waterpomp verwarmings circuit kapot/lek/op.

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2007, 17:17

damn, kleine tegenvaller, ik had een nwe kachel waterpomp besteld die op de foto zelfde was bleek die wat ze stuurden wel het nummer maar heel aders onbruikbaar voo mij te zijn aaaaaaargh...ik zei en nu? kan ik zo door blijven rijden zonder? tot nu toe gaat dat goed, hij van ..ik zou het niet weten, maar we kunnen nog wat anders bestellen en ik had de oude pomp mee en daar stond een oud nr op die ze via hun netwerk konden vertalen in een nwe nummer en daar kwamen we erachter dat die pomp niet speciaal voor V8 is maar ook Z3 M? en dat kon ik op de linken van

http://www.realoem.com/

en

http://bmwfans.info/

dus niet vinden?! alleen voor de M62 5 en 7 serie V8 nouja dat heb je met wat aparts moet alles erbij gezocht worden :? nu maar hopen dat het er morgenvroeg is en dan kan het alsnog erop, dan ff testen en druk opbouwen en ontluchten dan moet het goed komen want rijd toch liever met dat ding ertussen alleen al voor de geruststelling...wordt vervolgt.

Is er ook een BMW onderdelen website waar je op onderdeel nr kunt zoeken zoals op het onderdeel staat die je ervan af sloopt? bij BMW kunnen ze dat wel...das handig :idea:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 aug 2007, 17:25

RealOEM, helemaal onderaan op "search by part number" klikken :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2007, 17:49

Bert ///M3 schreef:RealOEM, helemaal onderaan op "search by part number" klikken :wink:
ja :oops: was ik al aan het kijken had het gevonden maar hij kan het niet vinden, en bij Smudde hadden ze het erover is een oude code hadden ze een nwe voor? dus ik kan het niet vinden en het gekke ook niet de foto van de waterpomp/kachel systeem op de foto bijde Z3 M strange... anyway het nummer is 8390063 ik wil het zelf ook zien te vinden vanuit huis....

trouwens ik moet/wil binnenkort ook nieuwe remblokjes achter en daar zag ik nummer 34216761253 voor aangegeven op realoem maar kun je ook motorsport spul krijgen? of is dat niet aan te raden, wil niet eerst remmen moeten warmrijden zeg maar, anders bestel ik origineel.

GTRene

Kachel-circulatiepomp(extra elek waterpomp) vernieuwd.

Bericht door GTRene » 08 aug 2007, 12:18

Jippie, vanmorgen bij de dealer geweest want de nwe pomp was binnen, en yes dit is em, precies dezelfde als eraf kwam met dezelfde nummers aan de buitenkant, echter moet het onder een ander nummer besteld worden namelijk "64118390090" en dat nummer kun je wel vinden via Google, anyway hij zit er weer tussen en werkt lekker stil :lol:
Merk dus dat ie pas meedraait zodra ik de verwarmingsknop iets op-draai, handig om te weten.
Zag ook ergens op het net dat iemand anders net zoiets heeft gehad met lekkage aan die pomp maar dan knapte bij hem de hele tuit eraf :shock: materiaal waarschijnlijk helemaal op en dus is dat plastic gevoeliger voor breuk.
Straks op naar Zandvoort, weertje is oke en ik heb er zin aan 8)

Plaats reactie