Wim te Riet schreef:Natuurlijk moeten we zuinig omspringen met wat we hebben.
Maar sinds de Rijn schoon is en zure regen geen thema meer is, moet er een nieuw gezamelijk gevaar gevonden worden. Globale opwarming is het antwoord. Wauw, alsof we daar wat tegen zouden kunnen doen.
Typisch gevalletje van grootheidswaanzin van de mens.
We komen net uit een kleine ijstijd. Logisch dat het warmer wordt!
Ik hoorde laatst trouwens iets over cruise schepen in de haven van Hamburg (geldt natuurlijk ook voor andere havens).
Om alle systemen aan boord draaiende te houden, lopen de motoren constant. Dat is goed voor een uitstoot van schadelijke gassen die gelijk is aan die van 10.000 auto's!
En hoeveel van die schepen zijn er en worden er nog gebouwd? Volgens mij is dat booming business. Doe dáár dan wat aan, BNN dames! Stop een panty in de schoorsteen, dat zal ze leren!
Als 1 zeeschip rotterdam binnen loopt kan je ongeveer 35.000 auto's een uur van laten rijden of zo.
Word nog mooier. Veel zijn er tegenwoordig al met katalysator systemen uitgerust, maar die worden domweg gebypassed omdat gebruik 800 euro per dag kost en dat willen ze niet betalen

Word ze echt geen strobreed in de weg gelegd. Nu heb je wel een setje regels dat je brandstof niet meer als 2,5% mag zijn in de EU. Wat doen hun, zetten 1 tank 2,5% op hun boot, en zo gauw ze rotterdam uit zijn gaan de leidingen om naar een tank waar de veel goedkopere max 5% zwavel brandstof in zit.
Loop jij te kloten met A labeltjes, kats enzovoort op je auto
