Als je het echt goed uitrekent, krijgt de overheid via aandelen/obligaties etc in o.a. Shell + de diverse overige (winst)belastingen die bij brandstofleveranciers etc. vandaan komen nog meer in handen dan die 70%. Dat er nog nooit rellen zijn uitgebroken snap ik niet.Bert ///M3 schreef: Kijk je naar de prijsopbouw dat is dan wel weer belachelijk natuurlijk, dat accijnsen en BTW goed zijn voor zo'n 70%. Alsof je hier nog niet genoeg betaald aan belasting en aan de gezondheidsmaffia.

Ik lig er niet echt wakker van, maar ik zit af en toe wel te kijken om volgend jaar een nieuwe kleine leuke zuinige auto te kopen voor de dagelijkse ritjes. Duurt nog even tot ze op de markt komen. Zo'n loremo lijkt me wel wat, maar liever een Fiat 500 Abarth. 8) Bij die keuze speelt het brandstofverbruik best mee. Want in 3 jaar tijd ben ik aan vaste lasten + brandstof minder kwijt dan met de 535. Enige wat ik met de 535 niet heb is afschrijving, maar daar staat wel onderhoud + wegenbelasting tegenover. Kortom, het is een keuze/optie. Als benzine straks 1.70 euro per liter kost, dan ben ik er snel uit hoor. Dan levert een Fiat 500 Abarth me meer lol dan de 535 denk ik.