
BMW 118i High Executive
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Vandaag voor het eerst met de kleine met de auto op stap. De kofferbak zit helemaal vol met Bugaboo-onderstel met wiegje. Echt proppen. Gelukkig is de rechtervoorstoel nog vrij voor allerhande zooi.
Dit keer zonder luiers ed., want we gingen alleen maar even winkelen.
Echt een fantastisch gevoel om zo met je eigen kind rond te lopen.
Misschien voor een langere trip de auto toch anders inrichten. Alleen Bugaboo-onderstel mee en niet het wiegje scheelt natuurlijk. Bugaboo-onderstel kan evt ook voorin, dan is er een stuk meer ruimte in de kofferbak.
Bugaboo in- en uitklappen is een drama. Kloteding
Dit keer zonder luiers ed., want we gingen alleen maar even winkelen.
Echt een fantastisch gevoel om zo met je eigen kind rond te lopen.

Misschien voor een langere trip de auto toch anders inrichten. Alleen Bugaboo-onderstel mee en niet het wiegje scheelt natuurlijk. Bugaboo-onderstel kan evt ook voorin, dan is er een stuk meer ruimte in de kofferbak.
Bugaboo in- en uitklappen is een drama. Kloteding

- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Ook een drama, het regenkapje voor de Bugaboo. Moet je precies andersom monteren dan je zou verwachten
Moet nog eens op m'n gemak oefenen met de Bugaboo iig.
Anyway, de 118i.
Gisteren een leuk nieuw weggetje ontdekt, een binnenweggetje met bochtjes, hobbels, bobbels en tunnels. Fantastisch! Woon hier al m'n hele leven en nu pas ontdekt.
Daar lekker de 118i uitgelaten. Geweldige kar met een heerlijke balans. DTC aan, want vochtig en wil het risico niet lopen om de auto af te schrijven. In die strakke korte bochten op het smalle weggetje voel je eerst even de voorwielen glijden, wat gas bij en de auto trekt zich de bocht in. Er zit een S-combinatie tussen met een verkanting, dat is echt waanzinnig. Heerlijk gevoel. Tunneltjes zijn ook erg cool, de 118i geeft een onverwachts sportief geluid. Een 4-cil roffel heeft ook z'n charme.
Op dit soort weggetjes heb je ook geen last van het beperkte vermogen van de 118i. De auto is tot ~90-100km/u snel zat, dan zit je nog in z'n II. Bij uitkomen bocht valt hij soms een klein beetje stil, als de bocht net te snel is voor I en te langzaam voor II. Met een dikkere motor zal je dat minder hebben, alhoewel, relatief misschien wel weer hetzelfde gevoel.
Boven de 5000 toeren wil hij wat minder, tot 5500 gaat het wel, maar daarboven heeft de motor wat minder zin.
Sturen en balans gaat geweldig, de auto is heel precies te sturen en je voelt in je stuur wanneer de voorwielen de grens van de grip hebben bereikt. In dit soort kleine bochtjes klauwt de auto zich voort, op lange doordraaiers kan je met het gas de houding van de auto beinvloeden, achterkant een beetje naar buiten, voorkant een beetje naar buiten en glijdend de bocht door. Heerlijk, doe mij maar een regenachtige en vochtige dag
Oh ja, ik vermoed dat ik met deze auto net zoveel plezier heb als met de 325ti. Je komt wat vermogen tekort om je rechtuit te vermaken, maar de 325ti was ook niet spectaculair. Wel snel, maar zo'n soepele vermogensopbouw dat je de kick een beetje miste. Glorieus geluid, dat wel.
De 325ti en Legacy waren misschien sneller en hadden misschien meer grip, maar de 118i is lichter en agieler en daarmee een fantastische speelauto. Genoeg ruimte om nog heel lang mee te kunnen spelen.

Moet nog eens op m'n gemak oefenen met de Bugaboo iig.
Anyway, de 118i.
Gisteren een leuk nieuw weggetje ontdekt, een binnenweggetje met bochtjes, hobbels, bobbels en tunnels. Fantastisch! Woon hier al m'n hele leven en nu pas ontdekt.
Daar lekker de 118i uitgelaten. Geweldige kar met een heerlijke balans. DTC aan, want vochtig en wil het risico niet lopen om de auto af te schrijven. In die strakke korte bochten op het smalle weggetje voel je eerst even de voorwielen glijden, wat gas bij en de auto trekt zich de bocht in. Er zit een S-combinatie tussen met een verkanting, dat is echt waanzinnig. Heerlijk gevoel. Tunneltjes zijn ook erg cool, de 118i geeft een onverwachts sportief geluid. Een 4-cil roffel heeft ook z'n charme.
Op dit soort weggetjes heb je ook geen last van het beperkte vermogen van de 118i. De auto is tot ~90-100km/u snel zat, dan zit je nog in z'n II. Bij uitkomen bocht valt hij soms een klein beetje stil, als de bocht net te snel is voor I en te langzaam voor II. Met een dikkere motor zal je dat minder hebben, alhoewel, relatief misschien wel weer hetzelfde gevoel.
Boven de 5000 toeren wil hij wat minder, tot 5500 gaat het wel, maar daarboven heeft de motor wat minder zin.
Sturen en balans gaat geweldig, de auto is heel precies te sturen en je voelt in je stuur wanneer de voorwielen de grens van de grip hebben bereikt. In dit soort kleine bochtjes klauwt de auto zich voort, op lange doordraaiers kan je met het gas de houding van de auto beinvloeden, achterkant een beetje naar buiten, voorkant een beetje naar buiten en glijdend de bocht door. Heerlijk, doe mij maar een regenachtige en vochtige dag

Oh ja, ik vermoed dat ik met deze auto net zoveel plezier heb als met de 325ti. Je komt wat vermogen tekort om je rechtuit te vermaken, maar de 325ti was ook niet spectaculair. Wel snel, maar zo'n soepele vermogensopbouw dat je de kick een beetje miste. Glorieus geluid, dat wel.
De 325ti en Legacy waren misschien sneller en hadden misschien meer grip, maar de 118i is lichter en agieler en daarmee een fantastische speelauto. Genoeg ruimte om nog heel lang mee te kunnen spelen.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
- Panda de Beer
- Berichten: 490
- Lid geworden op: 31 mar 2006, 14:15
Vanmorgen voor de verandering eens met de auto naar het werk (zeikweer). Ik ben nu 100% overtuigd dat ik liever een standaardonderstel wil. Om 0630u door de stad kan nl. heel rap, maar die verkeersdrempels 
Maar met het standaardonderstel ram je daar zonder 1 centje pijn overheen. Dat gaat niet lukken met een sportonderstel.

Maar met het standaardonderstel ram je daar zonder 1 centje pijn overheen. Dat gaat niet lukken met een sportonderstel.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Sam van der Put en 6 gasten