Bedankt!
Nee nog geen filmpje, is wel een idee om eens te maken
Mooi rijtje ook Jeroen, zo'n vleugel-Cos is erg gaaf ja. Maar die gaan nu voor goed geld...
Dinsdag is de auto bij ZF voorzien van verse automaatbakolie. Voor het spoelen hadden ze 6,5 liter nodig, meer dan gebruikelijk volgens ZF. De oude olie was dan ook behoorlijk donker. Ook de olie van het achterdif is meteen vervangen, uit voorzorg en nu kon het meteen worden meegenomen. De auto schakelt nu merkbaar soepeler, vooral het op gang komen vanuit stilstand is echt verbeterd. Dat voelde altijd alsof de auto een beetje bleef "plakken", nu is het gewoon rem los en de auto maakt gelijkmatig snelheid. De stap van II naar III had altijd een duidelijk schokje, ook volgens ZF meer dan zou moeten. Dit is minder geworden maar niet weg. Ach, hinderlijk is het niet. Wel interessant is dat ZF een bepaalde dreun bemerkte in de motor, plus een foutmelding voor de gloeibougie. Die laatste lijkt niet spannend, de auto start probleemloos maar het kan handig zijn het voor de winter uit te laten zoeken. Het dreungeluid was mij ook wel eens opgevallen maar ik kon niet beoordelen of het gewoon bij de motor hoort. Ik ga daar maar eens achteraan
Verder is gewoon nog altijd genieten, het gemak waarmee je tempo maakt en de rust onderweg, ongeacht welk tempo. Heerlijk. 400 nm koppel lijkt wat overdreven maar het maakt invoegen en vlot inhalen een stuk makkelijker en dus veiliger