Importeren vanuit de VS?
- MartijnGizmo
- Louis
-
Vriend van mijn nicht kan evt een 128i of 135i voor mij menemen vanuit de VS. Hij volgt daar de opleiding tot straaljagerpiloot en komt pas volgend jaar weer terug
Hij hoeft daar geen belastingen te betalen.
Een 128i coupe kost daar msrp 28.600,- dollar,
een 135i coupe msrp 34.900,-
een witte 135i coupe met sportpackage, AFS en pdc komt me dan op 39.000 dollar (ongeveer 26.000 euro)
Weet iemand wat voor kosten er dan ongeveer nog bijkomen? Verscheping, rdw keuren en evt aanpassingen?
Auto zal dan hier op zijn naam blijven staan. Desnoods 1,5 jaar in de garage.
Hij hoeft daar geen belastingen te betalen.
Een 128i coupe kost daar msrp 28.600,- dollar,
een 135i coupe msrp 34.900,-
een witte 135i coupe met sportpackage, AFS en pdc komt me dan op 39.000 dollar (ongeveer 26.000 euro)
Weet iemand wat voor kosten er dan ongeveer nog bijkomen? Verscheping, rdw keuren en evt aanpassingen?
Auto zal dan hier op zijn naam blijven staan. Desnoods 1,5 jaar in de garage.
- Macboy
- Roman
Moet je bij zo'n BMW als je die importeerd nu ook nog steeds de verlichting, gordels etc veranderen? Of hebben deze auto's heel simpel zonder aanpassingen zo een goedkeuring om in europa op plaat gezet te worden?
Gunstig voor mij aangezien er hier maar een beetje import belasting opkomt en geen BPM etc.

Gunstig voor mij aangezien er hier maar een beetje import belasting opkomt en geen BPM etc.

- Tristan
Wij (pa en ik) gaan drie nieuwe Ford F-150 pickup's importeren. Zijn van de week uitgezocht in de VS.
Totaal hebben we nu geimporteerd:
2x Dodge Ram SRT-10
1x Ford Mustang Cabrio
1x Infinity G35 Sedan
3x Ford F-150
Is overigens niet onze 'core-business', maar voor kennissen/relaties/vrienden doen we dit graag. En leuk om te doen.
2x Dodge Ram SRT-10
1x Ford Mustang Cabrio
1x Infinity G35 Sedan
3x Ford F-150
Is overigens niet onze 'core-business', maar voor kennissen/relaties/vrienden doen we dit graag. En leuk om te doen.
- Hielke
Doen jullie dit in opdracht van klanten Tristan?
Zou je er wat meer over kunnen vertellen? De kortingen die je bij de Amerikaanse dealers krijgt (als je daar al koopt), de bedrijven die de shipping voor je regelen, de prijs voor het verladen van de auto. Eventueel welke importheffing hier betaald moet worden?
Als het een buiseness met verkooprisico voor jullie is moet je er natuurlijk niets over zeggen
Zou je er wat meer over kunnen vertellen? De kortingen die je bij de Amerikaanse dealers krijgt (als je daar al koopt), de bedrijven die de shipping voor je regelen, de prijs voor het verladen van de auto. Eventueel welke importheffing hier betaald moet worden?
Als het een buiseness met verkooprisico voor jullie is moet je er natuurlijk niets over zeggen

- cooldragon
vraag bij aankoop in Amerika om European delivery. is dan officieel een europe specs auto die dan aangepast (tijdelijk) moet worden aan de amerikaanse eisen. is dan heel gemakkelijk weer terug te veranderen.Roman schreef:Moet je bij zo'n BMW als je die importeerd nu ook nog steeds de verlichting, gordels etc veranderen? Of hebben deze auto's heel simpel zonder aanpassingen zo een goedkeuring om in europa op plaat gezet te worden?
@ Tristan>>>Groepskorting als iedereen nou 1 auto bestelt vanuit amerika?LOL
- Roman
Zo simpel? En dan kom je bijvoorbeeld in duitsland zo aan een europese goedkeuring?cooldragon schreef: vraag bij aankoop in Amerika om European delivery. is dan officieel een europe specs auto die dan aangepast (tijdelijk) moet worden aan de amerikaanse eisen. is dan heel gemakkelijk weer terug te veranderen.
Dan lijkt dat me haast het slimst om te doen, zeker als je niet in NL woont en dus geen last hebt van BPM etc. Moet bakken geld schelen.
Interessant

-
Dan ga ik een nieuwe Dodge Challenger over een tijdje bij jou bestellen als die dan ook geen drol kosten. 8)Tristan schreef:Wij (pa en ik) gaan drie nieuwe Ford F-150 pickup's importeren. Zijn van de week uitgezocht in de VS.
2x Dodge Ram SRT-10
1x Ford Mustang Cabrio
1x Infinity G35 Sedan
3x Ford F-150
- Tristan
Zal het beknopt omschrijven:Hielke schreef:Doen jullie dit in opdracht van klanten Tristan?
De klant koop zijn auto bij een Amerikaanse dealer, en zegt daarbij dat het een exportauto betreft. Dus niet op kenteken. Soms kopen we de auto voor de klant, maar doen we liever niet!
Wij regelen het vervoer van de VS naar NL (vaak container), douaneformaliteiten, papierwerk etc. Wij zijn immers een logistiek dienstverlener. Voordeel hierbij is dat we ook een kantoor in Houston hebben, die de export voor hun rekening neemt. Wij doen de import. Dus werken niet met derden.
Het keuren hier in NL doen we in samenwerking met een Amerikaanse importeur/handelaar die we goed kennen. Die regelt de keuring bij RDW en gaat met de belasting onderhandelen over BTW/BPM etc etc.
Dus uiteindelijk hoeft de klant alleen maar de auto te kopen en te wachten totdat hij het bericht krijgt dat de auto op kenteken staat.
Zoals ik al zei, dit zijn niet onze normale werkzaamheden, maar doen dit erbij. Is gewoon leuk om speciale auto's hierheen te brengen. Zit zelf ook te twijfelen om misschien mijn volgende auto uit de VS te halen. Wat weet ik nog niet.
- Macboy
Het gaat er denk ik meer om dat als je importeert uit de VS dat het dan mogelijk de moeite loont om een 135i te nemen voor 27k.
Tristan: wat denk jij dat je all in kwijt bent voor een US geimporteerde 135i op de door jouw beschreven manier?
In elk geval komt er 13.000 BPM bij. Dan zit je al op 40.000. Verder moet je nog wat aanpassingen doen conversie EU en dat zal denk ik rond de 1000 kosten. Dan zit je op 41.000.
Verder moet je het nog verschepen en dat kost EUR 5.000 of zo? En al het papierwerk en keuring hier EUR 600 ?
Dan zit je op 47.000 en dan alle moeite die je moet doen?? Ik denk dat 4k besparen op alle kosten, terwijl je dan met garantie en dealercontacten in de min zit niet helemaal heel vrolijk hoeft te worden. Immers, een eigen NL dealer werkt natuurlijk veel prettiger, ook met inruil. Als je hier bij een dealer komt met een auto van een andere dealer zullen je niet meteen met open armen ontvangen en kortingen aanbieden bij inruil. Das anders voor een eigen dealer. Ook daar zul je zomaar 2/3k kunnen verliezen.
Punt is wel dat 27k Mrp prijzen zijn, zodat je daar mogelijk nog 1,5-2k kunt aflullen.
Voorlopige conclusie: ik denk niet dat het goedkoop kan tenzij je op het verschepen kunt besparen?
Ik ben benieuwd wat jij vindt.
Tristan: wat denk jij dat je all in kwijt bent voor een US geimporteerde 135i op de door jouw beschreven manier?
In elk geval komt er 13.000 BPM bij. Dan zit je al op 40.000. Verder moet je nog wat aanpassingen doen conversie EU en dat zal denk ik rond de 1000 kosten. Dan zit je op 41.000.
Verder moet je het nog verschepen en dat kost EUR 5.000 of zo? En al het papierwerk en keuring hier EUR 600 ?
Dan zit je op 47.000 en dan alle moeite die je moet doen?? Ik denk dat 4k besparen op alle kosten, terwijl je dan met garantie en dealercontacten in de min zit niet helemaal heel vrolijk hoeft te worden. Immers, een eigen NL dealer werkt natuurlijk veel prettiger, ook met inruil. Als je hier bij een dealer komt met een auto van een andere dealer zullen je niet meteen met open armen ontvangen en kortingen aanbieden bij inruil. Das anders voor een eigen dealer. Ook daar zul je zomaar 2/3k kunnen verliezen.
Punt is wel dat 27k Mrp prijzen zijn, zodat je daar mogelijk nog 1,5-2k kunt aflullen.
Voorlopige conclusie: ik denk niet dat het goedkoop kan tenzij je op het verschepen kunt besparen?
Ik ben benieuwd wat jij vindt.
Bert ///M3 schreef:Dat verschepen ben je volgens mij geen 5000 euro voor kwijt.
Ik zit al een tijdje niet meer in dat wereldje maar bij sommige maatschappijen kon je een paar jaar geleden een container uit de VS laten overkomen voor iets meer als 1000 USDDie markt is zo moordend dat er bijna geen winstmarges op zitten.
Als je prive importeerd komen er nog wel ff meer kosten bij als die BPM.
Sowieso denk ik invoerrechten en ook nog een BTW die lekker aantikt.
Laatst gewijzigd door Macboy op 20 feb 2008, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Roman schreef:Je kan die btw toch ook daar betalen? Hoef je het in NL niet meer af te dragen.
Of niet?
Hier werkt dat wel zo, als ik een auto uit NL (zonder btw en bpm) haal moet ik hier een beetje import belasting betalen en btw. Maar als de btw al in het land van herkomst is afgedragen hoeft het niet meer.
- Macboy
cooldragon schreef:je kan t ook zo doen dat de auto geleverd wordt aan een NL'se dealer en dan meteen (zonder de belastingen) wordt besteld door een amerikaanse dealer. Zo werden er bij de subaru dealer bij mn ouders in de buurt erg veel scooby's naar Engeland verscheept, omdat het voor de engelsen goedkoper was om dat zo te doen(tegenstrijdig dat NL wat dat betreft dan juist weer een vd goedkoopste automarkten ter wereld zijn)Roman schreef:Zo simpel? En dan kom je bijvoorbeeld in duitsland zo aan een europese goedkeuring?cooldragon schreef: vraag bij aankoop in Amerika om European delivery. is dan officieel een europe specs auto die dan aangepast (tijdelijk) moet worden aan de amerikaanse eisen. is dan heel gemakkelijk weer terug te veranderen.
Dan lijkt dat me haast het slimst om te doen, zeker als je niet in NL woont en dus geen last hebt van BPM etc. Moet bakken geld schelen.
Interessant
als je dan bij verkoop weer terug in NL kan aantonen dat hij in 1e instantie bij een NL'se dealer is geleverd heb je het gedoe van:"het is een amerikaanse auto dus je inruilwaarde is minder" misschien ook wat minder? misschien ben je dan iets meer kwijt om die NL'se dealer mee in de deal te betrekken.
Qua dingen terug veranderen waren ze bij die 997 en S4 cabrio 2 uurtjes bezig in de werkplaats dus dat zal het probleem ook niet zijn(wat aanpassingkjes aan de lampen , de amerikaanse kentekenplaathouder mocht er gewoon op blijven zitten van de RDW)
Hou er overigens WEL rekening mee dat de afstelling van de motor is afgestemd op amerikaanse benzine!
ze gebruiken daar RON 87 en 91 (wel met een iets andere berekening) maar met die S4 merkte ik wel dat de prestaties ver achterbleven bij mijn S4. Misschien(ik weet het niet zeker) dat je ook een update van de motor management moet doen om optimale prestaties te krijgen....daar weet ik dus even niet genoeg vanaf...
- Macboy
Marcel van Meerbeek schreef:Bedankt voor je goede info Cooldragon.
In mijn geval koopt een bekende mijn auto aldaar, om hem vervolgens als verhuisboedel mee te nemen en hem desnoods hier ook een tijdje op zijn naam te laten staan.
Ik wil best 1,5 jaar wachten voordat ik hem echt dagelijks kan gebruiken.....meer als 50% korting is mij dat wel waard.
Zag net ook een X3 3.0 si staan....voor 28.000 euro...wat hebben die gasten het daar goed als je het zo allemaal eens bekijkt
- Macboy
GTRene schreef:dat BTW verhaal geld alleen binnen de EU, dus vanuit daarbuiten betaal je volgens mij gewoon BTW ook al is het daar betaald tochRoman schreef:Je kan die btw toch ook daar betalen? Hoef je het in NL niet meer af te dragen.
Of niet?
Hier werkt dat wel zo, als ik een auto uit NL (zonder btw en bpm) haal moet ik hier een beetje import belasting betalen en btw. Maar als de btw al in het land van herkomst is afgedragen hoeft het niet meer.
- Macboy
Martijn schreef:Is de enige manier waarop een auto uit de US interessant is: als verhuisboedel. De eigenaar die (vlgs mij minimaal 1 jaar) de auto op zijn naam gehad heeft in de US hoeft geen BTW/BPM af te rekenen bij registratie in NL. Daarnaast mag de eigenaar de auto niet binnen 1 jaar na NL-kentekenregistratie verkopen.Marcel van Meerbeek schreef:Bedankt voor je goede info Cooldragon.
In mijn geval koopt een bekende mijn auto aldaar, om hem vervolgens als verhuisboedel mee te nemen en hem desnoods hier ook een tijdje op zijn naam te laten staan.
Ik wil best 1,5 jaar wachten voordat ik hem echt dagelijks kan gebruiken.....meer als 50% korting is mij dat wel waard.
Zag net ook een X3 3.0 si staan....voor 28.000 euro...wat hebben die gasten het daar goed als je het zo allemaal eens bekijkt
Garantie is toch reeds verlopen tegen de tijd dat jij eigenaar wordt, dus is geen issue. Blijft over dat je minimaal 2 jaar moet wachten voordat het je eigendom is. Wat zal een dergelijke 135i kosten na 2 jaar in NL zonder garantie van een BMW dealer? 35k? Dan is je "winst" dus een paar duizend euro imho.
- Macboy
Roman schreef:Ja maar als dat zo is hoef je het daar in dat geval dan niet te betalen. Als het toch export is hoeft het niet. Hier krijg je de keuze, of in land van herkomst (binnen de EU dus) of waar je zelf zit.GTRene schreef:dat BTW verhaal geld alleen binnen de EU, dus vanuit daarbuiten betaal je volgens mij gewoon BTW ook al is het daar betaald tochRoman schreef:Je kan die btw toch ook daar betalen? Hoef je het in NL niet meer af te dragen.
Of niet?
Maar als het dan dus buiten de EU komt hang je er zoiezo toch aan. Is hier overigens nog steeds 16% btw![]()
Invoer tax is volgens mij 4% van de dagwaarde hierzo als het meer dan een 2 liter is. Anders 2%.
- Macboy
cooldragon schreef:Martijn schreef:Is de enige manier waarop een auto uit de US interessant is: als verhuisboedel. De eigenaar die (vlgs mij minimaal 1 jaar) de auto op zijn naam gehad heeft in de US hoeft geen BTW/BPM af te rekenen bij registratie in NL. Daarnaast mag de eigenaar de auto niet binnen 1 jaar na NL-kentekenregistratie verkopen.Marcel van Meerbeek schreef:Bedankt voor je goede info Cooldragon.
Garantie is toch reeds verlopen tegen de tijd dat jij eigenaar wordt, dus is geen issue. Blijft over dat je minimaal 2 jaar moet wachten voordat het je eigendom is. Wat zal een dergelijke 135i kosten na 2 jaar in NL zonder garantie van een BMW dealer? 35k? Dan is je "winst" dus een paar duizend euro imho.
ik zal eens navragen hoe die andere collega die escalade precies hierheen heeft gehaald. heeft er toch zo'n 35% in vgl met de NL'se prijs mee bespaard zonder ook maar 1 voet in the USA te hebben gezet...
ik hou jullie op de hoogte
- Macboy
Niels schreef:Bij het exporteren van een auto hoef je in de US geen belasting te betalen. Het is aan de burger zelf om dat te doen aangezien tax per staat al varieert. Je betaald in NL dus pas weer BTW en overigens ook over het verschepen. Import naar NL loont best alleen moet je daar de juiste mensen hebben volgens mij. Heb je die niet dan vind ik het persoonlijk de marge niet waard. Het wordt pas leuk als je de BPM kunt omzeilen inderdaad. Gebruikt kan wel interessant zijn maar dan moet je weer goed weten wat je koopt en daarvoor heb je weer een "betrouwbare partner" nodig.
- Macboy
(sorry mensen ging iets mis, heb jullie bijdragen even moeten quoten)
Over dat importeren.
Het is juist dat Nederland de laagste netto catalogusprijzen van Europa hebben.
Niet voor niets worden Italiaanse VAG-bolides (met name Audi) in zeer grote aantallen in Nederland gekocht.
Italiaanse bedrijven doen gewoon big business door in Nederland te kopen, met name grotere en duurdere modellen (S-modellen etc).
Maar ja, daar hebben wij niets aan
Over dat importeren.
Het is juist dat Nederland de laagste netto catalogusprijzen van Europa hebben.
Niet voor niets worden Italiaanse VAG-bolides (met name Audi) in zeer grote aantallen in Nederland gekocht.
Italiaanse bedrijven doen gewoon big business door in Nederland te kopen, met name grotere en duurdere modellen (S-modellen etc).
Maar ja, daar hebben wij niets aan