E39 M5 inruilen op S600 V12 bi-turbo ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 31 mei 2007, 15:46

gevoelloosheid van de stuurinrichting ivm de typische mercedes bekrachtiging
Spijker precies op z'n kop !.....heb gisterenavond de M5 nog even flink aan de tand gevoeld ( :mrgreen: )....en ding geeft geen krimp, dus laat de S lekker staan....

M@rcel

Bericht door M@rcel » 31 mei 2007, 16:02

Ben bang dat een S600 de komende jaren ook aardig zal afschrijven

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 mei 2007, 16:59

Fasteddie schreef:
gevoelloosheid van de stuurinrichting ivm de typische mercedes bekrachtiging
Spijker precies op z'n kop !.....heb gisterenavond de M5 nog even flink aan de tand gevoeld ( :mrgreen: )....en ding geeft geen krimp, dus laat de S lekker staan....
Ik weet wel iemand in jou kennissen kring die jou graag in een z06 zou willen zien. 8) :lol:

Grtz,Hanz06

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 31 mei 2007, 17:10

Hahhahahaha..... :lol: :lol: :lol: ....
Ja, inderdaad...en ik heb haar gezegd dat dat ook gaat gebeuren !

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 mei 2007, 17:49

Patrick je weet dat je miet mag liegen,stouterd.

WAt jij allemaal niet doet om je zin te krijgen :lol:

Michel P

Bericht door Michel P » 31 mei 2007, 20:00

Patrick ben je ziek ofzo?

Wat een afweging!! Koop dan een panda 100HP zit meer DF in!

Michel

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 31 mei 2007, 20:11

Ja jongens, is al van de baan...me bad....voor even dan 8)

GOOI ER MAAR EEN SLOT OP, moet geen "M3 van Velzen" topic worden !!!! (sorry Rico :lol: )

ps. HANS: wat had je deze allemaal beloofd man ????....is hoogst illegaal hoor :mrgreen: :lol:

[img:1140:760]http://geomega.nl/overig/parisrun2007/i ... G_4260.jpg[/img]

Macboy

Bericht door Macboy » 31 mei 2007, 22:09

en RS6/S6/S8 of E55 AMG of zo dan?

Corvette

Bericht door Corvette » 01 jun 2007, 00:36

Patrick

Ga maar eens in een MB E55 rijden.

Ik weet er wel 1 te vinden voor je.

Je zult verstelt staan. Motor met compressor.............machtig geluid...en ook snel...............4,5 sec. naar de 100 en daar stopt het niet, want hij dondert gewoon door. 8) 8) 8)

Loopt makkelijk 300+ en ligt als een blok op de weg.

Ik heb er zelf ( Janny ) 1 gehad en weet dus waar ik over praat.

Deze optie stel ik nu zo voor, omdat je al een 4 zitter hebt en die S-Klasse was ook weer een 4 zitter, dus ga ik er vanuit dat je zoiets zoekt.

Als het ook een 2 zitter mag zijn .............. ja dan zou ik een Z06 kopen. Zijn in Duitsland al zat 2e hands te koop en voor leuke prijzen.

Oh ja..........als je dan zo'n ding gaat ophalen rij dan gelijk ff langs Geiger in Munchen. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Doe je er gelijk en paar HP's bij.

Vr. Gr.

Corvette

P.S. Als je nou je verstand gebruikt dan koop je ff lekker niks en blijf je voorlopig ff in de 5 rijden en wacht je nog een jaar. Dan zijn die Corvettes 2e hands veel aantrekkelijker. :lol: :lol: :lol:

Pescatore

Bericht door Pescatore » 01 jun 2007, 01:01

Heb er net een lange rit opzitten met een nieuwe MB S600. Heerlijk, al dat vermogen en met de raampjes open valt er ergens in de verte nog wel wat geluid van een potent blok te horen. De acceleratie is in het begin uitdagend snel. Maar het biedt echt zero emotie. Geen handbak die je in de juiste versnelling moet planten om rap weg te komen; voet tot de grond, kickdown en weg ben je. Daar hoef je geen raketgeleerde voor te zijn. En bij het aanremmen van een scherpe bocht voel je de massa wel erg doorduwen. Als tweede, snelle en comfortabele reiswagen is een S600 ideaal, als je de brandstofrekeningen ook echt wilt betalen tenminste. Maar als enige garagevulling zou ik hem lekker laten voor wat ie is.

En dus, net zoals Cor aangeeft, M5 blijven rijden totdat de Z06's lekker zijn afgeschreven.

Sander S.

Bericht door Sander S. » 01 jun 2007, 01:18

inderdaad jah.

Net even in een nieuwe c-klasse gereden, een 350 zelfs. Maar toch erg teleurgesteld, had er meer van verwacht.

Motor is gewoon lekker sterk, al vind ik het karakter niet alles. Toch is de C-klasse er qua rij-eigenschappen vergeleken met de vorige echt wel op vooruit gegaan. Maar het zijn altijd de kleine dingen bij Mercedes waardoor ik er net niet genoeg lol in heb.

-Natuurlijk de hulpsystemen, al zo vaak geroepen, maar het blijft een feit. Het is zo irritant dat wanneer je de kont in een bocht op flinke snelheid naar buiten wilt gooien, de 'hulp'systemen dusdanige acties uitvoeren waardoor de auto juist onverwachte en gevaarlijke manouvres uitvoert.
-Stuurinrichting, gasrespons, remmen, onderstel, het is allemaal niet zo goed en scherp-luisterend als ik graag zou willen hebben. Absoluut beter als de vorige modellen, maar lang niet alles. Overhellen doet de C in korte lastwisselingen best veel.
-Motorgeluid, op de één of andere manier nooit echt super lekker geluid, vind het altijd nogal clean en technisch klinken, maar dit is persoonlijk behalve de AMG's dan :wink:
-Elke potente achterwielaandrijver zou een sper moeten hebben, dit is echter niet alleen een probleem van Mercedes.

Looks zijn echter wel goed voor mekaar. Maatje heeft hem in het donkergrijs met 18'', echt wel een leuk ding. Alleen moet Mercedes wel op gaan passen dat het niet allemaal hetzelfde gaat worden zoals Audi met hun grills.

Ik denk trouwens ook niet dat Mercedes graag een betere rij-wagen dan de BMW wil neerzetten. Want als je me vraagt welke het best scoort op basis van comfort weet ik het zo net nog niet. Qua vering en demping de C-klasse denk ik. Feit is wel dat een strakke wegligging, en een communicatief stuur en handling gedrag voor mij juist punten van comfort zijn.

Mercedes zal altijd haar slag klanten hebben, en BMW ook. Niets mis mee.
Dus duidelijk een stap omhoog voor Mercedes de nieuwe C-klasse.

Wat Patrick betreft, superchargen die M5 !! Inderdaad een jaar doorrijden en een dikke Z06 kopen. Die tweaken en je lul uit je broek lachen :D

Plaats reactie