Lees en huiver

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 jun 2007, 06:57

Tja ik rij ook al een aantal jaren op Assen 2 - 3 sessie's per jaar :D Het gekke is dat er tijdens de "Nationale Motordagen" niet eens moeilijk gedaan wordt over db-en. 8)

Anyway, die zeikerds daar word je gewoon doodmoe van en het zijn voornamelijk mensen die zich willen laten gelden maar nergens anders gehoor krijgen.......

HSR

Bericht door HSR » 06 jun 2007, 08:49

Niels schreef:
Anyway, die zeikerds daar word je gewoon doodmoe van en het zijn voornamelijk mensen die zich willen laten gelden maar nergens anders gehoor krijgen.......

haha, dat is vaak het geval. Van die mannen die zwaar onder het juk van moeder de vrouw leven en dan buitenshuis een grote bek opzetten om toch nog het gevoel te kunnen hebben een man te zijn. :D

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 06 jun 2007, 12:33

Mari Oh Oh! schreef:Ga dan op het f#$ing platte land)waar mensen vervolgens zeiken dat een boeren bedrijf toch wel erg vroeg begint :lol: ) of onder de grond wonen.
Da's grappig dat je dat zegt. Voor zover ik weet zijn er hier maatregelen genomen om te zorgen dat de boeren hun werk kunnen blijven doen, ondanks dat 'allochtone' plattelanders klagen over het geluid van de combines, tractoren, koeien etcetera.

Wordt er überhaupt GEMETEN wat de overlast is in die wijk, of wordt klakkeloos aangenomen dat die mensen grond tot klagen hebben?
Zijn alle BLADBLAZERS in die wijk en op het vakantiepark al in beslag genomen? :evil:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jun 2007, 13:22

@Wim: Ik verzin het ook niet. Ik ken iemand met een agrarisch bedrijf die het ook mee heeft gemaakt. Deze klagers hadden gelukkig geen poot om op te staan. :twisted:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 06 jun 2007, 16:58

Zou iedereen aub. deze petitie willen tekenen? Beter iets dan niets geprobeerd.

Thanks. :)

http://www.axci.nl/axci/index.php?ln=ne ... tie&id=349

Zegt het voort, zegt het voort!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 06 jun 2007, 17:23

Done, maar
pas een aantal jaren geleden werd de wijk Baggelhuizen gebouwd.
geeft wel een vertekend beeld. De wijk staat er namelijk al een jaar of 25 :D. De baan is dan nog steeds 50 jaar ouder, dus motte ze nog steeds nait souzen.

EDIT: Meer dan 30 zelfs. Ach, blijven er toch meer dan 40 in het voordeel van de baan over.

Gijzer

Bericht door Gijzer » 06 jun 2007, 18:32

Done.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 07 jun 2007, 21:18

Men, gezeik over geluid door dat importvolk ook altijd :x (even generaliseren). Wij kregen op een gegeven moment zelfs commentaar op het geblaf van onze hond als we de tractor starten (komt 2x per week voor en we zeggen al dat ie z'n smoel moet houden)... kan ook maar van 1 adres wegkomen :twisted: . Nou zitten we inmiddels wel in een woonwijk maar dan nog - geniet es van een beetje levendigheid, er gebeurt hier al zo weinig :lol: .

Anyhow, verder zou ik inderdaad eens een tegencommissie opzetten als ik jullie was en dan misbruik je K. Spee z'n uitspraken ook maar eens!

Hans

Bericht door Hans » 12 jun 2007, 14:44

Geluidsproblemen circuit Assen

Het TT Circuit in Assen heeft een acuut geluidsprobleem. Door alle renovaties aan de Drentse racebaan voldoet de milieuvergunning niet meer. De komende Dutch TT (28-30 juni) ondervindt geen hinder, maar de Cupraces van de motorsportbond KNMV zijn wel de dupe. Deze nationale races voor jeugdig talent zijn ingekort tot acht rondjes en nog maar maximaal 32 coureurs mogen aan de start verschijnen.

De beperkingen zijn van tijdelijke aard, verzekerde voorzitter Jos Vaessen van het TT Circuit bij de presentatie van de Dutch TT. "We zijn in overleg met de provincie, want er moet een oplossing komen. De exploitatie van de circuit komt anders in gevaar."

Protestacties

Hij benadrukte dat de problemen niet zijn veroorzaakt door klachten van de milieubeweging of omwonenden. "Het komt door de wijzigingen aan het circuit. We hebben de afgelopen jaren zoveel veranderd aan het terrein; de vergunning voldoet niet meer."

Vaessen deed een oproep om aangekondigde protestacties af te blazen. Een groep motorsportfanaten is van plan tijdens de TT ludiek actie te voeren in de bij het circuit gelegen wijk Baggelhuizen. "Ik hoop dat deze actievoerders inzien dat de omwonenden hier niets mee van doen hebben."
http://www.nieuwnieuws.nl/archives/2007 ... assen.html

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 20 jun 2007, 09:21

Hier een artikel uit het Dagblad v/h Noorden

http://www.racesport.nl/nieuwsbericht/1 ... rhaal.html

Idee is nu om gezamelijk als organisatoren een vuist te maken. KNMV Cup, ZAC hebben er allen last van maar waarschijnlijk ook auto-evenementen.

Weet iemand gegevens van organisatoren die auto-evenementen/circuitdagen organiseren op Assen? Graag hier ff posten. Ik ben niet zo thuis in die wereld. :)

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 26 mar 2008, 19:34

Triest.... :cry:
Cupraces geschrapt in Assen
woensdag 26 maart 17:30
ASSEN – Het bestuur van het TT Circuit Assen heeft moeten besluiten twintig evenementen, vooral motorevenementen, voor komend seizoen te schrappen. Dat werd woensdagmiddag in Assen door het TT besuur bekend gemaakt. Het schrappen is gebeurd naar aanleiding van de uitspraak van de Raad van State, enige weken geleden en naar aanleiding van overleg dat woensdag 26 maart is gevoerd tussen TT en provinciaal bestuur.
Enkele weken geleden werd de TT organisatie een boete van 10.000 euro opgelegd in verband met het overtreden van de geluidsnorm. De normen werden eerder dit jaar overtreden tijdens Cupraces en rijvaardigheidstrainingen.
Daarom worden vooral de motorklassen de dupe van het besluit van het TT bestuur.
“Het houdt in dat we noodgedwongen de breedtesport moeten treffen”, aldus TT-voorzitter Vaessen. “De provincie heeft vanmiddag laten weten dat ze zal bekijken wat er aan de milieuwetgeving voor het circuit gedaan kan worden. Maar voor daar duidelijk in is verkregen is er twee tot drie jaar verstreken. Ondertussen blijven de huidige regels gehandhaafd, vandaar dat we niet anders kunnen dan evenementen schrappen.”
Vaessen liet weten door de maatregel in problemen te komen met de exploitatie van het circuit. “De maatregel die we nu namen kost ons ongeveer 200.000 euro. Maar er lopen nog zaken rond de Superbike en ook de Champcars. Wanneer ook die zaken door de rechter worden toegewezen, kan de schade wel eens oplopen tot een miljoen euro”, aldus Vaessen.
Vaessen heeft in het recente verleden al aangegeven, dat de plek waar de meetpaal voor het geluid staat, sinds de aanpak van het circuit niet meer de juiste is. Maar daar heeft de provincie tot woensdagmiddag weinig reactie op gegeven. Nu is de provincie bereid de plek nader te bekijken, maar dat moet er een compleet nieuw onderzoek komen.
Vaessen is er voorstander van dat echte motor- en autocircuits onder een speciale geluidswet komen te vallen. Nu vallen zowel Assen als Zandvoort onder de wet industrielawaai.

Elmar

Bericht door Elmar » 26 mar 2008, 19:53

Noem het maar diep triest.

Joy

Bericht door Joy » 26 mar 2008, 19:57

Jammer. Tijd voor electro.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 26 mar 2008, 20:03

bartje325i

Bericht door bartje325i » 26 mar 2008, 22:24

Jammer dat mensen elkaar het licht in de ogen niet meer gunnen :cry:
Het ergste is nog dat de mensen die om alles en niks klagen-zeuren, niet zien dat ze zelf straks ook niks meer mogen of kunnen doen. Dit alles omdat ze zelf alles vern$%kt hebben.
Overal komen steeds meer regeltjes voor en alles wordt ook steeds meer geregistreerd. Leuk als een robot je leven lijden :roll:

Zoals mensen die vragen om een drempel en vervolgens vragen om diezelfde drempel weg te halen, omdat het remmen en optrekken van de auto´s nog meer ergernis brengt als leven zonder drempel.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 26 mar 2008, 22:42

Echt diep en diep triest inderdaad. Hele circuit verbouwd, mag er niemand rijden :roll: Het wordt zo vaak gezegd, maar dit is gewoon Nederland. Het enige wat je kan doen is toekijken hoe het minder en minder wordt. Je mag op de openbare weg niet te hard rijden, want dat is crimineel gevaarlijk. Ga voor dergelijke zaken maar naar het circuit. Kom je op het circuit, mag het ook niet :oops: Daar wordt je toch agressief van! Het jeukt mij werkelijk overal bij dit soort berichten, helemaal wanneer ik iemand tegen kom die net zo links is als die klagers om het circuit/schiphol probleem. Ik kots werkelijk op die mensen, omdat ze zelf NIKS in hun leven hebben waar ze lol aan beleven mogen anderen dit ook niet! Dit soort pessimisten vern**ken het gewoon voor de dingen die Nederland zo mooi (kunnen) maken. Alsof het allemaal dienstkloppers zijn.

Kots en kots misselijk wordt je ervan!

RVV

Bericht door RVV » 26 mar 2008, 23:32

Toch snap ik iets niet.. men heeft het over een boete van 10000 euro (bestuursdwang boete ofzo) maar dit is toch een schijntje vergeleken met de 200000 euro tot 1 miljoen euro die ze aan omzet derven ?

Waarom niet gewoon die boetes pakken (wisselgeld tov de inkomsten) en een lange neus maken ?

Maik

Bericht door Maik » 27 mar 2008, 08:52

20 evenementen: 20 x 10.000euro = ? :lol:
En reken maar dat de boete zal stijgen na meerdere overtredingen...

Wouter81

Bericht door Wouter81 » 27 mar 2008, 12:21

Maik schreef:20 evenementen: 20 x 10.000euro = ? :lol:
En reken maar dat de boete zal stijgen na meerdere overtredingen...
Inderdaad. Het lijkt me niet de bedoeling dat ze die boetes gaan incalculeren in de huurprijs, de provincie is ook niet gek natuurlijk. Stelletje gekken daar, het circuit is de grootste economische motor van Drenthe. Mooie TT world hal erbij, hotel straks... allemaal dingen bouwen ze erbij. Kun je straks mooi uitkijken over een verlaten asfaltlint. :roll:

Meer info: http://www.racesport.nl/nieuwsbericht/1 ... Assen.html

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 27 mar 2008, 12:24

Steven Nauta schreef:Je mag op de openbare weg niet te hard rijden, want dat is crimineel gevaarlijk. Ga voor dergelijke zaken maar naar het circuit. Kom je op het circuit, mag het ook niet :oops: Daar wordt je toch agressief van! Het jeukt mij werkelijk overal bij dit soort berichten, helemaal wanneer ik iemand tegen kom die net zo links is als die klagers om het circuit/schiphol probleem. Ik kots werkelijk op die mensen, omdat ze zelf NIKS in hun leven hebben waar ze lol aan beleven mogen anderen dit ook niet! Dit soort pessimisten vern**ken het gewoon voor de dingen die Nederland zo mooi (kunnen) maken. Alsof het allemaal dienstkloppers zijn.

Kots en kots misselijk wordt je ervan!
Prachtig samengevat!
And on that bombshell.....
http://www.l1.nl/L1NWS/_rp_links4_elementId/1_2303653
Het circuit is op het moment 'onklaar gemaakt' (lees: vernield, er komt nu een bedrijvenhal te staan op die plek), wat dus betekent dat we op zoek moeten naar een ander circuit voor KoT II. En dat zetten ze er dan weer niet bij in zo'n persbericht hè. ;)

Teunis

Bericht door Teunis » 27 mar 2008, 12:30

Ik word hier altijd zo doodziek van, stelletje zeikerds... Pfff, mijn ouders wonen al jaren dicht bij het spoor, gaan toch ook niet lopen zeiken over de trein?! Wil je geen trein, ga ergens anders wonen... Wil je geen circuitgeluiden, rot op en ga ergens anders wonen. Voetbalstadions, vliegvelden, etc etc allemaal hetzelfde... Je kunt er op wachten dat je die herrie krijgt, ga dan weg of gun een ander ook het licht in de ogen... Ik krijg gewoon zin om dagenlang door die wijk heen te knallen bijna tegen de revlimiter... bah

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 27 mar 2008, 12:35

Ja, de DF Revlimiter meeting is dit jaar in Assen, op een zondag om 6 uur 's morgens. :lol: 8) :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 mar 2008, 12:41

Ik las gisteren (ben toch ziek thuis, wat moet je anders) in het lokale suffertje, dat mensen bij mij om de hoek hadden geklaagd over de vele files in de straat (Javastraat, Den Haag).

Nu ben ik 't er wel mee eens dat in 't begin toen de verkeerslichten verkeerd waren afgesteld, je echt een kwartier kon doen over een stukje van nog geen 50 meter. Maar nu gaan er in 1 keer echt veel auto's tegelijk door. Dus zo slecht is 't nu niet.

En maar blijven klagen. Ik heb juist een berichtje gestuurd naar de gemeente toen de verkeerslichten voor de derde keer waren afgesteld, dat ze er nu niets meer aan moesten doen, dit was perfect.

Mijn oma zei het zo mooi: mopperaars houd je altijd.

Teunis

Bericht door Teunis » 27 mar 2008, 12:42

Peter Tunissen schreef:Ja, de DF Revlimiter meeting is dit jaar in Assen, op een zondag om 6 uur 's morgens. :lol: 8) :lol:
Is er ook een DF-burn-out-meeting? :) Dan weet ik ook al waar die is :D

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 mar 2008, 13:11

'Scheveningen bruist' is zo ook al vakkundig de nek omgedraaid.

Vroeger had je 1x per jaar de vliegshow + strandraces. Bewoners van de nieuwere appartementencomplexen begonnen te klagen over het lawaai van deze festiviteiten, maar ook over de live muziek op de strandtentjes op zwoele zomeravonden. Hypocriete mafketels

Plaats reactie