
Dan woont hij zeker op dat pleintje in West. kan je boven een ander huis wonen naast cafe Oka 18, maar ook daar tegenover boven het Amsterdams Koffiehuis. Dat zijn van die huisjes die eigenlijk altijd aan zeevaartschool studenten verhuurd worden.
Containerkranen indrukwekkend? Tsja, best wel ja, vooral als je er iets "bekends" bij zet als een auto, dan zie je inderdaad de verhouding. Dat gaat wat moeilijker op onze schepen, een auto erop zetten, maar toch verbaas ik mij er nog steeds over hoe groot sommige dingen zijnMarcel van Meerbeek schreef:Maik schreef:NEE, niet doen, die zijn voor mietjes 8) Heb ik weleens verteld dat ons bedrijf nog dekschrobbers zoekt? 17000 vierkante meter schrobben kan je je lol wel aan opMarcel van Meerbeek schreef:.....
Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
Ik wil best 17000 vierkante meter dek schrobben.....heb wel een aantal voorwaarden...
Schip moet als bestemming een tropisch land hebben.... af en toe zo'n storm als in die bovenstaande filmpjes hebben..... en een thaise kok ipv zo'n filippino 8)
Maar zonder gekheid..... ik zou best eens wat mogelijkheden willen bekijken....gewoon om het eens meegemaakt te hebben om met zo'n enorm schip een haven in en/of uit te varen, midden op een grote oceaan te drijven en een beetje ruig weer mee te maken.
De geur van zo'n schip alleen al.....heerlijk.
Af en toe kom ik wel eens op die container-terminals in Rotterdam voor een werkbezoek. Sta ik dan met de directiewagen naast zo'n enorm containerschip die wordt gelost door die indrukwekkende kranen etc. Supergaaf allemaal
Nee ging niet om het hijsvermogen maar er kwamen nog wat generatoren bij als ik me goed herinner. Maar goed is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem sprak aangezien hij om de paar week weer in de Golf van Mexico zit 8) Wel altijd mooie verhalen btwMaik schreef:Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg...
Ja, dat klopt dusNiels schreef:Nee ging niet om het hijsvermogen maar er kwamen nog wat generatoren bij als ik me goed herinner. Maar goed is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem sprak aangezien hij om de paar week weer in de Golf van Mexico zit 8) Wel altijd mooie verhalen btwMaik schreef:Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg...
hèhèMaik schreef:En dan zeuren wij over het verbruik en de benzineprijzen, een Thialf verbruikt op een energie-onzuinige dag een tonnetje of 40-50 diesel PER DAG!
Altijd plaats voor enthousiaste medewerkers? Wat voor vacatures staan er nog openMaik schreef:Niels, stuur je CV maar even naar mij op......
Op land hebben we nu wat compressoren staan die we aan het testen zijn m.b.t. sub-sea opereren. Ik ben er verder helemaal niet bij betrokken maar vind het wel een interessante ontwikkeling.Maik schreef:Aha, dat snijdt meer hout inderdaad.
Ja, wij hebben geen klagen inderdaad. Afgelopen jaar hebben wij een record omzet en winst behaald.
In diep water zit nog behoorlijk wat olie (wat nooit echt meegenomen wordt in de prognoses van hoeveel olie er nog op de wereld is), en dat begint nu pas een beetje los te komen qua ontwikkeling. En laten wij nou net gespecialiseerd zijn de laatste jaren in diepwater werk. Diep water vergt behoorlijk veel van je materiaal en laten wij daar nou net de goede schepen voor hebben![]()
Je bent wel aan het werven Maik, volgens mij zit je helemaal niet in de techniek maar gewoon bij P&OMaik schreef: Maar als je echt een keer voor langere tijd op zee wilt zitten is een vlootbaan bij heerema niet een onaardige optie natuurlijk, even afgezien of er wat passends voor jou te vinden zou zijn aan boord van een "aannemersbootje" natuurlijk. 5 weken op, 5 weken af, en ALTIJD iets anders doen. Op een platform lijkt mij toch altijd wat eentonig.... Elk project is weer anders, en je bent er vaak maar een paar weken aan bezig. En vaak weer een andere locatie. GOM, west afrika, noordzee, brazilie, australie....
Volgens mij ookBert ///M3 schreef:Volgens mij is Maik gewoon personeelschef bij Heerema
Bij ons komt dat diep water gebeuren ook steeds meer in, er zijn 3 semi-subs in bestelling. Fijne is alleen dat er bijna niemand in ons bedrijf ervaring mee heeft, de meesten zitten op jack-up's.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten