Dat is zeker waar. Voorheen wilde ik de uitlaatlijn origineel houden, echter ben ik inmiddels wel een beetje om. Ik wil hem zoveel mogelijk in perfecte originele toestand krijgen/houden, en waar ik van origineel afwijk moet het OF weer makkelijk in orginele toestand te brengen zijn en geen nadelige gevolgen hebbben OF het moet een technische verbetering tov het origineel zijn. Het is ook niet zo dat tijdelijk een andere uitlaat een mega grote afbreuk doet aan de originaliteit of waarde van de auto.WillemBoer schreef: 23 feb 2020, 09:20 Ik denk alleen dat die tune nog meer zin heeft als de voorste kats verwijderd worden.
Dit samen met de tune doet bij de S65 bijna 40 tot 50pk icm rev limit verhoging, wordt er echt een stuk wilder en rauwer van.
Dus dit gaat nog gebeuren, echter geen idee wanneer exact.
Jij hebt de tune ook?
Eric Z schreef: 23 feb 2020, 09:23 Waarom de rev-limiter omhoog? Zodat je nog eerder de lagerschalen kunt vervangen?
Je lagerschalen kun je toch al vaker vervangen dan distributieriemen bij andere merken, dus dat maakt ook niksm eer uit.

Even serieus, door de rev-limiter te verhogen met 250 rpm (niet erg veel dus), kom je net beter uit in je volgende toerengebied. De nadelige gevolgen ervan(potentiële) zijn onderzocht, ik heb de resultaten ervan gezien en het is niks noemenswaardigs.
Emi schreef: 23 feb 2020, 17:00 Zonder snelheidsbegrenzer haalt een originele E60 M5 de 330km/u bij ongeveer 8400 toeren/min.
Gaat de V max omhoog als de toerenbegrenzer eraf gaat?
Theoretisch wel. Overigens zat ik, volgens mijn toerenteller, niet op de 8400 toeren bij 330. Zou ook betekenen dat ik al vol in de toerenbegrenzer van 8250 zit.
Volgens de verhalen zou je met een compleet standaard motor die nagenoeg de originele fabrieksspecificaties nog levert(en het is algemeen bekend dat de meeste e60 m5's die de rollenbank op gingen zelfs met 75000 km nog boven de 507 pk uitkwamen, dus bmw was erg voorzichtig met hun 507 pk), uitkomen op een maximale top van net over de 340 km/h met enkel deze tune. Niets noemenswaardigs en schrikbarends ,maar op die snelheden is natuurlijk ook best wat nodig om iedere km extra harder te krijgen.
Thanks
