Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2207
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Djessey » 21 jun 2023, 09:55

Djessey schreef: 21 jun 2023, 08:48 Probeer eens in je browser in te typen 192.168.1.1 oid, ergens op het netwerk zit die portal en dit zit standaard op een IPV ipv een domeinnaam. Je zou eigenlijk even moeten zijn wat je lokale IP is als je verbonden bent, ik weet niet hoe dat op de MAC gaat maar je kan op windows gewoon command prompt opnenen, en dan ipconfig :

Afbeelding

In dit geval als ik naar 192.168.178.1 gaat dan kom ik op de configuratie pagina van mijn router. Idem als je dit op het KPN netwerk doet ZOU je op de "hotspot pagina" terecht moeten komen.
Dit al geprobeerd? Je alternatieve DNS moet wel uit staan anders werkt dit niet.

Online
Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 529
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Helmond

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door EricYellow » 21 jun 2023, 10:07

Met usb gooit ie ook de hotspot op de iphone uit als ik de mobiele data uitschakel.

@Djessey: als ik doe wat jij doet, met command prompt en ipconfig dan zie ik het ip adres.
Voer ik dat in de balk in dan krijg ik de melding terug dat de verbinding is geweigerd.
Controleer kabels, routers, firewall enz.
Het standaard verhaal
Ps ik zit trouwens gewoon op een laptop, geen mac

Online
Gebruikersavatar
EricYellow
Berichten: 529
Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
Locatie: Helmond

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door EricYellow » 21 jun 2023, 10:26

Yes !!

We hebben internet (en de landingspagina van KPN)
Ik ben gewoon alle instellingen van de netwerkaart van automatisch naar handmatig aan het instellen geweest -> geen succes
Weer alles terug naar automatisch en de netwerkkaart uitgeschakel bij apparaatbeheer, daarna weer ingeschakeld en ineens werkt het...

Nu alleen afwachten of het morgen ook weer werkt...

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10465
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door tomgtr » 21 jun 2023, 10:39

Beterschap Eric. Nare berichten maar blij dat het allemaal de goede kant op gaat.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3445
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Booooh » 21 jun 2023, 12:22

EricYellow schreef: 21 jun 2023, 10:26 Yes !!

We hebben internet (en de landingspagina van KPN)
Ik ben gewoon alle instellingen van de netwerkaart van automatisch naar handmatig aan het instellen geweest -> geen succes
Weer alles terug naar automatisch en de netwerkkaart uitgeschakel bij apparaatbeheer, daarna weer ingeschakeld en ineens werkt het...

Nu alleen afwachten of het morgen ook weer werkt...
Dit is wel beter, zal best blijven werken en anders even een snelkoppeling naar naar apparaatbeheer ...

Had verwacht dat het met de iPhone ook wel zou moeten lukken, maar zonder mobiele data aan geen hotspot dus begrijp ik, op zich ook wel logisch maar vraag me dan toch af als het toestel verbonden is met WiFi of ie dan überhaupt wel mobiele data verbruikt, dat zou je (als backup) nog eens kunnen testen.

Sterkte met de behandelingen :thumbup:

Tom
Berichten: 21797
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Tom » 21 jun 2023, 13:02

Booooh schreef: 21 jun 2023, 12:22
Had verwacht dat het met de iPhone ook wel zou moeten lukken, maar zonder mobiele data aan geen hotspot dus begrijp ik, op zich ook wel logisch maar vraag me dan toch af als het toestel verbonden is met WiFi of ie dan überhaupt wel mobiele data verbruikt, dat zou je (als backup) nog eens kunnen testen.
Dat komt omdat je iPhone één wifi-chip heeft en ook met één wifi-netwerk tegelijk verbonden kan zijn. Bij een normale hotspot is dat "laptop <-jouw hotspot wifi-> iPhone <-5g-> mobiele provider".
Anders zou het "laptop <-jouw hotspot wifi-> iPhone <-kpn wifi-> kpn hotspot" zijn. Dan zou ie met twee wifi-netwerken verbonden zijn.

Online
SlowCo
Berichten: 3619
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door SlowCo » 21 jun 2023, 13:46

Eric, sterkte man!
Dat alles maar voorspoedig mag verlopen en je weer snel kunt :df:

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3445
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Booooh » 21 jun 2023, 14:31

Tom schreef: 21 jun 2023, 13:02
Booooh schreef: 21 jun 2023, 12:22
Had verwacht dat het met de iPhone ook wel zou moeten lukken, maar zonder mobiele data aan geen hotspot dus begrijp ik, op zich ook wel logisch maar vraag me dan toch af als het toestel verbonden is met WiFi of ie dan überhaupt wel mobiele data verbruikt, dat zou je (als backup) nog eens kunnen testen.
Dat komt omdat je iPhone één wifi-chip heeft en ook met één wifi-netwerk tegelijk verbonden kan zijn. Bij een normale hotspot is dat "laptop <-jouw hotspot wifi-> iPhone <-5g-> mobiele provider".
Anders zou het "laptop <-jouw hotspot wifi-> iPhone <-kpn wifi-> kpn hotspot" zijn. Dan zou ie met twee wifi-netwerken verbonden zijn.
Helder! Dank voor de uitleg ...

Gebruikersavatar
Emiel
Berichten: 3890
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Emiel » 21 jun 2023, 22:43

Sterkte met de behandelingen!

Elise
Berichten: 7515
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Zitten er hier IT freaks met verstand van KPN Hotspot problemen?

Bericht door Elise » 28 jun 2023, 08:47

Veel sterkte met de behandeling en beterschap Eric!

Toevallig van de week ook te maken gehad met KPN hotspots.
Zelfde probleem, niet aan de gang te krijgen.
Wel verbonden via wifi (netwerk adres toegewezen etc.), maar als je vanuit een dos box een ping stuurt naar de default gateway dan krijg je geen response.
Wat er precies niet goed staat weet ik niet, maar de wifi kaart verwijderen en de laptop (windows) opnieuw opstarten en problem solved.
Is overigens een oude laptop die in 8 jaar tijd nog nooit dit soort rare problemen heeft gehad, dus het lijkt erop dat KPN iets heel vreemds verwacht van wifi/netwerkkaart op hun hotspots.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BartMS, Berrie, BMWDennis, Google [Bot], GRzep, kennethr, Majestic-12 [Bot], Mark, Mark 320iS, Semrush [Bot], SlowCo, vester86, vigilante, Wimo, Wout309t en 27 gasten