dvh schreef:Ik rij de 5 nu alweer een tijdje.. Zou niet meer terug naar een 3 willen.
Wel grappig, heb ze net beiden voor eenzelfde blokje om gepakt. De E46 zit je hoger in ondanks laagste stand van de handmatig verstelbare stoel, de E60 zit je dieper in, kijkt meer tegen het dashbord aan, hoger comfort gehalte. De E46 voelt wel een stuk compacter, die jank je overal tussendoor, meer overzicht. Motorisch even niet in de 330i gereden maar dat gaat wel een heel stuk rapper van zijn plek hoor, stoplicht ben je echt rap weg, tussensprintjes ook veel rapper en de 3 liter klinkt veel rauwer dan de 2,2 over heel het toerengebied, die laatste is echt een naaimachine.
Stuurgevoel vind ik bij de E60 beter, komt ook door de servotronic, het frissere onderstel (134.000km tegen 251.000km) en de zomerbanden (E46 staat nog op winter). Reageert veel directer, bekrachtiging vind ik precies goed, helt niet over, precies stug genoeg gedempt.
Audio gelijk spel, de Harman Kardon van de E46 is een stuk zuiverder, tweeters in de A stijlen, de E60 moet de treble voluit om wat hoge tonen te houden maar het concept van de subs onder de stoelen als klankkast blijft geniaal.
Verder maakt het verlichtingspakket zo een auto wel af, als je aan komt lopen de lampjes onder de spiegels, in de auto overal sfeerverlichting, dat mag ik wel.
M stuurtje ligt lekker in de hand, is aan de dikke kant maar ik vind hem heerlijk, niet te klein, niet te groot.
Handbak heeft wat te lange schakelwegen, dat had van mij wat korter gemogen, het is net teveel afstand wat je moet overbruggen, bak is verder wel trefzeker en het 6e verzet is ideaal voor de rust in de auto en het verbruik.
Sportstoelen zit ik als gegoten in, vind ze beter aansluiten dan die van de E46, wangen van de zitting hadden nog iets strakker gemogen maar dat is millimeterwerk.
Kortom, erg fijne auto voor een acceptabele prijs, voor het mooie had het een M54 330i moeten zijn met 6bak.