Porsche remmen contra Ferrari remmen

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 19 apr 2007, 19:40

Meer richting 50/50 is natuurlijk een gok, het kan best zijn dat Porsche onder remmen uiteindelijk toch nog op 60/40 uit komt. Ging meer om het idee als om absolute waarden.

De maat van de schijven zegt verder niks omdat er ook nog een remdruk verdeler tussen zit. Er zijn veel meer factoren die in die keus meespelen zoals koelducts maar ook bijvoorbeeld het gewicht, als je achter een grotere schijf gebruikt heeft dat weer invloed op je aandrijfverlies. Kunst is juist om hier met een ideale configuratie uit te komen en die verstaat Porsche erg goed :)

Gebruikersavatar
Paul Broere
Berichten: 366
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
Locatie: The Netherlands

Bericht door Paul Broere » 19 apr 2007, 21:47

In Duitsland met een 996 met GT3 ondestel een keer in zeer korte tijd van 275 (bijne op top) naar 120 moeten afremmen voor een Golf die in 1 keer van de ivoegstrook naar links kwam.

Vanaf 270 naar 120 IN DE ABS geremt. Auto bleef ongelofelijk stabiel, geen fading, trillen of wat dan ook, en met een veilig gevoel direct erna weer naar 250+. De remmen werkten iig goed.

Nooit zelf in een Ferrari gereden en veel geremd, maar het rem-gevoel in Porsche klopt gewoon precies, en ze doen waarvoor ze gemaakt zijn... en goed ook!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten