Klimaatpolitie BNN overvalt NOS Journaal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
allen

Bericht door allen » 06 jul 2007, 17:14

Stéphane schreef:We kunnen ook bijvoorbeeld alle Chinezen per dag anderhalve minuut hun adem laten inhouden. Scheelt ook veel CO² uitstoot.
:shock: Moet ik dat nu doen?

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jul 2007, 17:29

Zo had Bart het niet gewild. :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 jul 2007, 17:31

Stéphane schreef:We kunnen ook bijvoorbeeld alle Chinezen per dag anderhalve minuut hun adem laten inhouden. Scheelt ook veel CO² uitstoot.
:mrgreen:

Tommy

Bericht door Tommy » 06 jul 2007, 17:35

ehm Stephane... ehm.. .. KRRGHH.. UHPPPSS URGHHH PFOEEEHHAAAA zo... valt tegen hoor dat adem inhouden. Geen goed idee.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 06 jul 2007, 20:10

Tommy schreef:ehm Stephane... ehm.. .. KRRGHH.. UHPPPSS URGHHH PFOEEEHHAAAA zo... valt tegen hoor dat adem inhouden. Geen goed idee.
Chinezen met een BMW hebben dispensatie ;)

No pun intended richting Chinezen uiteraard, ging om het voorbeeld even.

Tommy

Bericht door Tommy » 06 jul 2007, 21:10

:D

volgens mij geeft 1 veehouderij al zoveel schadelijke "uitlaatgassen" dat je daar heel nederland van rond kan laten rijden met auto's...

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 06 jul 2007, 21:24

goede zaak.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 07 jul 2007, 08:28

Natuurlijk moeten we zuinig omspringen met wat we hebben.
Maar sinds de Rijn schoon is en zure regen geen thema meer is, moet er een nieuw gezamelijk gevaar gevonden worden. Globale opwarming is het antwoord. Wauw, alsof we daar wat tegen zouden kunnen doen.
Typisch gevalletje van grootheidswaanzin van de mens.
We komen net uit een kleine ijstijd. Logisch dat het warmer wordt!

Ik hoorde laatst trouwens iets over cruise schepen in de haven van Hamburg (geldt natuurlijk ook voor andere havens).
Om alle systemen aan boord draaiende te houden, lopen de motoren constant. Dat is goed voor een uitstoot van schadelijke gassen die gelijk is aan die van 10.000 auto's!
En hoeveel van die schepen zijn er en worden er nog gebouwd? Volgens mij is dat booming business. Doe dáár dan wat aan, BNN dames! Stop een panty in de schoorsteen, dat zal ze leren!

emiel307sw

Bericht door emiel307sw » 07 jul 2007, 17:00

helemaal waar
en wat dacht je van onze vrienden in het oosten,die ook lekker doorgaan met zich vermenigvuldigen en de boel vervuilen
en breek me de bek niet open over amerika :roll:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 07 jul 2007, 19:39

Wim te Riet schreef:Natuurlijk moeten we zuinig omspringen met wat we hebben.
Maar sinds de Rijn schoon is en zure regen geen thema meer is, moet er een nieuw gezamelijk gevaar gevonden worden. Globale opwarming is het antwoord. Wauw, alsof we daar wat tegen zouden kunnen doen.
Typisch gevalletje van grootheidswaanzin van de mens.
We komen net uit een kleine ijstijd. Logisch dat het warmer wordt!

Ik hoorde laatst trouwens iets over cruise schepen in de haven van Hamburg (geldt natuurlijk ook voor andere havens).
Om alle systemen aan boord draaiende te houden, lopen de motoren constant. Dat is goed voor een uitstoot van schadelijke gassen die gelijk is aan die van 10.000 auto's!
En hoeveel van die schepen zijn er en worden er nog gebouwd? Volgens mij is dat booming business. Doe dáár dan wat aan, BNN dames! Stop een panty in de schoorsteen, dat zal ze leren!
Als 1 zeeschip rotterdam binnen loopt kan je ongeveer 35.000 auto's een uur van laten rijden of zo.

Word nog mooier. Veel zijn er tegenwoordig al met katalysator systemen uitgerust, maar die worden domweg gebypassed omdat gebruik 800 euro per dag kost en dat willen ze niet betalen :lol: Word ze echt geen strobreed in de weg gelegd. Nu heb je wel een setje regels dat je brandstof niet meer als 2,5% mag zijn in de EU. Wat doen hun, zetten 1 tank 2,5% op hun boot, en zo gauw ze rotterdam uit zijn gaan de leidingen om naar een tank waar de veel goedkopere max 5% zwavel brandstof in zit.

Loop jij te kloten met A labeltjes, kats enzovoort op je auto :lol:

Macboy

Bericht door Macboy » 06 sep 2007, 14:28

Inderdaad triest ! Maar wat is er nu allemaal van waar?

xxxxxxxxx

Graag nodig ik u uit voor de Utrecht Lezing georganiseerd door het Regionaal Alumninetwerk Arnhem en omgeving. De Utrecht Lezing 2007 vindt plaats op zaterdag 6 oktober a.s. van 10.30 uur tot 15.00 uur (ontvangst met koffie en thee vanaf 9.45) in het Hart van Doetinchem, Rozengaardseweg 3, Doetinchem.

"Klimaatverandering, de zin en de onzin"

We staan voor een drievoudige crisis als het gaat om het energieverbruik in onze hedendaagse koolwaterstofmaatschappij. Een morele crisis aangezien wij in een enkele eeuw verbruiken wat in 100 miljoen jaar is opgebouwd. Een klimaatcrisis ten gevolge van de extreme toename van broeikasgassen. En een energiecrisis gezien de toenemende schaarste aan winbare fossiele brandstoffen. Wat te doen? Wat is de zin en de onzin van wat in de media hierover wordt geschreven?

"Met paleoklimaatonderzoekers naar de broeikaswereld van de toekomst"

Recent zijn spectaculaire nieuwe inzichten verkregen gepubliceerd in Nature en Science die ons inzicht geven in de koolstof kringloop op tijdschalen van seizoenen, decennia en miljoenen jaren. Hiermee wordt duidelijk gemaakt welke effecten menselijk handelen heeft op het klimaat op aarde.

Sprekers:

- Prof.dr. Jan W. de Leeuw, Senior Scientist bij Royal Netherlands Institute for Sea Research (NIOZ) en Hoogleraar Moleculaire Biologie, Universiteit Utrecht.

- Dr. Henk Brinkhuis, Associate professor, Universiteit Utrecht, Institute of Environmental Biology.

- Dr. Appy Sluijs, Associate professor, Universiteit Utrecht, Institute of Environmental Biology.

U kunt zich aanmelden (voor 30 september) via het antwoordformulier in de brochure van het Najaarsprogramma 2007 voor alumni, of eenvoudigweg door hier te klikken.

Het bestuur van de Regio Arnhem e.o. hoopt u op 6 oktober aanstaande van harte te mogen verwelkomen in Doetinchem!

xxxxxxxxxxxx

Wie durft ?

Gijzer

Bericht door Gijzer » 06 sep 2007, 18:14

Laat maar kommen. Ik doe mee. Is bij mij in de stad, natuurlijk ook een voordeel dat ik niet van die vervuilende km's hoef te maken om dit ij te wonen.

Plaats reactie