Auto wassen zonder water
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
Re: Auto wassen zonder water
Ga bij voorkeur niet voor zo'n Karwei/Bo-Rent tapijtreiniger ding. Pompt vooral veel water in je interieur en zuigt weinig op itt een (help me even, hoe heet zo'n apparaat, kan even niet op de naam komen).
En vocht uit je auto krijgen is een crime.
En vocht uit je auto krijgen is een crime.
-
Extractor.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Brandstapel.
- Camiel
Arthur schreef:Brandstapel.

JUISTallen schreef:Extractor.
Puntje van mijn tong enzo. Paar biertjes gisteravond hielpen ook al niet mee.
-
Haha dat zeker.Knot schreef:Ik vind wel dat je erg stoere emmers hebt hoor!
Maar ik ben overtuigd nu 2 emmers it is
- Camiel
Doe jezelf een plezier en koop ook gelijk een washandschoen ipv een spons, en een goeie droogdoek. Wereld van verschil, werkt echt heel prettig.
- Knot
Dan wel liefst 2 washandschoenen ook, 1 met fijne vezels voor alles boven de dorpels en eentje met grove vezels om het echt lage/vieze/vuile deel te doen.
Wielen doe ik overigens ook met een (3e) washandschoen, kan je met de vingers prima overal tussen/bij/in.
Wielen doe ik overigens ook met een (3e) washandschoen, kan je met de vingers prima overal tussen/bij/in.
- Camiel
Ik heb 1 goede voor 'de auto' en 1 ding van de Action oid voor idd dorpels en velgen. Velgen pak ik dan meestal als laatste mee, kunnen ze ook lekker inweken.
- Arthur
Ik heb 1 washandschoen voor de hele auto, is wel fijner dan een spons. Microvezeldoekje voor de velgen. Droogdoek is idd ook wel handig, fijner dan een zeem. En als ik uit de wasstraat kom pak ik soms een microvezeldoekje om de restdruppels nog ff weg te halen. En als ik dan thuis ben nog ff de druppels die uit de kieren zijn gekomen 

-
Ik was 'm gewoon in de krasstraat! 

- Tristan
Leaseauto wel maar als ik zie hoe de 335i eruit zag na 4 jaar wasstraat dan ben ik wel genezen.ErikS schreef:Ik was 'm gewoon in de krasstraat!
-
http://www.driven2shine.eu/the-bone-white" onclick="window.open(this.href);return false;Camiel schreef:Doe jezelf een plezier en koop ook gelijk een washandschoen ipv een spons, en een goeie droogdoek. Wereld van verschil, werkt echt heel prettig.
http://www.driven2shine.eu/fat-angry-or ... ying-towel" onclick="window.open(this.href);return false;
deze 2 gebruik ik.
Super dingen!
- GTRene
huh, kan zo'n handdoek met gemak 4 liter water opnemen? das wel heul veul...
Ik was gewoon in de wasbox (met het 'was' handje dus), maar rijd niet veel dus autowassen hoeft dan ook niet zo vaak.
Daarna rijd ik hem een stukje droog :--) daarna thuis in de garage ff met zeem langs wat plekken (meeste is er dan al af), deuren en klep en spiegels e.d. en ff met ander doekje de velgen wat plekjes nog die na het wassen ten rijden weer naar buiten zijn gekomen.
Ik was gewoon in de wasbox (met het 'was' handje dus), maar rijd niet veel dus autowassen hoeft dan ook niet zo vaak.
Daarna rijd ik hem een stukje droog :--) daarna thuis in de garage ff met zeem langs wat plekken (meeste is er dan al af), deuren en klep en spiegels e.d. en ff met ander doekje de velgen wat plekjes nog die na het wassen ten rijden weer naar buiten zijn gekomen.
- Arthur
Eigen auto ook. En als het 4 jaar duurt
Dan is ie weg, of geef je hem zo'n behandeling.

Tristan schreef:Leaseauto wel maar als ik zie hoe de 335i eruit zag na 4 jaar wasstraat dan ben ik wel genezen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Dank voor de complimenten tav mijn stoere emmers
. Heb er in ieder geval al aardig wat mensen in mijn omgeving mee kunnen overtuigen dat werken met twee emmers wellicht toch geen overbodige luxe is 

Ik heb voordat ik mijn onderstaande extractor kocht inderdaad zo'n tapijtreiniger met klein mondstuk gehuurd bij Boels. Het principe is hetzelfde (erop sprayen met shampoo en daarna opzuigen) dus ik zie niet in waarom je bij incidenteel gebruik niet zo'n apparaat zou huren bij Boels. Wel even zorgen dat je auto daarna een uurtje of 12 kan drogen met de ramen/deuren open in een ruimte die enigzins op temperatuur is.Tim N schreef:Paskal, is zo'n reiniger gewoon bij een Worx/ karwei oid te huren of heb je voor een auto iets speciaals nodig ivm geurtjes vochtigheid naderhand oid?

- JoostSchouten
Heb ook zo'n ding, is echt geweldig! Kan misschien wel 2 auto's volledig nadrogen.GTRene schreef:huh, kan zo'n handdoek met gemak 4 liter water opnemen? das wel heul veul...
Weg met al die opgedroogde kalkdruppels.
Na een paar keer wassen wordt het wel iets minder, maar nog steeds erg fijn.
-
De cabrio kan uiteraard niet, maar daar werkt 'n wasbox prima voor.Tristan schreef:Leaseauto wel maar als ik zie hoe de 335i eruit zag na 4 jaar wasstraat dan ben ik wel genezen.ErikS schreef:Ik was 'm gewoon in de krasstraat!
In het voorjaar een uitgebreide lak behandeling & weer door!

- Tim N
@ Camiel & paskal, ff wachten tot het mooie weer er weer is dus. Dan stoelen eruit en eens flink met zo'n zuiger in de weer.
- JP
Compressortje erbij en droogblazen !
- Camiel
Tim N schreef:@ Camiel & paskal, ff wachten tot het mooie weer er weer is dus. Dan stoelen eruit en eens flink met zo'n zuiger in de weer.

In general; vergeet ook zeker niet je vloermatten en vloerbekleding mee te pakken. Mocht je evt je hemeltje willen reinigen (stel je koopt een keer een auto waarin gerookt is oid) doe dat dan niet met de extractor maar met een 1:4-1:5 oplossing APC en een borsteltje. Hemeltje kan niet zo goed tegen vocht meestal, laat de lijmlaag los.
Edit: APC is All Purpose Cleaner, automotive variant van allesreiniger. Over het algemeen geen enorme fan van het merk, maar Meguiars verkoopt een goede.
- Macboy
Geweldige emmers inderdaad

- VLA
Beetje offtopic, maar vraagje over dat foamen/wassen op straat, bij mijn vorige woning had ik een buurman die zei dat het niet toegestaan is om de auto op straat te wassen en foamen omdat dat belastend zou zijn voor het milieu. Toch zie ik vaak op fora mensen hun auto's op straat wassen. Gebruik jij daar speciale milieuvriendelijke middelen voor of is het wel gewoon toegestaan?Paskal schreef:Het 205-je vooraf uiteraard met de hogedrukreiniger ingefoamd met een speciale foamlans inclusief reservoir en daarna afgespoten.
Ondanks het foamen en daarna afspuiten zien de emmers er na het wassen zo uit:
![]()
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Mag niet ivm met stoffen die in het grondwater terecht kunnen komen.
-
Als ik wat op internet zoek lijkt dat per gemeente te verschillen? Of is dat nu anders?
- JP
Mijn buurman hoeft zich in ieder geval niet te bemoeien met of ik wel of niet op m'n oprit de auto's was..., maar het blijkt inderdaad te kunnen dat in de APV staat van je gemeente dat dit niet mag. Kan je tot €440 boete opleveren.