Treat it like a rental

Treat it like a rental
Het hoeft niet nieuw te zijn om op te kunnen vertrouwen. Het moet goed zijn. En soms is dat een kwestie van goed informeren, zoals hier, proberen diagnose te stellen een een wijze beslissing te nemen. Of iets wat bekend staat als een money shift lekker eigenwijs aan de kant wuiven, kan ook natuurlijkmatthyssie schreef: 04 jan 2024, 14:38 Ja maar je kunt niet tot in den treure alles willen voorzien. Want als je zo beredeneert kun je alleen met een nieuwe auto de baan op. Want ja, eentje die 100dkm heeft gedraaid kan ook van alles aan mankeren. Of een ouder type waarbij de plastic aansluitingen en rubber slangen al ouder zijn.
Thanks, goeie tip! Ja een M54B30 reageert goed op een spruitstuk dat mooie flow geeft, daar is de motor standaard flink op geknepen. Een gezonde M54B30 met zo'n spruitstuk hangt ook lekker aan het gas en loopt best hard.MartijnGizmo schreef: 05 jan 2024, 11:06 Ik zag gisteren een YT-video waar een Pool uitlegde dat M54 hun favoriet is in de drift-E36's vanwege budget/powerband, met een paar mods:
- M50B25 inlaatspruitstuk
- grotere gasklep (zei er niet bij welke)
- spruitstuk van een non-VANOS-blok (of Chinees alternatief)
Maar wat me meer bijbleef, is dat ze een kettingspanner van VW monteren om de oliepomp-problemen tegen te gaan, aangezien zo'n dikkere as te duur voor ze is.
Zie nu dat meer mensen zoiets doen: https://www.reddit.com/r/e46/comments/x ... tensioner/
Sharing is caring enzo.![]()
Goed bezig, precies wat ik bedoelde! Je moet het niet al te moeilijk maken op een M54B30.HSR schreef: 05 jan 2024, 08:42 Heren bedankt voor alle tips. Ik was gisteren even op de koffie bij het revisiebedrijf waar ik altijd kom en zij maakten zich ook niet zoveel zorgen. Wanneer de compressie goed is, de kleppen niet gestempeld hebben en de motor netjes loopt is het waarschijnlijk gewoon goed gegaan. Hun redernering is ook een economische, je kan bezig blijven met alles nalopen. Ik kreeg wel de tip om gewoon een stuk te rijden met de auto en de motor opbouwend tot flink te belasten. Als er dan geen problemen aan het licht komen --> send it.
We zullen wel nog even de timing checken maar dat is eenvoudig door het kleppendeksel te lichten. En vermoedelijk alsnog de oliepomp en drijfstanglagers doen omdat de auto hoofdzakelijk circuit ziet en dit bij 170k toch wel een onderhoudsitem is geworden.
Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, Google [Bot], MarcH en 2 gasten