Wie kent deze "chipboer".->www.ziptuning.nl

Dit is ons algemene autoforum.
Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 06 feb 2007, 19:49

Toen ik bij zip op de website ook die 12 verschillende wagens in dezelfde box zag staan bekroop mij ook het gevoel "die willen een trackrecord laten zien dat ze niet hebben"
Grote boog omheen rijden.

Arthur,
Als je echtw eer een vag-bak wilt..........
Neems eens contact op met vdvelden
Die heeft een uber Leon Fr Tfsi DSG met nu 275pk maar gaat 315pk worden (andere internals)
Heb erin gereden en met die 275pk en gechipte dsg bak zo verschrikkelijk angstig snel. Ziet er super uit ook met billstein en dezelfde velgen die Tristan besteld heeft de BBS Ch

Aanrader !

E

Tristan

Bericht door Tristan » 06 feb 2007, 19:57

Volgens mij worden de internals niet aangepast, alleen spruitstuk, turbo en injectoren (mits je al Milltek hebt).

Heb de BBS'en er nu onder zitten. Staat ubergeil..... 8)

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 06 feb 2007, 21:12

oh dat kan ook
ik dacht omdat bij de cupra etc nou je begrijpt wel

komop met die fotos man ;)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 feb 2007, 10:38

Ik weet dat hij die auto heeft als demo.
Zeker super.
Ik ben alleen niet zo'n fan de leon2.
En ik wil, denk ik, ook niet weten wat die moet kosten?

Arthur

Bericht door Arthur » 08 feb 2007, 10:44

Hans GP1630 schreef:Duidelijke zaak.. wat ik voor de Miniclub heb gedaan is bij Beek een rollenbanktestdag afgesproken en vandaar uit goede contacten opgebouwd.. wij hebben een clubprijs voor €325,- voor maatwerk.. en het loopt echt storm bij die gasten met goede resultaten incl. rollenbankuitdraai :wink:
Ik zal als ik jou was contact opnemen met Beek en zeggen dat je via de NewMINIclub komt maar je heb geen Mini meer ofzo.. misschien zal het iets duurder zijn maar onder die €500,- kom je wel.. zijn doen juist veel Ford, VAG, Porsche en subaru (en Mini's natuurlijk)
Ik ga gewoon ff door.
Heb antwoord van Beek.
Btrouwbaar adres dus, Hans?

Ik dank u voor de aanvraag, we hebben dit type nog niet gedaan, als we in de computer kunnen komen dan is het geen probleem dan kunnen we het programmeren.

De kosten zullen 795.- bedragen en dat is incl. BTW.

Verwachte vermogen en koppel winst is 20%

Zijn er vragen dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Klaas van Vuure

Beek Auto Racing B.V.
Weser 6
2491 DE DEN HAAG

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 feb 2007, 11:05

hmm.. wist niet dat ze nog geen ST hebben gedaan :oops:
Is wel maatwerk en op rollenbank getest.. je staat er zelf bij :D
[img:538:219]http://www.newminiclub.nl/gallery/albums/59/7893.jpg[/img]
zoiets als dit :lol: (ik ben het niet)
maar die gasten weten wel wat ze doen, je kan er beter langsrijden dan via de email.. zijn werkers en geen kantoormannen..

Rebel

Bericht door Rebel » 08 feb 2007, 11:08

hahaha !!!

Arthur

Bericht door Arthur » 08 feb 2007, 11:09

Ff langsrijden :lol:
Ben 1x bij Edwin geweest wat een eind.
En 2x naar Leiden voor m'n ST (kijken/halen).
Dik 400km heen en terug.
Dan liever eerst via de mail en van "ervaringsdeskundigen".
Staat het mij aan dan bel ik en kunnen ze mij helpen dan ga ik pas rijden :wink:

Dutch

Bericht door Dutch » 08 feb 2007, 13:48

Arthur schreef:Btrouwbaar adres dus, Hans?
Tja, weer andere clubs hebben nogal wat aanmerkingen op de bank van Beek en komen er nooit meer.

Zelf geen ervaringen met ze, ook al werk ik in Den Haag, dus geen idee wie je moet geloven...

Hans R

Bericht door Hans R » 08 feb 2007, 14:29

Ja, weer andere hebben weer aanmerkingen op de bank van Rica :? zo blijf je gaan.. weet wel dat Beek en Rica goede contacten met elkaar hebben en soms ook samenwerken..

maar goed het is maar een idee, en volgens mij 10x beter dan ziptuning waar deze topic over begon :wink:

Harrie

Bericht door Harrie » 08 feb 2007, 15:42

Het is op zich niet belangrijk op welke je bank je staat. Mits je een rol doet voor en na. Het verschil moet op iedere bank toch nagenoeg gelijk zijn.

Ik wil best geloven dat Beek een betrouwbaar adres is, maar als ik als voorbeeld mijn auto neem (Focus RS) je kan daar niet zomaar enkele instellingen verhogen omdat de motor dan te arm gaat lopen en zachtjes de soep in draait. Ik weet dus niet hoe dat zit met Volvo motoren.

DDX

Bericht door DDX » 08 feb 2007, 21:45

@Arthur; ik zou niet zo maar ff auto naar Beek brengen als 1e auto die ze gaan chippen
zie ervaring van ArjanBor op seat-online, waarvan het nogsteeds niet in orde is....

Arthur

Bericht door Arthur » 08 feb 2007, 22:08

Nou weet ik het zo langzamerhand ook niet meer...
Ik haak af, denk ik.

Adwo

Bericht door Adwo » 08 feb 2007, 23:57

Bert ///M3 schreef:
Daniel schreef:Dat soort mails is nogal zinloos: sowieso is de claim van een lager verbruik gelul, meer vermogen bereik je bij chiptuning door over het algemeen door de turbodruk te verhogen. Meer druk = meer lucht in de cylinder waardoor er meer brandstof ingespoten kan worden zonder dat de verbrandingsefficiency minder wordt. Meer brandstof geeft meer vermogen, maar automatisch ook een hoger verbruik. Ik geloof niet in die claims.

En eigenlijk zou er ook een 'resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst'-melding bij moeten staan, per individuele motor kan de winst nogal verschillen. Het ene blok is het andere niet. Als ze 272 pk aangeven zal het in werkelijkheid tussen de 260 en 275 zijn.
Niet helemaal. Meer vermogen haal je doorgaans ook door het mengsel armer te zetten. Ideale verhouding is 1:14,7 maar de meeste auto's lopen in het bovengebied nog rijker als 1:12.

Ga je dus armer dan zou je in theorie ook wat minder verbruik hebben. Maar het brengt allerlei andere nadelen met zich mee, zoals een hogere verbrandings en dus ook uitlaatgassen temperatuur. Leuk voor je turbo's als je ook nog eens meer druk gaat draaien. Want de turbo word dan al warmer door de extra toeren.

Dit heeft oa ook zijn uitwerking op je olie temperatuur en koelwater.
Wat je stelt is ECHT niet waar...

Je haalt de maximale efficiency van de kat (1:14,7) door de war met de mengselverhouding waarbij je maximaal vermogen behaalt. Dat ligt zo rond de 1:12,4 voor ongeblazen benzinemotoren.

Een arm mengsel (dus met een HOGERE AFR) levert een dusdanige verhoging van de verbrandingstemperatuur op dat het motortje 'BOEM' zegt bij vollast in het bovenste toerentalgebied.

Daarom rij ik met Alpha-N ook rond met een wideband lambda sensor om realtime de AFR te kunnen monitoren...

Groet,

Adwo

Hans R

Bericht door Hans R » 09 feb 2007, 06:31

Tja, ik was ook de eerste Mini bij Beek, iedereen heeft wel eens slechte ervaringen met een bedrijf maar dat wil niet zeggen dat ze alleen maar slecht werk afleveren.. anders kan ik mijn bedrijf ook wel opdoeken.. heb ook klachten.. gelukkig! maar deze moeten wel goed opgelost worden..

@arthur, je moet zelf maar kijken, ik heb mijn ervaringen over Beek verteld, Rica schijnt ook te zijn en natuurlijk JD. Maar ik had die ST allang gechipt :wink:

Arthur

Bericht door Arthur » 09 feb 2007, 18:34

Da's het punt niet Hans, bedankt iig voor de tip :wink:
JD kan (nog) niets met een ST.
Dat zou mijn keuze geweest zijn.
Het feit dat dit de 1e wordt bij Beek vind ik niet zo geslaagd.
Zit te denken aan Bluefin, Rica of helemaal niet.
Hoe langer ik wacht hoe korter ik kan genieten, dan kan 'ie maar zo weer weg zijn :wink:

Daniel

Bericht door Daniel » 10 feb 2007, 08:17

Ik zou Rica doen, heb daar zelf goede ervaringen mee. Dat blok in je ST is en blijft een Volvo-motor, en als iemand verstand heeft van Volvo's is het Rica wel :)

Arthur

Bericht door Arthur » 10 feb 2007, 17:47

Dat is zo, Daniel.
Voordeel van die Bluefin is dan weer dat je die stick gewoon in je dashboardkastje gooit.
Mocht er iets mis gaan dan trek je die tuningssoftware er weer uit en laadt de originele (die dus op die Bluefin stick staat) er weer in.
Kun je ook doen voor beurten etc.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 feb 2007, 19:04

Arthur is er niet een Ford forum waar meerdere mensen met een ST rondrijden en gechipt hebben?

p.s. Tip: er staat trouwens ook een aardig stukje over de ST, inde "Sportauto" van deze maand.

Arthur

Bericht door Arthur » 10 feb 2007, 19:33

Op een NL Ford-forum is er 1 met Bluefin.
Buitenlandse wel eens wat gelezen, in Engeland is Bluefin (Superchips) wel aardig in gebruik.
Maar mensen met een ST die bij Rica zijn geweest heb ik niet gezien.
Bluefin staat mij niet aan omdat het een standaard sticky is die je in elke ST kunt steken (daarna niet meer in een ander btw).
Niets aangepast aan jou auto.
Het heeft gelijk ook een voordeel; voor garantie gevallen haal je het er ff af en laadt het daarna opnieuw in.

Sportauto: Thnx voor de tip.

Hans R

Bericht door Hans R » 10 feb 2007, 20:39

Zo'n ST lijkt mij echt zo'n auto die juist veel gechipt wordt.. raar dat er nog zo weinig gedaan zijn :?

Harrie

Bericht door Harrie » 10 feb 2007, 20:40

Arthur, er is een nieuwe speler. Dreamscience. Werkt op dezelfde manier als BF maar kun je op meerdere auto's gebruiken en er kunnen meerdere verschillende maps gebruikt worden op 1 handset.

Ik ben er zover achter dat voor softwarematige tuning op een Ford (behalve een Cosworth) er weinig kennis in Nederland zit. De 2 beste die je daarvoor hebt zijn SCC en MSD in Engeland.

Persoonlijk vind ik de Bluefin een perfecte oplossing. Lekker makkelijk, je kan het inderdaad zelf doen. Maar bovenal, het is een bewezen concept. Heb jij ergens op internet iets gelezen van negatieve berichten over Bluefin.

Spreek anders toch een keer af met je ST-genoten op dat andere forum :wink: Zie je meteen hoe makkelijk het is, en wat het verschil is. Misschien raak je dan toch nog overtuigd.

Arthur

Bericht door Arthur » 10 feb 2007, 21:07

Hèhèhè, jij hebt je ingelezen :wink:
Ben jij Harrie met 0 posts?

Die Dreamscience, is dat CodeRed? Dat schijnt ook nieuw te zijn.
Bluefin hoor je verder aardige dingen over, ik begin er wel naar te neigen.
Resetten van dat ding voor gebruik in een ander ST kost 410,- pond, vertelden ze.
Dus verkoop je je auto dan kun je hem wel weggeven of meegeven met de auto.
Apart brengt 'ie dan niets op.
Voor 895,- euro kun je een nieuwe kopen in NL (795,- voor de RS).

Harrie

Bericht door Harrie » 10 feb 2007, 21:30

Nope, Johoo_NL :lol: gaat er nu iets dagen? (uhm, welk forum bedoel jij eigenlijk)

Code Red is iets van een samenwerkingsverband met Wolf. Heeft niets te maken met Dreamscience.

Het is inderdaad zo dat ressetten van BF veel geld kost. Dit is echter te omzeilen. Wanneer je een bon op eigen naam hebt staan en je geeft op dat je auto is voorzien van een software update door Ford, je moet dat wel met een rekening kunnen overleggen, dan gebeurt het zelfs gratis als het binnen 1 jaar na aankoop is. Ik dacht 60 pond als het na dat 1ste jaar is. Ga je inderdaad een BF 2dehands kopen dan betaal je veel geld. Maar met de oplossing van hierboven en een beetje manipulatie :wink: kom je ook ver.

Arthur

Bericht door Arthur » 10 feb 2007, 21:35

Tja, Johoo kan natuurlijk ook, we bedoelen hetzelfde forum.
Maar aangezien er ook een Harrie rondwandelt dacht ik dat :wink:
Nou, dan moet ik mij maar wat meer inhouden en niet als een botte boer in het rond slaan :wink:

Leuke oplossing iig voor die Bluefin.
Zullen we 2 stuks gaan kopen, krijgen we misschien korting.
Ik blijf Nederlander natuurlijk.

Plaats reactie