flauwe boetes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Patrick van Wijngen

Re: flauwe boetes

Bericht door Patrick van Wijngen » 18 nov 2009, 13:25

Wouter81 schreef:Natuurlijk moeten er quota's zijn, maar dan in de zin van: komend jaar zoveel procent minder verkeersongevallen of overvallen. Geen quota's als 'er moeten dit jaar zoveel bonnen worden uitgedeeld'. Dat is ziek. Dan krijg je problemen als in Drenthe, waar men de regels te goed volgt en ze daardoor dus hun quota niet halen.
Mjah zo ook hier op de maasboulevard. :police:
Als het goed weer is staan er over de hele maasboulevard gewoon soms VIER mobiele controles, waarvan tegenwoordig nog vaak een hele sneaky controle ook. (kastje in een bloembak hangen en de auto 200 meter verderop) Zodra het een beetje regent, wanneer de 'snelheid' echt gevaarlijker kan worden... dan zie je ze niet.
Ja, dat is echt voor de verkeersveiligheid hoor :protest:

Casper

Bericht door Casper » 18 nov 2009, 14:12

wjn schreef:
Casper schreef:Ik kreeg laatst een bon omdat ik 10 meter over de stoep fietste naar het fietsrek voor mijn deur! :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:
En wanneer mogen ze wel bekeuren dan? Bij 20 meter, 30 meter, 100 meter? Of mag ik met de auto ook 10 meter over de stoep heen rijden, want als een fietser iets doet wat niet mag, dan kan ik het ook?
Als ik als een debiel over de stoep fiets en voetgangers in gevaar breng, dan mogen ze mij een bon geven. Niet als je soepel bij een uitrit de stoep op gaat en uitrijdt tot een fietsenrek 10m verderop PUNT.

Ik hoop dat je dit quasi-serieus bedoelde...

Casper

Bericht door Casper » 18 nov 2009, 14:14

Ruben schreef:
Casper schreef:Ik kreeg laatst een bon omdat ik 10 meter over de stoep fietste naar het fietsrek voor mijn deur! :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:
Wow, das triest. En je had geen grote mond?
Nee, verre van. Stond zelfs al m'n jas op te hangen in de hal. Kennelijk fietsten er niet genoeg fietsers zonder licht langs hun controle....paupers...

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 18 nov 2009, 14:49

Oh je fietste nog zonder licht ook ? :mrgreen:

Casper

Bericht door Casper » 18 nov 2009, 14:52

Patrick van Wijngen schreef:Oh je fietste nog zonder licht ook ? :mrgreen:
Juist niet.

Rupie

Bericht door Rupie » 18 nov 2009, 14:52

Volgens mij is ie nog steeds pissed :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 18 nov 2009, 15:08

Casper schreef:
wjn schreef:
En wanneer mogen ze wel bekeuren dan? Bij 20 meter, 30 meter, 100 meter? Of mag ik met de auto ook 10 meter over de stoep heen rijden, want als een fietser iets doet wat niet mag, dan kan ik het ook?
Als ik als een debiel over de stoep fiets en voetgangers in gevaar breng, dan mogen ze mij een bon geven. Niet als je soepel bij een uitrit de stoep op gaat en uitrijdt tot een fietsenrek 10m verderop PUNT.

WJN heeft wel een punt, waar ligt de grens
10 meter soepel bij een uitrit mag volgens jouw?
en 15m?
en 20m?
en 50m?
Kijk tuurlijk is het niet leuk en een beetje kinderachtig.
Ik heb nu een boete voor 57 te hard na correctie.
De weg was leeg en ik bracht niemand in gevaar, moeten ze dan die bon maar weggooien?
Want tenslotte reed ik niet als een debiel :thumbup:

wjn

Bericht door wjn » 18 nov 2009, 15:33

Casper schreef:
wjn schreef:

Het gaat om gedogen. Dat is subjectief, dus krijg je per agent (stemming van de agent) verschillen. En daar gaan mensen zich aan ergeren.

Het zou simpel moeten zijn; Maak je een overtreding, dan neem je het risico op een boete. Ziet een agent een overtreding en gedoogd dat, doe je het de volgende keer weer, met als argument dat het van agent x wel mocht. Dan krijg je discussie's etc.

En gelukkig is het hier nog steeds zo, dat je bezwaar kunt indienen tegen (onterechte) boetes.

Casper

Bericht door Casper » 18 nov 2009, 16:17

Pffff, groene linkse regelneukers hier. En als ze een boete voor 3km te hard hebben schreeuwen ze om het hardst...

Laat die dienders nou eens wat nuttigs doen, niet mij een bon geven voor over het trottoir fietsen, maar die tasjesdief, drugsdealer en kindermisbruiker aanpakken die 100m verderop staan te chillen. Want DAAR heeft de politie geen tijd voor. Dat kost alleen maar geld, en met bonnen wordt lekker de staatskas gespekt door de hardwerkende burger. Kan er weer lekker zo'n gesubsidieerd multiculti-project van start... :stom:

Rupie

Bericht door Rupie » 18 nov 2009, 16:20

<<< Je moet zuinig zijn op de natuur :D

Plaats reactie