inderdaad jah.
Net even in een nieuwe c-klasse gereden, een 350 zelfs. Maar toch erg teleurgesteld, had er meer van verwacht.
Motor is gewoon lekker sterk, al vind ik het karakter niet alles. Toch is de C-klasse er qua rij-eigenschappen vergeleken met de vorige echt wel op vooruit gegaan. Maar het zijn altijd de kleine dingen bij Mercedes waardoor ik er net niet genoeg lol in heb.
-Natuurlijk de hulpsystemen, al zo vaak geroepen, maar het blijft een feit. Het is zo irritant dat wanneer je de kont in een bocht op flinke snelheid naar buiten wilt gooien, de 'hulp'systemen dusdanige acties uitvoeren waardoor de auto juist onverwachte en gevaarlijke manouvres uitvoert.
-Stuurinrichting, gasrespons, remmen, onderstel, het is allemaal niet zo goed en scherp-luisterend als ik graag zou willen hebben. Absoluut beter als de vorige modellen, maar lang niet alles. Overhellen doet de C in korte lastwisselingen best veel.
-Motorgeluid, op de één of andere manier nooit echt super lekker geluid, vind het altijd nogal clean en technisch klinken, maar dit is persoonlijk behalve de AMG's dan
-Elke potente achterwielaandrijver zou een sper moeten hebben, dit is echter niet alleen een probleem van Mercedes.
Looks zijn echter wel goed voor mekaar. Maatje heeft hem in het donkergrijs met 18'', echt wel een leuk ding. Alleen moet Mercedes wel op gaan passen dat het niet allemaal hetzelfde gaat worden zoals Audi met hun grills.
Ik denk trouwens ook niet dat Mercedes graag een betere rij-wagen dan de BMW wil neerzetten. Want als je me vraagt welke het best scoort op basis van comfort weet ik het zo net nog niet. Qua vering en demping de C-klasse denk ik. Feit is wel dat een strakke wegligging, en een communicatief stuur en handling gedrag voor mij juist punten van comfort zijn.
Mercedes zal altijd haar slag klanten hebben, en BMW ook. Niets mis mee.
Dus duidelijk een stap omhoog voor Mercedes de nieuwe C-klasse.
Wat Patrick betreft, superchargen die M5 !! Inderdaad een jaar doorrijden en een dikke Z06 kopen. Die tweaken en je lul uit je broek lachen