Dan woont hij zeker op dat pleintje in West. kan je boven een ander huis wonen naast cafe Oka 18, maar ook daar tegenover boven het Amsterdams Koffiehuis. Dat zijn van die huisjes die eigenlijk altijd aan zeevaartschool studenten verhuurd worden.
Bootje vast?
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
klopt daar heb ik ook 1 keer aan meegedaan. Super weekend maar dat roeien hoefde van mij daarna niet meer
Dan woont hij zeker op dat pleintje in West. kan je boven een ander huis wonen naast cafe Oka 18, maar ook daar tegenover boven het Amsterdams Koffiehuis. Dat zijn van die huisjes die eigenlijk altijd aan zeevaartschool studenten verhuurd worden.
Dan woont hij zeker op dat pleintje in West. kan je boven een ander huis wonen naast cafe Oka 18, maar ook daar tegenover boven het Amsterdams Koffiehuis. Dat zijn van die huisjes die eigenlijk altijd aan zeevaartschool studenten verhuurd worden.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Containerkranen indrukwekkend? Tsja, best wel ja, vooral als je er iets "bekends" bij zet als een auto, dan zie je inderdaad de verhouding. Dat gaat wat moeilijker op onze schepen, een auto erop zetten, maar toch verbaas ik mij er nog steeds over hoe groot sommige dingen zijnMarcel van Meerbeek schreef:Maik schreef:NEE, niet doen, die zijn voor mietjes 8) Heb ik weleens verteld dat ons bedrijf nog dekschrobbers zoekt? 17000 vierkante meter schrobben kan je je lol wel aan opMarcel van Meerbeek schreef:.....
Ik ben gek op schepen. Vliegtuigen doen mij veel minder.
Hoop ooit eens met een vrachtschip mee te mogen die bijvoorbeeld van Rotterdam naar Azie of Zuid Amerika zal varen. Met zo'n Smit TAK ding wil ik ook wel mee......ik schrob het dek wel 8)
Ik wil best 17000 vierkante meter dek schrobben.....heb wel een aantal voorwaarden...
Schip moet als bestemming een tropisch land hebben.... af en toe zo'n storm als in die bovenstaande filmpjes hebben..... en een thaise kok ipv zo'n filippino 8)
Maar zonder gekheid..... ik zou best eens wat mogelijkheden willen bekijken....gewoon om het eens meegemaakt te hebben om met zo'n enorm schip een haven in en/of uit te varen, midden op een grote oceaan te drijven en een beetje ruig weer mee te maken.
De geur van zo'n schip alleen al.....heerlijk.
Af en toe kom ik wel eens op die container-terminals in Rotterdam voor een werkbezoek. Sta ik dan met de directiewagen naast zo'n enorm containerschip die wordt gelost door die indrukwekkende kranen etc. Supergaaf allemaal
Helaas zitten "cruise-vakanties" zoals jij weleens mee zou willen maken er niet echt in bij ons. Wel komen er tegenwoordig makkelijker mensen aan boord die stage willen doen, maar dat is niet echt wat jij bedoelt neem ik aan
Kijk hier eens voor een kleine impressie van een gedeelte van onze vloot als je het interessant vind:
http://hmc.heerema.com/Portals/3/Docs/C ... ipment.pdf
- Niels
- Berichten: 22542
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Nee ging niet om het hijsvermogen maar er kwamen nog wat generatoren bij als ik me goed herinner. Maar goed is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem sprak aangezien hij om de paar week weer in de Golf van Mexico zit 8) Wel altijd mooie verhalen btwMaik schreef:Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg...
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ja, dat klopt dusNiels schreef:Nee ging niet om het hijsvermogen maar er kwamen nog wat generatoren bij als ik me goed herinner. Maar goed is ook al weer een tijdje geleden dat ik hem sprak aangezien hij om de paar week weer in de Golf van Mexico zit 8) Wel altijd mooie verhalen btwMaik schreef:Euhmmm, was dat een paar jaar geleden Niels? We zijn nu wel net bezig met het vergroten van de DP capaciteit, maar hijvermogen niet echt meer, dat is al genoeg...
En dan zeuren wij over het verbruik en de benzineprijzen, een Thialf verbruikt op een energie-onzuinige dag een tonnetje of 40-50 diesel PER DAG!
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
- Joy
- Berichten: 10893
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Sander S.
- Berichten: 3013
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
- Locatie: leerdam
- Scooby Leo
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 28 nov 2006, 07:34
- Locatie: Brielle
- Niels
- Berichten: 22542
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
hèhèMaik schreef:En dan zeuren wij over het verbruik en de benzineprijzen, een Thialf verbruikt op een energie-onzuinige dag een tonnetje of 40-50 diesel PER DAG!
Ook geweldig als je bijvoorbeeld de Thialf naast een beetje redelijk groot productie platform legt....wat een bakbeest 8) Echt prachtig!
Die filmpjes zijn ook zeer impressive
- Niels
- Berichten: 22542
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Altijd plaats voor enthousiaste medewerkers? Wat voor vacatures staan er nog openMaik schreef:Niels, stuur je CV maar even naar mij op......
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Nou, dat zal mij verbazen Niels... maar gelukkig kom je als medewerker van Heerema eigenlijk alleen maar op onze schepen en platforms in aanbouw, dus wat maakt ons die tweedehands troep nou uit?
Wij verdienen eigenlijk juist best lekker aan die oude troep want wij halen tegenwoordig steeds meer oude platforms ook weg.
En we zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuw schip, die in 2010 in de vaart moet komen, dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat we dan zonder werk zouden zitten
En we zijn bezig met het ontwikkelen van een nieuw schip, die in 2010 in de vaart moet komen, dus lijkt mij onwaarschijnlijk dat we dan zonder werk zouden zitten
- Niels
- Berichten: 22542
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik bedoel de meeste platforms van mijn werkgever Maik
Offshore oppereren kost een hoop geld waarbij het altijd moeilijk plannen is waardoor je ook een hoop derving oploopt wat nog meer geld kost....als dan de capaciteiten teruglopen en het meeste van een veld is geproduceerd dan gaat het gewoon in de verkoop natuurlijk
Bedrijfskundig niet onbegrijpelijk alleen speel ik wel met de gedachte om offshore te willen voor een aantal jaar 8) en dat wordt dan lastig..
Heerema gaat een gouden toekomst tegemoed
Kleine velden die jaren geleden niet winstgevend werden geacht (of andere velden destijds meer winstgevend..) worden nu geexploiteerd. Alleen zijn de wachtlijsten enorm omdat jullie geen capaciteit hebben
Als je vandaag besluit om een platform aan te schaffen voor een veld wat al 30 jaar in de ijskast staat dan ben je in 2009 pas aan de beurt ofzo 8)
Offshore oppereren kost een hoop geld waarbij het altijd moeilijk plannen is waardoor je ook een hoop derving oploopt wat nog meer geld kost....als dan de capaciteiten teruglopen en het meeste van een veld is geproduceerd dan gaat het gewoon in de verkoop natuurlijk
Heerema gaat een gouden toekomst tegemoed
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Aha, dat snijdt meer hout inderdaad.
Ja, wij hebben geen klagen inderdaad. Afgelopen jaar hebben wij een record omzet en winst behaald.
In diep water zit nog behoorlijk wat olie (wat nooit echt meegenomen wordt in de prognoses van hoeveel olie er nog op de wereld is), en dat begint nu pas een beetje los te komen qua ontwikkeling. En laten wij nou net gespecialiseerd zijn de laatste jaren in diepwater werk. Diep water vergt behoorlijk veel van je materiaal en laten wij daar nou net de goede schepen voor hebben
Maar als je echt een keer voor langere tijd op zee wilt zitten is een vlootbaan bij heerema niet een onaardige optie natuurlijk, even afgezien of er wat passends voor jou te vinden zou zijn aan boord van een "aannemersbootje" natuurlijk. 5 weken op, 5 weken af, en ALTIJD iets anders doen. Op een platform lijkt mij toch altijd wat eentonig.... Elk project is weer anders, en je bent er vaak maar een paar weken aan bezig. En vaak weer een andere locatie. GOM, west afrika, noordzee, brazilie, australie....
Ja, wij hebben geen klagen inderdaad. Afgelopen jaar hebben wij een record omzet en winst behaald.
In diep water zit nog behoorlijk wat olie (wat nooit echt meegenomen wordt in de prognoses van hoeveel olie er nog op de wereld is), en dat begint nu pas een beetje los te komen qua ontwikkeling. En laten wij nou net gespecialiseerd zijn de laatste jaren in diepwater werk. Diep water vergt behoorlijk veel van je materiaal en laten wij daar nou net de goede schepen voor hebben
Maar als je echt een keer voor langere tijd op zee wilt zitten is een vlootbaan bij heerema niet een onaardige optie natuurlijk, even afgezien of er wat passends voor jou te vinden zou zijn aan boord van een "aannemersbootje" natuurlijk. 5 weken op, 5 weken af, en ALTIJD iets anders doen. Op een platform lijkt mij toch altijd wat eentonig.... Elk project is weer anders, en je bent er vaak maar een paar weken aan bezig. En vaak weer een andere locatie. GOM, west afrika, noordzee, brazilie, australie....
- Niels
- Berichten: 22542
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Op land hebben we nu wat compressoren staan die we aan het testen zijn m.b.t. sub-sea opereren. Ik ben er verder helemaal niet bij betrokken maar vind het wel een interessante ontwikkeling.Maik schreef:Aha, dat snijdt meer hout inderdaad.
Ja, wij hebben geen klagen inderdaad. Afgelopen jaar hebben wij een record omzet en winst behaald.
In diep water zit nog behoorlijk wat olie (wat nooit echt meegenomen wordt in de prognoses van hoeveel olie er nog op de wereld is), en dat begint nu pas een beetje los te komen qua ontwikkeling. En laten wij nou net gespecialiseerd zijn de laatste jaren in diepwater werk. Diep water vergt behoorlijk veel van je materiaal en laten wij daar nou net de goede schepen voor hebben![]()
Je bent wel aan het werven Maik, volgens mij zit je helemaal niet in de techniek maar gewoon bij P&OMaik schreef: Maar als je echt een keer voor langere tijd op zee wilt zitten is een vlootbaan bij heerema niet een onaardige optie natuurlijk, even afgezien of er wat passends voor jou te vinden zou zijn aan boord van een "aannemersbootje" natuurlijk. 5 weken op, 5 weken af, en ALTIJD iets anders doen. Op een platform lijkt mij toch altijd wat eentonig.... Elk project is weer anders, en je bent er vaak maar een paar weken aan bezig. En vaak weer een andere locatie. GOM, west afrika, noordzee, brazilie, australie....
Op zich heb je gelijk als het gaat om goede banen met diversiteit maar als OIM/HMI op een platform voor een paar jaar lijkt me ook niet verkeerd hoor. Je moet jezelf bedruipen daar op zee en er komt genoeg voorbij aan problemen wat opgelost dient te worden. Daarbij komt dat 5 wk op en af toch wel erg lang is lijkt me
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Niels
- Berichten: 22542
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Volgens mij ookBert ///M3 schreef:Volgens mij is Maik gewoon personeelschef bij Heerema
Bij ons komt dat diep water gebeuren ook steeds meer in, er zijn 3 semi-subs in bestelling. Fijne is alleen dat er bijna niemand in ons bedrijf ervaring mee heeft, de meesten zitten op jack-up's.
Sub sea is momenteel natuurlijk mega hot momenteel maar nog relatief nieuw. Dat jack-up gebeuren is ook wat trouwens
Zit je nog steeds bij de Denen?
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ja jongens, als ik een nieuwe werknemer kan binnenloodsen bij Heerema, ben ik weer een fiets rijker! En ik zit te springen om zo'n ding, de politie zit mij hier ook op de hielen tegenwoordig 
Bij jullie is het zeker 2 op 2 af? Of zelfs al de Noorse schema's, 2 op 3 af? Tsja, dat kan ook, maar telkens 5 weken thuis achterelkaar is ook wel lekker
Daarbij komt dat als je telkens om de 2 weken helemaal naar brazilie moet en weer terug, dat dat ook niet echt een lolletje meer is
Bij jullie is het zeker 2 op 2 af? Of zelfs al de Noorse schema's, 2 op 3 af? Tsja, dat kan ook, maar telkens 5 weken thuis achterelkaar is ook wel lekker
Daarbij komt dat als je telkens om de 2 weken helemaal naar brazilie moet en weer terug, dat dat ook niet echt een lolletje meer is
- Bert ///M3
- Berichten: 9428
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik zit nog steeds bij die Denen ja 
Ik ben op dit moment 'gedetacheerd' in Noorwegen. klinkt raar maar ik heb in principe een arbeidscontract bij het hoofdkantoor, en niet bij onze noorse firma. Al de shorebases zijn eigen firma's zeg maar.
Jack up waar ik nu op zit is deze: http://www.maersk-contractors.com/contr ... d=13&cid=1 Zijn samen met het zusterplatform de grootste ter wereld. Recent is op die van ons nog een productie module gebouwd zodat je bij wijze van spreken 5 jaar on location boren en produceren kan, voor de kleinere veldjes hoeft een klant dus geen productieplatform te bouwen.
Verlofregeling is bij mij 2 weken op 4 weken af volgens Noorse regels, dat is wel lekker. Internationaal is 4 weken werken en 4 thuis volgens mij. En over basissalaris heb ik ook niet zo veel te klagen eigenlijk dus wat dat betreft bevalt het prima
Voorheen bij Jo dan had je 3 maanden werken en 3 maanden vrij. 3 maanden vrij in de zomer is wel lekker maar in de winter is geen fuck te beleven dus daar heb je ook niet veel aan. Plus dat eeuwige gezeur met vrouwen, 3 maanden vinden ze gewoon te lang terwijl 2 weken wel te overzien is.
Ik ben op dit moment 'gedetacheerd' in Noorwegen. klinkt raar maar ik heb in principe een arbeidscontract bij het hoofdkantoor, en niet bij onze noorse firma. Al de shorebases zijn eigen firma's zeg maar.
Jack up waar ik nu op zit is deze: http://www.maersk-contractors.com/contr ... d=13&cid=1 Zijn samen met het zusterplatform de grootste ter wereld. Recent is op die van ons nog een productie module gebouwd zodat je bij wijze van spreken 5 jaar on location boren en produceren kan, voor de kleinere veldjes hoeft een klant dus geen productieplatform te bouwen.
Verlofregeling is bij mij 2 weken op 4 weken af volgens Noorse regels, dat is wel lekker. Internationaal is 4 weken werken en 4 thuis volgens mij. En over basissalaris heb ik ook niet zo veel te klagen eigenlijk dus wat dat betreft bevalt het prima
Voorheen bij Jo dan had je 3 maanden werken en 3 maanden vrij. 3 maanden vrij in de zomer is wel lekker maar in de winter is geen fuck te beleven dus daar heb je ook niet veel aan. Plus dat eeuwige gezeur met vrouwen, 3 maanden vinden ze gewoon te lang terwijl 2 weken wel te overzien is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BartMS, EricYellow, Haantje, timoty, Will F. en 10 gasten
