1968 Giulia, 2018 Giulia, Abarth 595 en Born

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
RS-Ron

Re: Alfa Romeo Giulia TI 2.1.Cosworth

Bericht door RS-Ron » 19 nov 2016, 22:39

Zed240 schreef:Echt een gaaf project zo! Als hij een klein beetje eindigt zoals die beige van Dorian Valenzuela die al eerder genoemd werd, ben ik helemaal fan. :D
Hij blijft bumperloos, laag maar wel met de worstvelgen. Die velgen zie je bijna niet meer.

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2016, 23:05

leuk project :-) gaan we volgen.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 23 nov 2016, 09:28

Subscribed

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 03 dec 2016, 18:16

Weer wat gedaan:

Dikke stabi, nieuwe remmen en de Bilsteins

Remmen zijn van een 2-liter, fusees overgezet, nieuwe SKF lagers erin, nieuwe Brembo schijven, nieuwe klauwen, RVS remleidingen, zelf stuk koperen leiding anders zit er nog rubber tussen. Stabi van 22mm vervangen door 29mm versie met spider 4 botjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hemetje, is nog aan het drogen, volgende week nog een keer

Voor

Afbeelding

Na

Afbeelding

Stuurkappen en stuur eruit

Afbeelding

Gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 03 dec 2016, 19:33

Stuur en pookknop liggen klaar

Afbeelding

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 03 dec 2016, 23:22

mooi spul :df:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 dec 2016, 11:47

Lekker bezig!

vester86

Bericht door vester86 » 04 dec 2016, 23:06

Jij laat er geen gras over groeien... mooie updates

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 10 dec 2016, 16:52

Vandaag weer aan de slag met de Giulia. Hemeltje voor de tweede keer in de zwarte verf. Is nu goed dekkend en naar mijn zin.

Afbeelding

Meteen achterbank en zonnekleppen ook gedaan, staan te drogen

Afbeelding

Afbeelding

Dan de hoofdremcilinder

Deze komt van de Giulia af

Afbeelding

Afbeelding

Eens kijken of ik ergens een ATE op de kop kan tikken.

Volgende week nog een berg onderdelen ophalen en dan voorzichtig weer wat op en in de Giulia gaan schroeven.........

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 10 dec 2016, 22:52

wat een verschil die hemel, dag en nacht ;-) gewoon schilderen of spuitbusjes? in elk geval beter dan al die verkleuringen in die lichte kleur.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 10 dec 2016, 23:50

Wilde er zoiezo een zwart hemeltje in. Voor totaal 15€ aan HG spullen heb ik nu een zwart hemeltje...... Ik heb alles eraf gehaald, binnenspiegel, zonneklepjes, binnenverlichting (die trouwens echt lelijk was geworden) oude deurrubbers eruit en verven maar. Is retestrak geworden. Anders had ik er een nieuw hemeltje in laten zetten, maar dat kan ik niet zelf wat raamrubbers kapotsnijden, ramen eruit, hemeltje erin, nieuwe raamrubbers en ramen weer plaatsen. Interieur wordt helemaal zwart, nieuwe vloerbedekking ligt klaar, isolatie ook, achterbank weer netjes en voorstoelen besteld.

Deze gaan erin,

Afbeelding

Zo'n beetje uit heel de wereld komen de schakelaars, dopjes, interieurdelen enz binnen. Zoektocht heb ik ook altijd wel lol in. Techniek pakken we ook compleet aan, groot deel remleidingen zijn vervangen, bedrading nagelopen en waar nodig vervangen, bodemvrijheid aangepakt, de auto is erg laag en de open kelken zijn ook binnen. Dat kleine gebakkie gaat een behoorlijke keel opzetten dus interieur isoleer ik maar extra.

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2016, 00:34

heerlijke stoelen, zoiets zou ik ook zo kiezen in een klassieker, beetje ala classic porsche rs stoelen

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 16 dec 2016, 21:25

Gaat lekker met de Giulia, dit weekend nog een berg onderdelen ophalen dan heb ik bijna alles compleet. Stoelen moeten nog uit Duitsland komen, de achteras wordt kimende weken gereviseerd, die kan er dan ook weer onder.

Bij bezoek aan de plaatselijk spuiter die hem weer mooi strak en deuk/krasloos moet gaan maken raakte ik zomaar de Ford Fiesta kwijt........ één van de eigenschappen van een echte Alfist is, naast zijn uitermate groot vermogen om met teleurstellingen om te moeten kunnen gaan, hij in ieder geval zijn vrouw een degelijke auto laat rijden......... :wink: en weet dat zijn Alfa steevast een bodemloze put is. Dus er moest iets degelijks komen. Dus nu zoeven we in deze

Afbeelding

Automaat, RWD en lekker degelijk.

Gr Ron

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 dec 2016, 22:11

IS250 is heerlijk. Zeker met het optionele sportonderstel.

Niels

Bericht door Niels » 16 dec 2016, 22:18

iS approved :thumbup:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 18 dec 2016, 18:28

Weer een stapje verder:

Stuurkappen vervangen door een nette set

Afbeelding

Afbeelding

Alle schakelaars, interieurverlichting, zonnekleppen en binnenspiegel weer gemonteerd

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Motorruimte begint ook vorm te krijgen. Één kant is voorzien van een nieuwe laklaag

Afbeelding

Ik ben nog aan het verzinnen of ik de oliecatch-kan hier wil laten zitten. Ik had hem, in tegenstelling tot mijn maat, zelf naast de bobine bedacht. Gaat ie, ben ik bang alsnog naar verhuizen.

Afbeelding

De Juul krijgt ook weer een beetje smoel met de nieuwe knipperlichtjes, gerenoveerde grille en nieuw embleempje.

Afbeelding

Afbeelding

Ook begonnen met de geluidsisolatie van het interieur

Afbeelding

Afbeelding

Verder alle steunen en steuntjes onder het dashboard vastgezet, de helft van de bevestigingen zat los, draden netjes uit het zicht.

Na de kerst maar eens een dag of drie aan de Juul besteden, dan moeten we een eind komen.

Heb besloten zelf nieuwe deurpanelen te maken. Heb van Leo de oude blauwe deurplaten mee gekregen, die zijn van kunstof en lekker dun. Die deurplaten zijn erg mooi gesneden dus die ga ik bekleden en, ja gejat van de race-Slotemaker-juul van Erwin, een beetje racy met een deurstrip maken. Deze zijn niet strak genoeg naar mijn zin.

Gr Ron

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 18 dec 2016, 21:00

Mooi project!

Niels

Bericht door Niels » 18 dec 2016, 21:55

Lekker bezig Ron!

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 18 dec 2016, 22:23

Heb er wel lol in, we werken ook veel met een combi van zwart tectiel met soort bodyshutz. Komt op alle plekken waar de Alfa kan gaan roesten. Zit derhalve zo'n beetje overal. Ook de hele buitenkant zit onder de vlekken en vingerafdrukken in het zwart........ maakt een beetje rommelige indruk. Wanneer we klaar zijn met sleutelen met een doek met peut de auto weer toonbaar maken voordat ie naar de spuiter gaat.

Zit nog te dubben wat te doen met de gaten van de bumpers. In één van de gaten voor een nylon tow en achter een sleepoog. Voor kan ik hem aan de versteviging van de bumpersteun vastmaken, trekken ze niet mijn frontje los. Achter moet ik nog ff kijken. Andere gaten gaan dopjes in. Ook nog even de rode pijltjes zien te vinden.

Gr Ron

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 21 dec 2016, 21:31

Vanavond eens met de deurpanelen aan de slag. Als eerste heb ik ze voorzien van een laagje schuimrubber. Daarover moet het kunstleer komen. Ik lijm de skai aan de voorzijde en achterzijde vast. Ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu een paar dagen laten drogen

Afbeelding

Wil hem voorzien van zoiets als dit om hem dicht te kunnen doen

Afbeelding

Weet het nog niet zeker, misschien fabriek ik wat anders.

Gr Ron

Niels

Bericht door Niels » 21 dec 2016, 21:48

We volgen het op de voet :D

ZZII

Bericht door ZZII » 23 dec 2016, 12:16

Je zet er wel vaart achter! ding is na de kerst klaar :df:

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 23 dec 2016, 16:18

Nou dat zou best nog eens tegen kunnen vallen, er gaat wel veel tijd in het detailwerk zitten.

Vandaag weinig aan de Giulia gedaan, ik liep tegen een paar zetels aan en die heb ik meteen maar opgehaald. Had dit type stoel al uit mijn hoofd gezet, kon ze in Europa niet vinden en de Japanners weigerden ze op te sturen......... eerst mijn oog laten vallen op de BF Torino, maar daar zat een enorme levertijd op en ze konden niet aangeven wanneer ik ze zou kunnen verwachten. Ook nog racestoelen (kunstof schaal) overwogen maar ik vind die persoonlijk eigenlijk te groot voor in een Giulia. Deze zijn nog een beetje time-period en ondanks dat het een stoel is die gebaseerd is op een Japanse leest van bijv. de klassieke Nissan GTR of race-Datsuns vond ik ze wel passen in een lage bumperloze Italiaan. Zijn relatief smalle stoelen, maar ik pas er ruim in. Stapt ook makkelijker in/uit dan een schaalstoel. Wat mij betreft mooi compromis.

Stoelen even in de Juul gezet, bestuurdersstoel staat op de rails. Lijkt allemaal aardig te passen, dus dat valt weer mee. Als vloerbedekking erin zit de boel uitmeten en de gaten in de stalen platen boren. Dan eens meten hie lang de naafverlenger moet worden en de stoelen goed afstellen wbt zithoek enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2016, 17:02

Gaaf die stoelen, lekker retro, is dat vinyl? glimt wat, of is het leder.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 23 dec 2016, 20:14

De stoelen zijn van skai/kunstleer. Ga er nog wat opsmeren om ze wat minder glimmend te maken !

Gr Ron

Plaats reactie