
Of een bril nodig of even een pakje Rennies halen.Martijn_bmw schreef: 20 sep 2021, 21:23 Wauw die spaghettidat zijn wel mooie projecten en knap om helemaal uit te pluizen en werkend te krijgen!

Of een bril nodig of even een pakje Rennies halen.Martijn_bmw schreef: 20 sep 2021, 21:23 Wauw die spaghettidat zijn wel mooie projecten en knap om helemaal uit te pluizen en werkend te krijgen!
Niet vaak. Moet eerlijk zeggen dat ik de handen vol heb aan VAG gerelateerde producten. Heeft niets te maken met weerzin tegen andere merken, maar meer met interesse/kennis, aanschaffen van speciaal gereedschap, ik denk ook dat je je beter toe kunt leggen op een bepaald merk/groep.
Robin schreef: 21 sep 2021, 07:06 Mooie draad Jos. Leuk. Dank.![]()
Of een bril nodig of even een pakje Rennies halen.Martijn_bmw schreef: 20 sep 2021, 21:23 Wauw die spaghettidat zijn wel mooie projecten en knap om helemaal uit te pluizen en werkend te krijgen!
![]()
TVS....brrrr…..heb ik geen goede ervaringen mee.Joy schreef: 20 sep 2021, 20:58 Ik heb sinds kort een 204 pk Transporter. Deze blokken schijnen wat beter te zijn dan die 180 pk nachtmerrie? Heb wel gelijk de DSG-bak met TVS-software laten overschrijven. Man wat was dat eerst een drama. Bij 1.400 toeren in 6 dacht de bak, zo dat is een mooi toerental om naar 7 op te schakelen.Meest verschrikkelijke programmatuur ooit. Nu schakelt ie netjes bij 1.900 toeren op en eerder terug. Precies zoals je zelf zou doen. Heb nog getwijfeld over chippen van de motor maar weet niet of dat verstandig is.
Denk dat je ook meer werkplaatsuren verkopen kunt als je VAG specialist bent tov. FCAjos_br schreef: 21 sep 2021, 07:49Niet vaak. Moet eerlijk zeggen dat ik de handen vol heb aan VAG gerelateerde producten. Heeft niets te maken met weerzin tegen andere merken, maar meer met interesse/kennis, aanschaffen van speciaal gereedschap, ik denk ook dat je je beter toe kunt leggen op een bepaald merk/groep.
Jos.
Voelde 'm aankomen, maar touché
Hier heb ik wel 3,5 uur naar gezocht in alle draadjes. Kon maar 1 issue vinden wat niemand ooit eerder meegemaakt had.Henk Jan schreef: 22 sep 2021, 08:03Voelde 'm aankomen, maar touché![]()
En niemand die de vetgedrukte tekst opmerkt?jos_br schreef: 20 sep 2021, 20:35Van beide worden de motoren vervangen door gereviseerde. De bus heeft het "beroemde" olieprobleem van de 180pk serie. Dit is van dit type motor nr.10 dit jaar. De motoren reviseren we i.s.m. een revisiebedrijf zelf. Dus de motor krijgen we als een soort Mecanopakketje weer terug en zetten we weer in elkaar. We hebben ook nog een Transporter type III 1.6D staan die dezelfde behandeling krijgt.Fedmas schreef: 20 sep 2021, 20:05 Haha tof! Vanwaar de noodzaak? Vervang je alleen het blok of ook nog de DSG/6bak?
Die van de Golf krijgt meteen een geflowede kop en iets grotere turbo. Bakken zijn bij beide nog goed.
Had hier net mijn handen gewassen!!De fiscalist schreef: 20 sep 2021, 20:17 Zou je dan zelf niet ff de handen uit de mouwe steken Jos ipv beetje fotootjes te trekken![]()
![]()
Jos.
haha idd T3 begint wel serieus bijzonder te worden, hoeveel km heeft ie gelopen?EG schreef: 23 sep 2021, 16:12En niemand die de vetgedrukte tekst opmerkt?jos_br schreef: 20 sep 2021, 20:35Van beide worden de motoren vervangen door gereviseerde. De bus heeft het "beroemde" olieprobleem van de 180pk serie. Dit is van dit type motor nr.10 dit jaar. De motoren reviseren we i.s.m. een revisiebedrijf zelf. Dus de motor krijgen we als een soort Mecanopakketje weer terug en zetten we weer in elkaar. We hebben ook nog een Transporter type III 1.6D staan die dezelfde behandeling krijgt.Fedmas schreef: 20 sep 2021, 20:05 Haha tof! Vanwaar de noodzaak? Vervang je alleen het blok of ook nog de DSG/6bak?
Die van de Golf krijgt meteen een geflowede kop en iets grotere turbo. Bakken zijn bij beide nog goed.
Had hier net mijn handen gewassen!!De fiscalist schreef: 20 sep 2021, 20:17 Zou je dan zelf niet ff de handen uit de mouwe steken Jos ipv beetje fotootjes te trekken![]()
![]()
Jos.
Ben wel zeer benieuwd naar die Transporter T3 want je ziet ze eigenlijk nooit meer. Waarom niet gelijk een Porsche motor erin ?
Wat ik me vroeger van de T3 herinner was dat ze bij lange stukjes bij de bosjes stukgingen omdat de motor achterin zat en koeling een probleem was.
Das het bijzondere, deze heeft 300dkm gelopen. Das wel te zien aan de cilinderwanden.Martijn_bmw schreef: 23 sep 2021, 17:19
haha idd T3 begint wel serieus bijzonder te worden, hoeveel km heeft ie gelopen?
Ik heb het bedrijf JB Autoservice en werk samen met JD Engineering die de software voor ons maakt.
Mooie v10 diesel erinjos_br schreef: 29 sep 2021, 21:20 Klein schopje, de T5 is vorige week afgeleverd, loopt letterlijk als een nieuwe.
De rode Golf hebben we eerst 500km ingereden met een aangepast programma aangezien de turbo groter is en de auto geen DPF meer heeft. Staat nu bij JD Engineering om afgesteld te worden, ben er zelf wel benieuwd wat deze uiteindelijk gaat doen. Het DPF wordt er dadelijk elke keuring er weer onder gezet.
De T3 willen we eigenlijk voorzien van een 1,9D, eens kijken of we een motor kunnen vinden.
Jos.
Dat software schrijven mogen toch echt anderen doen, voor je dat goed onder de knie hebt........
Mooie v10 diesel erinLuco schreef: 30 sep 2021, 09:58
De T3 willen we eigenlijk voorzien van een 1,9D, eens kijken of we een motor kunnen vinden.
Jos.
Gebruikers op dit forum: Hans44, maurizio, Vanreijmersdal en 3 gasten