Ik blijf bij mijn standpunt, ziet er niet uit
Ziet er niet uit
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Voor de echte LED-lover's:
Eind dit jaar is de Audi R8 te bestellen met standfaard LED koplampen.
Gelijk aan 6000 Kelvin en zo "natuurlijk" mogelijk als daglicht. (xenons zijn 4100Kelvin en het "geel" licht is 3100Kelvin)
Zowel stadslicht, dimlicht als grootlicht is dan uitgevoerd met speciale ultra-high-performance LED's.
Eind dit jaar is de Audi R8 te bestellen met standfaard LED koplampen.
Gelijk aan 6000 Kelvin en zo "natuurlijk" mogelijk als daglicht. (xenons zijn 4100Kelvin en het "geel" licht is 3100Kelvin)
Zowel stadslicht, dimlicht als grootlicht is dan uitgevoerd met speciale ultra-high-performance LED's.
-
Rebel
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Hielke, ik denk dat het ook een kwestie van wennen zal zijn.
Met de xenon-technologie kunnen de grote ouderwetse koplamp-unit's al stukken kleiner gemaakt worden, maar dit durven de ontwerpers nog niet op grote schaal toe te passen.
Met de Led-techonlogie zal die ook het geval zijn.
Persoonlijk vind ik die grote koplampunits die voor 3/4 geen functie meer hebben op moderne auto's oudbollig worden.
Ik denk dat de designer's ervanuit moeten gaan dat over 5 jaar iedere auto xenon heeft, en dat ze hierdoor de koplampunit's veel kleiner kunnen maken. Ze zullen dan een nieuw kleiner design moeten meenemen in het ontwerpen van nieuwe modellen.
Bijvoorbeeld : op de TT zitten units van dik 40 cm breed. Terwijl xenon-plus dimlicht en grootlicht, in een lens verwerkt zijn van ongeveer 10cm.
Verder zit er een hoop franje en onnodige kunstof omheen dat geen functie heeft. Dus met andere woorden de koplamp kon ook 10 cm in doorsnee zijn.
Dit hoeft niet meteen te betekenen dat een auto dan geen mooi front meer heeft. Juist het feit dat je minder beperkt bent, zou kunnen leiden tot nieuwe creatieve design's.
Met de xenon-technologie kunnen de grote ouderwetse koplamp-unit's al stukken kleiner gemaakt worden, maar dit durven de ontwerpers nog niet op grote schaal toe te passen.
Met de Led-techonlogie zal die ook het geval zijn.
Persoonlijk vind ik die grote koplampunits die voor 3/4 geen functie meer hebben op moderne auto's oudbollig worden.
Ik denk dat de designer's ervanuit moeten gaan dat over 5 jaar iedere auto xenon heeft, en dat ze hierdoor de koplampunit's veel kleiner kunnen maken. Ze zullen dan een nieuw kleiner design moeten meenemen in het ontwerpen van nieuwe modellen.
Bijvoorbeeld : op de TT zitten units van dik 40 cm breed. Terwijl xenon-plus dimlicht en grootlicht, in een lens verwerkt zijn van ongeveer 10cm.
Verder zit er een hoop franje en onnodige kunstof omheen dat geen functie heeft. Dus met andere woorden de koplamp kon ook 10 cm in doorsnee zijn.
Dit hoeft niet meteen te betekenen dat een auto dan geen mooi front meer heeft. Juist het feit dat je minder beperkt bent, zou kunnen leiden tot nieuwe creatieve design's.
- Joop
- Berichten: 9083
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
mooi hoor...Rico v Velzen schreef:Foto van de achterLEDS van de M3
[img:800:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 411613.jpg[/img]
[img:800:531]http://img237.imageshack.us/img237/8324/img2669xw1.jpg[/img][img:800:531]http://img267.imageshack.us/img267/7893/img2670wv4.jpg[/img]
- Joop
- Berichten: 9083
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
LED is wel de toekomst wat lichttechnologie betreft, zie het in de bouw (op, aan, in en rond gebouwen) ook al steeds meer.
Wat dachten jullie van de Mille Miglia Concept met LED koplampen:
[img:800:600]http://img237.imageshack.us/img237/3808 ... migsz0.jpg[/img]
Wat dachten jullie van de Mille Miglia Concept met LED koplampen:
[img:800:600]http://img237.imageshack.us/img237/3808 ... migsz0.jpg[/img]
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider] en 4 gasten
