdelen moet dit echt wel te doen zijn.
Duurste zal een programma op maat zijn bij b.v JD.

Marc R

Bericht door Marc R » 20 sep 2007, 05:34

Echt cheap dus.....

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 20 sep 2007, 06:35

A1-G60 schreef: Spruitstuk van een turbodiesel ertegen
Van welk blok 1.6TD, 1.9 TD of ook TDI?

Verder ben ik al wel een revisieset voor de T3 tegengekomen voor redelijk geld alleen heb ik geen idee of het zelf te doen is :roll:

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 20 sep 2007, 07:41

Niels schreef:
A1-G60 schreef: Spruitstuk van een turbodiesel ertegen
Van welk blok 1.6TD, 1.9 TD of ook TDI?

Verder ben ik al wel een revisieset voor de T3 tegengekomen voor redelijk geld alleen heb ik geen idee of het zelf te doen is :roll:
Alle drie, maar dit wijst zichzelf wel, past het spruitstuk op de kop, en past deturbo.

Revisie zelf doen van een turbo? Ik zou zeggen nee, of je moet bij een turborevisie bedrijf werken. :lol:

Maar je kunt ook een Glader aanschaffen, ben je 2e hands 750-1000 euro kwijt voor een beetje netjes ding.

Niels

Bericht door Niels » 20 sep 2007, 10:03

Dus ik moet eerst drie spruitstukken kopen en een K03 :?: :lol: Daar wordt het allemaal niet handiger van. Jammer dat je het niet weet anders had ik het volgende week aangeschaft. Kwestie van een K03 kopen en bij mensen met spruitstukken langsgaan dus.

Het hele turbo verhaal is juist om de G-lader te omzeilen. Ik weet wel dat het prima kan werken maar liever een turbootje helemaal omdat ik het ook allemaal in elkaar schroef om es wat op het circuit gas te geven :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 okt 2007, 10:53

Hoe is het afgelopen met die "verrotte" turbo?

Niels

Bericht door Niels » 06 okt 2007, 11:56

Gaat de vervelende kant op :cry: De verkoper begint over coulance a 100,- maar ik heb liever dat ie de zooi gewoon terugneemt. Overigens is een revisie set ook 100,- en is de turbo klein genoeg om zelf te doen. Een grotere is moeilijker te reviseren volgens een kenner :wink:

Niels

Bericht door Niels » 15 feb 2008, 17:49

Topic kan weg. Ik heb de Golf verkocht aangezien ik er veel te weinig tijd voor heb gehad en het circuit seizoen al is begonnen. Ik kon nu eigen geld weer vangen dus dat heb ik maar gedaan :cry:

Binnenkort maar eens het spaarvarken stukslaan om iets circuit klaars aan te schaffen................nu alleen nog een spaarvarken :wink:

gekke gerrit

g60 low budget

Bericht door gekke gerrit » 18 mar 2008, 22:37

beste A1 G60 en anderen.

Ik weet niet of dit de juiste plaats is om wat info te verkrijgen, zo niet hoor ik dit wel.

Ik ben al zolang op zoek naar wat nuttige info over hetgeen jullie zo makkelijk schijnen te praten.
De optie met het TD spruitstuk met een K03 sprak mij zeer aan.
Kun je mij verraden welk TD spruitstuk?
ik wil gaan voor een K03 of een eaton op mijn vers aangeschafte PG blok met bak en subframe. Dan ben ik denk wel de enige in nederland met mun 4deurs opa-auto met meer dan 200PS denk ik. haha 8)

Nu heb ik de volgende opties
1) K03 aanschaffen op een 1800 20v spruitstuk, past dit op PG?
2) K03 op een 20 fsti spruitstuk van een g5 gti, past dit op PG?
3) Eaton M64 kopen en met welk spruitstuk dan?

ben al in etos aan t zoeken geweest waar ik al veel aan gehad heb maar bij deze kom ik er even niet uit en ik wil het wiel ook niet opnieuw uitvinden.

...en het moet op gas kunnen draaien, met speciale gasinjectie blijkt dit te werken met een turbo(heb ik een link van)of dus eventueel met een uitschakelbaar \chargersysyeem dmv MBmagneetschakeling oid

Ik ben reeds op de hoogte van de verschillen tussen een kompressor en een turbo, het gaat mij meer om de verschillende mogelijkheden, de levensduur, en vooral het mogelijke koppel

wat mag een goeie K03 dan kosten?-en wat heb ik reeel nog meer nodig voor de ombouw?

Kan ook nergens wat info krijgen over hoeveel pk een PG blok heeft zonder G-lader, dus als ongeblazen motor?- iemand een idee?

Bedankt alvast voor de info, ben al maanden aan t puzzelen maar kom er niet uit.
Moet ik betreffende bedrading veel aanpassingen maken/dashtellers oid, heb er nu een gekietelde ABU motor in met een dieselbak van een al wat oudere polo DSL(!!)
Heb haar wel wat verstevigd met veerpootbruggen, 2voor en 1 achter, geslammed met een schroefsetje van een goed merk, zijuitlaat merk eigenbouw. Bumpers van t nieuwere model die en even snel -goedgelukt, dat wel- gespoten met velgenspray, haha.
Verder staat ze stevig op 16inch voor en 17inch achter.

Ik zal voor belangstellenden even wat fotooz van cordi maken, ergens heeft ze wel wat vind ik op een rat-achtige manier.

Maar wat zouden jullie doen met dat PG blok, low budget?

groeten gekke gerrit

gekke gerrit

nog vergeten, 2de bericht?

Bericht door gekke gerrit » 18 mar 2008, 22:50

wat is het verschil tussen een turbo van een benzine of 1 van een dieselmotor, is dat een geheel andere turbo?

gekke gerrit wacht af :lol:

Tom V

Bericht door Tom V » 19 mar 2008, 00:08

Crossposten is niet nodig lijkt me toch?

Niels

Re: g60 low budget

Bericht door Niels » 19 mar 2008, 09:46

gekke gerrit schreef:Ik ben al zolang op zoek naar wat nuttige info over hetgeen jullie zo makkelijk schijnen te praten.
De optie met het TD spruitstuk met een K03 sprak mij zeer aan.
Kun je mij verraden welk TD spruitstuk?

Nu heb ik de volgende opties
1) K03 aanschaffen op een 1800 20v spruitstuk, past dit op PG?
2) K03 op een 20 fsti spruitstuk van een g5 gti, past dit op PG?
3) Eaton M64 kopen en met welk spruitstuk dan?
Tja vrij simpel dat "gemakkelijk" bouwen van een goedkope turbo set-up bestaat volgens mij niet. Ik heb nog niemand maar dan ook niemand gezien met een TD(I) uitlaatspruitstuk en een K03 van een 20VT motor. In theorie zou het misschien moeten passen omdat er op de TDI ook een K03 zit maar ik heb het nog niet gezien en dat terwijl een hoop "plug and play" is binnen VW en er een hoop handige jongens rondlopen.

Antwoord op vraag 1: dat spruitstuk past niet (maar er schijnen pasplaten voor te zijn)
Antwoord op vraag 2: zie antwoord vraag 1 :wink:
Antwoord op vraag 3: moet je zelf maken

Een PG zonder drukvulling levert denk ik een pk-tje of 70. Je hebt een veel te lage compressie einddruk voor een beetje vermogen namelijk.

Handig forum is denk ik het Corrado forum (www.slook.nl/corrado). ff aanmelden en je kunt er een hoop vinden ook over de M64.

Mijn ervaring:
Een turbo + spruitstuk + intercooler + chip voor 200+pk gaat je zeker 1500,- en daarom heb ik dit project ook geschrapt. Wil je goedkoop dan moet je met een standaard ECU gaan draaien en heb je een turbo nodig met een karakteristiek die gelijk is aan de G-lader en die vind je niet.
Een uitlaatspruitstuk koop je voor 180,- op www.ebay.de
Koop een Garrett T3 turbo i.p.v. een K03

Op jouw andere vragen weet ik het antwoord niet. Succes met bouwen :)

Niels

Re: nog vergeten, 2de bericht?

Bericht door Niels » 19 mar 2008, 09:47

gekke gerrit schreef:wat is het verschil tussen een turbo van een benzine of 1 van een dieselmotor, is dat een geheel andere turbo?

gekke gerrit wacht af :lol:
Twee totaal verschillende turbo's...

Plaats reactie