Al die 1 serie plus intrax bla bla is wel leuk maar daar zit de gemiddelde koper ook niet op te wachten. Bij BMW zullen ze er niet echt wakker van liggen dat een 130i met LSD en Intrax kit toevallig een E46 M3 bij kan houden.Rico v Velzen schreef:En ook logisch gezien de prijsstijging van de e92 M3 die is opgeschoven naar 100000 euro. Met wat toeters en bellen ban je daar 110000 120000 voor kwijt.
BMW heeft daardoor weer een gat aan de onderzijde.
De grote vraag is of BMW gaat komen met een M1 ?
In theorie zal die auto al op de plank liggen, maar als BMW ook gaat komen met een 135Ti coupe. Die 306pk zal hebben. Een 335i is al net zo snel als een 343pk M3 zoniet sneller.
Dat zou beteken dat een 135Ti minstens net zo snel zou zijn als een M1 variant die een 6 in lijn atmo zal hebben met ongeveer 350pk.
En als je een chip in die 135ti gooit blaast ie een M1 aan alle kanten weg. Dit is niet logisch. En ook slecht te verkopen aan M1 klanten.
135ti met chip, sper en intrax veegt een M1 in alle hoeken de kamer aan. Dat doet een 130i dre edtion nu al met een e46 m3 (even zwart wit gezien)
Ik denk dat een M1, tenminste het uitkomen ervan heel erg sterk zal afhangen van de verkoopresultaten van de E92 M3. Als die laatste zo goed zijn dat BMW nauwelijks de productievraag aan kan, dan zullen ze echt geen M1 uitbrengen. Het Kost BMW namelijk netzo veel geld om een E92 M3 te maken dan een M1. De auto's delen 60% van hun auto DNA. Dan kiezen ze voor de moneymaker de e92 M3.
Voor het klootjesvolk is er wel een 135Ti.
Ben heel erg benieuwd welke kant het straks allemaal opgaat met de 1 serie varianten.
In ieder geval staat een 1 serie coupe variant voor de toekomst op het lijstje. Ik heb tientallen auto's de reveu laten passeren om de M3 op te volgen, en ik kan er geen 1 bedenken, behalve dan de 1 serie coupe.
Kijk erg uit naar deze auto.
Rico een mooi alternatief voor de CS
- Bert ///M3
- RVV
Bert ik denk dat je dan de M kopers onderschat. Waarvan een heel groot deel via internet met elkaar lult.
BMW volgt ook de forums en ze hebben nu ook een eigen M forum, ze luisteren echt wel op deze manier naar de klanten. BMW M forum komen ook veel kritische geluiden los en BMW zal daar ongtwijfeld op in springen.
Dat sper/intrax verhaal is specifiek natuurlijk, Maar chippen is weer algemeen.
En een turbomotor word gewoon vaak gechipt.
Wat betreft een nieuw model die een oud model bij kan blijven voor kan blijven daar zal BMW inderdaad niet wakker liggen.. die vinden alleen die nieuwe modellen belangrijk.
BMW volgt ook de forums en ze hebben nu ook een eigen M forum, ze luisteren echt wel op deze manier naar de klanten. BMW M forum komen ook veel kritische geluiden los en BMW zal daar ongtwijfeld op in springen.
Wat betreft een nieuw model die een oud model bij kan blijven voor kan blijven daar zal BMW inderdaad niet wakker liggen.. die vinden alleen die nieuwe modellen belangrijk.
- Bert ///M3
Nou dat denk ik niet. Dat is misschien een deeltje wat hier zit, maar een heel groot deel van de M kopers die zo'n ding nieuw halen gebruiken zo'n ding als statusobject en om mee over de boulevard te rijden.Rico v Velzen schreef:Bert ik denk dat je dan de M kopers onderschat. Waarvan een heel groot deel via internet met elkaar lult.
Kijk maar naar het verhaal gechipte 5 diesel tegen M5, liggen ze ook niet wakker van

- RVV
oke Bert, maar dat zijn M5/M6 rijders en ook de M3 rijders al en helemaal met de e92 die er staat te komen.
M1 gaat natuurlijk geen status auto worden. Als er wel 1 auto is binnen het BMW gamma wat geen status heeft is dat een 1 serie. Model is te controversieel om echt een status-liefhebbers auto te worden denk ik.
BMW zal er wel voor zorgen dat een M1 een bepaalde exclusiviteit en afstand houd tov een normale 1 serie coupe. Zelfde verhaal tussen een e92 M3 en 335i coupe met M paket.
M1 gaat natuurlijk geen status auto worden. Als er wel 1 auto is binnen het BMW gamma wat geen status heeft is dat een 1 serie. Model is te controversieel om echt een status-liefhebbers auto te worden denk ik.
BMW zal er wel voor zorgen dat een M1 een bepaalde exclusiviteit en afstand houd tov een normale 1 serie coupe. Zelfde verhaal tussen een e92 M3 en 335i coupe met M paket.
-
Het is natuurlijk een feit dat de gemiddelde M koper niet opzoek is naar de ultieme performance mobiel. Ik zou zelf ook een typische M koper zijn denk ik. Het uiterlijk, het motorgeluid, het rijden in een auto waar niet iedereen in rijd zijn voor mij minstens zo belangrijk als af en toe hard kunnen gaan. Dat een gechipte 135 een M1 voorbij vliegt, daar zou ik niet wakker van liggen. Voor mij is een auto meer dan alleen prestaties, een mooie uiterlijk en wat speciale dingetjes zijn voor mij net zo belangrijk. En -even los van of ik de centen wel of niet heb- ben best bereid om daar dieper voor in de buidel te tasten.
Al zou ik dan wel weer voor jong gebruikt gaan
M3 touring is erg gaaf trouwens!!!
Al zou ik dan wel weer voor jong gebruikt gaan

M3 touring is erg gaaf trouwens!!!
- Will F.
Rico v Velzen schreef:Voor het klootjesvolk is er wel een 135Ti.
Ben heel erg benieuwd welke kant het straks allemaal opgaat met de 1 serie varianten.

Ik vraag me af wat de functie van de toch al stevig geprijsde (tov concurrentie S3, R32) 130i zal worden. M.a.w. een 135i kan toch niet veel duurder meer worden dan huidige 130i en wie wil er nou nog een 130 als er ook 'n 135 is?
- RVV
Will F. schreef:
Ik vraag me af wat de functie van de toch al stevig geprijsde (tov concurrentie S3, R32) 130i zal worden. M.a.w. een 135i kan toch niet veel duurder meer worden dan huidige 130i en wie wil er nou nog een 130 als er ook 'n 135 is?
Ik denk niet dat een 130i coupe variant een directe concurrent is voor de S3 of de R32, dat is immers de 130i hatchback al die overigens een stukje goedkoper is dan die andere 2.
Dan de vraag 130i met 265/272pk laatste is nieuwe motor of de 135i met 306 pk.
Ik denk eerder dat het een keus word tussen atmo of turbo. Die keus is weer persoonlijk.
Ikzelf verkies niet automatisch een turbo met 306pk boven een atmo met 272pk. Ik zou in beide auto´s moeten rijden om de verschillen tegen mekaar af te wegen.
-
Mooi hoe sommigen makkelijk over het geld van Rico denken. Hou die M3 man is echt een schitterend ding.
Zelf denk ik weleens weg met de EVO want normaal mee rijden kan ik niet. Dan denk ik echt aan een 335i sedan automaat. Een stuk relaxter toeren. Alleen van merk wisselen is een bitch volgens mij. Al die M's vallen af. Net als een EVO zo opvallend. Kortgeleden ook weer kilometers door mijn woonplaats door politie gevolgd.
Moeilijk hoor een andere auto kiezen.
Zelf denk ik weleens weg met de EVO want normaal mee rijden kan ik niet. Dan denk ik echt aan een 335i sedan automaat. Een stuk relaxter toeren. Alleen van merk wisselen is een bitch volgens mij. Al die M's vallen af. Net als een EVO zo opvallend. Kortgeleden ook weer kilometers door mijn woonplaats door politie gevolgd.

Moeilijk hoor een andere auto kiezen.

- Will F.
Ja klopt
de S3 is idd de duurste alhoewel 'n 130i in mijn favo uitrusting ook over de 50k komt.
Ik heb zelf een uurtje in de 335i gereden en vond dit echt de perfecte motor voor alledag.
Nou heb ik tot nog toe slechts 20 minuten in een 130 gestuurd en deze liet afgezien van de mindere interieurkwaliteit (was 'n mk1) weinig te wensen over, ja een strakker ontworpen en beetje bredere achterzijde graag.
nou ik kijk voorlopig even hoe het 1 programma uitkristaliseert voordat ik de keuze maak.

Ik heb zelf een uurtje in de 335i gereden en vond dit echt de perfecte motor voor alledag.
Nou heb ik tot nog toe slechts 20 minuten in een 130 gestuurd en deze liet afgezien van de mindere interieurkwaliteit (was 'n mk1) weinig te wensen over, ja een strakker ontworpen en beetje bredere achterzijde graag.
nou ik kijk voorlopig even hoe het 1 programma uitkristaliseert voordat ik de keuze maak.