e46 M3 Katalysatoren

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
maurizio
Auto: AR75 24v, AR105 , M336, 325d

Re: e46 M3 Katalysatoren

Bericht door maurizio » 02 aug 2025, 12:31

Rogerb schreef: 31 jul 2025, 22:15 Klopt, en even zonder het boek erbij te pakken qua data komt dan ook de viergastest te vervallen dus alleen stationair meting.
Rogerb schreef: 02 aug 2025, 12:01 Het is echter wel zo, apk regelgeving moet je altijd gewoon letterlijk lezen. Als iets er niet staat is er dus ook geen eis. Dus ook met deze (heb ik jaren terug ook bij twijfels keer over gebeld) de eis is kat en lambdasonde, is een van de twee niet aanwezig (hoe onlogisch ook) vervalt de eis mits je auto geen katalysator verplichting heeft qua bouwjaar. En vervalt dus ook de viergastest.
Thanks voor de bevestiging!

Grappig deze, ik hou er wel van om met dat grijs gebied te spelen.
Nergens staat er in de apk regels vermeld dat U9 of hoe de auto ooit uitgeleverd is, ook maar iets betekent voor de keuringseisen.
Ik interpreteer de regels in mijn voordeel en inderdaad komt het er altijd op neer dat de keurmeester hierin mee moet gaan.

Als ik de keuringsmeester moet gaan uitleggen hoe hij de regels moet interpreteren, trek ik waarschijnlijk aan het kortste eind :dood:
Uiteindelijk zal hij de verantwoording nemen en bij een eventuele steekproef het mogen verdedigen...

Plaats reactie