DF kinderadvies

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26849
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: DF kinderadvies

Bericht door Martijn_bmw » 16 aug 2022, 01:16

Kadett schreef: 15 aug 2022, 22:31 Niets mooiers dan het geluk plezier en liefde van je kind te kunnen zien en voelen. Misschien als gescheiden vader dat ik dat minder voor lief neem dan een gezin wat bij elkaar is. Maar al het geld van de wereld kan niet op tegen die 2 blije gezichten als ze weer een weekend bij mij zijn.
+1! Zo ervaar ik het ook.

Maar van een (jong) kinderloos iemand kan ik ook goed begrijpen dat dat ongeloofwaardig klinkt. Je kent het gevoel niet zolang je zelf geen kind hebt en ziet vooral de nadelen bij andere ouders om je heen.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3035
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: DF kinderadvies

Bericht door 328Ti » 16 aug 2022, 07:42

Ieder zn inzicht en ervaring, toch?

Ik kan het me de zienswijze wel voorstellen nu met 2 hummeltjes van 3 en 5. Grote dingen kunnen niet meer, kleine dingen worden groot om uit te voeren. Autohobby ligt bij mij nagenoeg stil, niet zozeer tijd, alswel het gebrek aan zin om na alle “moetjes” en “opdrachtjes” nog de schuur in te duiken.

Alleen idd, het is wel materialistisch en gefocust op de korte termijn. Vraag die ik mij zou stellen, in hoeverre is die Ferrari droom in zicht en vraag achter de vraag/wens: wil je wel écht kinderen?

Je leven verandert compleet, alle clichés zijn waar en ga je persoonlijk meemaken, veel kan niet meer (oude leventje met vele hobbies) maar verrijkt je leven. Stabiele relatie is echt noodzaak, anders beland je in hele andere kopzorgen. Persoonlijk na 7jr dezelfde levenspartner de keuze gemaakt, al heeft niet iedereen die tijd door moverende redenen.

Succes met de afwegingen Baboulah!

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3251
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: DF kinderadvies

Bericht door ADV » 16 aug 2022, 08:32

Het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.. ik ben vader van een zoontje van bijna 4.. nou als je m’n topic doorleest zie je dat ik in de tijd dat ze zwanger was van een Skoda rapid via allerlei auto’s naar een paar Porsches ben gegaan.. dus ja.. maar kan me niet voorstellen dat je een auto belangrijker vindt dan kinderen.. maar goed voor iedereen anders.. stukje overbevolking kan ik me wel in vinden overigens. Ook een van de redenen dat we het bij 1 laten..

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: DF kinderadvies

Bericht door Bram » 16 aug 2022, 08:43

Uiteraard betekent kinderen in huis een ander leven. Zeker niet minder leuk. Ben met de M3 gewoon de Stelvio opgeknald, heb mannenweekenden gehad in Budapest of dagjes Zandvoort. Goed, niet met een Ferrari maar klagen ga ik niet.

Daar zijn nu dagjes Efteling en de Beekse Bergen bijgekomen. speeltuin bezoek, Centerparcs en een vakantie op een camping met huisjes die volledig in het teken staat van de kleine.

Ik vind m'n leven nu in ieder geval veel meer inhoud hebben. En af en toe wat zwaarder ja. Boeie.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: DF kinderadvies

Bericht door JP » 16 aug 2022, 08:57

Ik heb ze cadeau gekregen toen ze 7 en 9 waren, inmiddels zijn ze 17 en 20, komende uit een vechtscheiding.
Spijt, nee, maar als je dingen van te voren had geweten, misschien wel. Kinderen zijn hard....keihard, zeker als ze uit zo'n situatie komen. Begrijpelijk, maar de ouders kwam niet meer door een deur, kon ik niks aan doen, later krijg je verwijten. Had ik al gezegd dat kinderen hard zijn? Je probeert er het beste van te maken, soms streng, soms door de vingers kijkend. Altijd met respect, dat krijgen ze en dat verwacht je ook. Dat laatste lukt niet altijd, want ja...niet jouw kids.
Is ook wat ik wel eens zeg tegen vrienden die beginnen met een relatie waar al kinderen zijn. Je krijgt er altijd een verhaal bij, en dat zijn meestal geen sprookjes en je moet harder werken om die band te krijgen, maar ook te houden. Tot dusver, dr. Jphil

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: DF kinderadvies

Bericht door Bram » 16 aug 2022, 09:00

Extra mooi dan toch als er toch mooie en dierbare momenten/herinneringen uit voortkomen?

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: DF kinderadvies

Bericht door Elise » 16 aug 2022, 09:04

Het kiezen voor een Ferrari is een egoïstische gedachte om aan je eigen wensen te voldoen. Kinderen die neem je onder het motto "Gaat heen en vermenigvuldigt u". Dé enige reden om kinderen te nemen.....het doorgeven van leven.
Want geen van jullie is aan kinderen begonnen om aan eigen, egoïstische, wensen te voldoen toch?

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Ferrari F430

Bericht door Elise » 16 aug 2022, 09:06

Martijn_bmw schreef: 15 aug 2022, 17:18 Done, idd beter om het verkooptopic gewoon schoon te houden :)
Mod Martijn? Dat was mij even ontgaan.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26849
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ferrari F430

Bericht door Martijn_bmw » 16 aug 2022, 09:09

Elise schreef: 16 aug 2022, 09:06
Martijn_bmw schreef: 15 aug 2022, 17:18 Done, idd beter om het verkooptopic gewoon schoon te houden :)
Mod Martijn? Dat was mij even ontgaan.
Jep, sinds een tijdje :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31417
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: DF kinderadvies

Bericht door JP » 16 aug 2022, 09:10

Bram schreef: 16 aug 2022, 09:00 Extra mooi dan toch als er toch mooie en dierbare momenten/herinneringen uit voortkomen?
Ze zijn wel schaarser dan met je “eigen” kinderen, dat durf ik wel te stellen.

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: DF kinderadvies

Bericht door Elise » 16 aug 2022, 09:10

Martijn_bmw schreef: 16 aug 2022, 09:09 Jep, sinds een tijdje :)
Moet ik je feliciteren of condoleren? :tooth:

Succes man :thumbup:
(past wel bij je denk ik).

Gebruikersavatar
Baboulah
Berichten: 1513
Lid geworden op: 30 dec 2017, 19:21

Re: DF kinderadvies

Bericht door Baboulah » 16 aug 2022, 09:12

Elise schreef: 16 aug 2022, 09:04 Het kiezen voor een Ferrari is een egoïstische gedachte om aan je eigen wensen te voldoen. Kinderen die neem je onder het motto "Gaat heen en vermenigvuldigt u". Dé enige reden om kinderen te nemen.....het doorgeven van leven.
Want geen van jullie is aan kinderen begonnen om aan eigen, egoïstische, wensen te voldoen toch?
Denk onder de mannen niet snel, maar denk bij veel vrouwen dat het toch echt is omdat ze een kind willen hebben etc, voorbeeldje, vrouwen hoor je over het algemeen dat ze een kleine "ikke" willen hebben, dat heb ik mannen toch echt nooit horen zeggen zoiets.
Martijn_bmw schreef: 16 aug 2022, 09:09
Elise schreef: 16 aug 2022, 09:06
Martijn_bmw schreef: 15 aug 2022, 17:18 Done, idd beter om het verkooptopic gewoon schoon te houden :)
Mod Martijn? Dat was mij even ontgaan.
Jep, sinds een tijdje :)
Congrats, en succes

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26849
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: DF kinderadvies

Bericht door Martijn_bmw » 16 aug 2022, 09:14

JP schreef: 16 aug 2022, 09:10
Bram schreef: 16 aug 2022, 09:00 Extra mooi dan toch als er toch mooie en dierbare momenten/herinneringen uit voortkomen?
Ze zijn wel schaarser dan met je “eigen” kinderen, dat durf ik wel te stellen.
Ik geloof idd zeker dat het lastiger is als bonus-ouder dan als eigen ouder.
Ik zie het bij mijn vriendin ook met mijn dochter uit mijn vorige relatie.


En thanks, vind het idd leuk om een bijdrage te kunnen leveren aan het voortbestaan van DF-forum :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: DF kinderadvies

Bericht door Bram » 16 aug 2022, 09:29

Baboulah schreef: 16 aug 2022, 09:12
Elise schreef: 16 aug 2022, 09:04 Het kiezen voor een Ferrari is een egoïstische gedachte om aan je eigen wensen te voldoen. Kinderen die neem je onder het motto "Gaat heen en vermenigvuldigt u". Dé enige reden om kinderen te nemen.....het doorgeven van leven.
Want geen van jullie is aan kinderen begonnen om aan eigen, egoïstische, wensen te voldoen toch?
Denk onder de mannen niet snel, maar denk bij veel vrouwen dat het toch echt is omdat ze een kind willen hebben etc, voorbeeldje, vrouwen hoor je over het algemeen dat ze een kleine "ikke" willen hebben, dat heb ik mannen toch echt nooit horen zeggen zoiets.
Martijn_bmw schreef: 16 aug 2022, 09:09
Elise schreef: 16 aug 2022, 09:06
Mod Martijn? Dat was mij even ontgaan.
Jep, sinds een tijdje :)
Congrats, en succes
Sorry, maar dat is echt onzin. Alsof je een kind 'neemt' om de status. Het is geen Rolex, of een dikke auto.

Of om aan een plaatje te voldoen. Het is een verantwoordelijkheid die begint bij de geboorte en pas stopt als jij als ouder, of je kind, overlijdt. Je bent er altijd van, en dat houd je alleen maar vol er sprake is van onvoorwaardelijke liefde naar je kind toe. En gelukkig is dat niet zo moeilijk als er sprake is van een weloverwogen keuze om aan kinderen te beginnen.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2858
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: DF kinderadvies

Bericht door Jan Terwolde » 16 aug 2022, 09:32

Bram schreef: 16 aug 2022, 09:29
Baboulah schreef: 16 aug 2022, 09:12
Elise schreef: 16 aug 2022, 09:04 Het kiezen voor een Ferrari is een egoïstische gedachte om aan je eigen wensen te voldoen. Kinderen die neem je onder het motto "Gaat heen en vermenigvuldigt u". Dé enige reden om kinderen te nemen.....het doorgeven van leven.
Want geen van jullie is aan kinderen begonnen om aan eigen, egoïstische, wensen te voldoen toch?
Denk onder de mannen niet snel, maar denk bij veel vrouwen dat het toch echt is omdat ze een kind willen hebben etc, voorbeeldje, vrouwen hoor je over het algemeen dat ze een kleine "ikke" willen hebben, dat heb ik mannen toch echt nooit horen zeggen zoiets.
Martijn_bmw schreef: 16 aug 2022, 09:09

Jep, sinds een tijdje :)
Congrats, en succes
Sorry, maar dat is echt onzin. Alsof je een kind 'neemt' om de status. Het is geen Rolex, of een dikke auto.

Of om aan een plaatje te voldoen. Het is een verantwoordelijkheid die begint bij de geboorte en pas stopt als jij als ouder, of je kind, overlijdt. Je bent er altijd van, en dat houd je alleen maar vol er sprake is van onvoorwaardelijke liefde naar je kind toe. En gelukkig is dat niet zo moeilijk als er sprake is van een weloverwogen keuze om aan kinderen te beginnen.
Goed verwoord Bram!

Elise
Berichten: 7447
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: DF kinderadvies

Bericht door Elise » 16 aug 2022, 11:33

Bram schreef: 16 aug 2022, 09:29 Sorry, maar dat is echt onzin. Alsof je een kind 'neemt' om de status. Het is geen Rolex, of een dikke auto.

Of om aan een plaatje te voldoen. Het is een verantwoordelijkheid die begint bij de geboorte en pas stopt als jij als ouder, of je kind, overlijdt. Je bent er altijd van, en dat houd je alleen maar vol er sprake is van onvoorwaardelijke liefde naar je kind toe. En gelukkig is dat niet zo moeilijk als er sprake is van een weloverwogen keuze om aan kinderen te beginnen.
Kinderen neem je om leven door te geven ("gaat heen en vermenigvuldigt u") of om een (egoïstische) wens in vervulling te laten gaan, een andere reden kan ik niet bedenken.
En als er een kinderwens is, is dat natuurlijk prima als dit een weloverwogen keuze is. Maar door de jaren heen heb ik links en rechts om mij heen toch voldoende gezien om te bemerken dat dat "weloverwogen" bij velen zeer te betwijfelen is....

Online
Richardt.
Berichten: 6510
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: DF kinderadvies

Bericht door Richardt. » 16 aug 2022, 11:47

Maar door de jaren heen heb ik links en rechts om mij heen toch voldoende gezien om te bemerken dat dat "weloverwogen" bij velen zeer te betwijfelen is....
Dat wordt door de omgeving heel vaak ook als normaal/"de standaard" geacht.

Toen mijn vriendin en ik bij elkaar kwamen, kwam binnen een jaar de vraag van velen wanneer we samen gingen wonen.
Toen we na 1,5 jaar een woning vonden kwam van velen de vraag wanneer er een kindje kwam. Die vraag werd soms direct, vaak indirect of grappig gesteld. Nu ging het bij ons allemaal voorspoedig, maar het lijkt mij uitermate pijnlijke als het wat minder voorspoedig gaat.

De kleine man is nu bijna twee en nu is de verwachting dat de tweede snel in aantocht is. Dus op elk feestje neemt mijn vriendin inmiddels maar standaard een wijntje om aan te tonen dat ze echt niet zwanger is.

Ik heb die "norm" (om het zo maar even te noemen) nog nooit begrepen. Ik zie het ook gebeuren bij bevriende stellen die al jaren bij elkaar zijn en samenwonen, telkens krijgen ze de vraag wanneer er een kindje komt. Ik krijg echt jeuk van die vragen, laat ze lekker. Misschien wil het allemaal niet lukken en voelen ze zich nog ellendiger door die vragen, misschien vinden ze het wel prima zo en dat is dan ook hun goed recht.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat het stukje "weloverwogen" vaak genoeg achterwege blijft, want het hoort er nou eenmaal bij ofzo.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3304
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: DF kinderadvies

Bericht door Martijn M » 16 aug 2022, 12:20

Richardt. schreef: 16 aug 2022, 11:47 Ik heb die "norm" (om het zo maar even te noemen) nog nooit begrepen. Ik zie het ook gebeuren bij bevriende stellen die al jaren bij elkaar zijn en samenwonen, telkens krijgen ze de vraag wanneer er een kindje komt. Ik krijg echt jeuk van die vragen, laat ze lekker. Misschien wil het allemaal niet lukken en voelen ze zich nog ellendiger door die vragen, misschien vinden ze het wel prima zo en dat is dan ook hun goed recht.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat het stukje "weloverwogen" vaak genoeg achterwege blijft, want het hoort er nou eenmaal bij ofzo.
Heel herkenbaar. Vriendin en ik zijn een aantal jaar samen, wonen ook al een aantal jaar samen. Krijgen de vraag bijna wekelijks :roll:
We willen nog een heleboel dingen doen waarbij kinderen niet in het plaatje passen, maar dat snappen mensen niet. :bag:

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6022
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: DF kinderadvies

Bericht door matthyssie » 16 aug 2022, 12:25

Zoals een Ferrari kopen?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15898
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: DF kinderadvies

Bericht door Bram » 16 aug 2022, 12:27

:mrgreen:

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: DF kinderadvies

Bericht door Robin » 16 aug 2022, 12:40

Kinderen 'willen', krijgen, hebben/opvoeden. Is heel natuurlijk. Bijna 8 miljard kinderen(van). Is dus ook als je 't zo bekijkt niet zo heel bijzonder, kinderen. We zijn het zelf(geweest) en of hebben ze en geven het door.
Een Ferrari , hoe vaak zie je die nu, tov vaak jankend kroost. ;-)

De onze zijn al beide bijna de deur uit. Da's ook best fijn. Kleine kinderen kleine issues, grote kids grotere issues. Zo gaat dat volgens mij.

My 2 cents:)

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3304
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: DF kinderadvies

Bericht door Martijn M » 16 aug 2022, 12:47

matthyssie schreef: 16 aug 2022, 12:25 Zoals een Ferrari kopen?
:tooth: Die had ik moeten zien aankomen.

Robin
Berichten: 51521
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: DF kinderadvies

Bericht door Robin » 16 aug 2022, 13:03

:)

Kroegpraat van een paar weken geleden: Een wahjong gast zit te jeremiëren 'onder het genot van door ons rondje bier'(want geen geld) dat hij nergens aan de bak komt en dat er toch veel banen zijn. Dát zou toch niet aan hém liggen? Ik dacht er 't mijne van:)

Ik vraag wat hij dan wil, in wat voor richting van baan.
"Ik wil wat met bejaarden doen ofzo"
toen antwoordde ik meteen: Marc Dutroux keurt dit niet goed!;-)

Hij snapt 'm nog steeds niet.

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3304
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: DF kinderadvies

Bericht door Martijn M » 16 aug 2022, 13:12

Misschien kan ie in de uitvaartbranche aan de slag :tooth:

Kadett
Berichten: 4669
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: DF kinderadvies

Bericht door Kadett » 16 aug 2022, 13:45

JP schreef: 16 aug 2022, 08:57 Ik heb ze cadeau gekregen toen ze 7 en 9 waren, inmiddels zijn ze 17 en 20, komende uit een vechtscheiding.
Spijt, nee, maar als je dingen van te voren had geweten, misschien wel. Kinderen zijn hard....keihard, zeker als ze uit zo'n situatie komen. Begrijpelijk, maar de ouders kwam niet meer door een deur, kon ik niks aan doen, later krijg je verwijten. Had ik al gezegd dat kinderen hard zijn? Je probeert er het beste van te maken, soms streng, soms door de vingers kijkend. Altijd met respect, dat krijgen ze en dat verwacht je ook. Dat laatste lukt niet altijd, want ja...niet jouw kids.
Is ook wat ik wel eens zeg tegen vrienden die beginnen met een relatie waar al kinderen zijn. Je krijgt er altijd een verhaal bij, en dat zijn meestal geen sprookjes en je moet harder werken om die band te krijgen, maar ook te houden. Tot dusver, dr. Jphil
Mijn oudste dochter kreeg ik er ook bij met 14 maanden. Vader nooit in beeld geweest ( die eiste abortus) dus ze weet niet beter dat ik de enige vader voor haar ben. Voor mijn gevoel maak ik ook geen onderscheid tussen beide.

Dus bij mij was de instap naar vaderschap al vrij direct. Ze weet ondertussen al wel dat ik niet de biologische vader bent. Maar dat maakt voor haar niets uit.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Gert-jan, Marc Sierra, PetervdH, Wimo en 3 gasten