Zo weer eens tijd voor een update.
Jullie hadden nog het eindresultaat van het spuitwerk tegoed.
Zo was het voordat ik er aan begon:

Zo is het nu

Nu die spoiler nog, maar dat is voor latere zorg.
Ik had dus een afgebroken kop van een versnellingsbak bout, lekker onhandig aan de onderzijde. Dus werd het tijd om het blok in de takel te hangen. Het was een beetje kunst en vliegwerk ook om het een voldoende te ondersteunen en veilig te houden. Maar het lukte.
Daarna kon het blok in de bok en is deze wat makkelijker door de garage te verplaatsen.
Nu kon de aandacht weer uit naar de ombouw van de achteras naar schijfremmen. Ik had een set verstevigingsplaten besteld en nieuwe veerschotels. Lassen is nog niet mijn ding, dus dit werk uitbesteed.

Daarna kon ik zelf weer verder en alles in de Brunox gezet.

en daarna in de Hammerrite, niet het standaard zwart, maar gekozen voor grijs. Beetje omdat zwart me te standaard is en elders hier gelezen dat het ook prettiger te inspecteren is onder de auto omdat het licht van kleur is.
En natuurlijk niet de verleiding kunnen weerstaan om wat spulletjes te proefpassen

Ik twijfel nog wel of ik de onderzijde van de delen alsnog in een grijze gravel primer zet tegen de steenslag.
Ook druk bezig met de remklauwen, die hebben vandaag hun laatste laklaag gehad, de blanke lag maakt het van licht goud naar echt een donkere goud kleur.
Daarnaast veel kleine onderdelen even stralen en aflakken. De meeste delen zie je na montage niet meer, maar ik wil alles lekker schoon en fris opbouwen, ook de delen die je niet ziet. Daar gaat oneigenlijk veel tijd in zitten, maar het is leuk om te doen en hopelijk dadelijk ook bevredigend bij montage.
Ondertussen ook druk op MP aan het sjoppen en wat verkopen.
Zo heb ik een set 51mm veerpoten alvast gekocht, bruine deurpanelen [moet ze alleen nog wel ophalen] en ben er nog lang niet aan toe, maar wilde deze toch erg graag alvast hebben
Setje Recaro SR2
Gave stoelen en volgens de verhalen een perfecte mix van ondersteuning op het circuit en comfort op de weg incl. verstelling van de rugleuning. En op basis van het droog zitten, geloof ik dit direct. Extra plus is dat dit destijds ook in de E30 M3 Evo zat, dus past er goed bij.

Stoelen hebben TLC nodig, maar dat is alleen maar goed, zodat ik het kan laten stofferen naar eigen wens en smaak
Bij de stoelen zaten ook de originele sledes en ik wist dat het dan nog niet direct een 1:1 oplossing was, maar het viel me toch even tegen.

De draadeinden van de E30 zijn veel dikker voor de sledes, kan het gat wel groter maken, maar de kop pas niet meer tussen de opstaande randen en de ontgrendelingsbeugel is ook erg breed. Dat gaat volgens mij een belemmering worden bij de middentunnel.
Ook moeten er nieuwe gordelpunten worden gemaakt
Dus dat wordt nog wat uitzoek werk en wat uitdenken. Of 200 dollar uitgeven voor een set waarmee je de Recaros derict op het frame van de originele stoel kunt monteren, incl behoud van de hoogte verstelling. Voor mij niet direct van belang, maar kan wel handig zijn als er iemand anders rijd.
Je zou eggen dat er zoiets ook in europa te krijgen is, maar ik heb nog niets gevonden. Mocht iemand hier een goede tip hebben, dan hoor ik het graag.
Verder had ik al een paar keer een schrapend geluid uit het vooronder gehoord bij een wat enthousiast inrijden van een oprit bij huis. Dacht dat het onderstel de grond raakte. Maar niets is minder waar. Het is de band die in combinatie van insturen en inveren tegen de wielkast loopt en de laatste keer was het blijkbaar te hard.

Volgende stap is de wiellagers en de naven er in persen, klauwen afbouwen en de acheras daadwerkelijk opbouwen en de remleidingen nog maken.