Help mijn rijplezier staat onder zware druk. De jacht is....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 09 mei 2007, 14:36

Rico,

kappen nou !!! :mrgreen:
Weet je wat jij moet doen: een keer flink doorzakken...1 dag hoofdpijn daarna...en dan weer in je M3 stappen....lekker boeiuh wat andere mensen denken...!!!!

Wil dit geklaag niet meer horen van je hoor !!!! :mrgreen: :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 09 mei 2007, 14:44

Wel met Patrick hierboven eens. Rico hier in 't Noorden valt 't wel mee man. Je auto valt wel iets meer op dan mijn toestel, maar gisteren ff gesport tegen een E320CDI Benz, oneerlijke strijd, maar de snelheden van beide waren erg 'Duits' om zo maar te zeggen.

Gewoon zo'n ding als wat ik heb halen. :P

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 mei 2007, 14:59

Begrijp wat je bedoeld Rico.
Maak ook regelmatig mee dat omstanders er niet zo van gediend zijn als er lekker gereden wordt.
Dat is dan ook een van de redenen dat ik nooit met de M3 woon/werk verkeer rij, dan zitten de meeste opgefokte automobilisten op de weg om zo snel mogelijk de aars te kunnen likken van hun werkgever. Dan rij ik lekker met de jaja Michel Toyota Corolla :) Maar ook dat is niet altijd even ontspannen. De Toyota is schijnbaar een te minne auto en mag eigenlijk niet op de linkerbaar van de snelweg komen. Meestal rij ik lekker mee met het verkeer 130-140 en heb ik geen last, maar omdat de flitsbrigade de laatste paar weken heel erg aktief is geworden op deze weg doe ik kalm aan. Houd in rustig 120 rijden op de rechterbaan, totdat je een vrachtwagen voorbij wilt..... en je naar rechts moet...Nou dat is niet altijd even makkelijk. Reed laatst met z'n 3-en naast elkaar omdat madame in de nieuwe Megane Station een Corolla niet voor wilde laten gaan, na 10s gesandwitched gereden te hebben met bijna 100km/u naast een vrachtwagen en de Megane ben ik maar van het gas af gegaan, leek me wel zo veilig.
Dit gebeurd natuurlijk niet dagelijks. Maar ik merk wel verschil tussen het rijden in de Toyota en in de M3. Als ik in de Toyota rij krijg ik vaak van die zenuwachtige gasten of vrouwen achter me die meteen op m'n bumper gaan zitten als de auto voor me naar rechts gaat, met de M3 gebeurd dit nou helaas nooit ;)

Soms wel lache met de Toyota, rustig terug naar 4 en naar rechts, totdat ze d'r voorbij willen gas erop met de 16klepper. 9 van de 10keer zijn ze dan te laat met reageren of niet snel genoeg en komen er niet voorbij.

Op de terugweg van de CBR met de M3 even half gas tot +/-5k rpm doortrekken om een auto in te halen, meteen fietsers met kriebel op hun voorhoofd te gebaren dat ik ASO bezig was, en dan heb ik nog niet eens 4 uitlaten :wink: . Echt het is zo makkelijk een ander aan te wijzen... :?

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 09 mei 2007, 16:24

Ik kan wel begrijpen dat je er zo over denkt Rico.

Ik kocht mijn huidige auto een aantal jaren terug. Zonder echt gekke dingen te toen werd ik in de eerste maand 6 maal staande gehouden door de politie. Sommige momenten terecht, andere momenten is het in mijn optiek puur jaloezie of NSB gedrag. Na deze staande houdingen had ik weinig trek meer om hard te rijden. Het boete bedrag was nog wel binnen de perken gebleven (ik meen iets van 300 euro). Maar toch blijft het tussen je oren niet lekker zitten. Ik denk dat ik me een half jaar lang gewoon aan de snelheid gehouden heb overal. Naarmate de tijd vooruit gaat ben ik ook weer harder gaan rijden. Ik denk dat het hele Spee verhaal je uiteindelijk wel afschrikt.

Toch heb ik in mijn achterhoofd altijd een mooi voorbeeld zitten. Een vriend van mij is 2x zijn rijbewijs kwijt geweest. Beide door een overschrijding van de maximale snelheid met 50+km/h. In totaal is het zijn rijbewijs 2x 4 dagen kwijt geweest. Natuurlijk koste dit hem wel een fix bedrag. Maar rijden doet hij nog steeds. Voor mij is dit juist weer een motivatie om toch hard te rijden. Mijn eerste keer moet nog komen, pas als ik hem 2 keer ben kwijt geweest zal ik ook wel gaan zweten. En voor het geld.. tja.. alleen doen als je het betalen kan!

Dit jaar ben ik ook al weer 2x aan de kant gezet. Best knap aangezien ik 6 maanden per jaar in California woon.

Nieuwjaarsdag: Had op oudjaarsavond tijdens het stappen in Utrecht een leuke meid ontmoet en het eindigde bij mij thuis. Nieuwjaarsdag reed ik haar netjes naar haar huis, word ik onderweg in Utrecht staande gehouden. Blijkbaar hadden ze mijn kenteken gechecked want ze deelde mij mede dat mijn APK al sinds vorig jaar was verlopen. Erg grappig meneer agent want vorig jaar was natuurlijk pas 12 uur geleden. Volkomen terecht overigens, mijn APK was verlopen omdat ik op een spoorstang had moeten wachten bij de BMW dealer. Gelukkig had ik dit onderdeel bij me en liet het meneer agent zien. Ik mocht door met een waarschuwing. Overigens mijn dag had toch al niet meer stuk gekunt, haha ;)

Toch blijkt hieruit maar weer dat auto's zoals de mijne er snel uit geplukt worden en worden nagetrokken. Toch is dit aan de ene kant niet verkeerd. Maar aan de andere kant ook wel weer irritant. Het model E36 word hier meestal gezien als sjonniebak of een auto waar allochtone mensen graag mee rijden.

Wat betreft de mensen die graag hun middelste vinger laten zien. Ik moet zeggen dat ik daar niet zo veel last van heb. Ik ben altijd, maar dan ook altijd vrolijk. Als mensen mij proberen te irriteren of mij duidelijk proberen te maken dat ik veel herrie maak. Tja, ik glimlach altijd even of zwaai even uitbundig, een reactie dus die niet vaak verwacht word en dus daarmede onverwacht is wat leid tot soms leuke gelaatsuitdrukkingen.

Mijn advies, lekker blijven knallen!

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mei 2007, 16:32

Wat? Dus ben ik helemaal voor niets jaloers op iemand die een goede boterham in Groningen kan verdienen, daar bijkans verdrinkt in de feestelijke binnenweggetjes met alleen een verdwaalde kip als tegenligger en dan ook nog in een kwartier over de grens is, om zo de toeren helemaal ongebolsterd naar grote hoogten te kunnen jagen?

:lol:

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mei 2007, 16:35

Overigens vrees ik dat het inderdaad voornamelijk aan de M3 ligt en niet aan je rijstijl. Sleepers passen nu eenmaal beter bij calvinistische dienders en medeweggebruikers.

In de Octavia rijd ik absoluut gezien veel harder, maar de Fiesta ziet er racy uit en maakt bovendien een pot herrie. Eén keer raden in/op welke auto ik meer commentaar krijg. :cry: :roll:

Michel P

Bericht door Michel P » 09 mei 2007, 16:37

Patrick zuipt net zo als zijn M5 ;-)

Erik, goed bezig met e Corolla! Lach ze allemaal maar lekker uit.

Michel

Tom

Bericht door Tom » 09 mei 2007, 16:46

Dutch schreef:Overigens vrees ik dat het inderdaad voornamelijk aan de M3 ligt en niet aan je rijstijl. Sleepers passen nu eenmaal beter bij calvinistische dienders en medeweggebruikers.

In de Octavia rijd ik absoluut gezien veel harder, maar de Fiesta ziet er racy uit en maakt bovendien een pot herrie. Eén keer raden in/op welke auto ik meer commentaar krijg. :cry: :roll:
Ja hier hetzelfde.

Wijk inrijden met m'n Honda destijds (maakt meer herrie, ziet er sportief uit) maakt je een aso. Imago van BMW is ook niet top. Maar met een vrij onopvallende Alfa hatchback heb ik nooit gebaren gezien.

raymondw

Bericht door raymondw » 09 mei 2007, 16:58

Misschien heb ik het voordeel dat ik wat oudere auto's in originele staat rijdt. In NL rijdt ik met de ///M's bijna niet, daarvoor gebruik ik de Oktavia van mijn vrouw. Toch in de afgelopen twee weken een aantal positieve ervaringen met de hermandad

Medio 21-2-2007,

Auto: Skoda Octavia
Voorval: Ik rijdt willens en wetens in de niet toegestane richting. Aan het einde komt een motormuis en die gebaart mij terug te rijden. Zo gezegd zo gedaan. Geen bekeuring.

Zondag 29-4-2007,

Auto: E28 ///M5 op Duits kurzkennzeichen.
Locatie: A35 ter hoogte van Enschede vlak voor de 100km/h zone.
Voorval: Ik rijdt met 120km/h richting de Duitse grens. In de achteruitkijk spiegel zie ik een busje van de politie. Deze haalt mij net na het inrijden van de honderd zone in, passeert mij en rijdt door. geen staande houding ondanks dat een KKE in Nederland niet gebruikt kan worden.

Zaterdag 5-4-2007,

Auto: E34 ///M5
Voorval: Ik reedt de toegestane snelheid (60km/h), echter zonder de gordel. Vanachteren nadert een motormuis, lijkt mij te passeren maar gaat naast mij rijden en gebaart mij om mijn gordel om te doen. Zo gezegd zo gedaan, geen staande houding, geen bekeuring.

In alle drie gevallen kan ik niet zeggen dat ik genaaid ben, ondanks dat ik in twee gevallen met een ///M reedt, waarvan een model nogal een hoog Johnie en Anita gehalte heeft. Misschien komt het omdat de agenten een ander type bestuurder verwachten, misschien heb ik geluk gehad.

Als ik echt lekker wil rijden, dan ga ik wel naar Duitsland of de Nordschleife. Daarnaast een weekeinde per jaar een toertocht in de Alpen. Een paar weekeindes zijn voor mij genoeg. Verder rijdt ik niet regelmatig met de ///M's, dus een patroon valt niet te herkennen. Daarbij komt dat de auto's niet bij mijn huis staan, maar in een (beveiligde) loods. M.a.w het stallings adres is anders dan het adres van de kentekenhouder. Voordeel: het herkennings gehalte is laag.

Mvrg,

Raymond

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 17:11

Ik denk inderdaad ook dat het totaal verhaal betreffende auto hier debet aan is. Zolang die stilstaat of rustig rijd is er niet veel aan de hand, maar zodra je gaat gasgeven en de auto echt de sporen geeft begint het 'feest'

op een of andere manier straalt ie toch agressie uit. Robin zijn 335i zou ook een 318i kunnen zijn is gewoon een nette zakensedan uit de middenklasse, is gelijk ook zijn grote kracht, gevoelsmatig heb je ook veel meer het incognito gevoel in zo'n auto, in ee M3 heb je veel het gevoel dat je in de gaten word gehouden.

Als ik nou altijd op het scherpst van de snede zat te rijden en willens en wetens medeweggebruikers de stuipen op het lijf wil jagen, maar dat is juist het laatste wat ik wil. Je wilt gewoon plezier hebben in het rijden en dat plezier is momenteel bedroevend laag bij mij.

Michel verschillende routes rij ik ook, maar stel dat ze het in kaart brengen dan is een set up natuurlijk zo gedaan op meerder punten, als ze je willen naaien doen ze het wel hoor.

Ik zie dat er steeds meer mensen zijn die ook datgene ervaren of hebben meegemaakt zoals ik.

De realiteit is ook niet dat hier in het noorden achter elke boom een lasergun staat, maar het gevoel dat je er over hebt, dat is zo funest voor het plezier.

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 17:14

Ik rij momenteel netzo in de M3 als in de 325i touring die ik steeds vaker pak.. als je volgens het boekje rijd is er weinig tot geen verschil tussen een M3 en een 325i touring :?

Shakes

Bericht door Shakes » 09 mei 2007, 17:20

Hans

Bericht door Hans » 09 mei 2007, 17:23

Nederland is geen land voor snelle opvallende auto's. Automobilisten worden hier zowiezo gezien als een soort terroristen die het milieu kapot maken.

Elmar

Bericht door Elmar » 09 mei 2007, 17:44

Je moet optisch en akoestisch zeker niet opvallen in NL.
Als ik met de motor, 1 cilinder en daar komen aardige klappen uit, op de dijk rij en ik ga van het gas om wandelaars cq fietsers te passeren, krijg ik nog handgebaren naar mij toe geslingerd (dat zijn overigengs geen duimpjes...).
Als ik met mijn muisgrijze Vito mensen passeer, met zelfs een hogere snelheid, heb ik nooit ergens last van.

Dus weg met die M3 en snel een Panda halen.

Andre

Bericht door Andre » 09 mei 2007, 17:52

Meest verkochte kleur op een m3 is carbon zwart. Iedereen snapt denk ik wel waarom.

Hoe opvallender een auto hoe flatterender je de kleur moet hebben voor a de cops en b de omstanders.

Rico nog even doorbijten volgend jaar allebei een zwarte m1:)

Hoe viezer ie eruit ziet hoe beter.

Dit was ook mijn grootste reden om de witte evo weg te doen.

Zag laatst een aflevering wegmisbruikers. Een stille nsb er rijdt achter een motorrijder wacht gewoon dat ie gas geeft. En hebbes. Tja niemand koopt een halve race motor om er 80 mee te rijden.

Ik had ooit een hel blauwe subaru met goud kleurige wielen. Ook gepakt door een achtervolgende nsb er. Men hoeft alleen maar even te volgen en ze weten gewoon dat zodra de weg vrij is je gaat trappen.

evo s
GT3
opvallende kleuren.

allemaal leuk voor op circuit als race cq rally auto.

Voor straat is 1 ding belangrijk onopvallendheid. Ik roep het al een hele tijd.

Voor straat gebruik zul je mij geen rooie hel blauwe grof gevleugelde auto s zien kopen tussen deze verraders.

Elmar

Bericht door Elmar » 09 mei 2007, 17:58

Afgelopen maandag wilde ik ook het industrie terrein op om wat driftjes neer te leggen, maar dacht al gauw, die bestickerde M3 valt nu wel heel erg op. Ben dus maar thuis gebleven. :cry:

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 17:58

Andre schreef:Meest verkochte kleur op een m3 is carbon zwart. Iedereen snapt denk ik wel waarom.

Hoe opvallender een auto hoe flatterender je de kleur moet hebben voor a de cops en b de omstanders.

Voor straat gebruik zul je mij geen rooie hel blauwe grof gevleugelde auto s zien kopen tussen deze verraders.
Ja Andre inderdaad zoals jij het zegt is het helaas wel :cry:

Zwart is inderdaad de beste kleur om niet op te vallen.

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2007, 17:59

Dre wanneer kwam de M1 ook al weer :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 mei 2007, 18:01

Rico v Velzen schreef:
Andre schreef:Meest verkochte kleur op een m3 is carbon zwart. Iedereen snapt denk ik wel waarom.

Vandaar dat Corry zweert bij zwart :mrgreen:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 09 mei 2007, 18:05

Verdomd!

Ik heb net een knal-gele wagen gekocht 8)

Erg jammer Rico, maar ik denk dat het maar eventjes duurt. Inderdaad ietsje vaker het circuit op om je uit te leven, je hebt straks immers toch spotgoedkope semi-slicks ..

Verder denk ik dat je M3 entertainer genoeg is om de nadruk op lol te leggen tijdens het rijden. Zit wel snor. Naar wat ik van je hoor rij je er rustiger mee als dat ik zou doen. En alleen spelen op de voor jou bekende polderwegen. Ik denk dat je je niet zo zorgen moet maken.

En anders bij het bestellen van de M1 vragen of de skirts etc eraf kunnen blijven. :wink:

Joy

Bericht door Joy » 09 mei 2007, 18:07

Golfje V6 4motion zonder typeaanduiding. Dat zijn de onopvallende bakken.

Begrijp Rico wel. Op den duur ben je gewoon bang om nog hard te rijden omdat ze je zowat lynchen. Heb er zelf niet echt last van maar rij ook maar een oude BMW. Luide uitlaat is er al af dus daar hebben we geen last meer van.

Christoph

Bericht door Christoph » 09 mei 2007, 18:35

Ken ook iemand die een zwarte auto gekocht heeft alleen maar omdat ie dan minder opvalt.

Op het moment dat je zo gaat nadenken moet het voor mij al niet meer, aan een ander denken wanneer je zelf de euro's mag neerleggen, dahaaag. Ik zou er nooit aan beginnen. Het is toch van de zotte dat je betaald voor wat een ander denkt.

Maurice Hoekstra

Bericht door Maurice Hoekstra » 09 mei 2007, 18:54

Rico v Velzen schreef:

Mwoah, dat felblauwe knalt er inderdaad wel lekker uit maar een sportieve zwarte auto pakken ze net zo goed hoor.

Ik ben in 6 maanden tijd met mijn zwarte 9-3 sport sedan met aero spoilerpakket al vaker aangehouden in Groningen dan in 3 jaar met mijn corolla 1.6.. :?

Maar Groningen is ook wel heel erg: Vandaag 2x een ritje ossenmarkt-zernike-de wijert-driebond gemaakt en ben daarbij maar liefst 2x een lasercontrole en 2x een flitscontrole tegengekomen! Gaat nergens meer over.

MikeM3

Bericht door MikeM3 » 09 mei 2007, 19:20

Toch vreemd, ik herken dit helemaal niet.
Mijn auto heeft dat geen felle kleur maar onopvallend is ie ook niet.
De Eisenmann demper dempt ook niet ze heel veel dus akkoestisch val ik ook al op.
Moet ik er wel bijzeggen dat ik doordeweek niet zo heel veel ermee rijd maar in het weekend zijn er ook politieambtenaren op de weg lijkt me.
De enige keer dat ik gevolgd werd door een "stille" was in duitsland bij de CBR.
Dat voelde voor mij al zwaar bespioneerd dus ik kan me wel voorstellen dat als je dat meemaakt in NL een domper is op de rijbeleving.

Wat me trouwens wel opvalt altijd in Groningen en Friesland is dat veel mensen daar de max. snelheid niet eens halen.
Waar ze 80 mogen rijden ze 70 en op de snelweg zie ik er ook genoeg met 100 rijden.
Misschien dat Rico daarom wel in de gaten gehouden wordt, tenminste nog een beetje hoop op snelheidsovertredingen voor de politie.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mei 2007, 19:22

Groningen is inderdaad het allerergst als het op bekeuringen aankomt. Gros van mijn prenten (ver verleden) heb ik in en om de stad Groningen gehad.

Maar in jou geval Rico, ga ik met K33z mee. Je bent verschrikkelijk aan een nieuwe E92 335i toe :lol: Is in het zwart helemaal niet erg trouwens. Zou ik graag een M3 voor laten staan.

Plaats reactie