Tuning Sub WRX 2.5

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 16 jun 2007, 16:48

Hoor dat 400pk zelfs kan op de standaard bak, uiteraard niet voor de altijd 0-100 trapper

Patrick
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
Locatie: zuiden vh land

Bericht door Patrick » 16 jun 2007, 19:54

gewone WRX 5 bak ongeveer 290 pk (en bijbehorend koppel). Kan je je vermogen redelijk gebruiken zonder dat de bak direct aan diggelen ligt.

STi 6-bak.... achterin de 300 pk, dus 380 a 400 pk.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2247
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Bericht door Stefan R » 16 jun 2007, 21:59

STi 6 bak kan wel iets meer aan dan 380-400 pk :idea:

Alleen niet bij regelmatige mishandeling.....

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 18 jun 2007, 16:23

de 6-bak verwerkt 600Nm zonder veel problemen
(een bak gaat niet stuk van vermogen, daar wordt hij hoogstens heet van, een bak gaat stuk van koppel)

heb begrepen dat mijn wrx2004 bak 460Nm aankan met enige zorg, dit komt op een topvermogen (met de juiste aanpassingen) van ca 350pk

maar ik ben dus benieuwd hoeveel de 2.5l-5bak aankan, dat moet dan toch ook wel ri de 500Nm gaan want met een chip alleen kom je al aan de 450Nm/300pk

E

Patrick
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
Locatie: zuiden vh land

Bericht door Patrick » 18 jun 2007, 19:01

Zoals ik al aangaf:
"ongeveer 290 pk (en bijbehorend koppel)"

Klopt, koppel is meestal de maatstaaf. Maar zoals jezelf al aangeeft is koppel en vermogen min of meer aan elkaar gerelateerd (460nm vs 350 pk)

Regelmatig door de bak heen "klapperen" (zoiets als niet soepel schakelen :) ) kan ook voor ellende zorgen.

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 21 jun 2007, 15:54

koppel en vermogen zijn niet min of meer geralteerd

ze zijn rechtlijnig evenredig gerelateerd

alleen gaat je bak niet kapot van topvermogen

het bijbehorend koppel bij dat topvermogen is altijd lager dan het max koppel bij veel lagere revs (en dus veel lager vermogen bij die rpm)

kun je het nog volgen ?

8)

E

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6812
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 21 jun 2007, 23:31

Vermogen = koppel x toeren. :wink:

Als dus je koppel stijgt bij een bepaald aantal toeren dan stijgt je vermogen daar ook.

Patrick
Berichten: 56
Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
Locatie: zuiden vh land

Bericht door Patrick » 27 jun 2007, 14:03

Klopt Erik.

Mark V. heeft dat eens een keertje (lang geleden) uitgelegd :)

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 28 jun 2007, 22:44

Magnex volledig open ligt onder de auto, man wat klinkt dat geweldig!! Even een klein weekje niet te hard trappen met de auto, dinsdag wordt ie afgesteld bij Mark V.

Valt me op dat je de turbo wat meer hoort nu, komt dit door de tegendruk? Het is licht merkbaar dat de auto anders loopt, heb wel het idee dat de ecu wat loopt te zoeken nu (wisselend)

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5450
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 29 jun 2007, 16:44

Auto loopt wat lekkerder op dat de turbo 'vrijer' opspoelt. Je kan hem nu ook beter horen, omdat je dp open is :).

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 29 jun 2007, 19:01

Kasteel schreef:Auto loopt wat lekkerder op dat de turbo 'vrijer' opspoelt. Je kan hem nu ook beter horen, omdat je dp open is :).
Ja klopt, viel me op dat het originele stuk gewoon echt dicht zit, gewoon een flens ervoor ofzo, eeuwig zonde ;)

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 03 jul 2007, 17:34

En terug van mark,
Auto loopt echt een stuk vrijer!!. De zet in zn 2 haast net zo groot als in zn 1 en terugschakelen op de snelweg hoeft ook amper meer!!

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3895
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Bericht door markk » 03 jul 2007, 20:05

Tijd om een keer een vergelijk te doen met een ge-ecu-tek-ed EVO-tje ;-)
Mark.

Gebruikersavatar
Ed vd Werken
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
Auto: Subaru wrx
Locatie: Barendrecht

Bericht door Ed vd Werken » 03 jul 2007, 20:06

Hallo,
Dat is mooi, heeft Mark nog een dynorun gemaakt? :wink:
Grtz Edje wrx

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 03 jul 2007, 20:27

echte dynorun is het natuurlijk niet maar bij 20graden vandaag leverde de auto ongeveer een dikke 285pk en 440/450nm koppel. Best aardige cijfers dus

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 03 jul 2007, 20:29

Koppel van die 2.5 ltr is echt goed man 8)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 03 jul 2007, 20:32

Wow, aardige cijfertjes Sjef :shock:
Wat weegt die WRX van jou nou ongeveer?

Gebruikersavatar
Ed vd Werken
Berichten: 151
Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
Auto: Subaru wrx
Locatie: Barendrecht

Bericht door Ed vd Werken » 03 jul 2007, 20:36

Hallo,
Dat zijn zeer mooie cijfertjes. :D
Ook de luchtdruk was vandaag laag en vooral een hoge relatieve luchtvochtigheid, dit is nog veel belangrijker als de temperatuur, dus juist een extra goed resultaat. 8)
Grtz Edje wrx

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 04 jul 2007, 11:47

Maik schreef:Wow, aardige cijfertjes Sjef :shock:
Wat weegt die WRX van jou nou ongeveer?
1380kg op kenteken maik.

Idd nog meer dan de pks is de trekkracht echt een sprong vooruitgegaan. Binnenkort weer eens een keer rondje ring doen?
Laatst gewijzigd door Sjef op 04 jul 2007, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 04 jul 2007, 11:47

Maik schreef:Wow, aardige cijfertjes Sjef :shock:
Wat weegt die WRX van jou nou ongeveer?
1380kg op kenteken maik.

Idd nog meer dan de pks is de trekkracht echt een sprong vooruitgegaan. Binnenkort weer eens een keer rondje ring doen?

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 04 jul 2007, 11:54

*boekt een zitje in de sub naar de ring*

:)

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 04 jul 2007, 19:12

Christoph schreef:*boekt een zitje in de sub naar de ring*

:)
Lijkt me leuk om een keer met een heel clubje te gaan..... :D

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 04 jul 2007, 19:31

Waar zijn de foto's van je wagen Sjef ??

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 04 jul 2007, 20:05

Wanneer gaan we 8)

Gebruikersavatar
Sjef
Berichten: 1181
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56

Bericht door Sjef » 05 jul 2007, 22:37

Sander Spoolder schreef:Waar zijn de foto's van je wagen Sjef ??
1tje dan ;)
[img:640:480]http://img185.imageshack.us/img185/6585/img5790id4.jpg[/img]

Maik, ruud: ben 28/29 juli op de ring aanwezig, weet nog niet zeker of het met de sub is.

Chris, je weet me te vinden he :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten