Subaru MY 2006 DCCD

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3851
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 07 mar 2006, 19:32

> Achteraf een DCCD-diff inbouwen in je eigen 5-, of 6-bak incl. een goede aansturing is niet zo'n grote operatie hoor.

Exstream: Talk to me. Quanta costa. Merk / producten / mensen met ervaring / specs. Roept u maar...


Mark.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 08 mar 2006, 19:37

NMB motoren.
die halen een boel spul uit Japan heb ik begrepen en kunnen dus zo een dccd bak met dif eronder schroeven. Aansturing dmv een potmeter en je bent klaar voor 1500.-- tot 2000,-- met inruil standaard onderdelen vermoed ik. (meer zou het niet mogen kosten m.i.)

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8230
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 08 mar 2006, 19:42

Maar dan heb je nog geen sperdiff op de vooras of wel?
Achter wel meteen dacht ik?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 08 mar 2006, 19:53

Voor heb je ook niet echt nodig, toch?

Sper inbouwen in een bestaand diff moet lukken toch? Een sper (alleen dat ding zonder behuizing) is niet zo'n heel duur onderdeel lijkt me.

Andre
Berichten: 11242
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 08 mar 2006, 21:27

voor heb je echt wel een diff nodig.

Het is mooi dat je een dccd naar achter kan zetten maar ik ben vanavond even weer wezen rijden met de mits. In de regen heb ik graag dat de kont er niet te rap in gaat. Ik zet het diff meestal ook op gravel als ik in de regen rij. Als je gooit en smijt wel je graag dat ie over 4 wielen glijd of iets aan de neus trekt. Op tarmac setting gooit ie te snel de kont erin. En sta je ook zo dwars op de weg en dat met 4x4 snelheden liever niet.

Op droog asfalt kan je wel meer naar achter hebben. Op sneeuw weer liever iets meer op de vooras.

Dit klinkt allemaal vreemd. Maar toch werkt het wel zo met 4x4.

Iets op de vooras bedoel ik dus niet de audi techniek meer. Das onderstuur veel.
Laatst gewijzigd door Andre op 09 mar 2006, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Naughty
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 feb 2006, 23:33
Locatie: Diemen, 400+ pk en 500 NM

Bericht door Naughty » 09 mar 2006, 14:21

5 speed DCCD box & matching rear diff. £850 ono.

AP organic clutch & uprated cover, 3000 miles only £180 ono
http://bbs.22b.com/cgi-bin/ultimatebb.c ... 4;t=000691

Voor een standaard 5 bak beur je vrij gemakkelijk €500,--
Doe je voordeel ermee

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15802
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mar 2006, 19:44

Ik kan me er wel wat bij voorstellen André, duidelijke uitleg. In LFS (ja een sim niet t echte werk) daar ben ik nu ook met de 4wd aan het driften en soms breekt ie tever uit. Ik ga eens probeer met iets meer aandrijving naar de voorwielen. Rijd daar ook met sper voor trouwens.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten