Motor onderuit op de ring
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
-
Daar hebben ze spiegels voor uitgevonden, 3 op iedere auto.Wim te Riet schreef:Feit is dat je op de Ring ogen in je achterhoofd moet hebben.
Sommige mensen weten het bestaan er niet van, maar als je goed zoekt zul je ze vinden.
Wim te Riet schreef: Eigenlijk is het godsgeklaagd dat er motoren, auto's en touringcars tegelijk de baan op mogen.
Dit is juist de charme van het circuit. Maar dat zul je pas begrijpen als je zelf in een rondje zit en een GT3 voorbij vliegt en alle ramen trillen van zijn uitlaat, en even later rij je een auto met de complete familie voorbij, waarvan de hond je vanuit de zijruit aankijkt alsof hij liever bij jou in de auto zit en de kinderen naar je zwaaien.
De Ring is uniek. Niet te begrijpen, niet te bedwingen. Mysterieus en komisch, uitdagend en vertederend...verraderlijk als hij meedogenloos toeslaat, en verslavend als je de volgende keer weer met diep respect terug komt...
Motorijders en autorijders verbroederen met dezelfde passie.
Een rondje Ring is niet te vergelijken met 2 uur in de draaimolen op Zandvoort.
Laatst gewijzigd door Rebel op 24 jul 2007, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
100% schuld van de auto.
De auto kan misschien de suggestie wekken rechts te blijven, maar dat doe je daar om goed uit te komen voor de eerste rechts daar. Je gaat als het ware later naar links zodat je aan goed aan komt voor de bocht naar rechts, en dan heb je een stuk langs brunchen om weer snelheid op te bouwen.
Knipperverhaal kunnen wij niet weten zonder origineel, maar zoals bovenstaand komt het op mij over als ik het filmpje kijk. Misschien dat die nog uit stond van de motor die hem daarvoor inhaalde?
Ik vind alleen wel, als het een ervaren motorrijder was dan had hij dat kunnen weten dat de auto misschien alsnog naar links kwam, en had beter even kunnen wachten met inhalen. Maar als zijn knipper nog uitstond verwart eea natuurlijk.
Los van wel of geen knipper is het sowieso de auto die niet naar links had mogen komen in dit geval dus schuld blijft. Shit happens sometimes.
De auto kan misschien de suggestie wekken rechts te blijven, maar dat doe je daar om goed uit te komen voor de eerste rechts daar. Je gaat als het ware later naar links zodat je aan goed aan komt voor de bocht naar rechts, en dan heb je een stuk langs brunchen om weer snelheid op te bouwen.
Knipperverhaal kunnen wij niet weten zonder origineel, maar zoals bovenstaand komt het op mij over als ik het filmpje kijk. Misschien dat die nog uit stond van de motor die hem daarvoor inhaalde?
Ik vind alleen wel, als het een ervaren motorrijder was dan had hij dat kunnen weten dat de auto misschien alsnog naar links kwam, en had beter even kunnen wachten met inhalen. Maar als zijn knipper nog uitstond verwart eea natuurlijk.
Los van wel of geen knipper is het sowieso de auto die niet naar links had mogen komen in dit geval dus schuld blijft. Shit happens sometimes.
- Francisco
over de ring kun je beter minder schrijven. want het was ooit het best bewaarde geheim van auto fanaten.
nu heeft iedereen er een meing over, te onveilig , niet uitdagend, voor gekken, te leuk. maar vooral is de halve wereld ernaar afgereist. zodat je nu ook op de ring in de file kunt staan
dus:
de ring is gevaarlijk, geen uitloopzone's
je verzekering schopt je eruit als je daar schade declareert
je werkgever ontslaat je als daar met je lease auto rijd
daar komt hij altijd achter omdat lease en huurmaatschappijnen ook op internet kijken naar de foto's en forums.
ze rijden er als gekken, kijken niet, zonder ervaring maximaal gaan
iedere droplul met gran turismo denkt het circuit op zijn duimpje te kennen
als motor rijder ben je aan de goden overgeleverd, 1 plasje koelvloeistof en hoppa 5 porsches in je nek
je auto gaat stuk daar, daarom is het een testbaan. alles gaat daar stuk.
en......
er rijd een missplaatste kapper rond in een TT (binnenkort ingeruild op een binnenvaartschip M3 bratwurst edition) met go-faster-stripes. daar wil je niet mee op een circuit zijn.
dus ga niet naar de Ring!
en het is het mooiste, leukste circuit ter wereld...shhhhhhht!
nu heeft iedereen er een meing over, te onveilig , niet uitdagend, voor gekken, te leuk. maar vooral is de halve wereld ernaar afgereist. zodat je nu ook op de ring in de file kunt staan
dus:
de ring is gevaarlijk, geen uitloopzone's
je verzekering schopt je eruit als je daar schade declareert
je werkgever ontslaat je als daar met je lease auto rijd
daar komt hij altijd achter omdat lease en huurmaatschappijnen ook op internet kijken naar de foto's en forums.
ze rijden er als gekken, kijken niet, zonder ervaring maximaal gaan
iedere droplul met gran turismo denkt het circuit op zijn duimpje te kennen
als motor rijder ben je aan de goden overgeleverd, 1 plasje koelvloeistof en hoppa 5 porsches in je nek
je auto gaat stuk daar, daarom is het een testbaan. alles gaat daar stuk.
en......
er rijd een missplaatste kapper rond in een TT (binnenkort ingeruild op een binnenvaartschip M3 bratwurst edition) met go-faster-stripes. daar wil je niet mee op een circuit zijn.
dus ga niet naar de Ring!
en het is het mooiste, leukste circuit ter wereld...shhhhhhht!
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Je bedoelt die dingen waarin je kan controleren of je haar goed zit?Rebel schreef:Daar hebben ze spiegels voor uitgevonden, 3 op iedere auto.Wim te Riet schreef:Feit is dat je op de Ring ogen in je achterhoofd moet hebben.
Sommige mensen weten het bestaan er niet van, maar als je goed zoekt zul je ze vinden.

Been there, done that, etcetera...Rebel schreef:Dit is juist de charme van het circuit. Maar dat zul je pas begrijpen als je zelf in een rondje zit en een GT3 voorbij vliegt en alle ramen trillen van zijn uitlaat, en even later rij je een auto met de complete familie voorbij, waarvan de hond je vanuit de zijruit aankijkt alsof hij liever bij jou in de auto zit en de kinderen naar je zwaaien.Wim te Riet schreef: Eigenlijk is het godsgeklaagd dat er motoren, auto's en touringcars tegelijk de baan op mogen.
Alleen werden wij niet ingehaald

Het is inderdaad wel vermakelijk om bouwvakkers in hun Astra stationwagen voorbij te zien scheuren

Amen!Rebel schreef:De Ring is uniek. Niet te begrijpen, niet te bedwingen. Mysterieus en komisch, uitdagend en vertederend...verraderlijk als hij meedogenloos toeslaat, en verslavend als je de volgende keer weer met diep respect terug komt...
Motorijders en autorijders verbroederen met dezelfde passie.
Een rondje Ring is niet te vergelijken met 2 uur in de draaimolen op Zandvoort.
- Jan Visser
- Wouter
ik vind het toch de fout van de motorrijder, al kun je denken dat je voorrang krijgt je mag het nooit nemen en al zeker niet als er geen marge's zijn. altijd naderen met een klein snelheidsverschil. kom je met hoge snelheden aan kan de ander je ook haast nooit zien. En een motorrijder zie je al snel over het hoofd.
als de motorrijder daar is om te racen moet hij het fia regelment er maar even bij pakken. daarin staat dat je pas recht van spreken hebt als je 1mm voor de ander bent
als de motorrijder daar is om te racen moet hij het fia regelment er maar even bij pakken. daarin staat dat je pas recht van spreken hebt als je 1mm voor de ander bent
- duifjes.com
Voordat ik Fabians verhaal las, reageerde ik per direct de auto!
Uiteraard neemt de motorrijder een risico maar de auto kwam heel snel en abrupt naar links, de kracht van Ring rijden is ook kijken! Op de openbareweg ga je ook niet zo zonder te kijken naar links toch?
Ik heb nooit heel veel op de Ring gereden maar +50% kijkt gewoon domweg niet om zich heen, door dat wel te doen heeft mij dit al een paar keer een tikje gescheelt.
Uiteraard neemt de motorrijder een risico maar de auto kwam heel snel en abrupt naar links, de kracht van Ring rijden is ook kijken! Op de openbareweg ga je ook niet zo zonder te kijken naar links toch?
Ik heb nooit heel veel op de Ring gereden maar +50% kijkt gewoon domweg niet om zich heen, door dat wel te doen heeft mij dit al een paar keer een tikje gescheelt.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dan nog mag je het er niet mee eens zijn. Ben het ook niet eens als een kindermoordenaar slechts 8 jaar krijgt oid.Jorrit schreef:Toch leuk dat de rechter al een uitspraak heeft gedaan en dat er dan nog steeds anders beweert wordt

Anyway, hier heeft 'ie IMO gelijk. De auto is schuldig. Echter had de motorrijder beter kunnen wachten tot na de bocht maar da's achteraf makkelijk praten. 99 Van de 100 keer gaat het natuurlijk wel goed.
- Niels
- Auto: Prius+
Wat een klapper man met die vangrail zo dichtbij
Uitspraak van de rechter is redelijk imo. Ik heb mijn eerste motor op een afslaande auto gezet (toen ik deze al drie weken had, gast reed al een kilometer langzaam en sloeg af zonder richting te geven op dat moment haalde in op een plaats waar het niet echt logisch was..) en de verzekering keerde toen 2/3e uit aan mij en 1/3e aan de automobilist: de auto veranderd van lijn zonder goed te kijken, motorrijder had moeten anticiperen op de situatie
In dit geval denk ik niet anders. Als ik met anderen rijd op de motor ben ik me altijd bewust of ik wel wordt gezien als diegene die voorop rijdt iemand heeft ingehaald. Vaak zie je dat automobilisten niet verwachten dat er nog een motorrijder achteraan komt omdat ze toch schrikken op het moment dat ze weer iets naar links gaan en dan nog een motorrijder in hun spiegel zien. Daarom houd ik altijd ruimte bij het inhalen op landweggetjes e.d.
Ik hoop dat de motorrijder weer volledig hersteld
echt geen lekkere plek om eraf te gaan...

Uitspraak van de rechter is redelijk imo. Ik heb mijn eerste motor op een afslaande auto gezet (toen ik deze al drie weken had, gast reed al een kilometer langzaam en sloeg af zonder richting te geven op dat moment haalde in op een plaats waar het niet echt logisch was..) en de verzekering keerde toen 2/3e uit aan mij en 1/3e aan de automobilist: de auto veranderd van lijn zonder goed te kijken, motorrijder had moeten anticiperen op de situatie

Ik hoop dat de motorrijder weer volledig hersteld