BMW 118i High Executive

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Knot

Bericht door Knot » 21 jun 2007, 10:22

Doe mij die touring dan maar voor een scherpe prijs! ;)

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 23 jun 2007, 19:17

Vandaag voor het eerst met de kleine met de auto op stap. De kofferbak zit helemaal vol met Bugaboo-onderstel met wiegje. Echt proppen. Gelukkig is de rechtervoorstoel nog vrij voor allerhande zooi.
Dit keer zonder luiers ed., want we gingen alleen maar even winkelen.
Echt een fantastisch gevoel om zo met je eigen kind rond te lopen. :-)

Misschien voor een langere trip de auto toch anders inrichten. Alleen Bugaboo-onderstel mee en niet het wiegje scheelt natuurlijk. Bugaboo-onderstel kan evt ook voorin, dan is er een stuk meer ruimte in de kofferbak.

Bugaboo in- en uitklappen is een drama. Kloteding ;-)

RVV

Bericht door RVV » 23 jun 2007, 20:45

Lol herkenbaar maar nu na 3 jaar ben ik expert.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 25 jun 2007, 12:11

Ook een drama, het regenkapje voor de Bugaboo. Moet je precies andersom monteren dan je zou verwachten :roll:

Moet nog eens op m'n gemak oefenen met de Bugaboo iig.

Anyway, de 118i.

Gisteren een leuk nieuw weggetje ontdekt, een binnenweggetje met bochtjes, hobbels, bobbels en tunnels. Fantastisch! Woon hier al m'n hele leven en nu pas ontdekt.
Daar lekker de 118i uitgelaten. Geweldige kar met een heerlijke balans. DTC aan, want vochtig en wil het risico niet lopen om de auto af te schrijven. In die strakke korte bochten op het smalle weggetje voel je eerst even de voorwielen glijden, wat gas bij en de auto trekt zich de bocht in. Er zit een S-combinatie tussen met een verkanting, dat is echt waanzinnig. Heerlijk gevoel. Tunneltjes zijn ook erg cool, de 118i geeft een onverwachts sportief geluid. Een 4-cil roffel heeft ook z'n charme.
Op dit soort weggetjes heb je ook geen last van het beperkte vermogen van de 118i. De auto is tot ~90-100km/u snel zat, dan zit je nog in z'n II. Bij uitkomen bocht valt hij soms een klein beetje stil, als de bocht net te snel is voor I en te langzaam voor II. Met een dikkere motor zal je dat minder hebben, alhoewel, relatief misschien wel weer hetzelfde gevoel.
Boven de 5000 toeren wil hij wat minder, tot 5500 gaat het wel, maar daarboven heeft de motor wat minder zin.
Sturen en balans gaat geweldig, de auto is heel precies te sturen en je voelt in je stuur wanneer de voorwielen de grens van de grip hebben bereikt. In dit soort kleine bochtjes klauwt de auto zich voort, op lange doordraaiers kan je met het gas de houding van de auto beinvloeden, achterkant een beetje naar buiten, voorkant een beetje naar buiten en glijdend de bocht door. Heerlijk, doe mij maar een regenachtige en vochtige dag :-)

Oh ja, ik vermoed dat ik met deze auto net zoveel plezier heb als met de 325ti. Je komt wat vermogen tekort om je rechtuit te vermaken, maar de 325ti was ook niet spectaculair. Wel snel, maar zo'n soepele vermogensopbouw dat je de kick een beetje miste. Glorieus geluid, dat wel.
De 325ti en Legacy waren misschien sneller en hadden misschien meer grip, maar de 118i is lichter en agieler en daarmee een fantastische speelauto. Genoeg ruimte om nog heel lang mee te kunnen spelen.

Macboy

Bericht door Macboy » 27 jun 2007, 19:32

mooie fotos :)

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 28 jun 2007, 13:41

Ik zal binnenkort eens foto's maken.

RVV

Bericht door RVV » 28 jun 2007, 13:45

Regenkapje op de bugaboo heb ik nog nooit gebruikt.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 03 jul 2007, 13:30

Echt een mooi-weer-rijder dus :-p

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 04 jul 2007, 10:55

Vanmorgen voor de verandering eens met de auto naar het werk (zeikweer). Ik ben nu 100% overtuigd dat ik liever een standaardonderstel wil. Om 0630u door de stad kan nl. heel rap, maar die verkeersdrempels :-(
Maar met het standaardonderstel ram je daar zonder 1 centje pijn overheen. Dat gaat niet lukken met een sportonderstel.

Plaats reactie