De maat van de schijven zegt verder niks omdat er ook nog een remdruk verdeler tussen zit. Er zijn veel meer factoren die in die keus meespelen zoals koelducts maar ook bijvoorbeeld het gewicht, als je achter een grotere schijf gebruikt heeft dat weer invloed op je aandrijfverlies. Kunst is juist om hier met een ideale configuratie uit te komen en die verstaat Porsche erg goed
Porsche remmen contra Ferrari remmen
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Meer richting 50/50 is natuurlijk een gok, het kan best zijn dat Porsche onder remmen uiteindelijk toch nog op 60/40 uit komt. Ging meer om het idee als om absolute waarden.
De maat van de schijven zegt verder niks omdat er ook nog een remdruk verdeler tussen zit. Er zijn veel meer factoren die in die keus meespelen zoals koelducts maar ook bijvoorbeeld het gewicht, als je achter een grotere schijf gebruikt heeft dat weer invloed op je aandrijfverlies. Kunst is juist om hier met een ideale configuratie uit te komen en die verstaat Porsche erg goed
De maat van de schijven zegt verder niks omdat er ook nog een remdruk verdeler tussen zit. Er zijn veel meer factoren die in die keus meespelen zoals koelducts maar ook bijvoorbeeld het gewicht, als je achter een grotere schijf gebruikt heeft dat weer invloed op je aandrijfverlies. Kunst is juist om hier met een ideale configuratie uit te komen en die verstaat Porsche erg goed
- Paul Broere
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:36
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
- Locatie: The Netherlands
In Duitsland met een 996 met GT3 ondestel een keer in zeer korte tijd van 275 (bijne op top) naar 120 moeten afremmen voor een Golf die in 1 keer van de ivoegstrook naar links kwam.
Vanaf 270 naar 120 IN DE ABS geremt. Auto bleef ongelofelijk stabiel, geen fading, trillen of wat dan ook, en met een veilig gevoel direct erna weer naar 250+. De remmen werkten iig goed.
Nooit zelf in een Ferrari gereden en veel geremd, maar het rem-gevoel in Porsche klopt gewoon precies, en ze doen waarvoor ze gemaakt zijn... en goed ook!
Vanaf 270 naar 120 IN DE ABS geremt. Auto bleef ongelofelijk stabiel, geen fading, trillen of wat dan ook, en met een veilig gevoel direct erna weer naar 250+. De remmen werkten iig goed.
Nooit zelf in een Ferrari gereden en veel geremd, maar het rem-gevoel in Porsche klopt gewoon precies, en ze doen waarvoor ze gemaakt zijn... en goed ook!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 15 gasten
