DETONATIE
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
Zou het anders ook niet weten Pascal ... werkelijk alles wat maar met het 'benzinetraject' te maken heeft is voor de rest nagekeken.
En omdat het eigenlijk al 2 keer goed is geweest met DEZELFDE injectoren lijkt mij het meest logische dat ze op de één of andere manier minder zijn gaan leveren (of misschien maar een enkele).
Roel.
En omdat het eigenlijk al 2 keer goed is geweest met DEZELFDE injectoren lijkt mij het meest logische dat ze op de één of andere manier minder zijn gaan leveren (of misschien maar een enkele).
Roel.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Ik bedacht me net,het zou ook nog het benzinefilter in de tank zelf kunnen zijn?
Tenminste;er zit 1 onder de motorkap(die je vernieuwd hebt) en voor het aanzuigstuk in de tank,alhoewel het me sterk lijkt dat ie niet meer de gewenste hoeveelheid benzine doorlaat.
Ik zou eerst iig de injectoren ultrasoon laten reinigen,daar gok ik dan toch op.
Tenminste;er zit 1 onder de motorkap(die je vernieuwd hebt) en voor het aanzuigstuk in de tank,alhoewel het me sterk lijkt dat ie niet meer de gewenste hoeveelheid benzine doorlaat.
Ik zou eerst iig de injectoren ultrasoon laten reinigen,daar gok ik dan toch op.
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
Vandaag (zondag) even aan het testen gegaan en de verschillende gemeten waardes genoteerd;
[img:516:346]http://www.speedcars.nl/afr.jpg[/img]
Roel.
[img:516:346]http://www.speedcars.nl/afr.jpg[/img]
Roel.
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
Vandaag een FSE RRFPR (rising rate fuel pressure regulator) gemonteerd en aangesloten en getest en de AFR is IN ORDE.
DUS DE INJECTOREN ZIJN IN ORDE :!:
Stationair heb ik nu een benzinedruk van 2.1 bar, onder vollast is de AFR nu 11.4/11.5
met de OEM fpr was de stationaire druk 3.5 bar
Stationair de druk terugregelen naar 2.0 bar geeft een AFR van 11.7/11.8 dus ik ga de druk afregelen op 2.05 bar op de meter en dan zal daar een nette AFR bij horen van ~11.6.
Nu nog even een keer een vermogentest met het rijkere mengsel om te kijken hoeveel er ingeleverd is.
Dus eindelijk in orde, normaal gezien moet het ook in orde zijn of in orde te krijgen zijn met een OEM fpr maar waarschijnlijk is mijn setup een uitzondering op de regel.
Zie daar in het midden het verlossende onderdeel
[img:800:600]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... SE-FPR.jpg[/img]
Hieronder de waardes bij een stationair afgestelde druk van 2.1 bar, de druk kan nog iets omlaag om iets scherper de AFR in te gaan.
[img:516:348]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... e/afr1.jpg[/img]
DUS DE INJECTOREN ZIJN IN ORDE :!:
Stationair heb ik nu een benzinedruk van 2.1 bar, onder vollast is de AFR nu 11.4/11.5


Stationair de druk terugregelen naar 2.0 bar geeft een AFR van 11.7/11.8 dus ik ga de druk afregelen op 2.05 bar op de meter en dan zal daar een nette AFR bij horen van ~11.6.
Nu nog even een keer een vermogentest met het rijkere mengsel om te kijken hoeveel er ingeleverd is.
Dus eindelijk in orde, normaal gezien moet het ook in orde zijn of in orde te krijgen zijn met een OEM fpr maar waarschijnlijk is mijn setup een uitzondering op de regel.
Zie daar in het midden het verlossende onderdeel

[img:800:600]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... SE-FPR.jpg[/img]
Hieronder de waardes bij een stationair afgestelde druk van 2.1 bar, de druk kan nog iets omlaag om iets scherper de AFR in te gaan.
[img:516:348]http://www.speedcars.nl/forum/upfiles/I ... e/afr1.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 1 gast