Valt jouw audio ook onder driving-fun?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Knot

Re: Valt jouw audio ook onder driving-fun?

Bericht door Knot » 19 feb 2016, 12:32

Scheelt misschien dat ik veel alleen in de auto zit en ik telefoongesprekken negeer omdat ik muziek wil luisteren.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 19 feb 2016, 13:52

dat scheelt zeker ja! ik zit bijna nooit alleen in de auto of zonder telefoon.

alleen als ik echt voor een plezier rondje op binnendoor weggetjes ga ben ik alleen en zonder telefoon maar dan ga ik voor het rijden en is de radio uit :df:

martll

Bericht door martll » 19 feb 2016, 14:00

Afbeelding

Genoeg audio fun. De radio komt daar niet bovenuit dus die heb ik altijd uit staan. Met lange ritten wel oordopjes in en muziek uit de telefoon. :mrgreen:

Walter

Bericht door Walter » 19 feb 2016, 18:06

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Knot

Bericht door Knot » 19 feb 2016, 21:32

Ik heb in de Golf7 juist niet voor DAB+ gekozen omdat het in de randstad oke is maar heb je wat mindere ontvangst in het noorden/oosten etc dan gaat ie nog wel eens lopen schakelen tussen DAB en analoog begreep ik.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 19 feb 2016, 22:09

Zoals hier ook al geschreven werd heb ik bij mijn eerste auto de waarde aardig verdubbeld aan audio, klonk al een klok, maar tegenwoordig meer muziek op de achtergrond en vind het wel best. Zelfde met een sportuitlaat en alles, is wel mooi, maar als ik er zin in heb kruip ik wel op de motor, die maakt herrie zat. :tooth:

Auto is even een rustmomentje en even genieten.

Peric

Bericht door Peric » 19 feb 2016, 23:13

Ik hou heel erg van muziek. En dan meestal ook nog van die muziek die je het beste luistert op hoog volume. Zit ook regelmatig lekker mee te lallen.
Hou nou eenmaal van luide muziek. Naar mijn mening beleef je het dan beter.
Vandaag ook weer heerlijk Underworld op standje veul. Ook niet dusdanig hard dat het zeer gaat doen aan je oren. Vandaar ook dat ik voor iets betere kwaliteit kies. Hoge tonen en bas moeten ook mooi zijn op laag volume.

Onder andere deze.. HEERLIJK!!

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 20 feb 2016, 08:46

Ik vink altijd wel de audio upgrade aan op de optielijst. Niet zozeer vanwege de bassen, maar wel vanwege het meer zuivere geluid. Dynaudio (VW) en HK vind ik goed in dat opzicht. Ik heb nu in de Seat Cupra het SEAT soundsystem zitten. Erg goed in de bassen, maar niet helemaal mijn smaak.

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 20 feb 2016, 12:00

Radio ? deze staat alleen in de file aan of als ik een verkeersbericht wil horen...
Ieder z'n ding, maar ik als ik in de Subaru rij wil ik iedere roffel/klap horen en geen radio die daarboven staat uit te schreeuwen..
Ook in de Lotus staat de radio bijna altijd uit...
Kan me wel voorstellen als je in een doodstille, saaie :tooth: auto rijd waarvan je de motor alleen vaag ergens op de achtergrond hoort je miss. wel een radio wil horen..
Voor mij is Driving-fun het echte pure rijden, dus alle motorgeluiden ed. ,radio luisteren doe ik wel op het werk/thuis/garage etc. :wink:

Gisae

Bericht door Gisae » 20 feb 2016, 17:33

Het origineel Bose setje in mijn MX5 NC geeft erg goed geluid. De auto is voor mij wel bij uitstek de plek om muziek te luisteren en met de 80GB muziek op mijn zune (ja er zijn nog mensen die die dingen gebruiken) gaat dat perfect.
Op de snelweg gaan overigens oordopjes in ongeacht kap open of dicht. Dat windgeruis begint erg snel te vervelen. Enkel met de hardtop is het dan te doen.

Knot

Bericht door Knot » 20 feb 2016, 22:27

Oordopjes vind ik wel echt een no-go, je hoort iets van sirene etc ook veel minder snel dan.

Macboy

Bericht door Macboy » 21 feb 2016, 03:19

Snelweg bedoelt hij. Ik neem dus aan dat hij in stadsverkeer met kruispunten die oordopjes dan ook niet in heeft.

Radio luister ik overigens ook nooit. Altijd MP3 verzameling, meeste van YouTube geripped. Goede bass ook bij laag volume is voor mij belangrijk.

allen

Bericht door allen » 21 feb 2016, 09:07

In de Caterham ook altijd oordoppen in. Of een setje waar muziek uit kan komen of een set Alpines. In beide gevallen heb nooit problemen gehad met sirenes. Het zou verder ook niet zoveel uit moeten maken als je goed oplet in het verkeer.
Zonder oordoppen in welke vorm dan ook is in ieder geval geen oplossing. Dan ben ik binnen de kortste keren doof.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 21 feb 2016, 13:07

Mja zelfde als de otoplastieken die ik op de motor gebruik, zijn speciale filters die bepaalde geluiden en dingen wel filteren maar anderen bijna niet. Tuurlijk als iemand praat hoor je het minder hard, maar sirenes en toeters hoor ik prima. :)

Om dan over goede muziek te hebben voor in de auto:
https://www.youtube.com/watch?v=OugHoTRceyE" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeker als je even wat 'kwijt' moet of moet afreageren, heerlijke muziek van hun!

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 22 feb 2016, 15:48

Oordoppen... Muziek moet je voelen :devil:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 22 feb 2016, 17:42

Wel belangrijk, maar ben geen audiofiel.

Dus beperkt gebleven tot OEM Harman/Kardon systeem in te bouwen en BMW Professional radio gemonteerd. En daar blijft het bij.

Misschien ooit nog upgrade van de speakers, zolang de originele grilletjes maar aanwezig zijn.

Jussi

Bericht door Jussi » 22 feb 2016, 20:01

Knot, overdrijf je nu niet dat standaard F3X bagger is?

Ik heb het nl. in mijn F31 zitten en ik ben er best over te spreken. Zeker voor mijn gebruik vind ik het prima. Veel beter dan in mijn E46 en heul veul beter dan mijn Z3.

En dat ie gewoon automatisch jouw Spotify lijst overneemt en via het menu kan afspelen, vind ik al helemaal luxe. :hot:

Plaats reactie