AP-Brakes:
S4 BiTurbo
- Macboy
Re: S4 BiTurbo
Geweldige auto. Erg leuk filmpje ook, mooi geluid en erg rap! Niet helemaal goed leesbaar, en grappig dat schakelen 

En die kleur: das toch gewoon Misano rood van Audi? Alleen door je mobiel lijkt het anders neem ik aan?
En die high res pics: tja, niet echt high zullen we maar zeggen

Tja, je moet je wel realiseren dat je niet langer dan 2 uur achter elkaar moet rijden eigenlijk zonder pauze van een kwartier. Dan moet je dus sowieso stoppen en kan die tankstop er ook wel bijwjn schreef:Het enige nadeel (...) is de te kleine tank (65l). (...) Dat zorgt ervoor dat je niet de kruissnelheden aan kunt houden, die de auto eigenlijk makkelijk kan rijden, vanwege de vaak nodige tankstops.

En die kleur: das toch gewoon Misano rood van Audi? Alleen door je mobiel lijkt het anders neem ik aan?
En die high res pics: tja, niet echt high zullen we maar zeggen

- wjn
@Macboy
2 uur rijden en dan stoppen? Zal wel moeten ja
. Maar normaliter rij ik lekker totdat ik moet tanken, en dat is wel wat langer.
De kleur is Jaipurrood en ik moet zeggen dat ik die verder nog nooit ben tegengekomen. Hi-res is t.o.v. mijn (al wat oudere) mobiel. Vandaar ook dat dat filmpje zo wazig was hahahaha.
Maar van de zomer met zomerbanden erom volgt vast wel een herkansing..
2 uur rijden en dan stoppen? Zal wel moeten ja

De kleur is Jaipurrood en ik moet zeggen dat ik die verder nog nooit ben tegengekomen. Hi-res is t.o.v. mijn (al wat oudere) mobiel. Vandaar ook dat dat filmpje zo wazig was hahahaha.
Maar van de zomer met zomerbanden erom volgt vast wel een herkansing..
- wjn
Vandaag wat nieuwe spullen besteld:
APR BiPipe

Ter vervanging van het Y-stuk wat nu alweer gaat scheuren. Ondanks dat het nu van Samco is.
RS4 Intercooler set (nieuw)

Betere koeling en minder drukverlies (als het goed is). Geen FMIC, omdat die praktisch dubbel zo lange luchtwegen hebben en de nodige aanpassingen vereisen aan de bumper e.d. (eigenlijk moet je nummerplaat voor dan verplaatst worden).
Handig tooltje

Tijdens verwisselen wielen in één van de boutgaten draaien. Dan kun je je wiel er gewoon op hangen en de rest van de bouten indraaien. Mijn AP-remmen verdraaien altijd.
H&R Instelbaar onderstel

De set voor de S4, bewust niet voor de RS4 set gekozen.
H&R Stabilisatoren set

H&R Triple C Excenter

Om de sporing voor in te kunnen stellen.
Nu maar wachten...
APR BiPipe
Ter vervanging van het Y-stuk wat nu alweer gaat scheuren. Ondanks dat het nu van Samco is.
RS4 Intercooler set (nieuw)
Betere koeling en minder drukverlies (als het goed is). Geen FMIC, omdat die praktisch dubbel zo lange luchtwegen hebben en de nodige aanpassingen vereisen aan de bumper e.d. (eigenlijk moet je nummerplaat voor dan verplaatst worden).
Handig tooltje
Tijdens verwisselen wielen in één van de boutgaten draaien. Dan kun je je wiel er gewoon op hangen en de rest van de bouten indraaien. Mijn AP-remmen verdraaien altijd.
H&R Instelbaar onderstel
De set voor de S4, bewust niet voor de RS4 set gekozen.
H&R Stabilisatoren set
H&R Triple C Excenter
Om de sporing voor in te kunnen stellen.
Nu maar wachten...
- wjn
Yep.
Conversie naar allemaal RS4 kan ook wel, maar kost een veelvoud van deze oplossing. Moet je nl. tot en met je injectoren vervangen door RS4 spul en het RS4 inlaatspruitstuk sluit niet aan op de S4 koppen, moet je dat ook nog aanpassen.
Eerst maar eens dit erop, dan verder kijken (moet de compressie nog verlagen, maar daarvoor moet de motor er weer helemaal uit
).
Conversie naar allemaal RS4 kan ook wel, maar kost een veelvoud van deze oplossing. Moet je nl. tot en met je injectoren vervangen door RS4 spul en het RS4 inlaatspruitstuk sluit niet aan op de S4 koppen, moet je dat ook nog aanpassen.
Eerst maar eens dit erop, dan verder kijken (moet de compressie nog verlagen, maar daarvoor moet de motor er weer helemaal uit

- Macboy
- wjn
Nog ff de grafieken in dit topic plaatsen.
Voor tuning (met ABT Software, niet afgesteld op K04 Turbo's)

Na tuning (met andere injectoren)

Met standaard injectoren kwamen ze rond de 380pk uit.
Die aflopende koppelkromme is de begrenzing vanwege de uitlaattemperatuur. Volgens JD is de compressie is te hoog, waardoor de druk (en dus vermogen) wordt teruggenomen.
Voor tuning (met ABT Software, niet afgesteld op K04 Turbo's)
Na tuning (met andere injectoren)
Met standaard injectoren kwamen ze rond de 380pk uit.
Die aflopende koppelkromme is de begrenzing vanwege de uitlaattemperatuur. Volgens JD is de compressie is te hoog, waardoor de druk (en dus vermogen) wordt teruggenomen.
- Macboy