BMW E36 325
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Bert, over die handrem gesproken. Die telt voor de APK als "parkeerrem" en hoeft dus niet bruikbaar te zijn onder het rijden.
Nu komt de gein, je hebt namelijk ventielen voor het remsysteem die je met een hendeltje dicht kan zetten. Je legt je remleidingen binnendoor en klust er ter hoogte van je bestuurdersstoel zo´n terugloop ventiel op. Is meer dan handrem genoeg.
Wat je dan steeds moet doen is druk geven op het remsysteem, ventiel dicht zetten en dan staan de achterwielen geblokkeerd.
Nu komt de gein, je hebt namelijk ventielen voor het remsysteem die je met een hendeltje dicht kan zetten. Je legt je remleidingen binnendoor en klust er ter hoogte van je bestuurdersstoel zo´n terugloop ventiel op. Is meer dan handrem genoeg.
Wat je dan steeds moet doen is druk geven op het remsysteem, ventiel dicht zetten en dan staan de achterwielen geblokkeerd.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Bas Roos zet momenteel de 330i remmen op de voorkant en een 325i as op de achterkant. Hoofdremcilinder zal wel vervangen moeten worden. Het is even gokken hoe de rembalans wordt. Vraag me wel af wat de makkelijkste oplossing is mocht de achterkant straks te licht worden bij het remmen. De achterkant is dus doorgaans wat minder makkelijk aan te passen? Schijven heb ik voorlopig gewoon standaard uit het bmw rek. Wil eerst even kijken hoe dat blijft werken.Bert ///M3 schreef:Ligt er aan of je je handrem wil houden of niet.
Als je dat wel wil moet je ook de M3 naaf en ophanging hebben. Als je geen handrem meer gebruikt past de schijf en klauw er zo op volgens mij. Ik ga dat laatste doen omdat ik toch van kenteken af ga. Maar ik denk dat je hem voor de APK wel hebben moet.
Het enige is dat je misschien met M3 remmen/AP/Movit voor en M3 achter ook een grotere hoofdremcilinder nodig hebt. Ik ga die ook van een M3 gebruiken.
Trouwens ook een goede is de E36 330i swap, dan heb je 325mm voor. Maar dan heb je een beetje dezelfde problemen, dat je achter geen handrem meer hebt en waarschijnlijk een andere hoofremcilinder nodig hebt. Volgens mij kan je er wel een 2 delige geperforeerde schijf voor krijgen bij de dealer (E36 M3 3.2/E46 M3 stijl), maar die kosten ook nogal wat.
Nog iets anders met deze conversies is je maat wielen, je moet eigenlijk minstens 17 inch hebben. M3 voor past net aan in 16" maar houd absoluut niet over.
Wielen heb ik 17", dat zal geen probleem vormen.
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wat bedoel je, dat Bas de schijf + klauw van een E46 325i gebruikt?
Achterkant die licht word & rembalans heb je legio oplossingen voor. Maar als je voelt dat hij licht word moet je het imho in de gewichtsverplaatsing zoeken, daar kan rembalans niet heel veel aan doen. Behalve achter druk/remkracht verminderen zodat je minder snel blokkeert.
Ik ben niet echt geinterresseerd in de extra remkracht op de achteras, maar wel in de mogelijkheid om een geventileerde schijf te gebruiken ivm warmte. Gaat meer om dikte zeg maar, normaal zit er op een E36 325i al een 280mm schijf wat qua diameter wel genoeg moet zijn denk ik. Het is wat dat betreft voor mij ook vissen wat het handigste is, omdat je meerdere combinaties gebruiken kan.
@Tomaz: Dat is een hele goeie Ik zou zo niet parkeren maar om door de APK te gaan is het een leuke truuc
Achterkant die licht word & rembalans heb je legio oplossingen voor. Maar als je voelt dat hij licht word moet je het imho in de gewichtsverplaatsing zoeken, daar kan rembalans niet heel veel aan doen. Behalve achter druk/remkracht verminderen zodat je minder snel blokkeert.
Ik ben niet echt geinterresseerd in de extra remkracht op de achteras, maar wel in de mogelijkheid om een geventileerde schijf te gebruiken ivm warmte. Gaat meer om dikte zeg maar, normaal zit er op een E36 325i al een 280mm schijf wat qua diameter wel genoeg moet zijn denk ik. Het is wat dat betreft voor mij ook vissen wat het handigste is, omdat je meerdere combinaties gebruiken kan.
@Tomaz: Dat is een hele goeie Ik zou zo niet parkeren maar om door de APK te gaan is het een leuke truuc
- Bert ///M3
- Berichten: 9358
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
@Bert: hij zet de schijven en klauwen van een e46 330i op m'n e36. Die passen 1 op 1. Hoofdremcilinder moet waarschijnlijk wel vervangen worden maar dat zie ik dan wel. Normaal gesproken staan er van die verhoudingscijfers op een klauw zodat je toch de juiste combi voor en achter kan pakken? Om die reden maakte ik me wat zorgen dat het wellicht niet zou kloppen straks.
Ga de auto voornamelijk gebruiken voor op de landwegen. Toeren en zo nu en dan een potje ravotten. De huidige remmen waren daar niet altijd even blij mee.
Maar goed, nog even geduld. Absoluut geen idee wanneer m'n auto klaar is en m'n wensenlijst blijft ondertussen maar groeien. 8)
Ga de auto voornamelijk gebruiken voor op de landwegen. Toeren en zo nu en dan een potje ravotten. De huidige remmen waren daar niet altijd even blij mee.
Maar goed, nog even geduld. Absoluut geen idee wanneer m'n auto klaar is en m'n wensenlijst blijft ondertussen maar groeien. 8)
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Wat moeten al die fotolui toch met hun burn-outs?!Martijn Koevoets schreef:En dan ook een ventiel voor de voorremmen, voor de betere burnouts.Tomaz schreef:@ Bert, je kan zo prima parkeren hoor. Ze zijn bedoeld om de druk op het achterste remsysteem vast te houden zodat je je auto veilig op een (schuine) trailer kan zetten.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
www.sandtler.de
of de NL versie daarvan Dutch Power Trading. Die heb ik een tijdje geleden gemaild over remblokken & remschijven maar nog niets terug ontvangen.
Als je remschijven gaat kopen kan je het beste meteen schijven kopen die een thermische behandeling hebben gehad. Die trekken niet zo snel krom en dus heb je er langer plezier van.
of de NL versie daarvan Dutch Power Trading. Die heb ik een tijdje geleden gemaild over remblokken & remschijven maar nog niets terug ontvangen.
Als je remschijven gaat kopen kan je het beste meteen schijven kopen die een thermische behandeling hebben gehad. Die trekken niet zo snel krom en dus heb je er langer plezier van.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
We gaan voor DF King of Track alleen de blokjes doen eerst.
Moeten ook nog een stoel hebben. Ga maandag naar Hillegom (pro-racing.nl). Daar hebben ze een XL staan, kan ik ff passen.
Verder moeten we nog ff naar de motor kijken van de Beemer. Wordt nog steeds te warm zo nu en dan en toerental schommelt soms in stationair 't Moet ook allemaal weer op het laatste moment
O ja: Verlagingsveren helpen voor de wegligging. Lijkt me een mooie/goedkope oplossing om te beginnen. Iemand een aanrader (merk)?
Moeten ook nog een stoel hebben. Ga maandag naar Hillegom (pro-racing.nl). Daar hebben ze een XL staan, kan ik ff passen.
Verder moeten we nog ff naar de motor kijken van de Beemer. Wordt nog steeds te warm zo nu en dan en toerental schommelt soms in stationair 't Moet ook allemaal weer op het laatste moment
O ja: Verlagingsveren helpen voor de wegligging. Lijkt me een mooie/goedkope oplossing om te beginnen. Iemand een aanrader (merk)?
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5299
- Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31
Nee. Niet alleen veren kopen. Mijn ervaring is dat je dan wel een stuggere auto krijgt maar niet persee een beter sturende wagen. Als je het doet, doe het dan goed. Schaf een set gele koni's aan en een set veren die daar heel goed bij gaan, Intrax o.i.d.Rene / Hazze schreef:Rene / Hazze schreef:O ja: Verlagingsveren helpen voor de wegligging. Lijkt me een mooie/goedkope oplossing om te beginnen. Iemand een aanrader (merk)?
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
EBC is hoerebende..
Ferrodo DS2500 , of de 3000 voor circuitgebruik.. E36 M3 remmerij scoren bij Holtrop in Oudehaske + naven voor 150 euro.. remt HARD!!!!!!! of Carbon metallics remblokjes.....
Of klauwen van een E46 330i of D , Zimmerman 325x25 schijven voor 125 de set, goede blokjes... standaard 325i hoofdremcylinder werkt prima... Been there done that..
Ferrodo DS2500 , of de 3000 voor circuitgebruik.. E36 M3 remmerij scoren bij Holtrop in Oudehaske + naven voor 150 euro.. remt HARD!!!!!!! of Carbon metallics remblokjes.....
Of klauwen van een E46 330i of D , Zimmerman 325x25 schijven voor 125 de set, goede blokjes... standaard 325i hoofdremcylinder werkt prima... Been there done that..
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Gister de E36 om 23:00 opgehaald. Draait nu weer lekker. Is nog iets mis met de koppeling en de rubbers achter zijn gaar, maar dat overleven we op CPZ wel morgen.
Opgehaald, meer groen dan zwart :
[img:800:533]http://www.hazze.nl/bs/325/vies1.jpg[/img]
[img:800:606]http://www.hazze.nl/bs/325/vies2.jpg[/img]
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/vies3.jpg[/img]
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/vies4.jpg[/img]
Mequiars:
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/IMG_3760.jpg[/img]
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/IMG_3764.jpg[/img]
Hier is goed te zien wat de schade (vorige eigenaar) met de auto heeft gedaan. We hebben de bumper vervangen, de rest moet nog recht:
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/IMG_3768.jpg[/img]
Opgehaald, meer groen dan zwart :
[img:800:533]http://www.hazze.nl/bs/325/vies1.jpg[/img]
[img:800:606]http://www.hazze.nl/bs/325/vies2.jpg[/img]
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/vies3.jpg[/img]
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/vies4.jpg[/img]
Mequiars:
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/IMG_3760.jpg[/img]
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/IMG_3764.jpg[/img]
Hier is goed te zien wat de schade (vorige eigenaar) met de auto heeft gedaan. We hebben de bumper vervangen, de rest moet nog recht:
[img:800:532]http://www.hazze.nl/bs/325/IMG_3768.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten