Bootje vast?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2007, 13:43

klopt daar heb ik ook 1 keer aan meegedaan. Super weekend maar dat roeien hoefde van mij daarna niet meer :lol:

Dan woont hij zeker op dat pleintje in West. kan je boven een ander huis wonen naast cafe Oka 18, maar ook daar tegenover boven het Amsterdams Koffiehuis. Dat zijn van die huisjes die eigenlijk altijd aan zeevaartschool studenten verhuurd worden.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 jun 2007, 14:27

Marcel van Meerbeek schreef:
Maik schreef:
Marcel van Meerbeek schreef:.....

Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
NEE, niet doen, die zijn voor mietjes 8) Heb ik weleens verteld dat ons bedrijf nog dekschrobbers zoekt? 17000 vierkante meter schrobben kan je je lol wel aan op :wink:

Ik wil best 17000 vierkante meter dek schrobben.....heb wel een aantal voorwaarden...
Schip moet als bestemming een tropisch land hebben.... af en toe zo'n storm als in die bovenstaande filmpjes hebben..... en een thaise kok ipv zo'n filippino 8)

Maar zonder gekheid..... ik zou best eens wat mogelijkheden willen bekijken....gewoon om het eens meegemaakt te hebben om met zo'n enorm schip een haven in en/of uit te varen, midden op een grote oceaan te drijven en een beetje ruig weer mee te maken.

De geur van zo'n schip alleen al.....heerlijk.

Af en toe kom ik wel eens op die container-terminals in Rotterdam voor een werkbezoek. Sta ik dan met de directiewagen naast zo'n enorm containerschip die wordt gelost door die indrukwekkende kranen etc. Supergaaf allemaal
Containerkranen indrukwekkend? Tsja, best wel ja, vooral als je er iets "bekends" bij zet als een auto, dan zie je inderdaad de verhouding. Dat gaat wat moeilijker op onze schepen, een auto erop zetten, maar toch verbaas ik mij er nog steeds over hoe groot sommige dingen zijn :wink:

Helaas zitten "cruise-vakanties" zoals jij weleens mee zou willen maken er niet echt in bij ons. Wel komen er tegenwoordig makkelijker mensen aan boord die stage willen doen, maar dat is niet echt wat jij bedoelt neem ik aan :wink:
Kijk hier eens voor een kleine impressie van een gedeelte van onze vloot als je het interessant vind:

http://hmc.heerema.com/Portals/3/Docs/C ... ipment.pdf

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 15 jun 2007, 14:41

Wat een dikke "bastards" hebben jullie ook! Hoorde al van een collega van je dat ze druk bezig waren om de Thialf nog wat te voorzien van een "beetje" extra capaciteit :D

Mooi man dat heavy spul 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 jun 2007, 16:36

Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg... :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 15 jun 2007, 16:59

Maik schreef:Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg... :)
Nee ging niet om het hijsvermogen maar er kwamen nog wat generatoren bij als ik me goed herinner. Maar goed is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem sprak aangezien hij om de paar week weer in de Golf van Mexico zit 8) Wel altijd mooie verhalen btw :D

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Bericht door M@rcel » 15 jun 2007, 17:29

Mooi spul Maik.

Doet me denken aan een boorplatform die in een fjord bij Bergen, Noorwegen lag. Wat een enorm ding is dat als het zo relatief dichtbij ligt...

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 jun 2007, 18:52

Niels schreef:
Maik schreef:Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg... :)
Nee ging niet om het hijsvermogen maar er kwamen nog wat generatoren bij als ik me goed herinner. Maar goed is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem sprak aangezien hij om de paar week weer in de Golf van Mexico zit 8) Wel altijd mooie verhalen btw :D
Ja, dat klopt dus :) die generatoren waren voor extra power voor het dynamic positioning systeem, de thrusters dus.
En dan zeuren wij over het verbruik en de benzineprijzen, een Thialf verbruikt op een energie-onzuinige dag een tonnetje of 40-50 diesel PER DAG! :lol:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 15 jun 2007, 19:04

Valt wel mee toch? De wat grotere containerbootjes gaan over de 250 ton per dag heen :lol:

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 15 jun 2007, 21:25


Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 jun 2007, 21:36

Bert ///M3 schreef:Valt wel mee toch? De wat grotere containerbootjes gaan over de 250 ton per dag heen :lol:
Maar die gaan dan nog vooruit (best snel nog), de Thialf ligt dan stil in het water te dobberen! :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 15 jun 2007, 21:39

Prachtig! :)

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 15 jun 2007, 21:40

Dit is redelijk eng als je daarop zit :

http://www.youtube.com/watch?v=h12-msb8 ... ed&search=

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 15 jun 2007, 23:30

Wees maar blij dat ie dat doet, anders is het zowieso snel afgelopen :wink:

Gebruikersavatar
Scooby Leo
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
Locatie: Brielle

Bericht door Scooby Leo » 16 jun 2007, 10:36

Ik weet dat je flex moet hebben, maar het blijft een maf gezicht....nee hoor ik heb echt niet gedronken, maar toch.........





EDIT: Aram onder Leo's account, nee ik heb nog steeds niets op :oops:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2007, 11:48

Maik schreef:En dan zeuren wij over het verbruik en de benzineprijzen, een Thialf verbruikt op een energie-onzuinige dag een tonnetje of 40-50 diesel PER DAG! :lol:
hèhè :lol: Ja k'hoorde het al. Voor een tijd terug waren ze van de Golf van Mexico naar Afrika gevaren en toen ze daar waren hebben ze maar even een beetje bijgetankt......voor 5 dagen lang :shock:

Ook geweldig als je bijvoorbeeld de Thialf naast een beetje redelijk groot productie platform legt....wat een bakbeest 8) Echt prachtig!

Die filmpjes zijn ook zeer impressive :shock: Mijn shift maat heeft jaren op Shell tankers rondgedobberd als engineer, ook onvoorstelbare verhalen altijd :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 16 jun 2007, 14:11

Niels, stuur je CV maar even naar mij op...... :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 16 jun 2007, 22:35

Maik schreef:Niels, stuur je CV maar even naar mij op...... :wink:
Altijd plaats voor enthousiaste medewerkers? Wat voor vacatures staan er nog open :D Heerema lijkt me zeker niet verkeerd maar waar ik nu zit bevalt me super, echter wordt de kans om nog offshore te gaan wel steeds kleiner :wink: De functie die ik nu heb is tot tenminste 2009. Dus voordat ik überhaubt offshore kan zal het 2010 zijn :? Het zou me niets verbazen als de meeste platformen tegen die tijd zijn verkocht of in de verkoop staan....

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 17 jun 2007, 10:19

Nou, dat zal mij verbazen Niels... maar gelukkig kom je als medewerker van Heerema eigenlijk alleen maar op onze schepen en platforms in aanbouw, dus wat maakt ons die tweedehands troep nou uit? :wink: Wij verdienen eigenlijk juist best lekker aan die oude troep want wij halen tegenwoordig steeds meer oude platforms ook weg.
En we zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuw schip, die in 2010 in de vaart moet komen, dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat we dan zonder werk zouden zitten :wink:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 17 jun 2007, 10:51

Ik bedoel de meeste platforms van mijn werkgever Maik :wink:

Offshore oppereren kost een hoop geld waarbij het altijd moeilijk plannen is waardoor je ook een hoop derving oploopt wat nog meer geld kost....als dan de capaciteiten teruglopen en het meeste van een veld is geproduceerd dan gaat het gewoon in de verkoop natuurlijk :? Bedrijfskundig niet onbegrijpelijk alleen speel ik wel met de gedachte om offshore te willen voor een aantal jaar 8) en dat wordt dan lastig..

Heerema gaat een gouden toekomst tegemoed :D Kleine velden die jaren geleden niet winstgevend werden geacht (of andere velden destijds meer winstgevend..) worden nu geexploiteerd. Alleen zijn de wachtlijsten enorm omdat jullie geen capaciteit hebben :lol: Als je vandaag besluit om een platform aan te schaffen voor een veld wat al 30 jaar in de ijskast staat dan ben je in 2009 pas aan de beurt ofzo 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 17 jun 2007, 11:18

Aha, dat snijdt meer hout inderdaad.
Ja, wij hebben geen klagen inderdaad. Afgelopen jaar hebben wij een record omzet en winst behaald.
In diep water zit nog behoorlijk wat olie (wat nooit echt meegenomen wordt in de prognoses van hoeveel olie er nog op de wereld is), en dat begint nu pas een beetje los te komen qua ontwikkeling. En laten wij nou net gespecialiseerd zijn de laatste jaren in diepwater werk. Diep water vergt behoorlijk veel van je materiaal en laten wij daar nou net de goede schepen voor hebben :wink:

Maar als je echt een keer voor langere tijd op zee wilt zitten is een vlootbaan bij heerema niet een onaardige optie natuurlijk, even afgezien of er wat passends voor jou te vinden zou zijn aan boord van een "aannemersbootje" natuurlijk. 5 weken op, 5 weken af, en ALTIJD iets anders doen. Op een platform lijkt mij toch altijd wat eentonig.... Elk project is weer anders, en je bent er vaak maar een paar weken aan bezig. En vaak weer een andere locatie. GOM, west afrika, noordzee, brazilie, australie....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 17 jun 2007, 11:49

Maik schreef:Aha, dat snijdt meer hout inderdaad.
Ja, wij hebben geen klagen inderdaad. Afgelopen jaar hebben wij een record omzet en winst behaald.
In diep water zit nog behoorlijk wat olie (wat nooit echt meegenomen wordt in de prognoses van hoeveel olie er nog op de wereld is), en dat begint nu pas een beetje los te komen qua ontwikkeling. En laten wij nou net gespecialiseerd zijn de laatste jaren in diepwater werk. Diep water vergt behoorlijk veel van je materiaal en laten wij daar nou net de goede schepen voor hebben :wink:
Op land hebben we nu wat compressoren staan die we aan het testen zijn m.b.t. sub-sea opereren. Ik ben er verder helemaal niet bij betrokken maar vind het wel een interessante ontwikkeling.
Maik schreef: Maar als je echt een keer voor langere tijd op zee wilt zitten is een vlootbaan bij heerema niet een onaardige optie natuurlijk, even afgezien of er wat passends voor jou te vinden zou zijn aan boord van een "aannemersbootje" natuurlijk. 5 weken op, 5 weken af, en ALTIJD iets anders doen. Op een platform lijkt mij toch altijd wat eentonig.... Elk project is weer anders, en je bent er vaak maar een paar weken aan bezig. En vaak weer een andere locatie. GOM, west afrika, noordzee, brazilie, australie....
Je bent wel aan het werven Maik, volgens mij zit je helemaal niet in de techniek maar gewoon bij P&O :mrgreen:

Op zich heb je gelijk als het gaat om goede banen met diversiteit maar als OIM/HMI op een platform voor een paar jaar lijkt me ook niet verkeerd hoor. Je moet jezelf bedruipen daar op zee en er komt genoeg voorbij aan problemen wat opgelost dient te worden. Daarbij komt dat 5 wk op en af toch wel erg lang is lijkt me :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 jun 2007, 12:02

Volgens mij is Maik gewoon personeelschef bij Heerema :mrgreen:

Bij ons komt dat diep water gebeuren ook steeds meer in, er zijn 3 semi-subs in bestelling. Fijne is alleen dat er bijna niemand in ons bedrijf ervaring mee heeft, de meesten zitten op jack-up's.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 17 jun 2007, 12:21

Bert ///M3 schreef:Volgens mij is Maik gewoon personeelschef bij Heerema :mrgreen:

Bij ons komt dat diep water gebeuren ook steeds meer in, er zijn 3 semi-subs in bestelling. Fijne is alleen dat er bijna niemand in ons bedrijf ervaring mee heeft, de meesten zitten op jack-up's.
Volgens mij ook :mrgreen:

Sub sea is momenteel natuurlijk mega hot momenteel maar nog relatief nieuw. Dat jack-up gebeuren is ook wat trouwens :shock: Ik heb zo'n krikje gezien in Stavanger :D Geweldig man!

Zit je nog steeds bij de Denen?

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 17 jun 2007, 13:33

Ja jongens, als ik een nieuwe werknemer kan binnenloodsen bij Heerema, ben ik weer een fiets rijker! En ik zit te springen om zo'n ding, de politie zit mij hier ook op de hielen tegenwoordig :P

Bij jullie is het zeker 2 op 2 af? Of zelfs al de Noorse schema's, 2 op 3 af? Tsja, dat kan ook, maar telkens 5 weken thuis achterelkaar is ook wel lekker :wink:
Daarbij komt dat als je telkens om de 2 weken helemaal naar brazilie moet en weer terug, dat dat ook niet echt een lolletje meer is :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 17 jun 2007, 14:17

Ik zit nog steeds bij die Denen ja :mrgreen:

Ik ben op dit moment 'gedetacheerd' in Noorwegen. klinkt raar maar ik heb in principe een arbeidscontract bij het hoofdkantoor, en niet bij onze noorse firma. Al de shorebases zijn eigen firma's zeg maar.

Jack up waar ik nu op zit is deze: http://www.maersk-contractors.com/contr ... d=13&cid=1 Zijn samen met het zusterplatform de grootste ter wereld. Recent is op die van ons nog een productie module gebouwd zodat je bij wijze van spreken 5 jaar on location boren en produceren kan, voor de kleinere veldjes hoeft een klant dus geen productieplatform te bouwen.

Verlofregeling is bij mij 2 weken op 4 weken af volgens Noorse regels, dat is wel lekker. Internationaal is 4 weken werken en 4 thuis volgens mij. En over basissalaris heb ik ook niet zo veel te klagen eigenlijk dus wat dat betreft bevalt het prima :)

Voorheen bij Jo dan had je 3 maanden werken en 3 maanden vrij. 3 maanden vrij in de zomer is wel lekker maar in de winter is geen fuck te beleven dus daar heb je ook niet veel aan. Plus dat eeuwige gezeur met vrouwen, 3 maanden vinden ze gewoon te lang terwijl 2 weken wel te overzien is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten