Tuning Sub WRX 2.5
- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
de 6-bak verwerkt 600Nm zonder veel problemen
(een bak gaat niet stuk van vermogen, daar wordt hij hoogstens heet van, een bak gaat stuk van koppel)
heb begrepen dat mijn wrx2004 bak 460Nm aankan met enige zorg, dit komt op een topvermogen (met de juiste aanpassingen) van ca 350pk
maar ik ben dus benieuwd hoeveel de 2.5l-5bak aankan, dat moet dan toch ook wel ri de 500Nm gaan want met een chip alleen kom je al aan de 450Nm/300pk
E
(een bak gaat niet stuk van vermogen, daar wordt hij hoogstens heet van, een bak gaat stuk van koppel)
heb begrepen dat mijn wrx2004 bak 460Nm aankan met enige zorg, dit komt op een topvermogen (met de juiste aanpassingen) van ca 350pk
maar ik ben dus benieuwd hoeveel de 2.5l-5bak aankan, dat moet dan toch ook wel ri de 500Nm gaan want met een chip alleen kom je al aan de 450Nm/300pk
E
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 01 apr 2006, 21:26
- Locatie: zuiden vh land
Zoals ik al aangaf:
"ongeveer 290 pk (en bijbehorend koppel)"
Klopt, koppel is meestal de maatstaaf. Maar zoals jezelf al aangeeft is koppel en vermogen min of meer aan elkaar gerelateerd (460nm vs 350 pk)
Regelmatig door de bak heen "klapperen" (zoiets als niet soepel schakelen
) kan ook voor ellende zorgen.
"ongeveer 290 pk (en bijbehorend koppel)"
Klopt, koppel is meestal de maatstaaf. Maar zoals jezelf al aangeeft is koppel en vermogen min of meer aan elkaar gerelateerd (460nm vs 350 pk)
Regelmatig door de bak heen "klapperen" (zoiets als niet soepel schakelen

- Erik
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
koppel en vermogen zijn niet min of meer geralteerd
ze zijn rechtlijnig evenredig gerelateerd
alleen gaat je bak niet kapot van topvermogen
het bijbehorend koppel bij dat topvermogen is altijd lager dan het max koppel bij veel lagere revs (en dus veel lager vermogen bij die rpm)
kun je het nog volgen ?
8)
E
ze zijn rechtlijnig evenredig gerelateerd
alleen gaat je bak niet kapot van topvermogen
het bijbehorend koppel bij dat topvermogen is altijd lager dan het max koppel bij veel lagere revs (en dus veel lager vermogen bij die rpm)
kun je het nog volgen ?
8)
E
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
Magnex volledig open ligt onder de auto, man wat klinkt dat geweldig!! Even een klein weekje niet te hard trappen met de auto, dinsdag wordt ie afgesteld bij Mark V.
Valt me op dat je de turbo wat meer hoort nu, komt dit door de tegendruk? Het is licht merkbaar dat de auto anders loopt, heb wel het idee dat de ecu wat loopt te zoeken nu (wisselend)
Valt me op dat je de turbo wat meer hoort nu, komt dit door de tegendruk? Het is licht merkbaar dat de auto anders loopt, heb wel het idee dat de ecu wat loopt te zoeken nu (wisselend)
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
1380kg op kenteken maik.Maik schreef:Wow, aardige cijfertjes Sjef![]()
Wat weegt die WRX van jou nou ongeveer?
Idd nog meer dan de pks is de trekkracht echt een sprong vooruitgegaan. Binnenkort weer eens een keer rondje ring doen?
Laatst gewijzigd door Sjef op 04 jul 2007, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
- Sjef
- Berichten: 1181
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:56
1tje danSander Spoolder schreef:Waar zijn de foto's van je wagen Sjef ??

[img:640:480]http://img185.imageshack.us/img185/6585/img5790id4.jpg[/img]
Maik, ruud: ben 28/29 juli op de ring aanwezig, weet nog niet zeker of het met de sub is.
Chris, je weet me te vinden he

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten